SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door AnneX op 15-12-2024 20:43:35 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 15 december 2024 17:25 schreef AnneX het volgende:
Onder de spoiler in post #3 staat een recept voor cheese cake, die vorig jaar een succes was qua frisse smaak en aanblik.
Met het resterende eiwit had ik merengue witte bolletjes gemaakt.
Het is leuk, omdat het een mooie rode kleur heeft.
Op de foto is links een tiramisu limoncello (smullen) en rechts een choco muffin met caramelsaus.Ziet er goed uit! Alleen een beetje onhandig dat ze bij de ingrediënten geen hoeveelheden noemen. Voor de gevorderde kok vast geen probleem, maar voor de jaarlijkse kok wat lastigerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ha, niet gepost, wèl opgeschreven en omgerekend:quote:Op zondag 15 december 2024 20:14 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! Alleen een beetje onhandig dat ze bij de ingrediënten geen hoeveelheden noemen. Voor de gevorderde kok vast geen probleem, maar voor de jaarlijkse kok wat lastiger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog: 1/3 cup bruine basterd = 60 gram
quote:Op zondag 15 december 2024 20:40 schreef AnneX het volgende:
@:Barreltje Deze kwam ik zojuist tegen: misschien heb je er iets aan?
https://www.volkskrant.nl(...)tps://www.google.nl/
[..]
Ha, niet gepost, wèl opgeschreven en omgerekend:Super! Dankjewel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog: 1/3 cup bruine basterd = 60 gram
Ik heb deze een aantal jaar geleden gemaakt. Recept was niet al te lastig en viel goed in de smaak.quote:Op zondag 15 december 2024 17:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ik moet dit jaar het toetje verzorgen voor 20 man. Ik heb besloten dat ik voor ijstaart, tiramisu, cheesecake en chocolade mousse-iets ga.
Ik heb nog nooit cheesecake gemaakt, maar dit lijkt me ideaal omdat je dat ruim vooraf kunt maken (net als de rest). Wie heeft er een succesvol, niet al te ingewikkeld cheesecake recept? Ik heb wel ervaring met gewone kwarktaart btw, maar dat lijkt toch net anders te zijn dan cheesecake die je in restaurants krijgt. (gewoon googelen kan ik prima, dus gaat vooral om iets dat bewezen een succes was en niet zo moeilijk is).
Een mooi stukje vlees, zoals picanha?quote:Op woensdag 18 december 2024 11:13 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb een sausje voor bij een (kerst)voorgerecht, ik kan alleen het voorgerecht zelf niet bedacht krijgen, wie van jullie kan me helpen aan een match?
Normaal zou ik zeggen, een stevige witvis (tongrolletjes) of coquilles maar er zitten wat non-viseters bij, zucht.
50 gr gedroogde porcini (plus het welwater)
25 g ongezouten roomboter
1 sjalotje
1 teentje knoflook
200 gr cantharellen
70 ml witte wijn
250 ml slagroom
1 takje tijm
1 laurierblaadje
30 ml Noily Pratt
Heb pas kookboek van ottolenghi gehad, nog niks gemaaktquote:Op maandag 23 december 2024 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn menu is klaar, ik heb zelfs een menu voor alle 16 dagen vakantie gemaakt![]()
We gaan de nieuwe barbecue optimaal gebruiken.
Eerste kerstdag wordt het fondue bij mijn schoonmoeder. Tweede kerstdag maken we gerechtjes van Ottolenghi:
- Fattoush
- Parelcouscous met rozijnen
- Bloemkool tabouleh
- Spruiten met citroen en olijven
- Gekonfijte prei met linzen
- Gegrilde paprika met ansjovis
- Baba ganoush
- Ezme dip (tomaat en yoghurt)
- Boerenkooldip
Verder maken we deze vakantie shortribs, spareribs, Aziatische kip, Indiaas, pulled pork, porchetta, eierballen en groentetempura, scones, wentelteefjes van desem en oliebol, oliebollen, brioche, pizza, broodje hamburger en meer.
Ik heb ook een aantal mooie bijgerechten op het menu staan:
- Raita, Bombay potatoe en flatbread voor bij een Indiase BBQ
- Tomatensalade met sumakuien en knolselderij met gorgonzolapuree voor bij beef ribs
- Wortel met dukkah en asperge met ansjoviskruim voor bij porchetta
- Sticky bloemkool
- Smashed potatoe
- Salade van gegrilde romaine en paddenstoelen
Dat klinkt hartstikke lekker allemaalquote:Op maandag 23 december 2024 18:00 schreef Aoibhin het volgende:
Kerstavond (morgen) hebben we Mexicaanse soep met tortillachipjes om in te dippen.
Eerste kerstdag vieren we het bij mijn ouders. Wij doen meestal een landenthema om de gerechten op te baseren. Dit jaar doen we Frans. Dit zijn we van plan te gaan koken:
Amuse: "Escargot", slakkenhuisje gevuld met paddenstoel en kruidenboter
Voor: Franse uiensoep met kaascrouton. Vriend maakt voor hem en mijn vader er ook nog een stukje zalm bij.
Hoofd: Quiche met groene asperges en geitenkaas, pommes duchesse en haricot verts met kastanje
Na: Bûche de Noël
Ik wil er ook nog wel zelf een baguette bij bakken, maar weet niet of ik daar nog tijd voor ga hebben. Anders haal ik op de dag zelf nog een verse.
Tweede kerstdag is het diner met de schoonfamilie. Iedereen maakt een gerechtje en dat wordt dan een groot lopend buffet waar iedereen wat van kan pakken. Vriend en ik gaan wraps maken met halloumi, roomkaas/pesto spread en allemaal groentes.
Niets mis met simpel. Kaasfondue en borrelplank zijn hartstikke lekker.quote:Op maandag 23 december 2024 19:58 schreef Magica het volgende:
Ik moet elke dag werken dus hou het simpel![]()
Kerstavond: tomatensoep en pinsa
1e kerstdag: kaasfondue
2e kerstdag borrelplank
Zaterdag: gourmetten met familie
Dankje! Dat van jou klinkt ook heerlijk allemaalquote:Op maandag 23 december 2024 21:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt hartstikke lekker allemaal
Zijn die kersttakken ook eetbaar?quote:
Het zijn takjes rozemarijn, dus ja, zijn eetbaarquote:
Het spijt mij…de cranberrie compote in port is geen succes.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb deze een aantal jaar geleden gemaakt. Recept was niet al te lastig en viel goed in de smaak.
https://www.receptenvanda(...)/cranberrycheesecake
Oh wow!!! Supermooi èn klassiek ditquote:
Excuses @brother52 Uiteindelijk bleek het samenvoegen van cranberry en cheesecake prima te combineren.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb deze een aantal jaar geleden gemaakt. Recept was niet al te lastig en viel goed in de smaak.
https://www.receptenvanda(...)/cranberrycheesecake
Gelukkig. De compote zo los is inderdaad niet echt super maar het werkt erg goed in combinatie met andere dingen. Past ook prima bij hert.quote:Op donderdag 26 december 2024 02:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Excuses @:brother52 Uiteindelijk bleek het samenvoegen van cranberry en cheesecake prima te combineren.
Men vond het heerlijk op smaak
[ link | afbeelding ]
Nog in de keuken:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |