Met terugwerkende kracht ook hè. Van fortuinen die bijvoorbeeld 10 jaar geleden verdiend zijn, waarbij de betreffende crypto misschien niet eens meer verhandeld wordt. En de betreffende blockchain dus niet meer zomaar voor het oprapen ligt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er een paar uitpakken en gaan vermorzelen en als voorbeeld stellen.
Maar je kan dit nooit op grote schaal doen.
En ook de anonimiteit blijft een ding, ik vraag mij af of een rechter er in mee wil gaan dat iemand 140k aan muntjes heeft o.b.v. allemaal csv bestanden met transacties daarin.
Dat ook.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht ook hè. Van fortuinen die bijvoorbeeld 10 jaar geleden verdiend zijn, waarbij de betreffende crypto misschien niet eens meer verhandeld wordt. En de betreffende blockchain dus niet meer zomaar voor het oprapen ligt.
Het lijkt me een hell of een uitdaging.
De essentie..,zo lang je nog een exchange gebruikt om die hard gepompte btcs om te wisselen naar dollars of euro's op een exchange, zodat je het in andere waren kan omwisselen, kan je niet echt spreken van decentraal. Je bent alsnog afhankelijk van (beursgenoteerde) bedrijven, gecontroleerd door de overheid, en het fiat-systeem.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bitcoin is er nog maar 15 jaar. Wat er in die tijd is gebeurd, is onkend. En stel je eens voor wat er allemaal in de komende 15 jaar kan gebeuren. In den beginne was het gebruik van computers of het internet ook niet eenvoudig. Gebruiksvriendelijkheid komt vanzelf. Mensen die aan traditionele vormen van beleggen hechten, hebben nu al verschillende manieren om indirect Bitcoin te kopen. Het afgelopen jaar is er weer veel gebeurd.
En ik denk dat je weinig van de essentie van Bitcoin hebt begrepen. De essentie is dat het gedecentraliseerd is en niemand je permissie hoeft te geven. Regulering staat daar haaks op. De enige regulering die relevant is, zijn de regels die we al hebben. Gij zult niet stelen, bijvoorbeeld.
Over praktische toepassingen gesproken:
[ x ]
quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
Over praktische toepassingen gesproken:
[ x ]
Het val echt mee, zoals al gezegd biedt een bedrijf als Chain Analysis hier gewoon tooling voor aan.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht ook hè. Van fortuinen die bijvoorbeeld 10 jaar geleden verdiend zijn, waarbij de betreffende crypto misschien niet eens meer verhandeld wordt. En de betreffende blockchain dus niet meer zomaar voor het oprapen ligt.
Het lijkt me een hell of een uitdaging.
Dat is iets heel anders. Als de economische groei 200% was en de welvaartsgroei 100%, dan is ze dus achtergebleven. Dat wil niet zeggen dat er geen welvaartsgroei geweest is.quote:Op vrijdag 6 december 2024 10:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar is lang niet iedereen het mee eens.
Welvaartsgroei blijft sinds 1950 achter bij de economische groei
Jij benoemt best een aantal zaken die niet door welvaart beter zijn geworden maar door bijvoorbeeld techniek en openheid van data.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders. Als de economische groei 200% was en de welvaartsgroei 100%, dan is ze dus achtergebleven. Dat wil niet zeggen dat er geen welvaartsgroei geweest is.
Natuurlijk. Maar het financiële systeem heeft de ruimte voor die innovatie geschapen. En er was toch kapitaal nodig om al die fabrieken te bouwen, etc .quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij benoemt best een aantal zaken die niet door welvaart beter zijn geworden maar door bijvoorbeeld techniek en openheid van data.
Goedkope, groene energie lijkt me bij uitstek relevant voor de westerse wereld, me dunkt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:34 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
19 punten voor pauperlandjes.
Lekker nuttig voor ons in het westen
Ik vind jullie naïef. De overheid zorgt wel voor de grondslag om op basis van aannemelijke analyses mensen een naheffing te sturen. Dat dat met terugwerkende kracht kan, betekent dat omissies in je aangiften je nog een tijd kunnen achtervolgen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 13:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ook.
Hoewel je best met 7 man een paar maanden kan grasduinen op één individu (belastingplichtige) en het allicht redelijk kan ontrafelen.
Maar ga dit maar eens op een uitlegbare manier vertellen in de rechtbank. Want reken maar dat iemand in beroep, bezwaar, en naar de bestuursrechter gaat die wordt geconfronteerd met naheffingen.
Ik denk dat ze er ook echt mee aan slag gaan. Er is tenslotte dure software voor aangeschaft.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jullie naïef. De overheid zorgt wel voor de grondslag om op basis van aannemelijke analyses mensen een naheffing te sturen. Dat dat met terugwerkende kracht kan, betekent dat omissies in je aangiften je nog een tijd kunnen achtervolgen.
Ik ken de analyses niet en hoe ze tot stand komen, ik vermoed dat dit behoorlijk complex is en lastig te vertalen is naar een verhaal dat goed uitlegbaar is en toetsbaar is om te kijken of er fouten in zit.quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jullie naïef. De overheid zorgt wel voor de grondslag om op basis van aannemelijke analyses mensen een naheffing te sturen. Dat dat met terugwerkende kracht kan, betekent dat omissies in je aangiften je nog een tijd kunnen achtervolgen.
Ff kijken of ie vasthoudt.quote:
Ik heb gewoon bitcoin.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ff kijken of ie vasthoudt.
Speculeer de hele tijd met mara, tegen/op de 100k btc ga ik short.
En als ie boven 100k blijft ga ik weer long met andere strategie
Maar neem je wel winst?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb gewoon bitcoin.
Werkt al 13,5 jaar voor me
Ik snap nooit zo goed waarom goud een goede investering is. Kun je beter beleggen.quote:Op donderdag 5 december 2024 10:13 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Een goede investering is in goud.
Niet in crypto wat digitale goud word genoemd.
Daarom zie ik crypto als aandelen .
Groot risico en op tijd verkopen voor je winst.
Je kan altijd weer instappen namelijk om je geld weer te vergroten.
Dat moet toch lekker zijn dat zo'n gokje zo lekker uitpakt voor je. Was dat sociaal niet lastig? Althans, neem aan dat niet al je vrienden en familie net zo de zilvervloot zagen binnen komen?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik wel. Ben al 6,5 jaar met "pensioen".
Het voelt niet als een "gokje".quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat moet toch lekker zijn dat zo'n gokje zo lekker uitpakt voor je.
Dat is wel meegevallen. Ik leeft verder ook niet zo heel uitbundig.quote:Was dat sociaal niet lastig? Althans, neem aan dat niet al je vrienden en familie net zo de zilvervloot zagen binnen komen?
Leven bestaat uit timing.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik wel. Ben al 6,5 jaar met "pensioen".
Maar mag ik iets vragen?quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het voelt niet als een "gokje".
In het begin werd bitcoin niet heel erg serieus genomen maar ik heb er altijd wel wat in gezien.
En dat heeft zich uitbetaald.
Van buitenaf kan dat een "gokje" lijken maar als je ergens 13,5 jaar in zit, is het dan nog een gokje? Of vertrouwen?
Ik trade niet actief. Ik heb op meerdere momenten winst genomen rond de top van iedere cyclus (2014 / 2018 / 2021) en daarna weer wat terug geïnvesteerd. Ben nooit helemaal uit bitcoin geweest.quote:Op vrijdag 6 december 2024 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar mag ik iets vragen?
Wat doe jij dan? Jij hebt gekocht op een heel laag bedrag, nu staan ze op een heel hoog bedrag.
Trade jij, of neem jij telkens een beetje om te leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |