Niet? De boerenhaat is anders niet uit de lucht de slaan hier bij bepaalde lieden. Niet zo gek dat ik daar even tegenin ga.quote:Op maandag 16 december 2024 14:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
vanuit de landbouw en visserij...
mijn punt is dat er niemand is die roept dat alle boeren maar uit Nederland moeten vertrekken, hoe vaak jij dat ook jankend herhaalt op FOK!...
Eens met dit overigens.quote:maar we hoeven hier ook geen megastallen te hebben zodat ze in China varkenvlees bij hun mie kunnen vreten (om maar eens een voorbeeld te geven). Economisch levert het bijna geen drol op, wij zitten met de vele gigantische nadelen en China heeft zelf ruimte zat om die shit te regelen.
misschien moet je je FOK!pimp abo even stop zetten als je naar de voedselbank gaat.quote:Op zondag 8 december 2024 20:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik inderdaad. Alhoewel dat eigenlijk alleen nut heeft als je het rechtstreeks bij de boer koopt. Maar ik ga sinds een maand naar de voedselbank, dus dan heb je niet veel keus. Dat is wel lastig, want ruim 90% van het eten in de supermarkt zou ik zelf niet kopen. Ik maak normaal zelf mijn eigen diepvriesmaaltijden van verse spullen. Ik heb ook een hoge druk koker om zelf potten te conserveren. Ik heb bijna 150 zelfgemaakte maaltijden in de kast en de vriezer, plus nog een hoop geconserveerde ingrediėnten. Het grootste deel daarvan van biologische producten, waarvan een deel ook streekproducten.
Het is dat de oogst nu voorbij is, maar volgend jaar ga ik het allemaal bij lokale boeren halen.
Misschien heb ik daar zelf niet voor betaald? En hoeveel eten kun je daar in 400 dagen voor kopen?quote:Op maandag 16 december 2024 14:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
misschien moet je je FOK!pimp abo even stop zetten als je naar de voedselbank gaat.
oh nou sorry hoor 't was maar een bespaartipquote:Op maandag 16 december 2024 15:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien heb ik daar zelf niet voor betaald? En hoeveel eten kun je daar in 400 dagen voor kopen?
Je zou het de volgende keer ook over de inhoud kunnen hebben.
Ok, sorry.quote:Op maandag 16 december 2024 15:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
oh nou sorry hoor 't was maar een bespaartip
Ik wens je oprecht heel veel sterkte!quote:Op maandag 16 december 2024 15:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok, sorry.
Ik zit als alleenstaande in de bijstand en heb een koopflatje met meer hypotheek dan waarde. Ik krijg dus geen huursubsidie maar moet wel allerlei extra belastingen betalen. Ik geef dus al nergens geld aan uit, omdat ik het niet heb. Ik heb ook geen auto of dure telefoon, ga nooit op vakantie, koop geen nieuwe kleren als de oude nog heel zijn, enzovoorts. Een onverwachte uitgave is een hoop stress. Ik ben er dus ook veel mee bezig.
Als de boeren met hun gemotoriseerd verkeer uit de verstedelijkte gebieden zouden blijven, zou ik geen reden om te klagen hebben. Dan zou ik namelijk goedkoper aan mijn natje en droogje komen.quote:Op maandag 16 december 2024 14:59 schreef Red_85 het volgende:
Niet? De boerenhaat is anders niet uit de lucht de slaan hier bij bepaalde lieden. Niet zo gek dat ik daar even tegenin ga.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |