abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219173157
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Trump says Christians face "existential threat" in Nigeria, opens door for sanctions
https://www.cbsnews.com/n(...)l-threat-in-nigeria/

NOS zegt geen bewijs voor christenvervolging in Afrika.
Waar zegt NOS dat?

Bij mij in de kerk hangt altijd de poster uitgebracht door opendoors;

https://www.opendoors.nl/ranglijst/

Dafur staat niet in de top 50

[ Bericht 4% gewijzigd door Korenfok op 01-11-2025 23:00:05 ]
pi_219173551
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waar zegt NOS dat?

[ afbeelding ]

Maar moslims hebben in het westen echt enorm te lijden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219173571
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar moslims hebben in het westen echt enorm te lijden.
dit staat los van elkaar voor mij.

Er zullen ook islamtische versies zijn van Opendoors waarin andere landen naar voren komen lijkt me.

Maar het is onze christelijke cultuur om goed te zijn voor de vreemdeling... dat islamtische landen deze cultuur niet hebben staat toch los hier van lijkt me? wij hebben een cHristelijke, joodse en humanistishce traditie volgens sommige zowel, Joodse, als christelijke leer schrijft voor om goed te zijn voor de vreemdeling en diens gebruiken.
  zondag 2 november 2025 @ 07:03:18 #254
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219174393
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:41 schreef bianconeri het volgende:
Toch grappig hoe de groep die zuiveringen in 1 deel vd wereld goed praten of zelfs toejuichen...

In dit topic hypocriet lopen te janken.

Echt :')
Bizar.
Toch grappig dat jij alleen belangstelling hebt voor dit conflict om je hiermee te melden. Het is nog curieuzer dat je daarbij het woord hypocriet durft te gebruiken.

Zou je als je niks toe te voegen hebt over de gebeurtenissen in Soedan je schaars kunnen maken in dit topic? Het zou de inhoudelijkheid en semantische waarde van de posts hier ten goede komen. Bedankt!
  zondag 2 november 2025 @ 07:20:12 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219174418
Er werd eerder al geschat dat ongeveer 60k mensen El Fasher waren ontvlucht ondanks de barrières die de RSF hadden opgeworpen voor de echte inval.

Als het onderstaande klopt, dan gaat het dodental de eerste schattingen van 2000 ruim voorbij...

quote:
Some survivors have staggered into a refugee camp about 64km away in the town of Tawila.

More than 62,000 people are believed to have fled el-Fasher between Sunday and Wednesday, the UN migration agency said.

But far fewer have made it to Tawila.

The Norwegian Refugee Council, which manages the camp, put the number at around 5,000 people, raising fears over the fate of tens of thousands.

https://www.abc.net.au/ne(...)l-in-sudan/105960730
pi_219174696
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie zijn dat dan? En welke zuiveringen hebben we het over?
Daar hoef ik geen namen voor te noemen.

En voor de mods weer gaan janken over beestje bij de naam noemen.
pi_219174708
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Toch grappig dat jij alleen belangstelling hebt voor dit conflict om je hiermee te melden. Het is nog curieuzer dat je daarbij het woord hypocriet durft te gebruiken.

Zou je als je niks toe te voegen hebt over de gebeurtenissen in Soedan je schaars kunnen maken in dit topic? Het zou de inhoudelijkheid en semantische waarde van de posts hier ten goede komen. Bedankt!
Die groep die ik benoemde voegt juist helemaal niets toe hier op FOK.

Ik ben tegen welk geweld en genocide dan ook (wat ik ook vaak genoeg gezegd heb), niet hypocriet zoals die groep bij de ene juichen en de ander huilie huilie doen.
pi_219174748
quote:

[..]
Waar zegt NOS dat?

[ afbeelding ]

ik meen dat het hierom ging:
Bekijk deze YouTube-video
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zondag 2 november 2025 @ 09:15:59 #259
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219174824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:25 schreef Qarrad het volgende:
https://x.com/Himma0099/status/1983938811689070709

En eindelijk protesten. Niet op de schaal die je mag verwachten, maar toch, het is iets. Het laatste wapenfeit in Nederland is geloof ik twee mensen met een Soedanese vlag die weg werden gestuurd op 4 mei, vorig jaar.
Mijn schoonmoeder en broer die maandenlang dagelijks zo’n 5-10 stories over Gaza postten hadden deze week er eentje over Soedan.. het is iets zal ik maar zeggen :X
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219175060
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 09:15 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mijn schoonmoeder en broer die maandenlang dagelijks zo’n 5-10 stories over Gaza postten hadden deze week er eentje over Soedan.. het is iets zal ik maar zeggen :X
Het klinkt meer van "nou laten we hier een iets over posten om van dat gezeur af te zijn".

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Die groep die ik benoemde voegt juist helemaal niets toe hier op FOK.
Jaja zo kennen we jou weer. Bij elk ander conflict "jaar maar Israël"-mentaliteit hebben.
quote:
Ik ben tegen welk geweld en genocide dan ook (wat ik ook vaak genoeg gezegd heb), niet hypocriet zoals die groep bij de ene juichen en de ander huilie huilie doen.
Pot....ketel...zwart.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 2 november 2025 @ 10:24:31 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_219175235
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Daar hoef ik geen namen voor te noemen.

En voor de mods weer gaan janken over beestje bij de naam noemen.
Vreemd, want een etnische zuivering is alleen hier gaande. Of je moet de etnische zuivering van Afghanen in Pakistan of de etnische zuivering van Armenen uit Nagorno-Karabakh bedoelen, maar dat zal wel niet. Waarschijnlijk doel je weer op de oorlog in het Midden-Oosten, gestart door de Palestijnen zelf.

Dat is dus geen etnische zuivering, maar een groep mensen die ondervind wat de gevolgen zijn van zelf een genocide willen uitvoeren. Jij blijft daarin de het probleem vanuit religieuze dogma's (als Jehova ben jij immers van mening dat Joden zondig zijn door het verwerpen van Jezus, staat letterlijk in je pohi) op Israël projecteren. Maar weldenkende mensen doen daar niet aan mee. Er is daar geen etnische zuivering en al helemaal geen genocide.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219175673
pi_219175681
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:55 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou zeggen "Doen!".
Action speaks louder than words.
  zondag 2 november 2025 @ 13:01:23 #264
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219176169
Als we een Nigeriaanse context willen verbinden aan de ellende in Soedan, dan is er nog een genocide waar niemand zich voor interesseerde om te schetsen. Google even op het verloop van de crisis waarbij de Igbo het lijdend onderwerp werden van etnische zuivering. Die hadden namelijk ook de pech om uitgemoord te worden terwijl de veel interessantere brandhaard rond Israël oplaaide.

Wat nu in Nigeria gebeurt is duizenden kilometers verderop, maar het is in essentie hetzelfde conflict, waarbij islamitische noorderlingen en christelijke zuiderlingen elkaar de hersens inslaan om leefruimte in de Sahel-zône in bredere zin.

In Nigeria begon het geweld vanuit de noordelijke, historisch achtergestelde gebieden en breidde zich daarna uit via etnische lijnen dat de Igbo, in het zuidoosten en ook christelijk èn historisch bevoordeeld, het bokje werden. Boko Haram is er maar een incarnatie van.

In het noorden van de Sahel-zône is het omgekeerd: daar worden de zwarte(re) en (soms) niet-islamitische zuiderlingen achtergesteld t.o.v. de noordelijke elite die de grondstoffen en weidegrond liever zelf hebben. Dat gebeurt nu in Soedan.

In beide brandhaarden, en in andere in die hele zône, wordt o.a. islam, christelijke identiteit en etniciteit ingezet.
pi_219177979
Arabieren die alles dood willen :')
pi_219179060
Waarom valt hij niet de VAE aan? Die bewapenen deze moordenaars en financieren ze. Of is dat Soedanese goud belangrijker dan een mensenleven?
pi_219179176
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:41 schreef Chadi het volgende:
Waarom valt hij niet de VAE aan? Die bewapenen deze moordenaars en financieren ze. Of is dat Soedanese goud belangrijker dan een mensenleven?
Nou, wellicht hierom:
quote:
While the UAE was seeking to acquire the world’s most advanced AI chips from the US, members of the National Security Council and other Trump administration officials were adopting foreign export policies that would restrict foreign access to these chips. However, in early April 2025, six security council officials, including David Feith, were fired by Trump, appointing David Sacks to undertake the negotiations. The Emiratis also started demanding for TSMC to build a chip factory in the UAE. Top officials were trying to block or modify the UAE’s proposal, but Sacks and Steve Witkoff pushed for the AI deal to be completed. By mid-May 2025, the White House agreed to allow the UAE access to the advanced AI chips. The deal was finalized two weeks after Tahnoun bin Zayed claimed to invest $2 billion into World Liberty Financial, a crypto firm founded by Witkoffs and Trumps.[20]
bron
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219179367
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 19:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou, wellicht hierom:
[..]
bron
Dat zijn en hoop redenen inderdaad.
  zondag 2 november 2025 @ 20:24:57 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219179417
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:41 schreef Chadi het volgende:
Helaas wel, net zoals de Congolese lijken in de optelsom minder zwaar wegen dan al de grondstoffen daar geroofd worden, of die van de kindsoldaten in Liberia, Sierra Leone, waar mooie bloeddiamanten in de grond zitten, wat weer extra ontstellend is als je weet dat diamanten in de context van sieraden de grootste oplichterij ooit is.

Er wordt wat afgelachen over inboorlingen die voor spiegeltjes en kraaltjes hun land verpatsten, maar grote delen van de wereld verpatsen hun menselijkheid voor glimmende dingetjes.
pi_219180828
Voor de achthonderddrieënzestigste keer: kan dat gezeur over Palestina (en Trump) ergens anders? Dit topic gaat over Darfur en Soedan.
Incelfrikandel
pi_219181180
Darfur had zich, net als Zuid Soedan, ook moeten afscheiden.

Is er trouwens een reden dat de Darfurezen zelf niet terug vechten?
  maandag 3 november 2025 @ 05:25:58 #272
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219181205
quote:

[..]
Waar zegt NOS dat?

[ afbeelding ]

#6 is waar Darfur onderdeel van is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator maandag 3 november 2025 @ 05:41:42 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219181215
quote:

[..]
Waar zegt NOS dat?

[ afbeelding ]

Darfur is dan ook niet in Nigeria en er wonen nauwelijks christenen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 3 november 2025 @ 16:07:00 #274
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219185275
https://www.theguardian.c(...)true-hero-of-the-war

Een gezicht plus naam bij de vele doden. Mohamed Khamis Douda gaf gedurende het beleg van El Fasher voortdurend verslag van de omstandigheden en werkte als vrijwilliger. Hij was zoals de rest van de burgers op het laatst afhankelijk van veevoer om te overleven.

De RSF bedreigde hem gericht op de persoon via videoboodschappen en toen de stad viel namen ze hem te grazen.
pi_219186843
*O* Binnenkort al die oorlogsmisdadigers bij u in het AZC om de hoek *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')