abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215835231
Ik bedacht net in de auto nog dat ik blij ben dat de kinderen intussen op de middelbare school zitten. Niet zoveel fratsen zeg maar.
Oudste heeft de eerste keer kerst op deze school, ik heb geen idee of ze nog iets doen. Maar in het rooster staat voor volgende week vrijdag 2 uur les en 1 uur.... misschien iets van lunch of afsluiting ofzo.

De jongste heeft vaak nog iets van musical om te kijken en ik heb geen idee of ze verder nog iets doen. Ik meen dat ze voorgaande jaren wel iets van een soort afsluiting hadden en vaak dan ook op tijd vrij.
Fake it till you make it...
pi_215835345
Ik hoor net dat D volgende week vrijdag ongezouten roomboter mee moet nemen voor het kerstdiner.. Nu weet ik dat het een kerstontbijt of kerstlunch is, maar die boodschap kan ik makkelijk fixen. En dan ziet hij zelf maar hoe laat hij er moet zijn. Die communicatie tussen ons is niet helemaal gestroomlijnd :D
(alleen ik wil wel graag weten hoelaat ze klaar zijn ivm zijn aansluitende puber-verjaardags-feest)

Bij C hebben de examenklassen donderdag kerstdiner. Ze hoeven zelf alleen de toetjes mee te nemen. School regelt het eten. En vrijdag staan er activiteiten in de ochtend. Hij heeft die zaterdag nog kerstdiner met zijn vrienden. Ook zo cute. Dan moet hij wel iets voedzaams meenemen. Maar de 17 jarige regelt dat zelf wel hoop ik.
pi_215835475
Op school gelukkig rustig voor B en Juul.
Woensdag kerstontbijt en 's avonds een vossenjacht achtig Kerstwandeling. Donderdag Kersttrui aan.

B heeft op Scouting Kerstlunch, Juul weet ik nog niet.

Verder slaan we alles over, de BSO heeft ook een Kerstdiner, Kerstborrel op mijn werk, bij verloofde etc etc. Laten we allemaal voorbijgaan.
pi_215835767
Wij hebben alleen kerstdiner en een foute kersttruiendag (en onder schooltijd kerststukjes knutselen).

Maar is vier dagen op rij een kersttrui aan een verzoek van school, of eigen keuze? Ik kan me niet voorstellen waarom school dat zou willen eigenlijk.

Bij scouting hebben ze gelukkig een nieuwjaarsdiner ipv kerst, erg fijn! Een kerstdiner op de BSO lijkt me iets dat de BSO helemaal regelt? Dat zouden mijn kinderen juist leuk vinden. Net als alle andere genoemde extra activiteiten overigens, mijn kinderen vinden dergelijke extra activiteiten juist heel leuk.

Ik heb wel kunnen intekenen op goede dingen voor het kerstdiner. Geen gedoe met gloeiend hete ovenschalen dit jaar, maar koude hapjes die we gewoon om 14:30 al kunnen maken!
  woensdag 11 december 2024 @ 12:47:18 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_215835809
Jongste heeft hier een kerstgala op school, daar wil hij waarschijnlijk wel naar toe. Oudste sloeg dat soort dingen eigenlijk altijd over. Zelf heb ik een kerstborrel van mijn werk en mijn vriend heeft een kerstlunch met zijn werk (maar dat is dus gewoon met alle collega's ergens lunchen tijdens werktijd, dus daar hoef je zelf vrij weinig voor te regelen).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215835835
Ja, de makkelijke dingen op de intekenlijst voor het kerstdiner waren verrassend snel weggegeven. :P
Daar zijn genoeg vrijwilligers voor.
Ik maak mini wraps.
pi_215835865
Het BSO Kerstdiner is met ouders, waarbij je ook wat moet maken en niet op dezelfde avond. Dus een avond voor Juul en 1 voor B.

Als wij op alles ja zouden zeggen, zouden we geen avond thuis zijn de laatste 2 weken voor de Kerstvakantie. Wij hebben besloten daar dus niet meer aan mee te doen. Het lijkt elk jaar drukker te worden.
pi_215835944
Hier hebben de kinderen donderdag een kerstlunch waarbij we van de kartonnen kerstboom, kartonnen balletjes met gerechten kunnen kiezen, zie wel waar ze mee thuis komen...
En donderdagavond hebben ze kerstviering in de kerk.
Dan vrijdagochtend nog n ochtendje school en dan om 12:00 vakantie.
Verder valt het gelukkig mee met kerstverplichtingen.
S. 2014
J. 2016
pi_215835982
Bij ons valt het ook wel mee.
Dat elke dag een kersttrui aanmoeten wat iemand schreef, is echt onzin.
Iets feestelijks is dan het minimale hoor. :D Laat ze het bekijken.

De 19e kerstdiner voor groep 3 en kerstdisco voor groep 8.
De 20e tot 12 uur school en dan is mijn dochter ook jarig. O+
Ohja, die ochtend maar trakteren dus. :P
pi_215836046
Bij mij op het werk mogen de kinderen een kersttrui aan op foute-kersttruiendag op vrijdag de 20ste.
De avond ervoor “eindejaarsdiner”. Waarbij het eenieder vrij staat wat ze klaarmaken. Vooralsnog heb ik 15 cupcakes en voor 15 kinderen wortel/komkommer.
Verder diezelfde donderdag een kerststukje maken, en dat was het.

Ergens is er een musical, maar wij zijn publiek.
  woensdag 11 december 2024 @ 13:43:59 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215836290
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:42 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben alleen kerstdiner en een foute kersttruiendag (en onder schooltijd kerststukjes knutselen).

Maar is vier dagen op rij een kersttrui aan een verzoek van school, of eigen keuze? Ik kan me niet voorstellen waarom school dat zou willen eigenlijk.

Bij scouting hebben ze gelukkig een nieuwjaarsdiner ipv kerst, erg fijn! Een kerstdiner op de BSO lijkt me iets dat de BSO helemaal regelt? Dat zouden mijn kinderen juist leuk vinden. Net als alle andere genoemde extra activiteiten overigens, mijn kinderen vinden dergelijke extra activiteiten juist heel leuk.

Ik heb wel kunnen intekenen op goede dingen voor het kerstdiner. Geen gedoe met gloeiend hete ovenschalen dit jaar, maar koude hapjes die we gewoon om 14:30 al kunnen maken!
Vijf dagen op rij en zo komt de planning vanuit school in de ouderapp. En natuurlijk moet er uiteindelijk niks, maar ik wil dan ook niet dat prul de enige is die geen kersttrui aan heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215836297
Juul loopt al dagen in Kersttruien, die van vorig jaar past ze nog en die van het jaar daarvoor was een jurk en nu een trui _O- Die worden gecombineerd met Kerstdiadeems of een Kerstmuts of Kerstclipjes. En natuurlijk Kerstsokken.

Met het Kerstontbijt doet ze 1 van haar vele prinsessenjurken aan. Geen Kerst maar glamour aldus onze kleine diva.
pi_215836323
Maar echt, er zijn vast mensen die goed gaan op al die drukte en 'verplichtingen' maar als je kind naast school op clubjes zit, vliegen de uitnodigingen om je oren.
Ik zie ze richting de vakantie alweer langzaam uit elkaar vallen, al die extra's helpen daar niet bij.

Als ze ergens echt heen willen, hou ik ze niet tegen, vooralsnog reageren ze erg opgelucht als wij zeggen dat het niet hoeft allemaal.
pi_215836336
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Vijf dagen op rij en zo komt de planning vanuit school in de ouderapp. En natuurlijk moet er uiteindelijk niks, maar ik wil dan ook niet dat prul de enige is die geen kersttrui aan heeft.
Dat wordt extra kersttruitjes inslaan. :+
pi_215836344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 13:45 schreef exode het volgende:
Juul loopt al dagen in Kersttruien, die van vorig jaar past ze nog en die van het jaar daarvoor was een jurk en nu een trui _O- Die worden gecombineerd met Kerstdiadeems of een Kerstmuts of Kerstclipjes. En natuurlijk Kerstsokken.

Met het Kerstontbijt doet ze 1 van haar vele prinsessenjurken aan. Geen Kerst maar glamour aldus onze kleine diva.
Z. heeft een zwart glittershirt die ooit als glitterjurk diende. Uit mijn hoofd is het maand 86 en die draagt ze dus ook al sinds haar 2e ongeveer.
Nu kan ze het aan met een vestje en heeft ze 122.
Ze is gewoon heel smal. Niet eens heel klein ofzo.
Echt HEMA. *O*
pi_215836429
J heeft ingetekend op pakken sap ^O^ Helemaal prima, want ik moet altijd alle hapjes voor hem zelf regelen (ivm allergie, elk jaar staat er weer vrolijk 'er zijn vast hapjes die uw kind ook mag hebben', nou nee. Als de komkommer gecombineerd wordt met kaas mag zelfs die niet)
pi_215836480
Wij tekenden vanochtend bij Juul in op de laatste 'zoet' mogelijkheid. Gelukkig maar want we hebben alles al gekocht. Heel sjiek (aldus Juul) een macaron toren (jaja die van de AH :D )

B wist het nog niet, dus geen idee of hij vanochtend iets heeft opgeschreven. Hij twijfelde tussen pizza en sushi (ONTBIJT he). We hebben beide opties gevetod tot zijn grote teleurstelling.
pi_215836517
Bas heeft de kerstbal met minipizza *O* want ik heb het al druk genoeg met 2 OR activiteiten op 1 dag :s). Hij is nu vooral heel erg druk metdd kerstliedjes oefenen voor in de kerk met school, dat was vorig jaarzo schattig.
pi_215836553
Opgelost, mijnheer heeft bij drinken kinderchampagne opgeschreven. Hema here I come.
pi_215836656
Hier niks gehoord over kersttruien of andere extra activiteiten. In de klas van groep 2 staat alles wel in teken van kerst, maar ver gelukkig alleen maar een kerstmarkt op 19 december waar ze in de klas iets voor knutselen. Volgens mij is nog een kerstmusical voor de hogere klassen waar we naar zouden kunnen als we willen. Maar we houden het mooi alleen bij de kerstmarkt.

Onze kleuter wilde een kerstverhaaltje maken voor opa _O- Ik heb op een paar bladzijdes geholpen met schrijven, maar de laatste wilde hij perse zelf schrijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215836694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 22:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Waar gaan jullie heen?
Australië :D Dus we slaan alle kerstdrukte van school dit jaar lekker over *O*

@taxibabe wat een geweldig verhaal _O-
pi_215836724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:50 schreef Amsel het volgende:

[..]
Australië :D Dus we slaan alle kerstdrukte van school dit jaar lekker over *O*

@:taxibabe wat een geweldig verhaal _O-
Heerlijk hé! Bij het tekenen van de laatste bladzij moest hij vooral nog even benoemen dat hij navels en piemels had getekend. _O-
pi_215836809
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Heerlijk hé! Bij het tekenen van de laatste bladzij moest hij vooral nog even benoemen dat hij navels en piemels had getekend. _O-
Belangrijke details 8-)
  woensdag 11 december 2024 @ 15:08:36 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215836821
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 14:53 schreef taxibabe het volgende:

[..]
De piemel laat zich alleen zien als de Kerstman blij is :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 11 december 2024 @ 15:38:56 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_215837018
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 15:08 schreef livelink het volgende:

[..]
De piemel laat zich alleen zien als de Kerstman blij is :D
Whahahaha
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut