Maar het is winterquote:Op zaterdag 7 december 2024 13:07 schreef Blues het volgende:
Wandelfotootjes;
Kardinaalsmuts en sierkers![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het is geen vraagquote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef derLudolf het volgende:
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt een mens daar van op
Die vraag heb ik nog nooit antwoord op gehad.
Ligt er aan hoe je het uitspreektquote:
‘Wat’ is hierin dan ook geen vraagwoord maar een bijwoord.quote:Op zaterdag 7 december 2024 12:51 schreef derLudolf het volgende:
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt een mens daar van op
Die vraag heb ik nog nooit antwoord op gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:27 schreef Barreltje het volgende:
fuckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb je al contact gehad?
fuckMijn buurman is met zo'n reddingshond aan het helpen. Ken veel mensen daar in de wijk, het is echt verschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim voor een zo min mogelijk vreselijke afloop
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
fuckWat verschrikkelijk. Zelfde vraag als @SarabiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vriendinnen komen bij elkaar, ze doen voor mij ook de laptop aanzetten
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:06 schreef Barreltje het volgende:
nee geen contact.
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vriendinnen komen bij elkaar, ze doen voor mij ook de laptop aanzetten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik hoorde het net ja... Heel veel sterkte, het ziet er echt heel verdrietig uit allemaalquote:Op zaterdag 7 december 2024 15:17 schreef Barreltje het volgende:
van reddingsactie over naar bergings actie
quote:Op zaterdag 7 december 2024 15:06 schreef Barreltje het volgende:
nee geen contact.
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vriendinnen komen bij elkaar, ze doen voor mij ook de laptop aanzetten
We have far more in common than that which devides us..
Ha, een gelegenheid om mijn passiebloemstuk op te graven en weer eens te posten (komt al jaren ongeveer eens per jaar in het bloemenenplanten-topic aan de orde).quote:Op zaterdag 7 december 2024 14:00 schreef flipsen het volgende:
Bloemetjes, heb ik ook. Komen er ieder jaar meer bij, nooit zelf iets gezaaid ofzo. Soort van passieflora lijkt me.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De vruchten zijn vast eetbaar (maracuya-achtig), maar eens proberen. Zij die gaan sterven, groeten u
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 13:17 schreef sigme het volgende:
Het latijnse 'passio' betekent 'ik lijd'.
De lijdenstijd van Jezus heet ook wel de passietijd. Die duurde van de intocht in Jeruzalem tot de herrijzenis (daartussenin wordt 'ie verraden, gevangen genomen, gegeseld, gekruisigd en gaat nog dood ook).
Overijverige christenen hebben wel eens de neiging om werkelijk overal verwijzingen naar hun heilige verhaal in te zien, en zo ook met deze bloem:
Komt 'ie:
De tien bloembladen staan symbool voor de 10 apostelen. Omdat de bloem 10 bloembladen heeft moesten er 2 apostelen niet meetellen, anders past 't niet. Petrus verloochende Jezus en Judas verried hem, daarom zitten die niet in de bloem.
Er zijn 72 kroondraden, evenveel als de doornen in de doornenkroon. Ik heb niet kunnen vinden hoe men heeft vastgesteld dat er destijds 72 doornen aan de kroon zaten. Misschien aan de hand van de bloem, zou zomaar kunnen.
De drie stampers vertegenwoordigen de drie spijkers waarmee iemand aan het kruis genageld werd (elke hand 1, en 1 door de twee voeten).
Het blad staat voor de speer die in Jezus’ zijde werd gestoken.
Vijf meeldraden voor vijf wonden. Even tellen: ik denk dat dat moeten zijn: 1 gat in elke hand, 1 gat in elke voet, en dan die lelijke speerwond in z'n zij van die porrende Romeinse soldaat.
De donkere vlekken onder de bladeren zijn de 33 zilverlingen die Judas als beloning kreeg voor het verraden van Jezus.
Na één dag verwelken de bloemen al, gelijk de tijd dat Jezus aan het kruis hing voor hij stierf.
En als kersje op de taart: de bloembladen vallen niet af maar sluiten zich weer over het vruchtbeginsel. Dit staat voor de wijsheid die verborgen ligt in het mysterie van het kruis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |