abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215888164
Wij hebben helemaal niks *O* ondergrondse container op de hoek ftw! Zou alleen nog een plastic container bij moeten staan…
pi_215888237
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 16:21 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben helemaal niks *O* ondergrondse container op de hoek ftw! Zou alleen nog een plastic container bij moeten staan…
heb je dan aparte ondergrondse containers voor gft, rest en papier? Wordt plastic dan via die plastic zakken ingezameld?

Ik ben wel blij dat we geen papier hoeven te verzamelen in de schuur maar dat dat gewoon in een kliko kan. Idem voor plastic afval. Maar goed, we hebben wel een grote oprit dus ook plek voor zoveel kliko's.
pi_215888377
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 16:07 schreef vencodark het volgende:

[..]
Daarvoor is die hulp natuurlijk. :+
Ik kan wel lezen maar snap de intentie niet. Als ze die nou met zo'n i-tje erbij zouden zetten...

Ik kan me dus echt pissig maken om dat soort dingen. Ik ben niet helemaal de doelgroep voor dit formulier, dus hoe moeten mensen die zeer waarschijnlijk wél de doelgroep zijn hier dan uit komen? Wel lekker makkelijk, scheelt uitgaven als gemeente als inwoners het formulier gewoon niet doorkomen.
pi_215888549
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 16:12 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben standaard 4: GFT, Papier, Rest en PMD.

GFT en PMD zijn bij ons groot (240 ltr) Papier en Rest zijn klein (140 ltr), maar dat was gewoon een persoonlijke keuze.
Helaas zijn kleine kliko's bij ons niet mogelijk anders had de GFT van mij wel kleiner gemogen want daar gaat door de compostbak niet veel in.

PMD gaat bij ons in zakken dus geen kliko maar we hebben in de papiercontainer een SeppR hangen voor de PMD zakken en dan is een grote kliko wel weer handig.
pi_215888570
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 15:46 schreef Kyara het volgende:

[..]
Check. Ik zie het een beetje als een losstaande serie met mensen die toevallig dezelfde namen hebben. De serie vond ik namelijk wel goed. Ik kan dit wel beter handelen als echte boekverfilmingen aangezien hier ook geen bekende verhalen terugkomen.
Ik kan het dus niet los zien. De eerste aflevering begint met het boek Versplinterd en komt dus totaal niet overeen met hoe ik het boek las. Boeken spelen zich in mn hoofd af als een film. Ookal lees ik een boek tig keer, film en personages blijven hetzelfde. Hier crashte mijn brein dus van :')

Gespleten is ook verfilmd in een achtdelige serie en dat vond ik goed te doen. Maar nu zijn de 15 boeken met Will Trent in mijn hoofd vernaggeld :{
Jammer, had ernaar uitgekeken maar het is... :N
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215888722
Simon is inmiddels ook geveld, vanochtend 39,5 graden koorts, manlief ook nog niet hersteld.
Samen hebben ze de hele dag op de bank gelegen, af en toe een dutje doen, terwijl ik op kantoor zat.
Simon belde me vanmiddag nog op, huilend en al, dat ie me miste :'( .
Ik mag nog 2 daagjes werken en dan heb ik vakantie tot volgend jaar.

Uiteindelijk zal ik tijdens de Kerst wel ziek zijn, dat is ook niet voor het eerst.....
pi_215888820
Beterschap voor de ziekenboeg Tolstoi :*
If they say
pi_215889097
Hadden we t vd week nog over angst voor spugen en ziek worden, komt mn zoon vandaag thuis dat er iemand in zn klas over zijn voet gekotst heeft... ik zat gelijk op de kast, deze maand is al ruk voor mij qua herbeleven enz maar nu had ik ook even tijd nodig om mezelf weer te kalmeren... In januari toch maar eens hulp zoeken.
S. 2014
J. 2016
pi_215889424
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 15:57 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben standaard 4 kliko's :X
6 *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215889482
Stelletje groot kliko bezitters (2 hier).

Nou, we gaan de zorgverzekering aanpassen, B moet een beugel, dus hoppa de 1 jaar wachttijd kan ingaan.

Het was trouwens een apart adviesgesprek met de hypotheek. De samenvatting: ik (verloofde dus wel) mag niet doodgaan of werkeloos worden. Ik ga mijn best doen. Maar goed, we lenen ver onder het maximum dus de aanvraag kan eindelijk officieel goedgekeurd gaan worden.
pi_215889548
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 18:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
6 *)
Behalve de ruimte die ze innemen, hoe hou je bij wanneer ze aan de weg moeten? Ik raak al in de war met 1 groene die of de even, of de oneven week (zelfs dat weet ik niet meer) geleegd wordt. En aangezien ie niet snel vol is, schrijf ik maar in mn agenda wanneer ik hem heb laten legen :')

@gewoonmezelf87 :*

Handig exode ;) Hier krijgt de bijna-ex meer als ik het loodje leg dan andersom. Ook zo weird.
Maar, gefeliciteerd met de officiële goedkeuring :)!
If they say
  maandag 16 december 2024 @ 18:32:08 #262
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215889592
1 kleine gft bak die elke week naar buiten mag maar in de winter kom ik maar aan 1x per maand of zo.
Voor de rest zijn er van die bakken buiten maar pmd gaat volgend jaar ook in zakken aan de straat.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215889600
We gaan wel een hogere orv afsluiten want zonder gekheid als ik dood neerval, moet verloofde het huis verkopen. Of ze moet extra gaan juffen, of bijbeunen in de avonduren en weekenden.

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 16-12-2024 18:40:33 ]
pi_215889752
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 15:56 schreef Hupje het volgende:
Ai @:Troel Succes met zoeken...

Ik ben nu de trotse eigenaar van 4 afvalcontainers. De afvalinzameling gaat hier veranderen en dus krijg je eerst nieuwe kliko's voor de oude opgehaald worden. Hoe dat gaat lopen, ik ben benieuwd. 'half december' zouden de nieuwe bezorgd worden. Die stonden zojuist bij mijn tuinpad. 'half januari' worden de oude opgehaald. Hoe ik moet weten wanneer dat is, en waar ik 2 240l kliko's laat tot die tijd, geen idee :+
Stapelen?
Worden die oude niet geleegd en dan op de ophaaldag ook opgehaald? Dat je vanaf dan de nieuwe gaat gebruiken?

Wij hebben 3 containers, plastic, gft en rest. Papier is los.

Gemeentes zijn niet heel goed in formulieren (en brieven) in normale taal op te stellen.
Ik denk dan altijd... ik heb een stel hersenen waar ik nog best een en ander mee begrijp of kan beredeneren, maar hoe doen mensen dat die daar minder goed in zijn?

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 17:13 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is inmiddels ook geveld, vanochtend 39,5 graden koorts, manlief ook nog niet hersteld.
Samen hebben ze de hele dag op de bank gelegen, af en toe een dutje doen, terwijl ik op kantoor zat.
Simon belde me vanmiddag nog op, huilend en al, dat ie me miste :'( .
Ik mag nog 2 daagjes werken en dan heb ik vakantie tot volgend jaar.

Uiteindelijk zal ik tijdens de Kerst wel ziek zijn, dat is ook niet voor het eerst.....
Ach gossie, hopelijk ontspring je de dans toch... :* Beterschap voor de ziekenboeg.

@gewoonmezelf87, oh daar zou ik ook niet heel lekker op gaan... goed dat je hulp gaat zoeken :*

@exode, verstandig om te kijken naar een hogere ovr. Fijn dat het gelukt is met de hypotheek.

@Mushanga71, hier print ik elk jaar de afvalkalender uit en plak dan elke week de bijbehorende plaatjes op ons planbord ;). Mijn man heeft de app van de afvalophaler op zijn telefoon. Hij is chef de afvalbak, dus in principe zorgt hij dat de boel aan de weg staat, maar hij is niet zo heel consequent...
Ik denk dat ik van de week nog maar een opruimrondje doe, want ik zag dat de dag voor kerst de restbak nog een keer geleegd wordt. Hoe meer zooi weg is hoe beter ;).

Vandaag maar eens mn stapeltje papier wat door de versnipperaar moet beginnen te versnipperen...
Maar dat apparaat houdt er na 5 minuten mee op, dan moet hij eerst "afkoelen". En de 5 vellen die ze beloven dat er tegelijk door kunnen, daar verslikt hij zich bijna in.
Maar goed... steeds maar een paar minuten.
Fake it till you make it...
pi_215889847
quote:
2s.gif Op maandag 16 december 2024 16:32 schreef Kyara het volgende:

[..]
heb je dan aparte ondergrondse containers voor gft, rest en papier? Wordt plastic dan via die plastic zakken ingezameld?

Ik ben wel blij dat we geen papier hoeven te verzamelen in de schuur maar dat dat gewoon in een kliko kan. Idem voor plastic afval. Maar goed, we hebben wel een grote oprit dus ook plek voor zoveel kliko's.
Gft en rest hebben we. Plastic, papier, textiel en glas kun je op bepaalde punten inleveren, dat is 5 minuten lopen (maar meestal pak ik die bij m’n werk, als ik toch al met de auto ben). Maar daar hebben andere inwoners ook geen containers voor, wordt sowieso niet opgehaald.

Wij hebben de eerste zieke hier. Van de klas van 24 waren er 12 ziek vandaag, dus ik verwacht dat zus morgen of overmorgen nog volgt, en broer daarna. De ouders van al herstelde klasgenoten geven aan dat het 3/4 dagen duurt, dus ik vermoed dat er minimaal 1 het kerstdiner mist.
pi_215889926
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 12:48 schreef exode het volgende:

[..]
De Triggerpoints? Deze is handig. de kruisjes is waar de spier vastzit (een triggerpoint), het rode is waar de pijn zit. Hoofdpijn en pijn in/om je ogen komt vaak uit je ternocleidomastoïdeus. Dat is de spier die je goed ziet aan de voorkant van je nek als je je hoofd draait. Misschien ook tijd voor een ander hoofdkussen....vooral als je op je zij ligt kan deze spier naar doen.
Fijne is wel dat je deze spier heel goed zelf kan masseren, ik zou wel je hoofd een klein beetje draaien zodat je niet per ongeluk op je halsslagader gaat duwen.

[ afbeelding ]
Thank you! Heb hm opgeslagen. :+
pi_215889963
Hypotheek is nog niet rond, hij is nu pas officieel aangevraagd door de adviseur. Maar zij (en wij) zien geen enkel issue. Notaris zit er al klaar voor iig.
pi_215890157
Mijn jongste was vorige de week supergefrustreerd, snapte natuurkunde niet.
En vanavond ging ineens het lichtje aan. Ik heb gisteren moeten lullen als brugman zodat ze toch nog een keer met mijn man ging zitten om te kijken of hij het uit kon leggen (eerder werd het weer ruzie, dat werkte niet).
Ze was boos, ze wilde niet en ze zou wel een onvoldoende halen en alle andere puber uitspraken...

En nu lijkt t kwartje gevallen. Hopelijk op naar een voldoende, want die heeft ze nodig...
pi_215890161
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Behalve de ruimte die ze innemen, hoe hou je bij wanneer ze aan de weg moeten? Ik raak al in de war met 1 groene die of de even, of de oneven week (zelfs dat weet ik niet meer) geleegd wordt. En aangezien ie niet snel vol is, schrijf ik maar in mn agenda wanneer ik hem heb laten legen
Ons afvalbedrijf heeft een app die mij netjes om 19u de avond vantevoren vertelt dat er een kliko (of 2) naar buiten moet.

Er zit altijd wel iets in dus we zetten ze ook altijd aan de straat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215890572
Ik woon tegenover een rijtje ijverige pensionado's, dus als ik thuiskom uit m'n werk hebben zij de bak voor morgen al aan de straat, dus dan maak ik zo vanaf de auto een rondje kliko voor ik naar binnen ga :+ nog los van de app inderdaad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215890576
Dan idd een hogere orv afsluiten exode. Hier blijft er onder de streep, als bijna-ex als eerste de pijp uit gaat, wel wat hypotheek over maar makkelijk op te hoesten.

Ah, de afval-app dus @Nijna en @Vanyel Stom, niet aan gedacht :D Ik heb gekeken en we hebben die hier ook. Wil alleen geen app van de gemeente op mn foon :P
Afvalwijzer hebben we ooit es gekregen en die heb ik weggegooid.

Het is ook best lastig hoor, @Nijna Hier ontbreekt de wil soms ook, met ruzie als gevolg. En dan komt ie later: ik snap het ma, tis best makkelijk :') Puberbreincrash zullen we maar denken ;)
Ik hoop mee voor een voldoende voor je dochter :)
En chef afvalbak :D Zoon zet ze aan de weg maar ik ben degene die zegt wanneer want dat wordt vergeten, zelfs de wekelijkse.
Scheuren gaat sneller dan een papierversnipperaar ;) Ik scheur alles, in een zak en dan in de kliko. Goed voor de stadsverwarming O-)

Met een beetje goeie timing, is iedereen net voor de kerst weer beter, @FlyingFish Maar de helft van de klas ziek... :X

Weet niet wát er heerst, maar kleinzoon en schoonzoon zijn ook ziek. Geen idee of ik morgen hoef op te passen. Niet dat ik me verveel want er zijn behoorlijk wat zakelijke issues. Uiteraard vlak voor kerst. En met de rest van de shizzle erbij :X
Ik hou me maar vast aan: je krijgt wat je aankunt. Jaa, er kan nog meer bij :')
If they say
pi_215890585
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 18:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
6 *)
Maar niet standaard toch? Je hebt dubbele?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215890818
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 18:45 schreef Nijna het volgende:

[..]
Stapelen?
Worden die oude niet geleegd en dan op de ophaaldag ook opgehaald? Dat je vanaf dan de nieuwe gaat gebruiken?
Nee, pas half januari. 1-1 gaat een ander bedrijf het afval 'doen'. Dus dat loopt lekker langs elkaar heen. Je moet zorgen dat je oude container leeg is en hem dan nog een paar weken bewaren tot de ophaaldag. Die nu nog niet bekend is.

Zeg, al dat gepraat over zieke kinderen. Die van mij is nu ook ziek }:|
Ze hebben allemaal leuke dingen deze week, dus hopelijk redt ie het met morgen een dagje thuisblijven. Lang leve mijn thuiswerkende vriend :@
pi_215890853
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 19:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar niet standaard toch? Je hebt dubbele?
Yup. 2x papier en 2x gft. Enkele rest en PMD.
Alleen de tweede gft is niet altijd in gebruik, de rest gaat altijd wel met iets erin aan de straat.
pi_215890897
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 20:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nee, pas half januari. 1-1 gaat een ander bedrijf het afval 'doen'. Dus dat loopt lekker langs elkaar heen. Je moet zorgen dat je oude container leeg is en hem dan nog een paar weken bewaren tot de ophaaldag. Die nu nog niet bekend is.

Zeg, al dat gepraat over zieke kinderen. Die van mij is nu ook ziek }:|
Ze hebben allemaal leuke dingen deze week, dus hopelijk redt ie het met morgen een dagje thuisblijven. Lang leve mijn thuiswerkende vriend :@
Oh dat is onpraktisch van die containers succes met bewaren :*

Beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')