Als je na gebruik de oppervlakken kort droogt met een trekker en vervolgens de kraan afneemt met een microvezeldoek, verklein je de kans op kalkaanslag aanzienlijk.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:11 schreef Isdatzo het volgende:
Douche droogmaken uwot. Gewoon zorgen dat je verwarming ventilatie op orde is en dan droogt de boel vanzelf. Ik ga toch niet als een slaaf met trekkers en doeken aan de gang.
Je kan het ook omdraaien: je krijgt na een tijd wel kalkaanslag, anders moet je elke keer na het douchen alle oppervlakken helemaal drogen met een trekken en ook nog de kraan helemaal afnemen met een microvezeldoek.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Als je na gebruik de oppervlakken kort droogt met een trekker en vervolgens de kraan afneemt met een microvezeldoek, verklein je de kans op kalkaanslag aanzienlijk.
Ik wil douchen en geen slaaf van mijn douche zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Als je na gebruik de oppervlakken kort droogt met een trekker en vervolgens de kraan afneemt met een microvezeldoek, verklein je de kans op kalkaanslag aanzienlijk.
Of je kunt het omdraaien: een paar seconden drogen na het douchen bespaart je later veel tijd en moeite met schrobben om die hardnekkige kalkaanslag weg te krijgen!quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: je krijgt na een tijd wel kalkaanslag, anders moet je elke keer na het douchen alle oppervlakken helemaal drogen met een trekken en ook nog de kraan helemaal afnemen met een microvezeldoek.
quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik wil douchen en geen slaaf van mijn douche zijn.
De tegels en glazen douchewand maak ik af en toe met wat azijn schoon. Gaat prima.
Ah, je kiest voor azijn en schrobben in plaats van een paar seconden drogen? Dat is pas toewijding!quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik wil douchen en geen slaaf van mijn douche zijn.
De tegels en glazen douchewand maak ik af en toe met wat azijn schoon. Gaat prima.
En lekker goedkoop.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:58 schreef Document1 het volgende:
Ik douche altijd zonder water. Heerlijk.
Nee dit kan nietquote:Op dinsdag 10 december 2024 12:56 schreef Viviann het volgende:
ik heb al geprobeerd om hard te blazen maar dan ben je uren bezig en je word er licht van in je hoofd
Je moet toch af en toe je badkamer schoonmaken hè. En het is niet alsof het nou gigantisch veel werk is: met de plantenspuit wat schoonmaakazijn erop, na een kwartiertje terugkomen en even met de schuurspons erover. Afspoelen. Weg kalkaanslag. Je bent netto 5 minuten bezig.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:31 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
[..]
Ah, je kiest voor azijn en schrobben in plaats van een paar seconden drogen? Dat is pas toewijding!
Theo Maassen, ben jij het?quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: je krijgt na een tijd wel kalkaanslag, anders moet je elke keer na het douchen alle oppervlakken helemaal drogen met een trekken en ook nog de kraan helemaal afnemen met een microvezeldoek.
Ok Karen.quote:
Raampje open en afzuiging aan werkt nietquote:Op dinsdag 10 december 2024 13:10 schreef Invisibli het volgende:
Never te nooit niet dat ik na ht douchen ga staan droogwrijven.
Eens in de x aantal jaar verven.
Wel afzuiging aan en zo veel mogelijk raampje open.
En top tier die de kalkaanslag gewoon laten zitten want 'van antiek koper ga je toch ook de patina niet wegpoetsen?'.quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:17 schreef Lienekien het volgende:
Dus de maatschappelijke rangorde is: onderaan de slaven die met trekker en/of doek na het douchen de douche droogmaken, dan in het midden de leperiken die om de zoveel tijd in 5 minuten de douche ontkalken en bovenaan de bazen die de poeplap trekken voor een schoonmaker.
Ja, die komt nog boven de waterontharder!quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:58 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En top tier die de kalkaanslag gewoon laten zitten want 'van antiek koper ga je toch ook de patina niet wegpoetsen?'.
Waar staat 'huh douch(e)??? waar heb je het over ik ga naar het badhuis'?quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, die komt nog boven de waterontharder!
In het rijtje met ‘ik vervang elke dag mijn douchecabine’.quote:Op dinsdag 10 december 2024 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar staat 'huh douch(e)??? waar heb je het over ik ga naar het badhuis'?
Ik zou een bus kit kopen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 12:59 schreef junkiesietze het volgende:
als je een glazen douchekabine/wand hebt gewoon een trekker eroverheen halen.
Ik zelf heb last van natte plekken buiten de kabine omdat de randen niet goed zijn gekit, al het water kan zo tussen de naden van de kabine door, dus maak ik met een theedoek die plekken droog, hang ik op om te drogen, en s middags issie droog voor als ik uit werk kom en wil douchen.
Samen met Anneloos?quote:Op dinsdag 10 december 2024 14:34 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik zet er dagelijks een nieuwe douchecabine in.
Je krijgt snel kalkaanslag m als je het niet doet.quote:Op dinsdag 10 december 2024 19:20 schreef Zwansen het volgende:
Jeetje, wat veel mensen die daadwerkelijk hun douche drogen.
Kalkaanslag kennen we hier niet. In twintig jaar nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 10 december 2024 13:16 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |