abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2024 @ 20:44:02 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215790341

Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215791230
@TheStigsDutchCousin B-)

Zelf ben ik in september verhuisd, naar een huis van 267 jaar oud. :)
De vorige eigenaren hebben het helemaal gestript en naar eigen smaak aangepast.
Het is inmiddels allemaal aardig gedateerd en veel dingen zijn ook niet mijn smaak.

Wat al aangepakt is:
- Airco laten plaatsen voor verwarming.
- Bekleding van de trap verwijderd, trap zo veel mogelijk schoongemaakt van lijmresten en spijkers enzo en het opnieuw laten bekleden.
- Defecte vaatwasser vervangen.
- Oude, versleten fontein van het toilet verwijderd.
- Lekkages deels verholpen (de muren van het dakterras lekken zo de spouw in, maar die muren daar onder zijn sowieso vreselijk slecht.)
- Beschadigde voorgevel laten restaureren. Helaas is dat absoluut niet mooi geworden.
- Afgebroken luik naar de vliering gerepareerd

Wat nog moet gebeuren:
- De lekkende buitenmuren van de aanbouw (keuken en schuur ) afbreken en opnieuw metselen; de mortel zit absoluut niet aan de bakstenen vast; het zijn nu gewoon losse stenen met losse stukken mortel er tussen.
- Wartmepompboiler laten installeren.
- Ooit de keuken vervangen. Hier in de buurt is wel een betaalbaar adresje, maar het blijft natuurlijk wel een investering, zoiets.
- Badmeubel vervangen (ik heb al een goedkoop dingetje op de kop getikt. Niet mooi, maar wel beter dan wat er nu zit.)
- Nieuw fonteintje bij de wc plaatsen.
- Voorgevel verven. Hopelijk vallen de herstelwerkzaamheden dan ook wat minder op.
- Officieel moet al het houtwerk opnieuw geverfd worden aangezien de kleuren niet origineel zijn (monumentaal pand), maar de buurt zegt dat niemand er ooit moeilijk over doet.
- Vloertje leggen in de schuur
- Afbladderende kalklagen in de halletjes restaureren zonder dat het al te veel opvalt. (Zit granol op, wat in die korrelmaat niet meer te krijgen is.)
- Voorzetwand plaatsen op de lange muur in de woonkamer voor wat geluidsisolatie, maar ook omdat de granol daar los aan het raken is.
pi_215885121
Wij vertrekken! Van het westen terug naar waar ik vandaan kom. Op steenworp afstand van @Vonkenboer!
Het huis moet van a tot z verbouwd worden, maar de tuin is echt heerlijk :) Tot 1 mei de tijd om de ideeën uit te werken, daarna gaan we flink aan de klus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 december 2024 @ 11:53:32 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215885443
Schitterend!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215886238
Prachtig inderdaad!
Shine bright like a diamond.
  maandag 16 december 2024 @ 14:04:35 #6
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_215886609
Prachtig huis!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_215889330
Wat een kast!
Mooi man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 16 december 2024 @ 18:25:18 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_215889533
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:28 schreef koentjuh18 het volgende:
Wij vertrekken! Van het westen terug naar waar ik vandaan kom. Op steenworp afstand van @:Vonkenboer!
Het huis moet van a tot z verbouwd worden, maar de tuin is echt heerlijk :) Tot 1 mei de tijd om de ideeën uit te werken, daarna gaan we flink aan de klus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is in ieder geval een bekend pand en aan ruimte vast geen gebrek!
Prachtige woning!
pi_215889546
quote:
Wij vertrekken! Van het westen terug naar waar ik vandaan kom. Op steenworp afstand van @:Vonkenboer!

SPOILER
Ziek!!! _O_
  FOK!fotograaf dinsdag 17 december 2024 @ 12:38:37 #10
148247 taxibabe
pi_215896808
quote:

SPOILER
Je hebt i.i.g de bouwmarkt vlakbij :P
pi_215910984
quote:

SPOILER
Wat een pareltje O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 december 2024 @ 00:18:50 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215937879
Morgen m'n bureau en desktop verhuizen, wat vooral mentaal een grote stap is, want dan is mijn 'thuisbasis' echt verplaatst, toch een beetje spannend ofzo :P

Zondag komt m'n vriendin weer thuis en dan slaap ik/slapen we er ook voor het eerst. Een vastomlijnde 'verhuisdatum' is er niet, het is allemaal beetje bij beetje gegaan (en dat gaat nog wel door), maar zondag is dan wel de dag dat we in het nieuwe huis echt gaan wonen :)

SPOILER
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')