Toch vind ik het wel degelijk vergelijkbaar. Van een dominante auto in de eerste 6 races naar nauwelijks meer competitief zijn. Zonder het wonder van Interlagos en de stop and go in Qatar was het heel close geworden.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:20 schreef Nattekat het volgende:
Dit was geen Brawn situatie, waarom komt iedereen daar continu mee
Gooi de eerste 6 races in de prullenbak en hij is nog steeds kampioen. In Qatar zelf al.
Een Brawn scenario zou zijn dat hij heel veel van die punten uit de eerste zes races keihard nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch vind ik het wel degelijk vergelijkbaar. Van een dominante auto in de eerste 6 races naar nauwelijks meer competitief zijn. Zonder het wonder van Interlagos en de stop and go in Qatar was het heel close geworden.
Button werd overigens ook een race voor het einde kampioen.
Dat viel wel mee, ook toen verspeelde de concurrentie heel veel punten aan elkaar. De maximale voorsprong van Button was 24 punten. Uiteindelijk had hij er in Brazilië nog steeds 15 over. Ook toen was het lange tijd zijn teamgenoot die 2e stond in het WK, de uiteindelijke nummer 2, Vettel, kwam pas tegen het einde opzetten, maar pakte ook vaak maar weinig punten terug en verloor punten aan zijn teamgenoot (Webber). Tel daarbij op dat ineens Hamilton (2) en Räikkönen ook races begonnen te winnen en Button werd ook regelmatig gered door andere teams.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een Brawn scenario zou zijn dat hij heel veel van die punten uit de eerste zes races keihard nodig zou hebben.
Je snapt het echt nietquote:Op zaterdag 14 december 2024 18:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat viel wel mee, ook toen verspeelde de concurrentie heel veel punten aan elkaar. De maximale voorsprong van Button was 24 punten. Uiteindelijk had hij er in Brazilië nog steeds 15 over. Ook toen was het lange tijd zijn teamgenoot die 2e stond in het WK, de uiteindelijke nummer 2, Vettel, kwam pas tegen het einde opzetten, maar pakte ook vaak maar weinig punten terug en verloor punten aan zijn teamgenoot (Webber). Tel daarbij op dat ineens Hamilton (2) en Räikkönen ook races begonnen te winnen en Button werd ook regelmatig gered door andere teams.
Doe jij nou eens even normaal. Je doet alsof je een sukkel voor je hebt, totaal misplaatst. Intussen snap je mijn punt ook niet. Ik stel dat er zeer veel overeenkomsten zijn met Brawn. Of het aantal punten voorsprong nu nodig bleek te zijn of niet, dat doet er niet toe.quote:Op zaterdag 14 december 2024 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet
Brawn = winnen omdat je aan het begin van het seizoen een cruciale voorsprong hebt opgebouwd. Punt. Geen mitsen en maren. Was de voorsprong van Verstappen cruciaal? Nee.
Het hele probleem is dat jij de enige bent die het zo veel ingewikkelder maakt dan het is. Als mensen het over Brawn hebben, hebben ze het over precies zoals ik het uitleg. Een team dat zo goed is aan het begin van het seizoen dat er een voorsprong wordt opgebouwd die genoeg is om het verlies in de tweede helft van het seizoen op te vangen. Dat is hier gewoon niet aan de orde, het maakt niets uit hoe veel dingen je erbij probeert te bedenken. Als McLaren het niet zo keihard verneukt had in de periode tussen Imola en Zandvoort, was Verstappen met een handjevol punten kampioen geworden nu (of net niet). Dat was een Brawn situatie geweest.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Doe jij nou eens even normaal. Je doet alsof je een sukkel voor je hebt, totaal misplaatst. Intussen snap je mijn punt ook niet. Ik stel dat er zeer veel overeenkomsten zijn met Brawn. Of het aantal punten voorsprong nu nodig bleek te zijn of niet, dat doet er niet toe.
Overigens is ook al meerdere keren, ook door mij, aangehaald dat racen met een flinke voorsprong het leven een stuk makkelijker maakt. Verstappen kon zich crashes veroorloven, Norris niet. En zo racete Max ook (terecht), hetgeen hem in Oostenrijk 10 punten opleverde omdat hij niet uitviel en Norris wel. Trek die 10 punten er eens vanaf en je houdt nog exact 1 punt over. Daarbij flatteert het gat dat overbleef ook enorm gezien de races in Brazilië en Qatar. En ja, die races zijn gegaan zoals ze zijn gegaan. Maar de parallellen met Brawn zijn in zoverre duidelijk dat een team in het begin dominant is en daarna nauwelijks meer op eigen kracht kan winnen.
quote:Op zondag 15 december 2024 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat jij de enige bent die het zo veel ingewikkelder maakt dan het is. Als mensen het over Brawn hebben, hebben ze het over precies zoals ik het uitleg. Een team dat zo goed is aan het begin van het seizoen dat er een voorsprong wordt opgebouwd die genoeg is om het verlies in de tweede helft van het seizoen op te vangen. Dat is hier gewoon niet aan de orde, het maakt niets uit hoe veel dingen je erbij probeert te bedenken. Als McLaren het niet zo keihard verneukt had in de periode tussen Imola en Zandvoort, was Verstappen met een handjevol punten kampioen geworden nu (of net niet). Dat was een Brawn situatie geweest.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dat het niet relevant is. Er is bijna niemand die beargumenteert dat Verstappen alleen maar kampioen is geworden omdat die auto zo goed was aan het begin van het seizoen, en dat komt omdat het volslagen onzin is.
Nou ja ik hoorde Brundle al zoiets zeggen in een AMA. Kijk niemand die zegt dat het de enige reden is van Max zijn WDC, ook Wismut niet. Maar dat hij die voorsprong heeft gehad was zeker belangrijk.quote:Er is bijna niemand die beargumenteert dat Verstappen alleen maar kampioen is geworden omdat die auto zo goed was aan het begin van het seizoen
Zucht. Weet je wat? Laat maar joh.quote:Op zondag 15 december 2024 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele probleem is dat jij de enige bent die het zo veel ingewikkelder maakt dan het is. Als mensen het over Brawn hebben, hebben ze het over precies zoals ik het uitleg. Een team dat zo goed is aan het begin van het seizoen dat er een voorsprong wordt opgebouwd die genoeg is om het verlies in de tweede helft van het seizoen op te vangen. Dat is hier gewoon niet aan de orde, het maakt niets uit hoe veel dingen je erbij probeert te bedenken. Als McLaren het niet zo keihard verneukt had in de periode tussen Imola en Zandvoort, was Verstappen met een handjevol punten kampioen geworden nu (of net niet). Dat was een Brawn situatie geweest.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar dat het niet relevant is. Er is bijna niemand die beargumenteert dat Verstappen alleen maar kampioen is geworden omdat die auto zo goed was aan het begin van het seizoen, en dat komt omdat het volslagen onzin is.
Ik heb het met je eens. Ik schrik er zelf van, maar wat een treurig niveau zeg.quote:Op zondag 15 december 2024 15:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Nou ja ik hoorde Brundle al zoiets zeggen in een AMA. Kijk niemand die zegt dat het de enige reden is van Max zijn WDC, ook Wismut niet. Maar dat hij die voorsprong heeft gehad was zeker belangrijk.
Maar wat is überhaupt die discussietechniek, "er is niemand die vindt dat 'sus en zo'". Ja lekker makkelijk
Oh dat was zo ergquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:29 schreef King_Merc het volgende:
[..]
En hadden we deze fantastische Rap van Ali B..
Bekijk deze YouTube-video
Staat ook reeds in het Ziggo topic. De tandarts vergeet alleen dat Ricciardo helemaal niet bij RBR reed, dus wat zijn vertrek met de budgetcap van RBR te maken heeft is me een raadsel.quote:Op zondag 15 december 2024 22:46 schreef Droopie het volgende:
Ik hoorde de tandartsman bij het racecafe zeggen, dat Lawson naast Max gaat rijden en Red Bull 16 miljoen moet betalen aan Perez.
Perez zou pas zijn afscheid aankondigen als het geld op zijn rekening staat en nu moet Red Bull schuiven met potjes en rekeningen ivm budgetcap, ook Ricardio schijnt geld gekregen te hebben (3 miljoen?).
Ook nog een ziggo topicquote:Op zondag 15 december 2024 22:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Staat ook reeds in het Ziggo topic. De tandarts vergeet alleen dat Ricciardo helemaal niet bij RBR reed, dus wat zijn vertrek met de budgetcap van RBR te maken heeft is me een raadsel.
Nou ja, wellicht staat erin dat als hij in 2025 noet goed presteert hij vervangen kan worden. Maar dat seizoen is nog niet bezig…quote:Op maandag 16 december 2024 00:44 schreef shiz het volgende:
Maar hoe kan het überhaupt zijn dat er geen performance clausule in Perez' contract zat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |