abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215823103
Bankjes.nl.
pi_215823238
@vencodark Ik wilde haar emoties ook niet bagatelliseren ofzo, ik herken t wel, S had vanaf groep 1 een vriendinnetje en in de loop der tijd kwam daar vaker wat wrijving in, vaak ook door een ander kindje die er ook graag bij wilde horen maar niet zo goed wist hoe.
Hadden de meiden weer ruzie met elkaar, waren wij als ouders in gesprek en een dag later hadden zij t alweer bijgelegd...

Ik vind jongens op dat gebied zoveel makkelijker...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 10 december 2024 @ 10:26:30 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215823551
Toch zou ik in dit geval nog wel een keer aan die ouders vragen hoe het was gegaan. Zodat je het weet, mocht je dochter er nog eens op terugkomen.

Met wat je nu weet (niks) vind ik het namelijk best raar van die ouders. Dat een kind niet alle vriendjes kan uitnodigen en een grote stem heeft in wie wel is logisch. Maar als iemand zo duidelijk een goede vriend is dat er na schooltijd vaak wordt gespeeld en je de ouders kent dan zou ik mijn kind wel bijsturen met de lijst samenstellen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215823719
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 09:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ja maar ik heb een bijzonder kind hoor, als je ergens overdreven op kan reageren dan doet mijn zoon dat... een virus dat normale mensen maar 1x krijgen doet hij 2 of 3x, keelamandelen verwijderen? Bij hem groeien ze terug... :') t is maar goed dat ie zo leuk is :P
Wow, zelfs zn keelamandelen groeien terug! Je hebt iig een bijzonder én leuk kind :D

Wat fijn @vencodark! Maar idd, ik zou toch ook even informeren bij de ouders hoe en wat.
Nou is het met kindervriendschappen wel vaker op en af, maar toch. Een bestie niet op je verjaardag uitnodigen is toch wel meh.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215824253
Ik heb net heerlijk Love Actually gekeken. O+
De boel de boel laten. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 10-12-2024 12:49:49 ]
pi_215824318
Ik denk wel dat ik er bij 1 van de ouders wel casual naar vraag.
Als het bij ophalen of brengen zo eens uitkomt.
Zoals iemand al zei: wie weet komt Z. er later nog weleens mee, zeker als haar eigen feestje komt. :)
pi_215824467
Even vanuit de andere kant, mijn zoon heeft ook een goede vriend niet uitgenodigd voor zijn eerste twee feestjes. De eerste keer was het nog een gewone vriend en had hij andere voorkeuren. De tweede keer was het ondertussen zijn beste vriend en ik heb meerdere keren gevraagd of hij echt zeker wist dat hij hem niet uitnodigde, en toen bleek dat twee andere vrienden hadden gezegd niet te willen komen als die jongen ook zou komen en daar was zoon voor gezwicht en daar kon ik hem ook niet vanaf krijgen. Het feestje daarna was alles weer koek en ei in de groep en stond de beste vriend bovenaan het lijstje (en ook als er nog wel gedoe was geweest had hij mogen komen volgens zoon). Dat vriendje vierde zelf overigens nooit een kinderfeestje, dus wellicht had dat er ook nog mee te maken.
  dinsdag 10 december 2024 @ 12:39:57 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_215824487
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 12:18 schreef vencodark het volgende:
Ik heb net heerlijk Live Actually gekeken. O+
De boel de boel laten. *O*
Live Actually?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215824544
Fijn venco dat het zichzelf heeft opgelost. Hopelijk was het een eenmalig iets!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En fijn dat je even de boel de boel hebt kunnen laten zojuist!

Waterpokken was de dag nadat we terug kwam uit Turkije hier toen de jongste net geen twee was. Gelukkig niet daar al, want het was daar echt te warm om niet het water in te mogen, en op die leeftijd ook niet heel veel anders te doen. (En dan hadden we ook niet terug mogen vliegen tot 7 dagen na het verschijnen van de laatste blaasjes soms zelfs, had ik daar nog 1,5 week gezeten met een kind waarbij je niet veel kan en mag met dat hete weer)

De oudste volgde een paar dagen later.
pi_215828796
Als mijn kind haar bestie opeens niet zou willen uitnodigen voor een feestje, zou ik in ieder geval even met die ouders contact opnemen om te zeggen "Hey, ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar [mijn kind] wil [jouw kind] niet uitnodigen voor haar feestje. Ik hoop dat het snel weer bijtrekt, en we kunnen altijd nog een keer 1-op-1 met [jouw kind] afspreken om het feestje dunnetjes over te doen als ze daar allebei zin in hebben." Helemaal nul communicatie tussen ouders van beste vriendinnen is in zo'n geval toch heel gek?

Hier ondertussen reuzestress bij de oudste omdat we bijna voor vier weken op reis gaan. De kinderpsychiater heeft zelfs een paar oxazepammetjes voorgeschreven tegen de paniek onderweg. Hopelijk helpt het :o
pi_215830793
Kijk uit met de oxaatjes @Amsel Kan beter beginnen met een halfje en als dat niet werkt, de andere helft.

Zoon gaat morgen weer naar school, al heb ik wel gebeld en staat ie voor de eerste 2u ziek voor gym. Das net ff teveel van het goede, denk ik.

Zie op tegen de kerst :') Keek net voor 2 weken Maastricht maar hotel zit vol. Keek ik voor wat later en zijn 8 nachten bijna 1200 euro. Daggutniet he :')
If they say
pi_215830921
@Amsel dat is wel serieuze stress. Wat sneu, sterkte!

@Mushanga71 niet echt verrassend, die prijs (helaas). Is een Airbnb misschien goedkoper? Als je toch even eruit wil?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215830932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Kijk uit met de oxaatjes @:Amsel Kan beter beginnen met een halfje en als dat niet werkt, de andere helft.

Zoon gaat morgen weer naar school, al heb ik wel gebeld en staat ie voor de eerste 2u ziek voor gym. Das net ff teveel van het goede, denk ik.

Zie op tegen de kerst :') Keek net voor 2 weken Maastricht maar hotel zit vol. Keek ik voor wat later en zijn 8 nachten bijna 1200 euro. Daggutniet he :')
Loopt je zoon op z’n laatste tandvlees? :+
pi_215830971
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Kijk uit met de oxaatjes @:Amsel Kan beter beginnen met een halfje en als dat niet werkt, de andere helft.

Jaaaa het is sowieso een hele lage dosering hoor :) Vind het ook wel heftig om aan een kind te geven, maar we weten ook niet hoe het anders moet - en niet op reis gaan is ook geen optie meer :@
pi_215831384
Neh, ik hou niet van airbnb @Phaidra :@ Dacht, ik kijk gewoon even wat het kost maar dat viel vies tegen :+

Haha @vencodark :D Ik belde de tandarts vanmorgen voor die witte pukkel op zn tandvlees, stuurde een foto en tis waarschijnlijk een aft. Alst volgende week niet over is, moet ik bellen. Dus hopelijk struikelt ie er niet over :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:55 schreef Amsel het volgende:

[..]
Jaaaa het is sowieso een hele lage dosering hoor :) Vind het ook wel heftig om aan een kind te geven, maar we weten ook niet hoe het anders moet - en niet op reis gaan is ook geen optie meer :@
Ja, nouja, de ha schrijft het niet voor niets voor hoor maar ik snap dat je zo'n medicijn heftig vindt. Zou me er niet druk om maken, het is niet anders. Hoop ik wel dat jullie van de vakantie kunnen genieten :) Waar gaan jullie heen?
If they say
  woensdag 11 december 2024 @ 09:26:52 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215834028
Is het al januari? :Z

Jongste is weer opgeknapt, was idd een dubbele oorontsteking. Maar 4 slechte nachten en honderdduizend verplichtingen... Onze school slaat wat mij betreft ook wel echt een tikkie door in de laatste weken voor de vakantie. Het schema van mijn dochter in groep 3:

- ma: kersttrui aan >:O
- di: kersttrui aan ~:) en 's middags inloop in de klas van prul van van 14:15 tot 15:00 uur.
- woe: kersttrui aan O~) (zien jullie al een wasprobleem ontstaan?) en na school en een snelle lunch thuis nog terug om de musical op te voeren voor oudere mensen uit het dorp. Daarvoor moet er iets schapigs mee om aan te trekken, al vindt prul dat we dat beter kunnen vergeten, want 'juf heeft een paar reserve schapenpakjes en die zijn echt heel mooi mama!' _O-
- do: kersttrui aan, O-) musical nog eens opvoeren maar dan voor de rest van de school. Kerstlunch op school, waarvoor ik om 11:30 de warme gluten- en melkvrije pigs in blankets naar school moet brengen. Koude hapjes mogen wel 's ochtends al mee, maar die wil prul natuurlijk niet.
En dan 's avonds een kerstvossenjacht (zelf starten tussen half 6 en half 7, ongeveer een uurtje onderweg) met daarna hapjes en drankjes op school.

- vrij: kersttrui aan, musical nog eens opvoeren voor alle ouders die willen komen kijken. Ik moet nog navragen of jongste dan mee mag of dat ik oppas moet zoeken.

Maar goed, over 12 dagen zijn we op vakantie. Even helemaal niks, behalve binnenspeeltuin, zwembad, open haard en pannenkoeken en pasta en ander makkelijk eten. Ik ga de inpaklijst maar eens maken zo :-D

Iemand toevallig een opvouwbare bolderkar te koop?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215834322
Ik ben nog steeds ziek en er helemaal klaar mee. Ontzettend misselijk, veel hoofdpijn en zo moe dat ik middagdutjes doe en elke avond om 8 uur omval.

Had vrijdag met een vriendin afgesproken die ik sinds juli niet heb gezien, net maar afgezegd.

Bluh!
  woensdag 11 december 2024 @ 10:14:55 #18
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215834421
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 10:01 schreef exode het volgende:
Ik ben nog steeds ziek en er helemaal klaar mee. Ontzettend misselijk, veel hoofdpijn en zo moe dat ik middagdutjes doe en elke avond om 8 uur omval.

Had vrijdag met een vriendin afgesproken die ik sinds juli niet heb gezien, net maar afgezegd.

Bluh!
Aah heel veel beterschap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215834506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Is het al januari? :Z

Jongste is weer opgeknapt, was idd een dubbele oorontsteking. Maar 4 slechte nachten en honderdduizend verplichtingen... Onze school slaat wat mij betreft ook wel echt een tikkie door in de laatste weken voor de vakantie. Het schema van mijn dochter in groep 3:

- ma: kersttrui aan >:O
- di: kersttrui aan ~:) en 's middags inloop in de klas van prul van van 14:15 tot 15:00 uur.
- woe: kersttrui aan O~) (zien jullie al een wasprobleem ontstaan?) en na school en een snelle lunch thuis nog terug om de musical op te voeren voor oudere mensen uit het dorp. Daarvoor moet er iets schapigs mee om aan te trekken, al vindt prul dat we dat beter kunnen vergeten, want 'juf heeft een paar reserve schapenpakjes en die zijn echt heel mooi mama!' _O-
- do: kersttrui aan, O-) musical nog eens opvoeren maar dan voor de rest van de school. Kerstlunch op school, waarvoor ik om 11:30 de warme gluten- en melkvrije pigs in blankets naar school moet brengen. Koude hapjes mogen wel 's ochtends al mee, maar die wil prul natuurlijk niet.
En dan 's avonds een kerstvossenjacht (zelf starten tussen half 6 en half 7, ongeveer een uurtje onderweg) met daarna hapjes en drankjes op school.

- vrij: kersttrui aan, musical nog eens opvoeren voor alle ouders die willen komen kijken. Ik moet nog navragen of jongste dan mee mag of dat ik oppas moet zoeken.

Maar goed, over 12 dagen zijn we op vakantie. Even helemaal niks, behalve binnenspeeltuin, zwembad, open haard en pannenkoeken en pasta en ander makkelijk eten. Ik ga de inpaklijst maar eens maken zo :-D

Iemand toevallig een opvouwbare bolderkar te koop?
Damn! Mijn 8 jarige zou hier echt compleet van overkoken, maar goed dat doet hij deze maand toch wel...

Fijn dat je oorontsteking weer voorbij is... ik heb zelf momenteel ool weer flink last van mn oor door verkoudheid en alweer prednison voor mijn longen.. is t al lente?
S. 2014
J. 2016
pi_215834825
@Tink89 Ik snap het echt niet. Die kleine kinderen worden compleet overprikkeld met sint/kerst. Op school, bij sport, thuis etc. En als ze dan naar het VO gaan, is er ergens een middagje sint vieren en een kerstontbijt, maar meer ook niet. Terwijl ze juist met het ouder worden vaak beter tegen de prikkels kunnen :D

Hier net de verjaardagscadeautjes besteld voor D zijn verjaardag. Want die zit ook nog voor kerst. :D
Geeft wel ruimte in mijn hoofd. Verjaardagsfeestje vanavond even met hem doorspreken. En met man kerstdiner overleg. Dan komt het wel goed met dat puddingbrein van me.
pi_215834830
Damn, is er niemand op die school die bedenkt dat dat best bizar is voor de meeste kinderen in groep 3?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215834928
Damn dat is wel een heel vol schema zo :{

Beterschap voor de zieken!
  woensdag 11 december 2024 @ 11:08:28 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_215834951
Zelfs voor volwassenen vind ik dit relatief overdreven.

Ik heb net een lijstje zitten maken van alle concerten die ik volgend jaar ga bijwonen. Ik snap an sich wel waar mijn geld blijft, als je bedenkt dat ik alleen nog mei, juli, september en november niets heb staan :@ :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215835070
N is op school niet zo heel druk met Sint en Kerst (ok, ze is 20 uur bezig geweest met de surprise), maar ze zit ook op dansen en muziek en daar is uiteraard bij beide een groot kerstconcert. Dus moeten ze daar ook nog voor repeteren en dan in het weekend optreden :P Eigenlijk zou ze natuurlijk thuis ook nog de muziek moeten oefenen, maar daar komt het niet echt van, want moe.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215835224
@vencodark, wat fijn dat het weer goed zit tussen je dochter en haar vriendin. Hopelijk komt er desondanks nog wel duidelijkheid, want ik snap het wel dat die vragen in de lucht blijven hangen.

@Amsel, ach wat sneu dat je oudste zoveel stress ondervindt aan de vakantie. Hopelijk helpen de pammetjes en blijft het behapbaar!

@Mushanga71, fijn dat je zoon weer beter is! En die prijzen zijn echt niet normaal rond kerst..

@Tink89, wat een heftig schema op school zeg :o Hier hebben de kinderen op donderdagmiddag vrij, 's avonds is dan het kerstdiner met aansluitend een lichtjeswandeling richting de kerk en daar een viering. De vrijdag is het (foute) kersttruien dag en die middag is ook de hele school vrij. Tussendoor wordt op school wel veel in kerstthema gedaan, zo maken ze kerstkaarten enzo voor het bejaardentehuis in het dorp en knutselen ze lampjes voor de lichtjesroute naar de kerk. Maar dat is toch minder drukte. Alleen van die 5 dagen een kersttrui aan moeten zou ik al kriegel worden, laat staan de rest er om heen. Hopelijk krijgen ze opbouwende kritiek over deze planning en nemen ze dit mee voor volgend jaar?

@exode, heel veel beterschap! Ik snap dat je er helemaal klaar mee bent, hopelijk knap je nu toch echt heel snel op.

Ik heb net de cadeautjes voor vrouwlief ingepakt die op 1e kerstdag jarig is (mentale afvink). De inschrijving voor de gerechten voor het kerstdiner heb ik gedaan, de potjes voor de waxinelichtjes zijn meegegeven, het eten voor de voedselbank is afgegeven (elk jaar mogen alle kinderen 2 voedselproducten meenemen en wordt alles namens de school gedoneerd), de school is versierd, achter de schermen zijn we de ouderborrel aan het regelen voor tijdens het kerstdiner van de kinderen op school, de kersttruien zijn van de zolder gehaald. Volgens mij ben ik redelijk kerst en school compleet. Jammer dat de 6 jarige uitgerekend deze maandag een boekbespreking heeft, dus dat moet nog voorbereid worden, maar gelukkig heeft ze er zelf wel heel veel zin in :')

En ik ga vrijdag met vrouwlief naar Sara Kroos, daar heb ik zo ónwijs veel zin in. Even een oplaad momentje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')