abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216270058
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 18:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat dit voor die scholen positief is.
Waarom ?
  zondag 12 januari 2025 @ 18:48:03 #227
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_216270539
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mooi bedacht maar het allergrootste probleem is zorg. Handen aan huis en een de bedden.
In 2030 zal een op de drie! werkzame mensen een baan in de zorg (moeten) hebben om aan de vraag te voldoen .
Hoe gaan we dat betalen wanneer we niet ook een gezonde economie hebben? Bedrijven als ASML zijn noodzakelijk voor een gezonde economie, glastuinbouw of intensieve veeteelt nauwelijks tot niet. En ook in de zorg is robotisering zwaar ondermaats ten opzichte van wat mogelijk is.

We hebben als samenleving twee toekomstscenario's, modernisering versnellen of grootschalig verarmen. Verarmen waarbij vooral de middenmoot steeds verder zal verschralen en waar de onrust en onvrede in de samenleving steeds sneller zal groeien.

Harde keuzes maken wat voor economie we willen zijn en zorgen dat alles wat daar niet inpast steeds onaantrekkelijker gemaakt wordt om in dit land uit te voeren.
pi_216273002
Het is allemaal lekker tegenstrijdig. Er is overal personeelstekort, vacatures blijven onvervuld, maar ondertussen wijzen werkgevers mensen af vanwege ervaringsjaren en droogt het aanbod van opdrachten bij detacheringsbureaus op.
pi_216273377
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Tja het is geen keuze, dat is de eigenschap van vergrijzing.
Wat ik daarmee bedoel? Alsof er meer gebeurt als mensen 50+ uur per week gaan werken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216274142
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 22:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat ik daarmee bedoel? Alsof er meer gebeurt als mensen 50+ uur per week gaan werken.
Dat is geen keuze meer als ouderen wegkwijnen en zieken niet verzorgd kunnen worden.
Ook jij moet dan na je baantje gewoon aan de slag in de zorg. Hup hup
Vakman pur sang
  zondag 12 januari 2025 @ 23:16:46 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_216274164
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is geen keuze meer als ouderen wegkwijnen en zieken niet verzorgd kunnen worden.
Ook jij moet dan na je baantje gewoon aan de slag in de zorg. Hup hup
Zorgen voor zieken en oudjes kan ook gedaan worden door arbeidsmigranten uit de philipijnen of thailand.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_216276305
quote:
7s.gif Op zondag 12 januari 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zorgen voor zieken en oudjes kan ook gedaan worden door arbeidsmigranten uit de philipijnen of thailand.
Nog wel. Maar in 2030 ook? Het is een beetje een arrogante gedachte.
Vakman pur sang
pi_216276750
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 19:37 schreef Mortaxx het volgende:
Als al die coaches, marketingfiguren en social media managers iets nuttigs gaan doen is het "personeelstekort" weg
Met AI zullen er in de toekomst een hoop banen verdwijnen.
Wellicht dat zij zich dan kunnen inzetten voor maatschappelijke nuttige banen.
  maandag 13 januari 2025 @ 09:18:10 #235
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_216276832
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 14:51 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee want India hoort niet bij de EU en Schengenzone.
En?

Dat is lekker arbitrair natuurlijk, wat maakt het nou uit of iemand binnen of buiten de EU of Schengen komt?
Alleen om dat dat door iemand anders vooraf bedacht is lol?
Lachen joh.
  maandag 13 januari 2025 @ 09:20:10 #236
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_216276850
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Omdat bedrijf X te zuinig is om een fatsoenlijk loon te betalen. Eigen schuld dus.
Dat hoeft helemaal niet te zijn, sommige bedrijven zijn niet levensvatbaar met duurdere lonen.

Dan is er niks verkeerds aan om -binnen de wet en regelgeving- hun best te doen om toch te werken en te blijven bestaan, dat heet ondernemer.
Lachen joh.
  maandag 13 januari 2025 @ 09:21:54 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216276867
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 19:37 schreef Mortaxx het volgende:
Als al die coaches, marketingfiguren en social media managers iets nuttigs gaan doen is het "personeelstekort" weg
bij de overheid werken sinds 500.00 mensen , halveer dat maar eens en de VVD was voor en kleinere overheid , nu daar is echt niks van terecht gekomen, en maar uitbuiken die overheid,
Nu komen er 6000 omgevingscoaches , zeg maar een soort wandelende verraderbrigade , die krijgen ook een bekeuringsmogelijjkheid natiuurlijk
Ze verzinnen van alles, maar asielzoekers die mogen niet werken, die wil Groen Links doodknuffelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216276964
De eerste post van ingeslagenreuring vat het geheel goed samen imo.

Om daar nog aan toe te voegen: er komt nu een golf van doetjes aan die niet meer weten wat hard werken is. Iedereen wil op voorhand al 3 a 3,5 dag werken en vooral niet de handen vies maken. Het liefst willen ze 'remote' werken maar uiteraard wel 3 a 4k per maand vangen.

Zelfs als die wereld er ooit komt: wie gaat dan de huizen bouwen die dergelijke mensen willen laten bouwen? Momenteel is de ICT een behoorlijk overbetaalde sector; wat mij betreft gaan we de bouwvakkers/vakmensen wat meer betalen en halen we het geld weg bij overrated beroepen als ICT-er.
pi_216277507
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:18 schreef Pajanus het volgende:

[..]
En?

Dat is lekker arbitrair natuurlijk, wat maakt het nou uit of iemand binnen of buiten de EU of Schengen komt?
Alleen om dat dat door iemand anders vooraf bedacht is lol?
Omdat iedereen binnen Schengen vrij is om te wonen en werken waar die maar wilt. Als ik morgen een mooie baan in Madrid kan krijgen dan kan niemand mij tegenhouden.
pi_216278748
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:20 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet te zijn, sommige bedrijven zijn niet levensvatbaar met duurdere lonen.

Dan is er niks verkeerds aan om -binnen de wet en regelgeving- hun best te doen om toch te werken en te blijven bestaan, dat heet ondernemer.
"Mijn toko is niet levensvatbaar tenzij ik mijn werknemers uitbuit voor een hongerloon"

:')
  maandag 13 januari 2025 @ 11:56:58 #241
323876 michaelmoore
pi_216278775
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Omdat iedereen binnen Schengen vrij is om te wonen en werken waar die maar wilt. Als ik morgen een mooie baan in Madrid kan krijgen dan kan niemand mij tegenhouden.
Of op Malta
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 13 januari 2025 @ 11:58:50 #242
323876 michaelmoore
pi_216278792
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Solispolar het volgende:

Om daar nog aan toe te voegen: er komt nu een golf van doetjes aan die niet meer weten wat hard werken is. Iedereen wil op voorhand al 3 a 3,5 dag werken en vooral niet de handen vies maken. Het liefst willen ze 'remote' werken maar uiteraard wel 3 a 4k per maand vangen.

Zelfs als die wereld er ooit komt: wie gaat dan de huizen bouwen die dergelijke mensen willen laten bouwen? Momenteel is de ICT een behoorlijk overbetaalde sector; wat mij betreft gaan we de bouwvakkers/vakmensen wat meer betalen en halen we het geld weg bij overrated beroepen als ICT-er.
heel juist , ga maar ZZP airco installateur worden, daar valt geld in te verdienen, dan kun je ook loodgieterswerk erbij doen , werk ZAT
pi_216280231
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:31 schreef Solispolar het volgende:

Dat is al gaande. Behalve voor programmeurs/developers zal een techneut nu al meer verdienen en dit stijgt alleen maar (tov milde kantoorbanen).
Vakman pur sang
pi_216280541
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Of op Malta
Ook. Of Finland.
pi_216280787
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 13:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is al gaande. Behalve voor programmeurs/developers zal een techneut nu al meer verdienen en dit stijgt alleen maar (tov milde kantoorbanen).
Ik vind het prima dat een loodgieter meer verdient dan ik als ict er die grotendeels thuiswerkt hoor. Zijn knieën zijn op zn 55e kapot, ik loop hooguit risico op een zere pols van het klikken.
  maandag 13 januari 2025 @ 15:34:02 #246
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_216281703
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
"Mijn toko is niet levensvatbaar tenzij ik mijn werknemers uitbuit voor een hongerloon"

Wat denk je van de bedrijven die vrijwel alleen gebruik maken van scholieren die minder dan minimum verdienen, dat is wel goed?

Overigens, hoe is het uitbuiten als die mensen hier vrijwillig naartoe komen om te werken?
Als dat niet zo is en jij hebt een vermoeden van slavernij is het een andere discussie.
Lachen joh.
pi_216282111
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:34 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Wat denk je van de bedrijven die vrijwel alleen gebruik maken van scholieren die minder dan minimum verdienen, dat is wel goed?

Overigens, hoe is het uitbuiten als die mensen hier vrijwillig naartoe komen om te werken?
Als dat niet zo is en jij hebt een vermoeden van slavernij is het een andere discussie.
De absurd lage lonen voor scholieren zijn een vorm van kinderarbeid. Het minimumloon moet voor iedereen gelijk zijn.

We hebben helemaal niet meer mensen nodig in Nederland dus bedrijven die hier allemaal Polen naartoe halen mogen oprotten.
pi_216283048
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:34 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Gebruik maken van alleen maar scholieren? Hoe dan? En die hebben dan nog steeds minimumloon behorende bij de leeftijd.
zoals bv scholieren die naschools bij de AH vakken vullen, ze staan in de rij want het betaalt niet slecht.

En als je stagiaires bedoelt, die kosten alleen maar tijd, dat weet elk bedrijf, ze kosten de vaste mensen tijd, kunnen niet echt wat doen en werken ook aan de afstudeeropdracht.
Die zijn aan het leren niet aan het werken (meestal niet echt i.i.g.)
Vakman pur sang
pi_216283806
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 11:54 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]

Gewoon geen economisch rendabel bedrijf dus. Als je ziet hoeveel er tegenwoordig al wordt beknibbeld op iets als een kerstpakket, denk ik dat er gewoon veel teveel en vooral veel niet-rendabele bedrijven zijn.
pi_216283827
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gebruik maken van alleen maar scholieren? Hoe dan? En die hebben dan nog steeds minimumloon behorende bij de leeftijd.
zoals bv scholieren die naschools bij de AH vakken vullen, ze staan in de rij want het betaalt niet slecht.

En als je stagiaires bedoelt, die kosten alleen maar tijd, dat weet elk bedrijf, ze kosten de vaste mensen tijd, kunnen niet echt wat doen en werken ook aan de afstudeeropdracht.
Die zijn aan het leren niet aan het werken (meestal niet echt i.i.g.)
Op de PABO moeten studenten 40 uur per week stage lopen voor ¤ 400,- stagevergoeding, terwijl er feitelijk geen begeleiding is en die studenten hetzelfde werk doen als afgestudeerden. Hoe zou jij het vinden om zo behandeld te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2025 18:15:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')