Mwoaaah ik denk dat we het wat breder moeten zien dan alleen bitcoin. Wat bitcoin heeft gecreëerd is een ongeëvenaarde hebzucht naar snel geld, waar een normaal mens tevreden is met 8% rendement op zijn beleggingen, zijn 'domme' mensen nu in de crypto wereld gestapt die alleen maar snel geld willen, 200% rendement binnen een week, dat soort grappen.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik moet wel lachen om deze afgunst, verwikkeld in geveinsd medeleven met mensen die te vroeg verkocht hebben.
Want laten we wel wezen Hexie, het gaat jou echt totaal niet om zogenaamde “slachtoffers” voor zover die er al zijn. Nee, het gaat erom dat mensen winsten boeken waar ze volgens jou geen recht op zouden hebben, want volgens jou kan crypto helemaal geen goeds doen. Daarom ben je zo aan het afgeven.
Maar het is simpel, figuren zoals jij waren er bij 500, bij 1000, bij 10.000, bij 20.000, bij 50.000, en nu bij 100.000, en die zullen er bij 1M ook nog zijn. Het doet me immer deugd bij elke volgende recordhoogte van BTC de immer groter wordende meltdown van mensen zoals jij en LXIV te aanschouwen.
Oke Klaas Knot.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:04 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Mwoaaah ik denk dat we het wat breder moeten zien dan alleen bitcoin. Wat bitcoin heeft gecreëerd is een ongeëvenaarde hebzucht naar snel geld, waar een normaal mens tevreden is met 8% rendement op zijn beleggingen, zijn 'domme' mensen nu in de crypto wereld gestapt die alleen maar snel geld willen, 200% rendement binnen een week, dat soort grappen.
Maar ook even back to basic -> Waarom is Bitcoin gecreëerd? "a way to conduct transactions". Welke transacties kan je er 16 jaar na dato mee doen? Drugs, Darkweb, handel op NIET gedekte platformen door de financiële waakhonden. Dus wat is Bitcoin geworden? Een zuchtje wind waar je niks mee kan behalve aan elkaar verkopen.
Mid 2017 vond het toen nog fascinerend. Maar nu eind 2024 vind ik dat het wel erg achterblijft. Het is nog steeds te gecompliceerd voor een simpele ziel. De adoptie als cryptocurrency is in principe 0, toentertijd was er nog echt het idee dat het echt als valuta gebruikt zou worden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 08:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wanneer was je eerste on-chain bitcoin transactie en wat vond je er van?
Ons financiële systeem heeft ongekende welvaart voor een ongekend brede laag van de bevolking gebracht. En daarnaast ook nog enorme vooruitgang.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat jij je aandelen alleen voor je eigen gewin hebt. Voor mij is Bitcoin iets heel anders: ik ben oprecht begaan met de staat van ons geld en het effect ervan op gewone mensen. Het enige waar ik op hoop is dat mensen leren begrijpen hoe ons financiële systeem werkt en waarom Bitcoin een mogelijk biedt om daaraan te ontsnappen. Het gaat me niet eens om gelijk krijgen, maar om nieuwsgierigheid bij mensen los te maken, om een vlam aan te wakkeren.
Daar faal ik overigens keer op keer in. Ik ben een belabberde ambassadeur.
Het punt is dat het als experiment opgezet is, je ziet ook duidelijk dat Satoshi waarschijnlijk meer verstand had van programmeren dan van wiskunde, of hij is simpelweg te lui geweest om een beetje door te berekenen wat het algoritme zou doen qua schaling.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mid 2017 vond het toen nog fascinerend. Maar nu eind 2024 vind ik dat het wel erg achterblijft. Het is nog steeds te gecompliceerd voor een simpele ziel. De adoptie als cryptocurrency is in principe 0, toentertijd was er nog echt het idee dat het echt als valuta gebruikt zou worden.
In 2017 kon ik hier ook nog niet zo makkelijk geld overmaken naar iemand anders. Ondertussen hebben de banken ook niet stil gezeten. Met 2 clicks, in 3 sec, stuur ik bergen geld naar iemand anders z'n telefoon nummer (geen geklooi met ellenlange codes of bankgegevens). Maar BTC ga je niet gebruiken, want misschien is het 3 min later wel veel meer waard.
Het is vooral de praktische implicatie dat voor mij mist. Dat facet van cryptocurrency, en niet enkel iets wat eigenlijk statisch is, en enkel 1 keer in de 2-3 jaar omgewisseld wordt naar dollars/euros omdat de koers zo hoog staat.
En naast de techniek is er de schaduwzijde, wat inherent is in elk geldsysteem, dat is niet opeens weg is met btc. Helemaal zonder regelgeving, corruptie, whales met mega bags die de markt manipuleren, illusie dat 't opeens verdwijnt.
Wat overblijft is speculatie, ook leuk. Tot zover, tijd voor de volgende pomp.
Ik ben dolgelukkig met de geldprinter die ons allen rijker maakt en het antiwitwasbeleid dat ondernemers vrij baan geeft en gewone burgers beschermt tegen criminaliteit.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ons financiële systeem heeft ongekende welvaart voor een ongekend brede laag van de bevolking gebracht. En daarnaast ook nog enorme vooruitgang.
Welvaart heeft vooral te maken of je de beheerder bent van de wereldmunt.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ons financiële systeem heeft ongekende welvaart voor een ongekend brede laag van de bevolking gebracht. En daarnaast ook nog enorme vooruitgang.
Hardop gelachen. Dit geloof je toch zelf niet? Ons systeem is vooral heel goed geweest voor CEO's van bedrijven en andere top-genoteerde posities binnen die bedrijven. De gemiddelde arbeider is de afgelopen 50 jaar er zeer berooid vanaf gekomen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat beetje geld dat we hebben gebruiken we om troep te kopen waar die CEO's nog rijker van wordenquote:Op vrijdag 6 december 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Dit geloof je toch zelf niet? Ons systeem is vooral heel goed geweest voor CEO's van bedrijven en andere top-genoteerde posities binnen die bedrijven. De gemiddelde arbeider is de afgelopen 50 jaar er zeer berooid vanaf gekomen.
Ja maar de Export!quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Dit geloof je toch zelf niet? Ons systeem is vooral heel goed geweest voor CEO's van bedrijven en andere top-genoteerde posities binnen die bedrijven. De gemiddelde arbeider is de afgelopen 50 jaar er zeer berooid vanaf gekomen.
Dit. Kijk ook maar naar het pensioen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bitcoin is er nog maar 15 jaar. Wat er in die tijd is gebeurd, is onkend. En stel je eens voor wat er allemaal in de komende 15 jaar kan gebeuren. In den beginne was het gebruik van computers of het internet ook niet eenvoudig. Gebruiksvriendelijkheid komt vanzelf. Mensen die aan traditionele vormen van beleggen hechten, hebben nu al verschillende manieren om indirect Bitcoin te kopen. Het afgelopen jaar is er weer veel gebeurd.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mid 2017 vond het toen nog fascinerend. Maar nu eind 2024 vind ik dat het wel erg achterblijft. Het is nog steeds te gecompliceerd voor een simpele ziel. De adoptie als cryptocurrency is in principe 0, toentertijd was er nog echt het idee dat het echt als valuta gebruikt zou worden.
In 2017 kon ik hier ook nog niet zo makkelijk geld overmaken naar iemand anders. Ondertussen hebben de banken ook niet stil gezeten. Met 2 clicks, in 3 sec, stuur ik bergen geld naar iemand anders z'n telefoon nummer (geen geklooi met ellenlange codes of bankgegevens). Maar BTC ga je niet gebruiken, want misschien is het 3 min later wel veel meer waard.
Het is vooral de praktische implicatie dat voor mij mist. Dat facet van cryptocurrency, en niet enkel iets wat eigenlijk statisch is, en enkel 1 keer in de 2-3 jaar omgewisseld wordt naar dollars/euros omdat de koers zo hoog staat.
En naast de techniek is er de schaduwzijde, wat inherent is in elk geldsysteem, dat is niet opeens weg met btc. Helemaal zonder regelgeving, corruptie, whales met mega bags die de markt manipuleren, illusie dat 't opeens verdwijnt.
Wat overblijft is speculatie, ook leuk. Tot zover, tijd voor de volgende pomp.
Uiteraard hebben we het hier nog niet zo slecht. Maar de vooruitzichten zijn niet al te best. Zeker aangezien er wereldwijd diverse conflicten ontstaan.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dat beetje geld dat we hebben gebruiken we om troep te kopen waar die CEO's nog rijker van worden
Overigens hebben we het natuurlijk lang niet slecht hier in Europa.
Maar het kan altijd beter.
En wat dacht je van de verschrikkelijke regelgeving in Europa zelf? Daarmee worden ondernemers weggejaagd, ondernemers die ons allen welvaart brengen. In Nederland portretteren we die liever als aso's die zich verrijken ten koste van de meute, maar het tegendeel is waar. En uit paniek gaan we een exittax invoeren.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard hebben we het hier nog niet zo slecht. Maar de vooruitzichten zijn niet al te best. Zeker aangezien er wereldwijd diverse conflicten ontstaan.
kwee niet de nadruk bij de VVD/D66 ligt op multinationals. Bedrijven hebben het zo slecht niet en ik zie ze ook niet een voor een vertrekken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat dacht je van de verschrikkelijke regelgeving in Europa zelf? Daarmee worden ondernemers weggejaagd, ondernemers die ons allen welvaart brengen. In Nederland portretteren we die liever als aso's die zich verrijken ten koste van de meute, maar het tegendeel is waar. En uit paniek gaan we een exittax invoeren.
Je hoeft maar naar Duitsland en Frankrijk te kijken. We hebben het over de EU. Ze kunnen steeds moeilijker de concurrentie aan ook door de regeldruk. En als het met bovengenoemde landen slecht gaat krijgen wij daar uiteindelijk ook mee te maken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
kwee niet de nadruk bij de VVD/D66 ligt op multinationals. Bedrijven hebben het zo slecht niet en ik zie ze ook niet een voor een vertrekken.
Het vestigingsklimaat is slechter geworden.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
kwee niet de nadruk bij de VVD/D66 ligt op multinationals. Bedrijven hebben het zo slecht niet en ik zie ze ook niet een voor een vertrekken.
Geld stroomt naar waar het welkom is. Als wij de productieven van de samenleving te zwaar belasten, dan vertrekken ze. Recent voorbeeld is Noorwegen:quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar daar gaat een ander monetair beleid of bitcoin ook niets aan veranderen.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard hebben we het hier nog niet zo slecht. Maar de vooruitzichten zijn niet al te best. Zeker aangezien er wereldwijd diverse conflicten ontstaan.
Niet veranderen, maar wellicht dat mensen eens meer gaan beseffen hoe overheden werken, en dat ze zeker niet in dienst zijn om mensen het leven makkelijker te maken.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar daar gaat een ander monetair beleid of bitcoin ook niets aan veranderen.
Het beginnen van een crypto bedrijf in de EU is echt een doodsvonnis. Zelden zo'n intense haat gezien van regulatoren en overheidsinstanties.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En wat dacht je van de verschrikkelijke regelgeving in Europa zelf? Daarmee worden ondernemers weggejaagd, ondernemers die ons allen welvaart brengen. In Nederland portretteren we die liever als aso's die zich verrijken ten koste van de meute, maar het tegendeel is waar. En uit paniek gaan we een exittax invoeren.
In de VS was het ook geen pretje vanwege 'Operation Choke Point 2.0'. De CEO van exchange Kraken heeft zelfs gezegd dat ze alleen hebben overleefd door de Europese markt*. Maar Trump gaat korte metten maken met Operation Choke Point 2.0, net zoals hij met het oorspronkelijke Operation Choke Point heeft gedaan. Daar komt mede het optimisme in de markt nu vandaan.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het beginnen van een crypto bedrijf in de EU is echt een doodsvonnis. Zelden zo'n intense haat gezien van regulatoren en overheidsinstanties.
Klopt, ik heb zelf bij een crypto bedrijf gewerkt, je word direct in de hoek van criminelen en witwassers neergezet, en de grap is je mag nog voor je eigen toezicht betalen ook, en dan de banken, die maken het je leven niet alleen onmogelijk maar ook die van klanten, zo verbiedt de Rabobank het bijvoorbeeld dat zakelijke klanten geld over maken naar Crypto instellingen, WANT OH GEEN TOEZICHT!!!.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het beginnen van een crypto bedrijf in de EU is echt een doodsvonnis. Zelden zo'n intense haat gezien van regulatoren en overheidsinstanties.
Niet niks, maar het is inderdaad niet genoeg.quote:Op vrijdag 6 december 2024 09:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar daar gaat een ander monetair beleid of bitcoin ook niets aan veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |