Ligt er aan hoe jij jezelf identificeert op dat moment.quote:Op maandag 2 december 2024 19:40 schreef TigerXtrm het volgende:
In hoeverre is dat legaal? Als ik daar als man uit m'n auto stap krijg ik dan een boete, of kan ik iedereen lekker de tering laten genieten?
In Duitsland kunnen ze je niks maken als je jezelf identificeert als vrouw. Het maakt ook niks uit hoe je eruit ziet, deze parkeerplaatsen zijn eigenlijk achterhaald.quote:Op maandag 2 december 2024 20:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik parkeer meestal op een vrouwenparkeerplaats in Duitsland als die er is
Wel zo makkelijk - zeker als de kleine mee is - en vaak een betere plek
Want winnen is belangrijker dan meedoen.quote:Op maandag 2 december 2024 21:33 schreef KingRadler het volgende:
In Harderwijk zijn de oorspronkelijke vrouwenparkeerplaatsen, ook wel bekend als 'roze parkeerplaatsen', aangepast zodat ze nu voor iedereen toegankelijk zijn:
Mannen mogen nu ook op deze speciale parkeerplaatsen parkeren.
Je kan als man gewoon parkeren in Rotterdam, als je er een zaak van maakt zal je altijd winnen.
Klopt iedereen is gelijk, altijd weer iemand in hokjes stoppen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overheid mag niet discrimineren, dus ook niet met publieke voorzieningen.
quote:Op maandag 2 december 2024 14:21 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hebben mannen geen recht op een beter veiligheidsgevoel?
Kan het woord ‘discrimineren’ 50 jaar niet meer genoemd worden? Alvast bedankt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 08:11 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overheid mag niet discrimineren, dus ook niet met publieke voorzieningen.
Grapje? Dit is bloedserieus, dame.quote:Op dinsdag 3 december 2024 20:38 schreef yessie234 het volgende:
Het bekende grapje: kunnen vrouwen wel achteruit inparkeren, of zullen wij even hem in de juiste versnelling zetten en het even doen.
Slotje?
De eerste keer dat ik hierover hoorde, ging over Zwitserland. Leek me overdreven, totdat ik daar op een avond met iemand op een benedenverdieping stond en met een kleine lift omhoog ging. Stond een vaag mannetje bij. Was qua gedrag niets mis mee, maar ik begreep gelijk het nut van de vrouwenparkeerplaatsen Later in de zelfde parkeergarage op de vrouwenafdeling: was bij de ingang en erg open, dus goed zichtbaar vanaf de vrij drukke straat. Alle lagen waren redelijk tot goed verlicht. Dat voelde heel anders aan, want ik ben vrij klein en niet sterk, zou me in de lift of in de krochten van de garage niet kunnen verdedigen. Natuurlijk ook niet op die vrouwenafdeling, maar, daar is meer kan dat je in voorkomende gevallen geholpen wordt. Zal begin jaren 90 geweest zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 14:13 schreef miss_sly het volgende:
In Frankrijk en de UK heb ik dat op meerdere plaatsen gezien. Ze zijn ook vaak wat dichterbij een uitgang van een parkeergarage of een ingang van een winkel. Beter verlicht inderdaad en met at meer ruimte zodat er ook beter overzicht is en het moeilijker is voor iemand om zich ergens achter te verschuilen.
Wie dit niet wil, parkeert er lekker niet. Voor vrouwen voor wie dat toch veiliger voelt, is het een fijne uitkomst.
Zal met ruimtelijk inzicht te maken hebben.quote:Op maandag 2 december 2024 15:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt dit soort beelden vast van zowel mannen als vrouwen vinden. Sommige mensen kunnen gewoon echt niet rijden
Daar is hij weer hoorquote:Op donderdag 5 december 2024 01:47 schreef RotatoR het volgende:
Het feit dat vrouwen niet meer alleen over straat kunnen mag je zeker weer niet linken aan migratie.
Ja, excuusquote:Op maandag 2 december 2024 14:05 schreef kwiwi het volgende:
Hier zijn de vrouwenparkeerplaatsen ook breder, en dan nog weten sommige dames de auto niet binnen de lijntjes te parkeren
Komt omdat hun testosteron daalt of ze identificeren zich als vrouw.quote:Op maandag 2 december 2024 15:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Ik ben zelf een vrouw, maar dat geldt natuurlijk niet voor mij. Denk trouwens dat het tegenwoordig ook steeds meer geldt voor mannen. Mensen kunnen alleen nog parkeren met piepjes en camera's en dan gaat het nog moeilijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |