Alleen dat het leger zich heeft teruggetrokken. Officieel is martial law nog in effect.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is nu dus voorbij begrijp ik? Gelukkig maar!
JanHein Donner, Willem Oltmans..... allemaal geobsedeerd door obscure linkse dictators.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Harry Mulisch was tot aan zijn dood altijd openlijk Castro-fan gebleven
Nou ja. Hij heeft op deze manier nog meer tijd om te golfen nuquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:26 schreef Haags het volgende:
Dit is einde verhaal voor Yoon, lijkt mij.
Wtf dacht hij joh.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-zuid-korea-a4875268quote:Halverwege november (2024) was van een crisissfeer nog geen sprake rond Yoon Suk-Yeol. Een medewerker maakte toen bekend dat hij voor het eerst in tien jaar weer ging golfen om ,,soepele gesprekken” te kunnen voeren met de zojuist verkozen Amerikaanse president Donald Trump.
Wat zijn dit voor Erdogan praktijken ?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Leger heeft zich al teruggetrokken.
quote:South Korea is a failed state.
1. Lee Seungman (1948-1960) - deposed
2. Yoon Bosong (1960-1962) - overthrown.
3. Park Chonhee (1962-1979) - assassinated.
4. Choi Gyu Ha (1979-1980) - ousted by military coup.
5. Jeong Doo-hwan (1981-1988) - sentenced to death after completing his presidential term.
6. Roh Dae-woo (1988-1993) - sentenced to 22 years in prison after completing his presidential term.
7. Kim Young-sam (1993-1998) - Sat in prison until his presidential term. As president, secured the conviction of his two predecessors.
8. Kim Daejung (1998-2003) - Sat in prison and was sentenced to death before becoming president (later pardoned). Winner of the Nobel Peace Prize.
9. Roh Moohyun (2003-2008) - Impeached (overturned by the Constitutional Court). After the end of his presidential term, was investigated on corruption charges. He committed suicide
10. Lee Myung-bak (2008-2013) - After the end of the presidential term, arrested and under arrest on corruption charges.
11. Park Geun-hye (2013 -2016) - impeached. Arrested on corruption charges. 24 years in prison.
Ze hebben zich vrijwillig teruggetrokken na de 190-0 stemmingquote:Op dinsdag 3 december 2024 17:45 schreef TornadoDK het volgende:
Beetje half tam leger wel als je niet eens het parlement binnen kunt komen.
Ik zeg: dump wat vuilnis op zijn hoofd, dat schijnt daar wel vaker te gebeuren.quote:
Maar ik las dat ze eerder het wel probeerde. Beetje leger is toch zo binnen?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:47 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ze hebben zich vrijwillig teruggetrokken na de 190-0 stemming
Laat vooral zien hoe weinig grip Yoon heeft in zo'n situatie.
Is wel zo. Het is een super modern land qua tech enzo, maar zelden (of nooit) gaat een president daar normaal weg. Altijd impeachment, zelfmoord, etcquote:
Ze zijn ook binnen gekomen, maar het parlement heeft binnen een paar minuten een stemming geregeld waarbij 190 kamerleden voor afschaffing van martial law hebben gestemd.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Maar ik las dat ze eerder het wel probeerde. Beetje leger is toch zo binnen?
RAMZPAULquote:
Het belangrijkste tijdens een staatsgreep is dat je eindigt aan de winnende kant.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:51 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Maar ik las dat ze eerder het wel probeerde. Beetje leger is toch zo binnen?
https://www.bbc.com/news/live/cn38321180etquote:17:54
The National Assembly speaker has just said that South Korean troops are leaving the parliament building, the Yonhap news agency reports.
Soldiers had entered the building shortly after the president's declaration of martial law.
Ha yi maquote:Op dinsdag 3 december 2024 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mooi wel deze. Niks bang, gewoon het wapen uit de handen van een soldaat proberen te trekken.![]()
[ x ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |