Daar heb ik dus vragen over...quote:Op zondag 8 december 2024 09:19 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Lang?
Jezus man. Doe ff normaal. Ze weten nog niet eens zeker of iedereen onder het puin vandaan is.
Daarnaast is het als plaats delict aangemerkt en moet er dus recherche onderzoek plaatsgevonden. Als daaruit inderdaad kwade opzet blijkt, dan is het niet handig om al te veel over de bevindingen te delen voordat er enig zicht is op mogelijke daders.
Het ene filmpje geeft 1 knal en dan een grotequote:Op zondag 8 december 2024 11:09 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
Gaslek. Drugslab. Vuurwerk.
Tipje van de sluier.
Ene filmpje met eerst twee knallen en dan 1 explosie leek 't wel vuurwerk.
Maar ja. Kan ook breaking bad geweest zijn.
Indirect neequote:Op zondag 8 december 2024 11:11 schreef Ama het volgende:
[..]
Maar dat gaat ons toch allemaal niks aan?
wat is dat andere filmpje dan, die eerste is met die kat zeker?quote:Op zondag 8 december 2024 11:21 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Daar heb ik dus vragen over...
Ze weten niet hoeveel mensen ondergetekende puin liggen of vermist zijn
Ze weten wel dat er 5apartemenren verwoest zijn..
Op die adressen staat toch het aantal inwoners vermeld
Dat lijkt me het "geschatte aanral" (je weet natuurlijk niet of iedereen thuis was)
Maar dat aantal - de overledenen - de overlevende= lijkt mij een geschatte aantal vermissingen?
[..]
Het ene filmpje geeft 1 knal en dan een grote
Op een ander filmpje 2 kleine 1 grote knal en dan het instort geluid
quote:11.10 uur: Een gewonde in stabiele toestand
De gewonde die zaterdagavond uit het puin is gehaald ligt nu in stabiele toestand in het ziekenhuis. Dat vertelt Naomi van Vliet van de stichting Lichtpuntjes van Mariahoeve.
Het slachtoffer, een lid van de stichting, werd zaterdagavond rond 18.00 uur onder het puin vandaan gehaald en in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Inmiddels is duidelijk dat de situatie van dit slachtoffer stabiel is.
Omroep West
quote:11:05
Het slachtoffer dat gisteren aan het begin van de avond levend onder het puin vandaan werd gehaald is een vrijwilliger bij Lichtpuntjes van Mariahoeve. Dat laat de lokale vrijwilligersorganisatie zojuist weten. Ze spreken van een grote opluchting.
Wel maken ze zich nog grote zorgen om een andere vrijwilliger die mogelijk onder het puin terecht is gekomen. Deze wordt volgens de vereniging nog vermist. Ook zou er nog gezocht worden naar kinderen.
Bron: AD
quote:10.50 uur: Grootste deel van het puin verplaatst
De brandweer heeft het grootste deel van het puin van de rampplek verplaatst naar een veld ernaast. Hierdoor kunnen de hulpdiensten de eerste kelder leegpompen en verkennen.
Het gaat om de ruimte onder een café. Volgens geruchten in de wijk zou hier ook een ruimte zijn waar bezoekers na sluitingstijd zouden blijven. 'Die geruchten hebben wij ook gehoord', vertelt woordvoerder Mark Knaap van de brandweer. 'Daar zijn we dan ook alert. Dit is ook de kelder waar we nu in kunnen. Tot nu toe hebben we hier niemand aangetroffen.'
De brandweer moet nog twee kelders leegpompen en doorzoeken. Daarnaast gaat de zoektocht naar mogelijke slachtoffers door, want volgens Knaap is niet zeker wie er in de woningen verbleven. 'We hebben allemaal gegevens wie ingeschreven staan, maar je weet niet altijd of ze er wel of niet zijn of dat er bezoekers zijn. Daar moet je altijd rekening mee houden.'
Hoe lang het gaat duren weet Knaap nog niet. 'We zijn hier nog wel enkele dagen bezig.'
Omroep West
Half jaar ofzo terug liepen er groepjes door de wijk hier.. was een vrouw vermist met mentale gezondheidsproblemen.. die is toen in het water gevonden na een dagquote:Op zaterdag 7 december 2024 20:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een collega van mij zit bij deze organisatie, als een soort van sponsorschap, krijg hij betaald vrij voor dit soort situaties.
Jaaaaa helemaal top! Ken de organisatie via een vriendin, ze doen mooi werk daarquote:
Ik weet dat er in ieder geval 1 Chinees gezin woonde, wellicht dat de boel ook aan niet geregistreerden werd verhuurt.quote:Op zondag 8 december 2024 11:51 schreef Gia het volgende:
Mensen die daar wonen en toevallig niet thuis waren, die zouden zich toch al wel gemeld hebben, lijkt me. Al zou je er zelf niets van meegekregen hebben, dan bellen familie of vrienden je toch wel. En als die weten dat je niet thuis bent, dan horen die toch de autoriteiten in te lichten.
Ik ga er daarom vanuit dat ze nog onder het puin liggen.
Ik heb er zelf zojuist ook een donatie aan gedaan. Dit zijn nou één van de weinige goede doelen waar ik wél vertrouwen in heb en een warm hart toedraag.quote:Op zondag 8 december 2024 11:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jaaaaa helemaal top! Ken de organisatie via een vriendin, ze doen mooi werk daar![]()
Stichting Lichtpuntjes in Mariahoeve
En daarom ben jij dus in elk geval geen leidinggevende bij een hulpverlenings instantie.quote:Op zondag 8 december 2024 11:00 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ze weten niet hoeveel mensen onder het puin liggen of vermist zijn
Ze weten wel dat er 5 apartementen verwoest zijn..
Dat lijkt me het "geschatte aanral" (je weet natuurlijk niet of iedereen thuis was)
Maar dat aantal - de overledenen - de overlevende= lijkt mij een geschatte aantal vermissingen?
Je vergeet waar het "gierig" in "nieuwsgierig" vandaan komt.quote:Op zondag 8 december 2024 11:19 schreef matthijst het volgende:
Prachtig gesproken.
Maar jij bent niet nieuwsgierig?
Waar denk je dat "nieuws" in nieuwsgierig vandaan komt.
Topic nummer 3 en deze gaat wel naar de 10.
Maar niet vanwege het nieuws natuurlijk.
Voorkant dacht ik, in de buurt van die brandende bus.quote:Op zondag 8 december 2024 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Is er bekend of die enorme explosie aan de voor of achterkant van het pand heeft plaatsgevonden?
De barkruk staat nog netjes overeind. Treurige aanblikquote:Op zondag 8 december 2024 12:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien zijn ze best ver met ruimen
En dat moet allemaal zo voorzichtig ....quote:Op zondag 8 december 2024 12:24 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo te zien zijn ze best ver met ruimen
Het is voor familie en bekenden van de bewoners van de getroffen appartementen vast heel fijn wanneer overheden en media gaan speculeren over de eventuele dood van bewoners.quote:Op zondag 8 december 2024 11:00 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Ze weten niet hoeveel mensen onder het puin liggen of vermist zijn
Ze weten wel dat er 5 apartementen verwoest zijn..
Uhuh.quote:Op zondag 8 december 2024 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet waar het "gierig" in "nieuwsgierig" vandaan komt.
In principe kan ieder stukje puin informatie bevatten over de toedracht.quote:Op zondag 8 december 2024 12:46 schreef maily het volgende:
En dat moet allemaal zo voorzichtig ....
Respect.
Ook.quote:Op zondag 8 december 2024 12:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In principe kan ieder stukje puin informatie bevatten over de toedracht.
Stel je niet aan zeg. Worden gewoon wat vragen gesteld uit interesse, op een forum nog wel.quote:Op zondag 8 december 2024 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet waar het "gierig" in "nieuwsgierig" vandaan komt.
quote:Een van de getroffen woningen moet gedeeltelijk worden gesloopt om naar eventuele slachtoffers te kunnen zoeken. Volgens de brandweer staat de woning 'op een paaltje' en is de woning hierdoor zo instabiel dat het onverantwoord is om mensen naar binnen te sturen. Daarom moet het pand worden gesloopt zodat de brandweer een drone naar binnen kan sturen.
Ondertussen wordt ook in de kelders van de woningen nog gezocht naar mogelijke slachtoffers. Volgens de woordvoerder kan niet worden uitgesloten dat zich hier ook mensen bevinden.
Zo is dat, daar is een forum ook voor.quote:Op zondag 8 december 2024 13:05 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg. Worden gewoon wat vragen gesteld uit interesse, op een forum nog wel.
Wat is dat bruine ding de onderste foto?quote:Op zondag 8 december 2024 13:27 schreef Momo het volgende:
En zo zie je je eigen kledingkast op nieuwssites
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat viel mij ook al op, vreemd ding.quote:Op zondag 8 december 2024 13:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is dat bruine ding de onderste foto?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |