abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 13:15:27 #276
236264 crew  capricia
pi_215785741
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat ze er een paar uitpakken en gaan vermorzelen en als voorbeeld stellen.
Maar je kan dit nooit op grote schaal doen.

En ook de anonimiteit blijft een ding, ik vraag mij af of een rechter er in mee wil gaan dat iemand 140k aan muntjes heeft o.b.v. allemaal csv bestanden met transacties daarin.
Met terugwerkende kracht ook hè. Van fortuinen die bijvoorbeeld 10 jaar geleden verdiend zijn, waarbij de betreffende crypto misschien niet eens meer verhandeld wordt. En de betreffende blockchain dus niet meer zomaar voor het oprapen ligt.

Het lijkt me een hell of een uitdaging.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:17:16 #277
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215785761
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Met terugwerkende kracht ook hè. Van fortuinen die bijvoorbeeld 10 jaar geleden verdiend zijn, waarbij de betreffende crypto misschien niet eens meer verhandeld wordt. En de betreffende blockchain dus niet meer zomaar voor het oprapen ligt.

Dat ook.
Hoewel je best met 7 man een paar maanden kan grasduinen op één individu (belastingplichtige) en het allicht redelijk kan ontrafelen.

Maar ga dit maar eens op een uitlegbare manier vertellen in de rechtbank. Want reken maar dat iemand in beroep, bezwaar, en naar de bestuursrechter gaat die wordt geconfronteerd met naheffingen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_215785837
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bitcoin is er nog maar 15 jaar. Wat er in die tijd is gebeurd, is onkend. En stel je eens voor wat er allemaal in de komende 15 jaar kan gebeuren. In den beginne was het gebruik van computers of het internet ook niet eenvoudig. Gebruiksvriendelijkheid komt vanzelf. Mensen die aan traditionele vormen van beleggen hechten, hebben nu al verschillende manieren om indirect Bitcoin te kopen. Het afgelopen jaar is er weer veel gebeurd.

En ik denk dat je weinig van de essentie van Bitcoin hebt begrepen. De essentie is dat het gedecentraliseerd is en niemand je permissie hoeft te geven. Regulering staat daar haaks op. De enige regulering die relevant is, zijn de regels die we al hebben. Gij zult niet stelen, bijvoorbeeld.

Over praktische toepassingen gesproken:

[ x ]
De essentie..,zo lang je nog een exchange gebruikt om die hard gepompte btcs om te wisselen naar dollars of euro's op een exchange, zodat je het in andere waren kan omwisselen, kan je niet echt spreken van decentraal. Je bent alsnog afhankelijk van (beursgenoteerde) bedrijven, gecontroleerd door de overheid, en het fiat-systeem.
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:34:15 #279
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_215785931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

Over praktische toepassingen gesproken:

[ x ]
:')

19 punten voor pauperlandjes.
Lekker nuttig voor ons in het westen :O
Haters everywhere but I don't really care.
pi_215786003
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Het val echt mee, zoals al gezegd biedt een bedrijf als Chain Analysis hier gewoon tooling voor aan.
Het meest lastige zijn eigenlijk mensen die bij buitenlandse exchanges hebben gekocht, of erg lang terug, zolang die de muntjes in de wallet houden zijn ze lastig te vinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 6 december 2024 @ 13:51:36 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215786086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Daar is lang niet iedereen het mee eens.

Welvaartsgroei blijft sinds 1950 achter bij de economische groei
Dat is iets heel anders. Als de economische groei 200% was en de welvaartsgroei 100%, dan is ze dus achtergebleven. Dat wil niet zeggen dat er geen welvaartsgroei geweest is.
The End Times are wild
pi_215786123
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is iets heel anders. Als de economische groei 200% was en de welvaartsgroei 100%, dan is ze dus achtergebleven. Dat wil niet zeggen dat er geen welvaartsgroei geweest is.
Jij benoemt best een aantal zaken die niet door welvaart beter zijn geworden maar door bijvoorbeeld techniek en openheid van data.
pi_215786184
Een beetje offtopic, maar interessante read: https://www.deloitte.com/(...)coin-blockchain.html
  vrijdag 6 december 2024 @ 14:04:55 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215786193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jij benoemt best een aantal zaken die niet door welvaart beter zijn geworden maar door bijvoorbeeld techniek en openheid van data.
Natuurlijk. Maar het financiële systeem heeft de ruimte voor die innovatie geschapen. En er was toch kapitaal nodig om al die fabrieken te bouwen, etc .
Waarom is in communistische landen men er niet in geslaagd om deze vooruitgang te boeken? Die komt zo goed als exclusief uit landen met een kapitalistische vrije markteconomie binnen een rechtsstaat.
The End Times are wild
pi_215787573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
:')

19 punten voor pauperlandjes.
Lekker nuttig voor ons in het westen :O
Goedkope, groene energie lijkt me bij uitstek relevant voor de westerse wereld, me dunkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_215787680
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 13:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat ook.
Hoewel je best met 7 man een paar maanden kan grasduinen op één individu (belastingplichtige) en het allicht redelijk kan ontrafelen.

Maar ga dit maar eens op een uitlegbare manier vertellen in de rechtbank. Want reken maar dat iemand in beroep, bezwaar, en naar de bestuursrechter gaat die wordt geconfronteerd met naheffingen.
Ik vind jullie naïef. De overheid zorgt wel voor de grondslag om op basis van aannemelijke analyses mensen een naheffing te sturen. Dat dat met terugwerkende kracht kan, betekent dat omissies in je aangiften je nog een tijd kunnen achtervolgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 16:59:41 #287
236264 crew  capricia
pi_215787861
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind jullie naïef. De overheid zorgt wel voor de grondslag om op basis van aannemelijke analyses mensen een naheffing te sturen. Dat dat met terugwerkende kracht kan, betekent dat omissies in je aangiften je nog een tijd kunnen achtervolgen.
Ik denk dat ze er ook echt mee aan slag gaan. Er is tenslotte dure software voor aangeschaft.

En als ze een grote vis beet hebben gaat er gewoon jurisprudentie komen, over welk bewijs prima voor de rechter is.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 06-12-2024 17:04:42 ]
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 6 december 2024 @ 17:20:52 #288
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215788061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 16:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ken de analyses niet en hoe ze tot stand komen, ik vermoed dat dit behoorlijk complex is en lastig te vertalen is naar een verhaal dat goed uitlegbaar is en toetsbaar is om te kijken of er fouten in zit.

Anderzijds moet de overheid wat, crypto is here to stay. Dus er zal ook fiscaal iets moeten gaan gebeuren want het is niet rechtvaardig dat er activa is dat onbelast is, of inkomsten uit activa dat niet belast kan worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 6 december 2024 @ 17:36:51 #289
236264 crew  capricia
pi_215788270
Als je in Tsjechië je crypto 3 jaar vasthoudt, hoef je er geen taxes over te betalen.

https://x.com/SimplyBitco(...)OPpNthgtIu5Bhpw&s=19
- Goethe, “Faust”
pi_215788957
Weer boven de 100k *O*
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:15:54 #291
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215789115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 18:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weer boven de 100k *O*
Ff kijken of ie vasthoudt.
Speculeer de hele tijd met mara, tegen/op de 100k btc ga ik short.
En als ie boven 100k blijft ga ik weer long met andere strategie
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215789187
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ff kijken of ie vasthoudt.
Speculeer de hele tijd met mara, tegen/op de 100k btc ga ik short.
En als ie boven 100k blijft ga ik weer long met andere strategie
Ik heb gewoon bitcoin.
Werkt al 13,5 jaar voor me ;)
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:33:47 #293
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215789292
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb gewoon bitcoin.
Werkt al 13,5 jaar voor me ;)
Maar neem je wel winst?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:38:22 #294
208890 June.
Seriously?
pi_215789341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 10:13 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Een goede investering is in goud.
Niet in crypto wat digitale goud word genoemd.

Daarom zie ik crypto als aandelen .
Groot risico en op tijd verkopen voor je winst.
Je kan altijd weer instappen namelijk om je geld weer te vergroten.
Ik snap nooit zo goed waarom goud een goede investering is. Kun je beter beleggen.
Shine bright like a diamond.
pi_215789345
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar neem je wel winst?
Ik wel. Ben al 6,5 jaar met "pensioen".
pi_215789479
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat moet toch lekker zijn dat zo'n gokje zo lekker uitpakt voor je. Was dat sociaal niet lastig? Althans, neem aan dat niet al je vrienden en familie net zo de zilvervloot zagen binnen komen?
pi_215789533
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat moet toch lekker zijn dat zo'n gokje zo lekker uitpakt voor je.
Het voelt niet als een "gokje".

In het begin werd bitcoin niet heel erg serieus genomen maar ik heb er altijd wel wat in gezien.
En dat heeft zich uitbetaald.

Van buitenaf kan dat een "gokje" lijken maar als je ergens 13,5 jaar in zit, is het dan nog een gokje? Of vertrouwen? ;)

quote:
Was dat sociaal niet lastig? Althans, neem aan dat niet al je vrienden en familie net zo de zilvervloot zagen binnen komen?
Dat is wel meegevallen. Ik leeft verder ook niet zo heel uitbundig.
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:54:04 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215789541
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Leven bestaat uit timing.
Helaas had ik 13,5 jaar geleden een leeftijd dat elke ¤100 er één was.
Maar ik weet nog goed dat ik soms twijfelde, mjah je geeft toch als tiener liever je geld aan iets anders uit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 6 december 2024 @ 19:55:00 #299
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_215789550
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het voelt niet als een "gokje".

In het begin werd bitcoin niet heel erg serieus genomen maar ik heb er altijd wel wat in gezien.
En dat heeft zich uitbetaald.

Van buitenaf kan dat een "gokje" lijken maar als je ergens 13,5 jaar in zit, is het dan nog een gokje? Of vertrouwen? ;)
Maar mag ik iets vragen?
Wat doe jij dan? Jij hebt gekocht op een heel laag bedrag, nu staan ze op een heel hoog bedrag.
Trade jij, of neem jij telkens een beetje om te leven?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_215789601
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2024 19:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar mag ik iets vragen?
Wat doe jij dan? Jij hebt gekocht op een heel laag bedrag, nu staan ze op een heel hoog bedrag.
Trade jij, of neem jij telkens een beetje om te leven?
Ik trade niet actief. Ik heb op meerdere momenten winst genomen rond de top van iedere cyclus (2014 / 2018 / 2021) en daarna weer wat terug geïnvesteerd. Ben nooit helemaal uit bitcoin geweest.

Heb niet zulke grote aantallen meer, het is nu meer hobby. Ik beleg nu hoofdzakelijk in ETF's en wat bitcoin erbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')