Ja was in Enschede ook zo. Meerdere explosies.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bij vuurwerk denk je meestal weer aan een serie explosies, lijkt me. Niet 1 grote knal. Er vliegt altijd wat weg wat dan weer elders explodeert. Maar wie weet.
Ligt aan het type vuurwerk. Het consumentenvuurwerk dat hier verkocht mag worden ontploft inderdaad een voor een. Maar illegaal vuurwerk zoals de cobra’s is massaexplosief. Dus als er eentje gaat, gaan ze binnen een paar milliseconden allemaal.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bij vuurwerk denk je meestal weer aan een serie explosies, lijkt me. Niet 1 grote knal. Er vliegt altijd wat weg wat dan weer elders explodeert. Maar wie weet. Als in het ergens in zit, of in een dichte kamer is het weer in feite 1 grote bom natuurlijk.
Foutmeldingquote:Op zaterdag 7 december 2024 10:53 schreef Ebinas het volgende:
Ik weet niet of de link hier al eerder is geplaatst, maar dan nog maar een keer
https://cdn.denhaagfm.nl/kijklive.html
Ja vreemd, had net wel beelden, en nu dus ditquote:
Werkt nu wel weer.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:55 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ja vreemd, had net wel beelden, en nu dus dit
edit: ik klikte hier https://www.denhaagfm.nl/(...)e-flat-in-mariahoeve
In enschede was eerst wat los vliegende vuurwerk voordat er 1 grote knal was en deze er voor zorgde dat ramen daar tot kilometers ver sneuvelden.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:45 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja was in Enschede ook zo. Meerdere explosies.
Vroeger had je de kruitfabriek in Muiden die wel eens plofte. Was ook nooit 1 knal als ik mijn oude tante goed begreep. Lagen in Muiden alle ruiten van de huizen eruit.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, ik zag daar onderaan de pagina ook een livestream.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:55 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ja vreemd, had net wel beelden, en nu dus dit
edit: ik klikte hier https://www.denhaagfm.nl/(...)e-flat-in-mariahoeve
Dat is meestal maar 1 woning en daarna vrij 'schoon'. Ik gok op drugslabquote:
2 grote knallen, de eerste gingen de ruiten er aan, de tweede ook de huizen, volgens mij is dat nog een geluk geweest, was die eerste knal niet zo hard geweest dan waren er waarschijnlijk veel meer slachtoffers geweest.quote:Op zaterdag 7 december 2024 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In enschede was eerst wat los vliegende vuurwerk voordat er 1 grote knal was en deze er voor zorgde dat ramen daar tot kilometers ver sneuvelden.
Oei, zou het dan toch een aanslag kunnen zijn?quote:
Precies... was ook verbaasd dit te lezen net.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:07 schreef Haags het volgende:
[..]
Wilde hem net posten.
Een plot die je even niet aan ziet komen.
Er zijn verdere onderzoeken geweest. Het vuurwerk lag in scheepscontainers. Het de papierenverpakking van het vuurwerk vatte eerst vlam. Hierdoor hebben gassen zich op kunnen opbouweb de containers en dat heeft naast het vuurwerk de explosie versterktquote:Op zaterdag 7 december 2024 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In enschede was eerst wat los vliegende vuurwerk voordat er 1 grote knal was en deze er voor zorgde dat ramen daar tot kilometers ver sneuvelden.
Of toeval. Blijft gissen.quote:Op zaterdag 7 december 2024 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oei, zou het dan toch een aanslag kunnen zijn?
Of een rivaliserende drugsproducent die het drugslab van de concurrent weg wilde werken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |