What about them?quote:
Kans op vrijlating is nog steeds mogelijk.quote:Op donderdag 30 januari 2025 11:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Mooi, zien we niet meer terug...
Kan ie in de gevangenis doktertje spelen...
Nee hoor, dat is juist een van de redenen waarom er geen levenslang wordt gegevenquote:Op donderdag 30 januari 2025 13:46 schreef Nober het volgende:
Kans op vrijlating is nog steeds mogelijk.
Dit is geen Nederlands. Beetje het niveau v an Asterix uitspraak: 'Ik zal spraakzamen zoals ik nog nooit gespraakzaamd heb.'quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:46 schreef Nober het volgende:
Kans op vrijlating is nog steeds mogelijk.
TBS is gericht op terugkering in de maatschappij.quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is juist een van de redenen waarom er geen levenslang wordt gegeven
TBS betekent niet tot je gestorven bent in de instelling verblijven. Zo beter?quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dit is geen Nederlands. Beetje het niveau v an Asterix uitspraak: 'Ik zal spraakzamen zoals ik nog nooit gespraakzaamd heb.'
Niet bij alle patiënten natuurlijk. daar wordt de duur elke 2 jaar gewoon continue verlengdquote:Op donderdag 30 januari 2025 15:08 schreef Nober het volgende:
[..]
TBS is gericht op terugkering in de maatschappij.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet bij alle patiënten natuurlijk. daar wordt de duur elke 2 jaar gewoon continue verlengd
De straffen zijn enorm langer nu je pas twee jaar voor het einde van je straf in aanmerking komt voor voorwaardelijke in vrijheidstelling in plaats van na tweederde.quote:Op donderdag 30 januari 2025 20:32 schreef KingRoland het volgende:
Tsja ieder land heeft een ander beleid. Nederland veel milder als je ziet hoe gevangenissen zijn ingericht, dan maakt 10 of 20 jaar of zelfs 30 jaar niet meer uit en dan laat ik een kleine kans op terugkeer in de samenleving nog even terzijde. Jammer voor de nabestaanden.
Er speelt meer in deze zaak maar dat mag hier denk ik niet besproken worden. Iets met het soort onderzoek waar hij en de uni mee bezig waren. Dit zou kunnen verklaren waarom hij thuis konijnen vermoordde. Hij zou namelijk experimenten van school op eigen houtje thuis hebben voortgezet.quote:
Je wilt ook niet naar Minority report achtige maatschappijen toe, je kunt het soms nl. al bij kinderen zien (ouders zien vaak dat hun kind geen empathie kent of dieren mishandelt). Het helpt uiteraard ook niet dat de GGZ al decennialang moeten bezuinigen. het wordt steeds minder makkelijk om hulp te krijgen, als dit soort type persoonlijkheid al enig zelfinzicht heeft.quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:20 schreef GerryDV het volgende:
Deze man is net als Gokmen T wel echt door en door ziek in zijn hoofd. Het is zo jammer dat je deze mensen, ook al heb je ze al op de radar, niet preventief aan kan pakken. Je kan bij veel van die types al zien dat het lopende tijdbommen zijn maar je kan niks totdat ze iemand omleggen.
quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:20 schreef GerryDV het volgende:
Deze man is net als Gokmen T wel echt door en door ziek in zijn hoofd. Het is zo jammer dat je deze mensen, ook al heb je ze al op de radar, niet preventief aan kan pakken. Je kan bij veel van die types al zien dat het lopende tijdbommen zijn maar je kan niks totdat ze iemand omleggen.
Jezus, hoe ver ben je heen als je zelfs dit gebruikt om samenzweringstheorieën de wereld in te slingeren?quote:Op donderdag 30 januari 2025 22:16 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Er speelt meer in deze zaak maar dat mag hier denk ik niet besproken worden. Iets met het soort onderzoek waar hij en de uni mee bezig waren. Dit zou kunnen verklaren waarom hij thuis konijnen vermoordde. Hij zou namelijk experimenten van school op eigen houtje thuis hebben voortgezet.
Dus D66 rechters blijven wat mij betreft smerig.
Toch hebben we ze zitten, mensen die 25 jaar lang in een TBS kliniek verblijven. Aalt Mondria was ook zo'n voorbeeld. Onverbeterlijk en paranoide.quote:Op donderdag 30 januari 2025 15:08 schreef Nober het volgende:
[..]
TBS betekent niet tot je gestorven bent in de instelling verblijven. Zo beter?
Drie moorden gepleegd en het was nog niet genoeg om hem binnen te houden. En hij deed nog zo zijn best.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:49 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Toch hebben we ze zitten, mensen die 25 jaar lang in een TBS kliniek verblijven. Aalt Mondria was ook zo'n voorbeeld. Onverbeterlijk en paranoide.
quote:In 1989 mocht Mondria met proefverlof. Tijdens het verlof werd hij opnieuw gearresteerd, nadat hij in een café in Zwolle met een semiautomatisch wapen op een drietal mannen schoot, met wie hij kort daarvoor ruzie had gekregen.
quote:In 1996 mocht hij op woonverlof en trok hij in bij haar en haar 10-jarige zoontje in Groningen. Toen hij van de reclassering de boodschap kreeg dat hij zich weer moest melden bij de kliniek, dwong hij zijn vriendin en haar zoon met hem op de vlucht te slaan. In Zwolle vermoordde hij de 10-jarige jongen op 6 maart 1997
Wat?quote:Op donderdag 30 januari 2025 13:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is juist een van de redenen waarom er geen levenslang wordt gegeven
Not anymore, it's notquote:Op vrijdag 31 januari 2025 22:23 schreef ricky3 het volgende:
[..]
Wat?
Nederland is het enige land in de wereld waar levenslang daadwerkelijk levenslang is.
Adviescollegequote:Op zaterdag 1 februari 2025 03:13 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
https://www.adviescollege(...)evenslanggestraften/
Klopt, en dat collegequote:
https://www.dji.nl/justit(...)evenslang-gestraftenquote:adviseert na 24 jaar en 10 maanden gevangenisstraf of iemand met levenslang mag gaan werken aan een mogelijke terugkeer in de maatschappij. Belangrijke uitgangspunten zijn de mate van herstel, het risico op herhaling en de belangen van slachtoffers en nabestaanden.
quote:Op vrijdag 31 januari 2025 10:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En nogmaals: wat hebben (overigens niet-bestaande) “D66 rechters” hiermee te maken? De rechters hebben nog helemaal geen uitspraak gedaan.
Dat vind de rechter hier dus ook.quote:Op vrijdag 31 januari 2025 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat TBS bij sommige hardnekkige figuren NIET werkt. Dus dan hou je een aantal personen in de maatschappij over waar je niks mee kunt, behalve levenslang opsluiten of in een isoleercel plaatsen. In sommige gevallen klinkt de doodstraf dan weer als een prachtige optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |