abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8592527
SCH, nu weet je toch wel wie er uit gaat deze zaterdag??
Geen smoesjes verder, gewoon antwoord op mijn vraag.
pi_8592548
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:48 schreef Roel_Jewel het volgende:

Echt wel.
pi_8592591
Volgens mij is het wel echt hoor.
Mja
pi_8592617
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:52 schreef TAmaru het volgende:
Volgens mij is het wel echt hoor.
die oplichtingspraktijken?

zekers

pi_8592619
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:49 schreef schatje het volgende:
SCH, nu weet je toch wel wie er uit gaat deze zaterdag??
Geen smoesjes verder, gewoon antwoord op mijn vraag.
Ik hoop dat hij nu JIM gaat zeggen
pi_8592643
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:52 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij nu JIM gaat zeggen

zijn we meteen weer een Fok!ker kwijt
pi_8592684
Kan deze topicreeks nou is een keer ophouden? . Kom eerst maar is met een echt bewijs...

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 19-02-2003 20:55]

pi_8592691
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:55 schreef LoekB het volgende:
Kan deze topicreeks nou is een keer ophouden? .
neen
pi_8592712
Gaat dit nog ergens over?
pi_8592736
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:56 schreef Tom_Tom- het volgende:
ja, de oplichtingspraktijken van idols

pi_8592773
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:56 schreef Tom_Tom- het volgende:
Niet echt nee.
pi_8592831
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

zijn we meteen weer een Fok!ker kwijt

Schatje post overal op Fok.

pi_8592872
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Schatje post overal op Fok.

HAHAHA

nee, ik doelde op Jim-Dingus

pi_8592955
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:03 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

HAHAHA

nee, ik doelde op Jim-Dingus

pi_8593208
Het planet adres is betrouwbaarder dan een hotmail adres, dus vooralsnog ga ik er voor t gemak gewoon van uit dat het de echte is. Waarom zou ik me bovendien druk maken of hij wel of niet echt is, weer een zorg meer.
pi_8594271
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:17 schreef TripleM het volgende:
Het planet adres is betrouwbaarder dan een hotmail adres, dus vooralsnog ga ik er voor t gemak gewoon van uit dat het de echte is. Waarom zou ik me bovendien druk maken of hij wel of niet echt is, weer een zorg meer.
Je gelooft niet dat Idols eerlijk gaat maar je gaat er wel van uit dat deze Jim echt is???? vaag mannetje ben je toch... maar goed... respect.
pi_8594624
Ik weet wie er uit gaat Schatje

Maar dat is niet zo interessant. Boeiender zijn de plannen over Jim and the boys. Die worden steeds concreter.

pi_8594678
Nou willen we het weten ook.. vertel vertel!! *sop sop sop*
pi_8594747
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:14 schreef DarkMaxie het volgende:
Nou willen we het weten ook.. vertel vertel!! *sop sop sop*
Batterij................zi............op................
pi_8595007
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:12 schreef SCH het volgende:
Ik weet wie er uit gaat Schatje
Vertel op, nu meteen.
pi_8595083
Spelbreker
pi_8596281
m--o-r--gg-e-n
  woensdag 19 februari 2003 @ 23:17:30 #25
30511 Mappy
Piramide van Austerlitz
pi_8596616
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 22:17 schreef SCH het volgende:
Batterij................zi............op................
Ze hadden stopcontacten nodig voor extra computers in dat telhokje daar? Nu kon je oplader er niet meer bij van je GSM-met-GPRS waarmee je nu via je laptop zit te fokken?
pi_8596617
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 20:55 schreef LoekB het volgende:
Kan deze topicreeks nou is een keer ophouden? . Kom eerst maar is met een echt bewijs...
Laat ze nou toch joh...

De uitslag kan een kleuter van 3 al wel voorspellen!

En och, ook Fok staat weer in de belangstelling door zo'n fake figuur als SCH. En met wat voor geruchten SCH ook komt, tja, die kan ik ook verzinnen! Ik hoef geen bewijs.

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_8596718
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:17 schreef Montagui het volgende:
En och, ook Fok staat weer in de belangstelling door zo'n fake figuur als SCH. En met wat voor geruchten SCH ook komt, tja, die kan ik ook verzinnen! Ik hoef geen bewijs.
Verzin ze dan eens...

sch heeft aan zijn pols gevoeld, het klopt, hij is fake

pi_8596810
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Laat ze nou toch joh...

Ja inderdaad.. laat ons toch..
pi_8596864
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 21:59 schreef DarkMaxie het volgende:
Je gelooft niet dat Idols eerlijk gaat maar je gaat er wel van uit dat deze Jim echt is???? vaag mannetje ben je toch... maar goed... respect.
Ik vind jou ook echt een schatje

Tis meer dat ik geen moeite wil doen om te controleren / na te gaan of t em wel of niet is. Waarom die moeite doen? Ik ga er voor het gemak van uit, geef antwoord en ik ben klaar. Makkelijk toch

Vaag mannetje, ik heb liever dat je zegt dat ik een heel divers karakter heb

pi_8596923
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:25 schreef TripleM het volgende:

[..]
Vaag mannetje, ik heb liever dat je zegt dat ik een heel divers karakter heb

Je hebt een heel divers karakter
pi_8597089
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Verzin ze dan eens...

sch heeft aan zijn pols gevoeld, het klopt, hij is fake

Effe vraagje tussendoor, wie is jouw favoriet(e)?
pi_8597375
Denken er ook mensen aan de kandidaten? Hoe zouden die het vinden als ze allemaal al weten dat Hind gaat winnen? Denken sommigen hier nou echt dat de rest dan gewoon denkt 'ach, lekker belangrijk..' en lekker doorzingen?

"Die weten het niet joh" Ohnee en sommige fokkertjes hier wel

pi_8597920
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:45 schreef Taurus het volgende:
Denken er ook mensen aan de kandidaten? Hoe zouden die het vinden als ze allemaal al weten dat Hind gaat winnen? Denken sommigen hier nou echt dat de rest dan gewoon denkt 'ach, lekker belangrijk..' en lekker doorzingen?

"Die weten het niet joh" Ohnee en sommige fokkertjes hier wel

Ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt denk ik, maar bedoel je of wij het niet zielig vinden voor de kandidaten dat geruchten over hen de ronde doen?

Ik zou het vervelend vinden als de geruchten niet waar zouden zijn ja, maar voor mij persoonlijk waren de aanwijzingen groot genoeg dat er inderdaad wat aan de hand is. Als Hind inderdaad, zoals mijn bron zegt, een nummer heeft opgenomen in de studio van Fluitsma en Van Tijn, dan is ze ook niet helemaal lekker bezig.

Ach, alles is als. Bovendien, over alle sterren wordt geluld. Kunnen ze vast wennen.

pi_8598443
Vandaag weer ff de herhaling gekeken en mij viel ook een paar dingen op,nu is alles verdacht namelijk. Aan het begin zei Reinout :''Kijk nog maar even goed naar deze vijf,want 1 is er straks niet meer bij'' waarna de camera gelijk naar David ging En dat gezeik over dat vriendinnetje van Jim en dan zie je d'r constant in beeld,gewoon om duidelijk te maken aan die BrEeZaHcHiCkS dat Jim bezet is en onder de plak zit,dus dat ie het ook niet waard is om voor te bellen/smsen. More and more clues by the day..
Back in business.
pi_8598610
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:31 schreef Shirley het volgende:
Vandaag weer ff de herhaling gekeken en mij viel ook een paar dingen op,nu is alles verdacht namelijk. Aan het begin zei Reinout :''Kijk nog maar even goed naar deze vijf,want 1 is er straks niet meer bij'' waarna de camera gelijk naar David ging En dat gezeik over dat vriendinnetje van Jim en dan zie je d'r constant in beeld,gewoon om duidelijk te maken aan die BrEeZaHcHiCkS dat Jim bezet is en onder de plak zit,dus dat ie het ook niet waard is om voor te bellen/smsen. More and more clues by the day..
Het grote risico is dat je nu overal een aanwijzing in gaat zien. Ik denk bv. niet dat ALS het doorgestoken kaart is en al bepaald was dat David er uit zou gaan, ze dat aan de cameramensen zouden doorgeven of aan de regisseur. Dat zou ik niet doen iig, om alles zo natuurlijk mogelijk over te laten komen.
pi_8598657
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

SCH vroeg iets aan je geloof ik...
pi_8599515
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:45 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

SCH vroeg iets aan je geloof ik...

En ik vroeg iets aan SCH!
pi_8600462
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:06 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt denk ik, maar bedoel je of wij het niet zielig vinden voor de kandidaten dat geruchten over hen de ronde doen?

Ik zou het vervelend vinden als de geruchten niet waar zouden zijn ja, maar voor mij persoonlijk waren de aanwijzingen groot genoeg dat er inderdaad wat aan de hand is. Als Hind inderdaad, zoals mijn bron zegt, een nummer heeft opgenomen in de studio van Fluitsma en Van Tijn, dan is ze ook niet helemaal lekker bezig.

Ach, alles is als. Bovendien, over alle sterren wordt geluld. Kunnen ze vast wennen.

Ik bedoel er mee dat de rest van de kandidaten echt niet de schijn ophouden en gewoon vrolijk door blijven zingen als ze weten dat alles van te voren al bepaald is. Bijvoorbeeld dat gerucht dat Jim minder stemmen had dan Marieke, maar Marieke er uit ging Kom nou zeg..
pi_8600464
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:42 schreef TripleM het volgende:

[..]

Het grote risico is dat je nu overal een aanwijzing in gaat zien. Ik denk bv. niet dat ALS het doorgestoken kaart is en al bepaald was dat David er uit zou gaan, ze dat aan de cameramensen zouden doorgeven of aan de regisseur. Dat zou ik niet doen iig, om alles zo natuurlijk mogelijk over te laten komen.

Dus de cameramensen en de regisseur weten er allemaal niks van, maar een aantal mensen hier wel??
pi_8600470
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 07:28 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dus de cameramensen en de regisseur weten er allemaal niks van, maar een aantal mensen hier wel??

LOL
pi_8601429
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vind er nu niet echt iemand bij zitten die personality en stem en originaliteit heeft. Dat hadden voor mij vooral Yuli en Roger.
pi_8602545
quote:

[..]

Ze doen natuurlijk net alsof ze het niet weten.
Dat doen ze voor de naiefe mensen die het maar niet willen geloven dat het allemaal nep is.
Kijk daar moeten ze het van hebben,want die bellen en dat levert geld op.

Dream on. .

pi_8603028
Dit mag misschien erg goedgelovig klinken en naïef, maar ik geloof dat het allemaal wel echt gaat.
Natuurlijk kan iedereen voorspellen wie de volgende is, dat kon je aan het begin van alle shows al zien.

Bij de eerste show zag je al dat Hind goed kan zingen en dat Jim ondanks alles wel een idool is.
Ze zoeken namelijk geen artiest van wereldformaat die de geschiedenis ingaat als beste zanger/zangeres. Nee, ze zoeken iemand die een idool kan zijn en die verkoopt.

Daarom denk ik dat Jim nog steeds een goede kans maakt. De beste jongen heeft niet echt een prettige stem (ik geloof wel dat hij zuiver zingt hoor, het is alleen niet mooi), maar ondanks dat zit hij wel bij de laatste vier. Mijn favo is Hind, het beste idool is Jim.

By the way: volgens mij kon je op die pc schermen ook zien wie hoeveel stemmen kreeg (balkjes). Vanavond nog maar even naar de backstage herhaling kijken, dan weet ik het zeker.

pi_8603840
quote:
De cameramensen sowieso niet, niet uit officiele bron in ieder geval. De regisseur lijkt me ook dat die de uitslag pas hoort 'als ie bekend is'. Ik begrijp niet wat daar zo stom aan is dat je meent te moeten gaan zwaaien.

Naja hoe dan ook, ik hoop dat snel uitkomt dat Hind wel degelijk een nummer in die studio heeft opgenomen, ik ben het verdedigen van geruchten een beetje beu aan t raken.

pi_8604125
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 11:51 schreef TripleM het volgende:

Naja hoe dan ook, ik hoop dat snel uitkomt dat Hind wel degelijk een nummer in die studio heeft opgenomen, ik ben het verdedigen van geruchten een beetje beu aan t raken.

Niet doen Triple, niet verdedigen. Mensen hoeven je toch niet te geloven. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het programma zo leuk vinden dat ze liever geloven wat hun wordt voorgehouden. Dat is toch prima - wie de waarheid wilt weten, luistert naar jou of mij. Ook prima.

De knoop is nog steeds niet doorgehakt.

Het plan is om het jongensbandje in de finale-aflevering te lanceren - er is nog onenigheid over de samenstelling en de naam.

pi_8604318
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 12:02 schreef SCH het volgende:
Niet doen Triple, niet verdedigen. Mensen hoeven je toch niet te geloven. Ik kan me goed voorstellen dat mensen het programma zo leuk vinden dat ze liever geloven wat hun wordt voorgehouden. Dat is toch prima - wie de waarheid wilt weten, luistert naar jou of mij. Ook prima.
Zolang ze er maar niet achterkomen dat jij mijn kloon bent.

Je hebt gelijk hoor, ik doe et ook niet. Soms is t alleen wel jammer dat ik geen harde bewijzen heb, om de ongelovigen mee om de oren te slaan zeg maar.

pi_8604466
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 12:02 schreef SCH het volgende:

[..]

De knoop is nog steeds niet doorgehakt.

Het plan is om het jongensbandje in de finale-aflevering te lanceren - er is nog onenigheid over de samenstelling en de naam.

hm ...
en de volgorde dat kandidaten eruit vliegen dan

pi_8605777
Ik heb vernomen dat Jim samen met Jamai verder gaat en
niet met Joel of Bas ofzo.
Ze zijn nu nog bezig om een goede naam te verzinnen.
pi_8605911
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:08 schreef lin1406 het volgende:
bron?

pi_8605975
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

bron?

Helaas, daar kan ik niets over zeggen.
Er wordt hier toch al zoveel geroddeld.
  donderdag 20 februari 2003 @ 13:49:41 #51
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_8606736
Ik had Zaterdag niet gekeken dus keek ik gister naar de herhaling. Maar ze lieten helemaal de uitslag niet zien?!? Lekker vaag.... Of komt dat nog een andere keer? Het is dat ik al wist dat David eruit ging maar anders is het wel vreemd....

Verder: SCH, je zou ons vandaag vertellen wie er zaterdag uitgaat. Vertel, vertel?

Nokia.

NSJ & Lowlands still on my mind
pi_8607068
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:49 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik had Zaterdag niet gekeken dus keek ik gister naar de herhaling. Maar ze lieten helemaal de uitslag niet zien?!? Lekker vaag.... Of komt dat nog een andere keer? Het is dat ik al wist dat David eruit ging maar anders is het wel vreemd....
Er zijn twee programma's. Het ene programma is de optredens, het andere is backstage + de uitslag, als ik me niet vergis. Jij hebt de herhaling van de optredens gezien, dan komt vandaag als het goed is de herhaling van het backstage programma.
pi_8607120
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 11:51 schreef TripleM het volgende:

[..]

De cameramensen sowieso niet, niet uit officiele bron in ieder geval. De regisseur lijkt me ook dat die de uitslag pas hoort 'als ie bekend is'. Ik begrijp niet wat daar zo stom aan is dat je meent te moeten gaan zwaaien.

Eigenlijk had ik het zelf niet over de cameramensen en de regisseur, ik had het over de kandidaten. Weten die niet dat ze worden bedrogen terwijl ze er met hun neus bovenop zitten? Tuurlijk komt het nogal ongeloofwaardig over als er hier 'n paar mensen zijn die beweren da thet allemaal nep is, terwijl idols nog steeds door gaat, Marieke het programma niet heeft aangeklaagd (terwijl zij notabene meer stemmen had dan Jim toen ze eruit ging ), en het verder niet is uitgelekt. Dat is haast onmogelijk.

Als al is bepaald dat Hind de winnaar wordt, blijft de rest echt niet vrolijk doorzingen

pi_8607563
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 14:06 schreef Taurus het volgende:
Eigenlijk had ik het zelf niet over de cameramensen en de regisseur, ik had het over de kandidaten. Weten die niet dat ze worden bedrogen terwijl ze er met hun neus bovenop zitten? Tuurlijk komt het nogal ongeloofwaardig over als er hier 'n paar mensen zijn die beweren da thet allemaal nep is, terwijl idols nog steeds door gaat, Marieke het programma niet heeft aangeklaagd (terwijl zij notabene meer stemmen had dan Jim toen ze eruit ging ), en het verder niet is uitgelekt. Dat is haast onmogelijk.

Als al is bepaald dat Hind de winnaar wordt, blijft de rest echt niet vrolijk doorzingen

Zolang er geen concreet bewijs is, is alles mogelijk. Misschien loopt het wel allemaal eerlijk, misschien niet. Als het niet zo is, dan weten zo weinig mogelijk mensen daar vanaf. De kandidaten wordt uiteraard zoveel mogelijk voorgehouden dat alles wel eerlijk verloopt en zeg nou zelf: als het niet eerlijk gaat, waaraan zouden de kandidaten dat moeten merken? Toch op precies dezelfde manier als wij?
pi_8610613
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 14:06 schreef Taurus het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de (ex-)kandidaten in opstand komen tegen de mensen die uiteindelijk over hun platencontract en carriere gaan. Nu nog niet ieg.
pi_8612884
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 13:08 schreef lin1406 het volgende:
Of nog beter met n 4en.
Wéér een nieuwe jongens band. .
pi_8613177
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de (ex-)kandidaten in opstand komen tegen de mensen die uiteindelijk over hun platencontract en carriere gaan. Nu nog niet ieg.

Ik zou alleen aan 't programma willen meedoen als ik weet dat 't eerlijk gaat hoor (En als ik kon zingen )
pi_8613791
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo? Is er maar één platenmaatschappij?
Wat ik ook apart is, is dat er werd gezegd dat Jims vriendin zo vaak in beeld kwam om te zorgen dat er minder mensen voor Jim gingen sms-en en bellen. Dit werd als "bewijs" dat het inderdaad al bekend is wie er wint. Maar dan maakt het toch niet uit hoeveel mensen sms-en voor Jim?

Maar ik vind de suggestie dat ze die vriendin extra vaak in beeld laten zien wel interesant. Want ik denk dat het programma inderdaad op die manier de kijker wil beïnvloeden. Dus het stemmen gaat wel eerlijk maar de makers laten zien en horen wat zij denken dat beter is voor de stemmen.

Blijft leuk om te speculeren.

"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_8615081
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 18:10 schreef berney het volgende:

[..]

Of nog beter met n 4en.

jah
pi_8616143
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 18:10 schreef berney het volgende:

[..]

Of nog beter met n 4en.

Leuk ()
pi_8616577
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 19:08 schreef Omega het volgende:

[..]

Hoezo? Is er maar één platenmaatschappij?
Wat ik ook apart is, is dat er werd gezegd dat Jims vriendin zo vaak in beeld kwam om te zorgen dat er minder mensen voor Jim gingen sms-en en bellen. Dit werd als "bewijs" dat het inderdaad al bekend is wie er wint. Maar dan maakt het toch niet uit hoeveel mensen sms-en voor Jim?

Maar ik vind de suggestie dat ze die vriendin extra vaak in beeld laten zien wel interesant. Want ik denk dat het programma inderdaad op die manier de kijker wil beïnvloeden. Dus het stemmen gaat wel eerlijk maar de makers laten zien en horen wat zij denken dat beter is voor de stemmen.

Blijft leuk om te speculeren.

Zoiets noem ik nou paranoide....
De familie komt zo ie zo al veel in beeld zeker na een optreden van de "idol". + charlotte was zelf idols kandidaat..
Die vriend van Dewi (als dat haar vriend was) is vorige keer ook veel in beeld geweest.
pi_8616632
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:31 schreef DarkMaxie het volgende:

[..]

Zoiets noem ik nou paranoide....
De familie komt zo ie zo al veel in beeld zeker na een optreden van de "idol". + charlotte was zelf idols kandidaat..
Die vriend van Dewi (als dat haar vriend was) is vorige keer ook veel in beeld geweest.

Precies, dan kan je overal wel wat achter zoeken.
pi_8616678
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:33 schreef schatje het volgende:

[..]

jah ...
dan is t einde zoek
pi_8616736
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:33 schreef schatje het volgende:

[..]

maar dat is de grootste hobby van de mensen hier...
pi_8616800
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

jah ...
dan is t einde zoek

Jij doet er anders heel hard aan mee.
pi_8616822
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:38 schreef DarkMaxie het volgende:

[..]

maar dat is de grootste hobby van de mensen hier...

Ik geloof nog steeds niet in de verhalen van SCH.
pi_8616861
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik geloof nog steeds niet in de verhalen van SCH.

wij zijn de slimmere mensen van dit gezelschap

*grapje......

pi_8618969
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 21:44 schreef DarkMaxie het volgende:

[..]

wij zijn de slimmere mensen van dit gezelschap

*grapje......

pi_8618981
Ik geloof het ook niet.
pi_8619632
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik geloof het ook niet.
Oke jij mag er ook bij dan

Roel...het was een g-r-a-p-j-e

vrijdag 21 februari 2003 @ 01:45:37 #71
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8621977
Het lijkt erop dat het toch nog niet helemaal stil wordt rond Idols. Meer hopelijk morgen op de FP
pi_8622741
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 01:45 schreef TripleM het volgende:
Het lijkt erop dat het toch nog niet helemaal stil wordt rond Idols. Meer hopelijk morgen op de FP
LOL
pi_8622816
Van http://www.idols.nu
quote:
Enkele Idols Reeds Gecast Voor Idols?
Gepost door: jacqieline @ Feb 21 2003, 02:05 AM
Ik ontving het vorige mailtje van iemand die anoniem wil blijven.
In principe nemen we dit soort nieuwtjes niet klakkeloos aan maar ik moet zeggen dat degene die dit mailde wel goed weet waar hij of zij over praat.
Of het echt waar is, ik heb geen idee!
Maar we willen je graag even laten meelezen:

Uit zeer betrouwbare bron uit de productie van Idols heb ik vernomen dat
verschillende deelnemers die nu in de finale zitten van het programma al van
tevoren in het geheim gecast zijn. Het zou gaan om Hind, Dewi en Jamaai.

Omdat men bang was dat er misschien te weinig talent op de audities af
zouden komen, heeft de productie van Idols voorafgaand aan de voorrondes in
samenwerking met het managementbureau van Edwin Jansen een aantal mensen
gescreend en gecast. Deze mensen zouden vanaf het begin van de audities mee
moeten gaan met het programma. Dit zijn Hind, Dewi en Jamaai.

AT Productions (managementbureau van Edwin Jansen) had al langere tijd
contact met Hind en ook Dewi en Jamaai waren eerder ingeschreven bij diverse casting bureaus en bekend in het muziek wereldje. Financieel gezien was het, ook voor de HMG, erg handig om alvast een aantal mensen vast te hebben.

Deze drie deelnemers zouden in ieder geval de voorrondes al doorkomen omdat dit zo gepland was. Later zou rekening gehouden kunnen worden met eventueel nieuw talent.
De deelnemers hebben een contract getekend van de HMG waarin staat dat hierover gezwegen moet worden. Praten ze hun mond toch voorbij dan zouden hier grote consequenties aan vast zitten.

Nogmaals, dit komt uit zeer betrouwbare bron. Ik zelf kom regelmatig over
vloer bij Idols en weet dat het er allemaal niet zuiver aan toe gaat. De
overige kandidaten Jim, Marieke, David enz. zijn overigens wel op eigen
kracht naar boven geklommen.

Ik schrijf dit omdat ik opheldering wil geven over de gang van zaken in de
televisie wereld. Het draait allemaal om geld ten kostte van de vaak
naïeve kijker, je wordt veel vaker in de maling genomen dan je denkt. De
kijkers stemming, waar al eerder opheffing over is geweest, wordt met een
korreltje zout genomen. De televisie makers bepalen uit eindelijk wie de
winnaar is.

P.S. Als de HMG te weten komt wie dit heeft laten uitlekken ben ik goed de
pineut, daarom wil ik anoniem blijven.

pi_8622863
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 08:49 schreef postinggirl het volgende:
[..]

hm
pi_8623265
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 08:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

hm

Is niet zo moeilijk te checken dat bericht Sherlock Roel - go on.....
  vrijdag 21 februari 2003 @ 09:57:13 #76
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8623748
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 09:34 schreef SCH het volgende:
Als ze inderdaad bij andere castingbureaus waren ingeschreven is het wel te checken. Maar makkelijk te checken? Hoe zou jij dat dan doen?
pi_8623774
Wat Hind betreft kan ik me wel iets voorstellen, dat ze haar al op het oog hadden, omdat ze in de finale van de sounsmixshow zat een jaar of twee geleden. (Deed ze niet Deniece Williams?) En toen heeft ze niet gewonnen, maar ik vond haar al erg goed toen. Misschien hebben ze een uitnodiging gehad mee te doen met de voorrondes?

Voor de rest geloof ik er ook niet zoveel van dat het helemaal eerlijk gaat, het is en blijft tv en daar kan je makkelijk mee manipuleren. Maar dat het echt oneerlijk gaat kunnen wij nooit te weten komen denk ik.

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_8624686
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 08:49 schreef postinggirl het volgende:
[..]

Tja.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 10:44:43 #79
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8624776
Ik ben er nog steed van overtuigd dat het stemmen 100% eerlijk is. Wat wel duidelijk is, is dat ze op TV er alles aan doen om het stemmen te beinvloeden. Maar dat wisten we al tijdens de workshops...
Religie maakt meer kapot dan je lief is
  vrijdag 21 februari 2003 @ 10:48:33 #80
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8624850
Wij hebben het bericht ook gehad, probleem is dat ik niet weet wie de bron is en bovendien dat er aan het bericht in zijn huidige vorm weinig te checken valt.

Ik hoop daarom dat er wat concreters komt, waarmee we wat kunnen. Da's nog even afwachten.

pi_8624888
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 10:48 schreef TripleM het volgende:
Wij hebben het bericht ook gehad, probleem is dat ik niet weet wie de bron is en bovendien dat er aan het bericht in zijn huidige vorm weinig te checken valt.
Onderzoek bij de wat bekendere castingbureau's (Harry Klooster, Broadcasting, etcetera) misschien? Kijken of ze daar ergens in het bestand staan?

Hoe je dat dan wilt gaan doen is weer een ander verhaal.

pi_8624975
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 10:48 schreef TripleM het volgende:

Ik hoop daarom dat er wat concreters komt, waarmee we wat kunnen. Da's nog even afwachten.

Op zich is het ook niet zo erg om mensen te vragen om mee te doen toch. Wel als vantevoren al vast staat dat ze ze ver laten komen.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:04:12 #83
13973 ranja
image means nothing
pi_8625163
Deel 4 al! Zijn jullie nu nog steeds bezig?
En roel nog steeds z'n weblog aan het spammen?

vrijdag 21 februari 2003 @ 11:33:09 #84
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8625919
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 10:55 schreef SCH het volgende:
Op zich is het ook niet zo erg om mensen te vragen om mee te doen toch. Wel als vantevoren al vast staat dat ze ze ver laten komen.
Klopt helemaal. Wel draagt het bij aan de toch al wrange smaak die ik bij de productie van dit programma in de mond krijg.

Gelukkig kan ik dat prima scheiden van mijn eigen kijkplezier en hang ik morgenavond.. shit morgenavond kan ik niet kijken.. Naja anders had ik gewoon voor de buis gehangen Ik kijk de herhaling wel

pi_8627010
quote:

[..]

volgens mij staat er toch echt dat ze alleen de voorrondes zouden doorkomen en dat er daarna rekening zou worden gehouden met nieuw talent. En dan nog. stel ze zijn eerder gevraagd om mee te doen aan idols.. ze zijn toch gewoon goed? Het is toch niet ontrecht dat ze in de finale zitten?
Ik vind dit soort berichten vooral echt nep voor de kandidaten want het lijkt zo net alsof ze niets hebben hoeven doen voor hun plaats in de finalerondes...

wederom.. ik geloof er geen zak van.

vrijdag 21 februari 2003 @ 12:32:56 #86
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8627336
quote:

[..]

Dat hoeven ze in principe niet eens vast te leggen. Ze wisten toch al zeker dat de gecaste personen op zijn minst de voorrondes door zouden komen. Het zijn niet voor niets al 'mini artiestjes'... veel beter dan de grote hoeveelheid Tim's en Schilders die een poginkje wagen

-edit-
voeg daar aan toe dat zelfs ik al zeker zou weten dat een Hind direct door de naar de workshops zou mogen gaan. Een een beetje kenner had ook wel gezien dat een finale kans tijdens de workshops hoger was dan 50% gezien haar zangkwaliteiten.

pi_8627533
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:32 schreef Vamos het volgende:

[..]

Dat hoeven ze in principe niet eens vast te leggen. Ze wisten toch al zeker dat de gecaste personen op zijn minst de voorrondes door zouden komen. Het zijn niet voor niets al 'mini artiestjes'... veel beter dan de grote hoeveelheid Tim's en Schilders die een poginkje wagen

-edit-
voeg daar aan toe dat zelfs ik al zeker zou weten dat een Hind direct door de naar de workshops zou mogen gaan. Een een beetje kenner had ook wel gezien dat een finale kans tijdens de workshops hoger was dan 50% gezien haar zangkwaliteiten.

Het blijft triest dat er iemand gaat winnen die het in notabene de Soundmixshow niet eens redde. Zegt genoeg over de kwaliteit.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 12:47:28 #88
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8627603
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:16 schreef DarkMaxie het volgende:
En dan nog. stel ze zijn eerder gevraagd om mee te doen aan idols.. ze zijn toch gewoon goed? Het is toch niet ontrecht dat ze in de finale zitten?
Helemaal mee eens.
quote:
Ik vind dit soort berichten vooral echt nep voor de kandidaten want het lijkt zo net alsof ze niets hebben hoeven doen voor hun plaats in de finalerondes...
Nou ik denk dat een kandidaat met een schoon geweten zich juist nergens druk om hoeft te maken. Als ze zich afvragen of ze wel terecht in de finale staan is er juist pas reden om daar iets achter te zoeken. Iemand die meedoet en dat helemaal op eigen kracht heeft gedaan, maakt zich geen zorgen om eventuele nep-praktijken. Die weet 'ik ben hier eerlijk gekomen, heb m'n stinkende best gedaan en dit is mijn beloning' en dat zou hartstikke terecht zijn.

Dat de mensen die nu in de finale staan talent hebben, is duidelijk. Waar het mij om gaat is dat je het publiek nept door ze voor te houden dat alles spontaan gebeurt en dat de kijker beslist. Want zo spontaan is het dus blijkbaar niet, de kijker heeft niet de uiteindelijke beslissing en daarmee veeg je het complete beginsel van het programma onderuit.

vrijdag 21 februari 2003 @ 12:52:44 #89
13973 ranja
image means nothing
pi_8627737
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Het blijft triest dat er iemand gaat winnen die het in notabene de Soundmixshow niet eens redde. Zegt genoeg over de kwaliteit.

Ha! Komt hier de aap uit de mouw? Je gunt het Hind niet... had dat een paar weken geleden meteen gezegd...
pi_8627828
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:47 schreef TripleM het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
[..]

Die weet 'ik ben hier eerlijk gekomen, heb m'n stinkende best gedaan en dit is mijn beloning' en dat zou hartstikke terecht zijn.

Ja.. alleen de helft van Nederland gelooft er geen kut van... nou lekker voel je je dan... Jij bent daar op eigen kracht gekomen en niemand wil je geloven.. lijkt mij dat dat toch wel frustratie opleverd
  vrijdag 21 februari 2003 @ 13:05:15 #91
13973 ranja
image means nothing
pi_8628047
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:56 schreef DarkMaxie het volgende:

[..]

Ja.. alleen de helft van Nederland gelooft er geen kut van... nou lekker voel je je dan... Jij bent daar op eigen kracht gekomen en niemand wil je geloven.. lijkt mij dat dat toch wel frustratie opleverd

Inderdaad.
Al geloof ik dat 'half nederland' niet meteen, hier op Fok zijn het er maar 3 geloof ik, maar het voelt misschien wel zo.
pi_8628117
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:05 schreef ranja het volgende:

[..]

Inderdaad.
Al geloof ik dat 'half nederland' niet meteen, hier op Fok zijn het er maar 3 geloof ik, maar het voelt misschien wel zo.

Ja oke half nederland is overdreven maar dan nog. Ik vind het gewoon niet leuk voor ze.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 14:55:43 #93
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8630767
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 13:05 schreef ranja het volgende:
Inderdaad.
Grappig.

Maar goed, er zijn maar weinig mensen heilig overtuigd denk ik, en tot nu toe is daar ook weinig reden toe.

pi_8633167
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry maar gaat het in de soundmixshow niet om het nadoen van iemand Is dus niet echt goed vergelijkingsmateriaal.. Hieruit blijkt alleen maar dat Hind niet goed genoeg op iemand (Vanessa Williams was et geloof ik..) lijkt... dat zegt niets over haar kwaliteiten als zichzelf.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 17:58:24 #95
47442 Nr.9
Me and Salma....
pi_8634610
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 10:50 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Onderzoek bij de wat bekendere castingbureau's (Harry Klooster, Broadcasting, etcetera) misschien? Kijken of ze daar ergens in het bestand staan?

Hoe je dat dan wilt gaan doen is weer een ander verhaal.

Ik denk niet dat deze bureaus nog foto's, plaatjes etc. van deze idols in het bestand heeft, daar hebben ze bij idols wel voor gezorgd.
  vrijdag 21 februari 2003 @ 18:58:40 #96
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8635448
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 17:58 schreef Nr.9 het volgende:
Ik denk niet dat deze bureaus nog foto's, plaatjes etc. van deze idols in het bestand heeft, daar hebben ze bij idols wel voor gezorgd.
Ik weet waar ze zou hebben gezeten, ik heb het bureau gemaild en ze reageerden met precies 4 woorden: "wij kennen haar niet".
pi_8635483
edit
pi_8636119
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 12:52 schreef ranja het volgende:

[..]

Ha! Komt hier de aap uit de mouw? Je gunt het Hind niet... had dat een paar weken geleden meteen gezegd...

Weten we dat ook weer.
pi_8640202
Zie RTL4, nieuws aan tafel.
Reinout Oerlemans: "Ja hoor, de uitslag is allang bekend" (sarcastisch) "Het is natuurlijk kul dat een anoniem iemand in een chatsessie zegt dat hij bij HMG werkt"
"Er wordt duidelijk vermeld dat het ¤ 0,70 per ontvangen bericht is en dat je een SMSje terug kan verwachten."

Tegelijkertijd zegt hij dat er in het verleden wel gerotzooid is met een belspelletje.

If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_8640287
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:04 schreef ranja het volgende:
En roel nog steeds z'n weblog aan het spammen?

nee hoor
pi_8640290
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 22:52 schreef Jummy het volgende:
Zie RTL4, nieuws aan tafel.
Reinout Oerlemans: "Ja hoor, de uitslag is allang bekend" (sarcastisch) "Het is natuurlijk kul dat een anoniem iemand in een chatsessie zegt dat hij bij HMG werkt"
Ook gehoord.
pi_8640311
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 09:34 schreef SCH het volgende:

[..]

zover wil ik er niet in gaan duiken

pi_8640421
SCH heeft nog steeds niet een naam genoemd.
pi_8640482
Is dit gezeur nu nog bezig?
We zien het wel toch?
Ik bel toch niet.
:{
pi_8640525
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:08 schreef Cora het volgende:
We zien het wel toch?
Ik bel toch niet.
Ik bel ook niet, sms idem dito.
pi_8640544
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:08 schreef Cora het volgende:
We zien het wel toch?
Ik bel toch niet.
Zeur dan niet! Van jou is geen ¤ 1,60 per bericht van je beltegoed afgeschreven. En we zien het niet als iedereen zich zo passief opstelt.
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_8640605
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:11 schreef Jummy het volgende:

[..]

Zeur dan niet! Van jou is geen ¤ 1,60 per bericht van je beltegoed afgeschreven. En we zien het niet als iedereen zich zo passief opstelt.

juist
  vrijdag 21 februari 2003 @ 23:40:56 #108
13973 ranja
image means nothing
pi_8640997
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:04 schreef schatje het volgende:
SCH heeft nog steeds niet een naam genoemd.
Alsof-ie dat ooit gaat doen
pi_8642495
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 23:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Alsof-ie dat ooit gaat doen

Allang gedaan

Dat rijtje is nu echt al in 80 media verschenen - deze week heeft SCH zelfs de Story gehaald, wat moet zijn moeder daar wel niet van denken

pi_8642548
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 16:46 schreef Sven- het volgende:

[..]

Sorry maar gaat het in de soundmixshow niet om het nadoen van iemand Is dus niet echt goed vergelijkingsmateriaal.. Hieruit blijkt alleen maar dat Hind niet goed genoeg op iemand (Vanessa Williams was et geloof ik..) lijkt... dat zegt niets over haar kwaliteiten als zichzelf.

Bij mijn weten zingen ze nog steeds louter liedjes van anderen. Ik heb niks tegen Hind trouwens, het was een opmerking over het programma.
pi_8645247
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Allang gedaan

Dat rijtje is nu echt al in 80 media verschenen - deze week heeft SCH zelfs de Story gehaald, wat moet zijn moeder daar wel niet van denken

HAHAHAHAHAHA

de story is altijd wat later met roddels; die hebben het natuurlijk nog ff helemaal uitgezocht ... ahum

zaterdag 22 februari 2003 @ 11:33:38 #112
13973 ranja
image means nothing
pi_8645332
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 01:05 schreef SCH het volgende:

Tjonge, zul jij trots op jezelf zijn dat je met zo'n hoax de nederlandse pers voor gek zet
pi_8645338
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 11:33 schreef ranja het volgende:

[..]

Tjonge, zul jij trots op jezelf zijn dat je met zo'n hoax de nederlandse pers voor gek zet

HMG wil er niet eens meer op reageren
pi_8645363
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
HMG wil er niet eens meer op reageren
Vind je het gek?

Henkjan noemde de mensen die in die verhalen geloofden in de prive (of een ander blaadje) ook niet helemaal goed wijs. Tenminste, daar kwam het op neer.

zaterdag 22 februari 2003 @ 11:40:54 #115
13973 ranja
image means nothing
pi_8645429
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 11:36 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Vind je het gek?

Henkjan noemde de mensen die in die verhalen geloofden in de prive (of een ander blaadje) ook niet helemaal goed wijs. Tenminste, daar kwam het op neer.

Dat is beter dan 4 topics op Fok voltypen en om bewijs vragen. Gewoon negeren eigenlijk.
Dat bewijs gaat sch toch niet geven (gek he )

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 22-02-2003 11:41]

pi_8645438
Die Henkjan is idd zo gek nog niet .

He wat leuk, Jim komt nu voorbij op winamp!

pi_8645465
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 11:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Dat is beter dan 4 topics op Fok voltypen en om bewijs vragen. Gewoon negeren eigenlijk.
Dat bewijs gaat sch toch niet geven (gek he )

Wel bewijs wil je toch. Je gelooft toch niks. Geeft ook niet. Ga eens een jaartje bij de tv werken en ontdek dat niets is zoals het lijkt
pi_8645521
quote:

[..]

Vind je het gek?

Ja, wat verwacht je anders. Hij krijgt er voor betaald om dat te zeggen. We moeten zeker alleen de verhalen geloven die in hun eigen kritische blaadje staat

sch zegt: een kritische geest is geen hutspot

pi_8645753
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 11:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die Henkjan is idd zo gek nog niet .
De echt dan, de kloon ()
pi_8653877
We worden echt genept hoor,toen Irene Moors een kijkje mocht nemen zat iedereen te wachten op een shot van het beeldscherm waar de stemmen op binnenkomen,maar juist dat shot kwam maar niet
We worden dus genept...
pi_8653937
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 20:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
We worden echt genept hoor,toen Irene Moors een kijkje mocht nemen zat iedereen te wachten op een shot van het beeldscherm waar de stemmen op binnenkomen,maar juist dat shot kwam maar niet
We worden dus genept...
djeez.
dat hebben we afgelopen week wel genoeg besproken ...

pi_8654042
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 20:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

djeez.
dat hebben we afgelopen week wel genoeg besproken ...

Tja, je moet toch wat op een zaterdagavond...
pi_8655794
het thema van vanavond leent zich perfect voor het beinvloeden van de kijkers..

ze hoefden de 'idols' alleen maar een onmogelijk nummer te geven om ze eruit te werken....

zaterdag 22 februari 2003 @ 22:11:47 #124
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8656038
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:01 schreef MegA het volgende:
het thema van vanavond leent zich perfect voor het beinvloeden van de kijkers..

ze hoefden de 'idols' alleen maar een onmogelijk nummer te geven om ze eruit te werken....

Da's waar. Ik vond het eerste nummer van Jamai niks (er valt weinig te zingen aan Let's Get Loud) en het eerste nummer van Dewi vond ik ook niet zoveel (maar dat lag ook aan haar optreden). Over het algemeen moet ik zeggen dat ik niet de indruk had dat bepaalde kandidaten rotnummers toegespeeld kregen.

Maar wie noemt in godsnaam spontaan dat nummer van Whitney Houston, dat kent bijna niemand meer.

In t kort over vanavond: Ik vond Dewi erg zenuwachtig overkomen, meer gespannen dan de anderen. Ook Jamai was extra zenuwachtig, Jim was beter dan de 3 of-wat weken ervoor. Tja en Hind was met het nummer van Bryan Adams (dat nummer is niet van Do!) geweldig, zoals gewoonlijk.

pi_8656075
het nummer van Do was iig niet slechter te doen
het origineel is echt
doelgroep is Breezahchicks

Bryan Adams versie is wel ok

pi_8656502
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 22:13 schreef MegA het volgende:
het nummer van Do was iig niet slechter te doen
het origineel is echt
doelgroep is Breezahchicks

Bryan Adams versie is wel ok

pi_8658223
Waar is SCH eigenlijk met zijn lijstje??
pi_8659563
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 23:43 schreef schatje het volgende:
Waar is SCH eigenlijk met zijn lijstje??
HMG was bekend met de lijst

dus je kon niet verwachten dat ze zich hieraan zouden houden
Als Jim er vanavond uitging was het doorgestoken kaart voor iedereen

Ook al was alles eerlijk gegaan....

dus ik snap je opmerking niet ?

pi_8659895
Alles is al bekend. Het lijstje wat op bijvoorbeeld http://www.sieme.nl/idols.html staat klopt nog als een bus en hij heeft goede bronnen aldus zegt de webmaster in de een mailtje wat ik hem heb gestuurd.
  zondag 23 februari 2003 @ 00:49:18 #130
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8659966
Tja, als Jim eruit gaat was het doorgestoken kaart, want dat was voorspeld

Nu Dewi eruit is, is het nog steeds doorgestoken kaart, want dat doen ze expres om het toch echt te laten lijken

Jamai of Hind eruit zou helemaal doorgestoken kaart zijn, want het is al weken duidelijk dat zij verreweg het populairst zijn.

Kortom, het is altijd doorgestoken kaart, ook als het echt is

pi_8660013
Laat ik het zo zeggen, in alle onbescheidenheid: de Fokdiscussie heeft een grotere invloed op het verloop van Idols gehad dan we misschien wel gewild hadden.

Degene met de minste stemmen (veruit!!!), logisch in mijn optiek want wat een wanprestatie: hoe kan je Angel van Robbie Williams zo verkrachten, gaat toch gewoon door. Ze durven wel, of juist niet. Ze hadden zich beter aan het lijstje kunnen houden dat ze een week of 4 geleden zelf hebben opgesteld.

pi_8660945
het feit dat Jim er nog steeds inzit zegt me genoeg..
pi_8661193
Gequote op me eigen gesloten topic hehe

Ik moet me ff leegkotsen hier.want idols zuigt echt in mijn ogen!!!Jim is leuk om te zien,oke,maar zingen kan die jongen echt niet.Ik denk dat de roddels wat er zijn wel waar zijn dat Hind gaat winnen en dat het vuurwerk idd klaar ligt voor haar.Wrom???Omdat Jim zijn fanclubs heeft(door zijn looks wel te verstaan niewt zijn stem)ja,sorry,dames zo denk ik erover en ik ben zelf een vrouw,maar zijn stem is echt "waardeloos' Dewie had nooit wegegestemd mogen worden.Haar stem is echt,voor mij prefect.Moest gewoon voor de eerste keer een toppic openen hier op fok!Al word die dicht gegooid boeit niet ik HEB me leeggekotst

zondag 23 februari 2003 @ 04:03:31 #134
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8661487
quote:
Op zondag 23 februari 2003 02:40 schreef AngelBabe het volgende:
Gequote op me eigen gesloten topic hehe

Ik moet me ff leegkotsen hier.want idols zuigt echt in mijn ogen!!!Jim is leuk om te zien,oke,maar zingen kan die jongen echt niet.Ik denk dat de roddels wat er zijn wel waar zijn dat Hind gaat winnen en dat het vuurwerk idd klaar ligt voor haar.Wrom???Omdat Jim zijn fanclubs heeft(door zijn looks wel te verstaan niewt zijn stem)ja,sorry,dames zo denk ik erover en ik ben zelf een vrouw,maar zijn stem is echt "waardeloos' Dewie had nooit wegegestemd mogen worden.Haar stem is echt,voor mij prefect.Moest gewoon voor de eerste keer een toppic openen hier op fok!Al word die dicht gegooid boeit niet ik HEB me leeggekotst

Dan is de drank er in ieder geval uit zullen we maar denken

Ik vond Dewi vanavond ook het minste performen, ze was duidelijk meer zenuwachtig dan de rest, ook zag ik vandaag voor t eerst bij Jamai dat ie erg zenuwachtig was.

pi_8662257
het leek wel of ze de opdracht had gekregen om vals te zingen.. zo slecht was het
too much is not enough....
pi_8662900
quote:
Op zondag 23 februari 2003 10:40 schreef WaStEd het volgende:
het leek wel of ze de opdracht had gekregen om vals te zingen.. zo slecht was het
Ja hoor.. Zeker met 'n mes op d'r keel..
pi_8662997
quote:
Op zondag 23 februari 2003 11:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hoe zou jij zingen als je er net bent achtergekomen dat alles allang besloten is en je eigenlijk voor de kat z'n pielemuisje op het podium staat
pi_8663074
quote:
Op zondag 23 februari 2003 00:49 schreef Vamos het volgende:
Tja, als Jim eruit gaat was het doorgestoken kaart, want dat was voorspeld

Nu Dewi eruit is, is het nog steeds doorgestoken kaart, want dat doen ze expres om het toch echt te laten lijken

Jamai of Hind eruit zou helemaal doorgestoken kaart zijn, want het is al weken duidelijk dat zij verreweg het populairst zijn.

Kortom, het is altijd doorgestoken kaart, ook als het echt is

Idd, ti's nooit goed.
pi_8663093
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:06 schreef LoekB het volgende:

[..]

Idd, ti's nooit goed.

Dooddoener. Als je geinteresseerd ben in hoe het er echt aan toegaat, dan hou je je daar mee bezig, like me.

Als je dat niet wilt weten, dan hou je je er niet mee bezig. Maar blijkbaar twijfel je nogal

pi_8663120
quote:

[..]

Vind je het gek?

Vind ik ook.
  zondag 23 februari 2003 @ 12:13:29 #141
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_8663150
Gisteren heb ik het maar weer gewaagd om mijn ergernissen in bedwang te houden. Het is me uiteindelijk niet gelukt en heb maar een zware B-film van Steven Seagal op gezet. Hier zie je nog eens wat actie. Tussen de bedrijven door steeds gezapt naar Ned2 en RTL4 en de film stopgezet. Toeval is dat ik nog net Bert Heerink (voormalig zanger van MEGA-band Vandenberg) totaal de mist in ging met zijn vertolking: Blue Skies are for free van DJ (dikke jongen) Erik Dikep van Stenders Vroeg. Hoe diep kun je zakken....:')
Verder met Idols...ik heb niet alles gezien...gelukkig maar...maar kwam wel terecht bij Jim, zowel bij zijn performance (nou ja...) en het wegstemmen.
Ik weet het niet, het lijkt er steeds meer op dat ze de boel zitten te flessen. Het begint eerst met die torenhoge SMS prijzen, die ze steeds hebben verzwegen, wat is het volgende....? Dat Jim al drie weken geleden eruit had moeten gaan?
Ik ga terug in de tijd...hebben ze dan nooit geleerd van de film: Quizshow? Dit is een film gebasseerd op een waargebeurd verhaal. Het enige programma, dat ik ken, dat doorgestoken is, is Kopspijkers...maar dat hoort ook zo!!!!
If you don't like my opinion: up yours!
pi_8663166
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dooddoener. Als je geinteresseerd ben in hoe het er echt aan toegaat, dan hou je je daar mee bezig, like me.

Als je dat niet wilt weten, dan hou je je er niet mee bezig. Maar blijkbaar twijfel je nogal

Ik twijfel helemaal niet. Ik heb nog steeds geen bewijs van jou gezien : waar blijven de backstage-filmpjes waar alles duidelijk te zien valt dat het bedrog is, de stiekem opgenomen gesprekken tussen de jury e.d.?

Maar jij blijft vaag doen. Wat voor werk heb je daar? Wát heb je precies gezien?

Als je dat nou is verteld, zou je me misschien kunnen overtuigen...

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 23-02-2003 12:21]

pi_8663203
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:13 schreef Elephant het volgende:
Toeval is dat ik nog net Bert Heerink (voormalig zanger van MEGA-band Vandenberg) totaal de mist in ging met zijn vertolking: Blue Skies are for free van DJ (dikke jongen)
Wie? .
pi_8663258
quote:
Op zondag 23 februari 2003 11:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

John de Mol heeft haar gedwongen, gedreigd haar kind af te nemen.
  zondag 23 februari 2003 @ 12:23:44 #145
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_8663263
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:18 schreef LoekB het volgende:

[..]

Wie? .

Dat bedoel ik nu....ik mis de echte muziekkenners hier.
pi_8663285
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:13 schreef Elephant het volgende:
Gisteren heb ik het maar weer gewaagd om mijn ergernissen in bedwang te houden. Het is me uiteindelijk niet gelukt en heb maar een zware B-film van Steven Seagal op gezet. Hier zie je nog eens wat actie. Tussen de bedrijven door steeds gezapt naar Ned2 en RTL4 en de film stopgezet. Toeval is dat ik nog net Bert Heerink (voormalig zanger van MEGA-band Vandenberg) totaal de mist in ging met zijn vertolking: Blue Skies are for free van DJ (dikke jongen) Erik Dikep van Stenders Vroeg. Hoe diep kun je zakken....:')
Verder met Idols...ik heb niet alles gezien...gelukkig maar...maar kwam wel terecht bij Jim, zowel bij zijn performance (nou ja...) en het wegstemmen.
Ik weet het niet, het lijkt er steeds meer op dat ze de boel zitten te flessen. Het begint eerst met die torenhoge SMS prijzen, die ze steeds hebben verzwegen, wat is het volgende....? Dat Jim al drie weken geleden eruit had moeten gaan?
Ik ga terug in de tijd...hebben ze dan nooit geleerd van de film: Quizshow? Dit is een film gebasseerd op een waargebeurd verhaal. Het enige programma, dat ik ken, dat doorgestoken is, is Kopspijkers...maar dat hoort ook zo!!!!
Goh, je kan idd beter gewoon iets anders kijken.
  zondag 23 februari 2003 @ 12:26:37 #147
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_8663302
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Goh, je kan idd beter gewoon iets anders kijken.

Wat zeur je nou...dat heb ik toch gedaan?
pi_8663308
goedemorgen

pi_8663366
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:23 schreef Elephant het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nu....ik mis de echte muziekkenners hier.

Nee, ik weet helemaal niks van muziek, omdat ik Idols kijk. Weet niet waar jij het over hebt, maar daar ben ik eigenlijk wel blij om.
pi_8663380
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
goedemorgen

Hoi. .
pi_8664273
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:06 schreef LoekB het volgende:

[..]

Idd, ti's nooit goed.

Als Jim eruit gaat is het volgens mij wel goed. Dan gaan er een heleboel hier waarschijnlijk een feesje bouwen omdat ze allemaal van zijn walgelijke stem af zijn Ja echt, die mensen heb je hier! Ze zijn vaak zelfs nog volwassen ook.. Tis ongelooflijk maar waar
pi_8664287
Ik geloof in ieder geval niet meer dat Idols nep is.
  zondag 23 februari 2003 @ 13:46:08 #153
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8664365
quote:
Op zondag 23 februari 2003 13:37 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik geloof in ieder geval niet meer dat Idols nep is.
Waarom niet? Ik heb nog wel een theorie waarom Dewi er nu uit is hoor, gekregen van iemand
pi_8665330
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:14 schreef LoekB het volgende:

[..]

Ik twijfel helemaal niet. Ik heb nog steeds geen bewijs van jou gezien : waar blijven de backstage-filmpjes waar alles duidelijk te zien valt dat het bedrog is, de stiekem opgenomen gesprekken tussen de jury e.d.?

Maar jij blijft vaag doen. Wat voor werk heb je daar? Wát heb je precies gezien?

Als je dat nou is verteld, zou je me misschien kunnen overtuigen...

Ik kan soms in de computer meekijken. Gisteravond weer, ik ga je niet vertellen wat ik voor werk doe en ik heb er ook geen filmpjes van. Dus ja, het is een flinterdun verhaal. Ik heb nooit gezegd dat je gedwongen bent me te geloven. Ik heb ook geen missie ofzo. Vertel gewoon wat ik gezien heb.

Gisteren gezien dat Jim opnieuw de minste stemmen had, Jamai de meeste, Dewi en Hind zaten dicht bij elkaar.

pi_8665394
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kan soms in de computer meekijken. Gisteravond weer, ik ga je niet vertellen wat ik voor werk doe en ik heb er ook geen filmpjes van. Dus ja, het is een flinterdun verhaal. Ik heb nooit gezegd dat je gedwongen bent me te geloven. Ik heb ook geen missie ofzo. Vertel gewoon wat ik gezien heb.

Gisteren gezien dat Jim opnieuw de minste stemmen had, Jamai de meeste, Dewi en Hind zaten dicht bij elkaar.

Je blowt zeker??

pi_8665407
quote:

[..]

maar heb je ook de einduitslag gezien dan?
als het dicht bij elkaar zat, kan het natuurlijk nog wel een beetje verschuiven ...
pi_8665414
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:40 schreef schatje het volgende:

[..]

Je blowt zeker??

LOL
pi_8665432
quote:
Op zondag 23 februari 2003 12:26 schreef Elephant het volgende:

[..]

Wat zeur je nou...dat heb ik toch gedaan?

slimme opmerkingen is volgens mij niet haar sterke kant
het antwoord is al heel wat langer als haar standaard of antwoorden
pi_8665505
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:41 schreef MegA het volgende:

[..]

slimme opmerkingen is volgens mij niet haar sterke kant
het antwoord is al heel wat langer als haar standaard of antwoorden

Ach, ik zat bijna tegen de 10.000 aan.
pi_8665540
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:44 schreef schatje het volgende:

[..]

Ach, ik zat bijna tegen de 10.000 aan.

?
pi_8665560
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:45 schreef MegA het volgende:

[..]

?

pi_8665651
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En nu ben ik er over heen.
pi_8665676
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

maar heb je ook de einduitslag gezien dan?
als het dicht bij elkaar zat, kan het natuurlijk nog wel een beetje verschuiven ...

Ja heb de einduitslag gezien, Hind werd tweede, Dewi derde en Jim bubbelde under.
pi_8665694
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:49 schreef schatje het volgende:

[..]

En nu ben ik er over heen.

LOL

gefeli

pi_8665777
In beeld was ook niet goed te zien dat Jim bijna flauwviel na het zingen van zijn tweede nummer.
pi_8665794
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:53 schreef SCH het volgende:
In beeld was ook niet goed te zien dat Jim bijna flauwviel na het zingen van zijn tweede nummer.
ow
pi_8665838
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:53 schreef SCH het volgende:
Je stond met een handdoekje klaar??
pi_8665863
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:54 schreef schatje het volgende:

[..]

da's ook facilitair
pi_8665939
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Het was wel in beeld te zien, ik heb het stukje teruggezien, je ziet Jim niet maar hoort Reinout iets zeggen en een jurylid valt stil.

Ik was niet in dat gebouw lievie, dus geen handdoekie

pi_8665983
quote:
Op zondag 23 februari 2003 14:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Het was wel in beeld te zien, ik heb het stukje teruggezien, je ziet Jim niet maar hoort Reinout iets zeggen en een jurylid valt stil.

Ik was niet in dat gebouw lievie, dus geen handdoekie

Ben je nu stoned of dronken??
pi_8668211
sja...

een vriendin van mij die liever anoniem wil blijven om begrijpelijke redenen... werkt in een bezemkast bij HMG. Zaterdagavond is haar vaste avond. Zij is hoofd bezemkastcomputers... echt waar...
Er staan er wel 10 .... als het er geen 11 zijn.
Naast de officiële idols stemming komen er de schaduw stemmingen binnen van idols als mede de tussenstand voor/tegen de Monarchie en consorten (laatste stand 63,7%-55,2% geloof ik..., maar laat ik niet uitweiden)

anyway...

Zij zag dus dat op de Dewi-schaduw computer dat haar balkje bijna het scherm uitvloog zoveel stemmen ... echt ongelooflijk... dit in tegenstelling tot de Jim computer...
Wat bleek nou... alle Dewi-stemmen bleven hangen in haar pc-tje en onvindbaar voor de centrale stemmen pc (onder toeziend oog van manipulatie pietje)...
EN daarom moest Erik zo janken... die stond even daarvoor nog handenwrijvend te genieten van het balkje van zijn lieveling Dewi...
Dit alles was door een foute uplinkconfiguratiehackingsysteem allemaal onzichtbaar voor SCH (een wel bekende van mijn bezemkastvriendinnetje). Dit was voor het eerst trouwens want SCH is bijzonder goed ingelicht anders en normaal gesproken...

trouwens... SCH je identiteit is in veilige handen ook na deze coming-out-de-bezemkast zogezegd... Sommige boze tongen in de bezemkast beweren dat SCH jaloers is en zijn info op het internet gooit omdat hij nooit een eigen bezemkast heeft gekregen... alleen een emmerkastje onder de gootsteen en dan tel je niet mee bij HMG...

Maar dit geloven wij natuurlijk niet...

pi_8668365
Geef mij big- Brother maar. .
  zondag 23 februari 2003 @ 17:15:42 #173
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8668503
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:02 schreef fayle het volgende:
[..]
Wat zijn schaduw stemmingen? En wat je zegt is dat de uiteindelijke resultaten worden samengesteld, al dan niet gemanipuleerd, uit de resultaten uit de schaduw uitslagen?

Mail mij daar es over als je wil

pi_8668530
quote:
sja...

een vriendin van mij die liever anoniem wil blijven om begrijpelijke redenen... werkt in een bezemkast bij HMG. Zaterdagavond is haar vaste avond. Zij is hoofd bezemkastcomputers... echt waar...
Naast de officiële idols stemming komen er de schaduw stemmingen binnen van idols als mede de tussenstand voor/tegen de Monarchie en consorten (laatste stand 63,7%-55,2% geloof ik..., maar laat ik niet uitweiden)

anyway...

Zij zag dus dat op de Dewi-schaduw computer dat haar balkje bijna het scherm uitvloog zoveel stemmen ... echt ongelooflijk... dit in tegenstelling tot de Jim computer...
Wat bleek nou... alle Dewi-stemmen bleven hangen in haar pc-tje en onvindbaar voor de centrale stemmen pc (onder toeziend oog van manipulatie pietje)...
EN daarom moest Erik zo janken... die stond even daarvoor nog handenwrijvend te genieten van het balkje van zijn lieveling Dewi...
Dit alles was door een foute uplinkconfiguratiehackingsysteem allemaal onzichtbaar voor SCH (een wel bekende van mijn bezemkastvriendinnetje). Dit was voor het eerst trouwens want SCH is bijzonder goed ingelicht anders en normaal gesproken...

trouwens... SCH je identiteit is in veilige handen ook na deze coming-out-de-bezemkast zogezegd... Sommige boze tongen in de bezemkast

beweren dat SCH jaloers is en zijn info op het internet gooit omdat hij nooit een eigen bezemkast heeft gekregen... alleen een emmerkastje onder de gootsteen en dan tel je niet mee bij HMG...

je maakt me zooooo nieuwsgierig .... méér info please
  zondag 23 februari 2003 @ 17:18:52 #175
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_8668563
quote:
sja...

anyway...

trouwens... SCH je identiteit is in veilige handen ook na deze coming-out-de-bezemkast zogezegd... Sommige boze tongen in de bezemkast beweren dat SCH jaloers is en zijn info op het internet gooit omdat hij nooit een eigen bezemkast heeft gekregen... alleen een emmerkastje onder de gootsteen en dan tel je niet mee bij HMG...

als dit serieus is wil ik het gerust geloven....
put
your
clothes
on!
pi_8668803
quote:
sja...

anyway...

sja... wat een gelul.
  zondag 23 februari 2003 @ 18:25:02 #177
47102 Elvi
miemkwien
pi_8669864
Dit is toch érg! Dus Dewi had gewoon kunnen blijven! Najaaa zeg! Wát een flut-program! Ik vond het al nix, ik keek alleen het kwartiertje waarbij j nog ff de stukjes zang en de uitslag hoorde (kan ik iedereen aanraden )!

Zijn er meer van dit soort 'onthullingen'?

(enneh...waarom stapt niemand met dit verhaal naar de roddelbladen of de pers? Valt goud-geld mee te verdienen! )

zondag 23 februari 2003 @ 18:33:53 #178
46751 Elephant
Tha Music Man!
pi_8670009
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:30 schreef schatje het volgende:

[..]

sja... wat een gelul.

Slechte verliezer?
  zondag 23 februari 2003 @ 19:29:34 #179
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_8671064
quote:
Op zondag 23 februari 2003 00:52 schreef SCH het volgende:

Degene met de minste stemmen (veruit!!!), logisch in mijn optiek want wat een wanprestatie: hoe kan je Angel van Robbie Williams zo verkrachten, gaat toch gewoon door....

En later...
quote:

Had ie nou de minste of de meeste stemmen???...

[Dit bericht is gewijzigd door She-Wolf op 23-02-2003 19:32]

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_8671083
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:29 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

En later...

Had ie nou de minste of de meeste stemmen???...

slim opgemerkt
  zondag 23 februari 2003 @ 19:31:09 #181
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8671098
overigens, misschien een stomme vraag. Maar er zitten dus twee mensen op de bank, en 1 daarvan heeft de minste stemmen. Maar wie zegt dat die ander de op 1 na minste stemmen heeft?

Kan toch ook een vorm van manipulatie zijn?

pi_8671110
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:31 schreef Flaman het volgende:
overigens, misschien een stomme vraag. Maar er zitten dus twee mensen op de bank, en 1 daarvan heeft de minste stemmen. Maar wie zegt dat die ander de op 1 na minste stemmen heeft?

Kan toch ook een vorm van manipulatie zijn?

de volgorde van bekendmaken ontgaat mij ook enigszins ...
  zondag 23 februari 2003 @ 19:34:14 #183
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_8671156
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

slim opgemerkt

Snap jij het nog dan?

Of is t gewoon allemaal }:Oshit?...

pi_8671175
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:34 schreef She-Wolf het volgende:

[..]

Snap jij het nog dan?

Of is t gewoon allemaal }:Oshit?...

ik snap het al weken niet meer
  zondag 23 februari 2003 @ 19:36:27 #185
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_8671200
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

ik snap het al weken niet meer

Ik wil 't niet eens snappen...

Gewoon kijken en entertained worden...that's it.

pi_8671660
Het is wel opvallend dat juist in Nederland Idols zo onder vuur ligt
Zijn er ook oplichtingspraktijken in het buitenland bekend?
Het zegt in ieder geval wel veel over onze mentaliteit
Nederlanders weten altijd alles beter en hebben altijd kritiek op van alles...
pi_8671704
quote:
Op zondag 23 februari 2003 19:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is wel opvallend dat juist in Nederland Idols zo onder vuur ligt
Zijn er ook oplichtingspraktijken in het buitenland bekend?
Het zegt in ieder geval wel veel over onze mentaliteit
Nederlanders weten altijd alles beter en hebben altijd kritiek op van alles...
in duitsland is een bewezen geval geweest.
daar was een kandidate de favoriet van een van de jury leden. toen zij errrug slecht zong en een ander veel beter, is die eerste toch doorgegaan.

maarja, misschien hoort dat ook wel bij de reclame voor het programma

zondag 23 februari 2003 @ 22:46:13 #188
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8675522
Ook is er in Amerika sprake geweest van mogelijke oplichting. Ik heb daar een quote van gegeven ergens in dit topic of deel 3. Het ging om het contract van de deelnemers, waarin zou staan dat de producers uiteindelijk meer te zeggen hadden dan de stemmen. Als zij wilden konden ze dus anders beslissen dan de stemming aangaf. Eén van de kandidaten zou dit hebben toegegeven.

Verder heb ik er niet zoveel over kunnen vinden, ook het contract van de deelnemers hier zul je niet zomaar onder ogen krijgen denk ik. Als iemand daar wel aan kan komen mag ie uiteraard een fotokopietje in mijn mailbox laten vallen.

zondag 23 februari 2003 @ 22:54:48 #189
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_8675713
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:46 schreef TripleM het volgende:
Ook is er in Amerika sprake geweest van mogelijke oplichting. Ik heb daar een quote van gegeven ergens in dit topic of deel 3. Het ging om het contract van de deelnemers, waarin zou staan dat de producers uiteindelijk meer te zeggen hadden dan de stemmen. Als zij wilden konden ze dus anders beslissen dan de stemming aangaf. Eén van de kandidaten zou dit hebben toegegeven.

Verder heb ik er niet zoveel over kunnen vinden, ook het contract van de deelnemers hier zul je niet zomaar onder ogen krijgen denk ik. Als iemand daar wel aan kan komen mag ie uiteraard een fotokopietje in mijn mailbox laten vallen.

mjwa ik vind gewoon 1 ding opvallend: als iemand de een na laatste is qua stemmen, zou je denken dat hij de week daarna dan laatste is...met een eventuele uitzondering op de regel...maar jim is er al drie keer doorheen geloodst, dat vind ik gewoon heel vaag! zelfs als jim het tegen dewi op moet boksen (die constant mateloos populair was..) en dan nog doorgaat...mjwa...ik vind het gewoon twijfelachtig....
put
your
clothes
on!
pi_8678653
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:54 schreef Jerruh het volgende:

[..]

mjwa ik vind gewoon 1 ding opvallend: als iemand de een na laatste is qua stemmen, zou je denken dat hij de week daarna dan laatste is...met een eventuele uitzondering op de regel...maar jim is er al drie keer doorheen geloodst, dat vind ik gewoon heel vaag! zelfs als jim het tegen dewi op moet boksen (die constant mateloos populair was..) en dan nog doorgaat...mjwa...ik vind het gewoon twijfelachtig....

dat blijft het idd nog steeds
  dinsdag 25 februari 2003 @ 02:17:50 #191
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8702492
quote:
Op zondag 23 februari 2003 22:54 schreef Jerruh het volgende:
Een hele simpele reden kan hem in de verdeling van de fans van de afvaller van de week ervoor zitten:

Vorige week David eruit. Als Dewi en Jim allebei slecht stonden en Jim kreeg relatief veel van David's stemmen erbij, dan kan Dewi de week erna de slechtste zijn. En dan reken ik de twijfelaars niet mee, geen idee aan wat voor getalen we daarbij moeten denken maar ze zijn er vast.

dinsdag 25 februari 2003 @ 14:33:48 #192
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_8708964
quote:

[..]

als jij bij HMG werkt en dit soort dingen ziet (en er dus sprake is van oplichting), dan moet je ook een zwijgplicht hebben imho. Dus als jij alles hier doorlult en je al in de telegraaf en de story enz. enz. hebt gestaan weten ze daar ook wel van (de geruchten zijn tenslotte ook bij Idols bekend). En dan zou je op zijn minst allang niet meer daar vrolijk mogen doorwerken.

maw. jij mag zeggen wat je wilt van mij... maar ik geloof je niet zo.

patat ftw :)
pi_8709442
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 14:33 schreef daniman het volgende:

[..]

maw. jij mag zeggen wat je wilt van mij... maar ik geloof je niet zo.

dinsdag 25 februari 2003 @ 15:45:01 #194
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_8710267
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 14:58 schreef schatje het volgende:

[..]

dinsdag 25 februari 2003 @ 15:46:54 #195
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_8710315
quote:
Op zondag 23 februari 2003 17:30 schreef schatje het volgende:

[..]

sja... wat een gelul.

Ja.. inderdaad wat een gelul..

Ik wordt onderhand echt heel erg ziek van al die mensen dat Idols bezig is met zogenaamde "oplichtingspraktijken". Echt, wat een typisch hollands gedrag weer van iedereen, lekker overal over zeuren.
Die SMS'jes is begrijpelijk, alhoewel ze wettelijk niets strafbaars hebben begaan (0,70 cent per gestuurd berichtje, klopt) en als onderneming probeer je vanzelfsprekend zo slim mogelijk te handelen, al is hier misschien wel sprake van een vorm van 'misleiding'.

Alles bij elkaar, is het nou wel eens genoeg geweest met alle geruchten, roddels, commentaar en valse berichtgeving: als je een hekel aan Idols hebt, als je de SMS'jes te duur vindt, dan stuur je gewoon niets of dan kijk je het programma niet. één van de twee...

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  dinsdag 25 februari 2003 @ 15:53:38 #196
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_8710447
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 15:46 schreef janssen15 het volgende:

[..]

Ik wordt onderhand echt heel erg ziek van al die mensen dat Idols bezig is met zogenaamde "oplichtingspraktijken". Echt, wat een typisch hollands gedrag weer van iedereen, lekker overal over zeuren.
Die SMS'jes is begrijpelijk, alhoewel ze wettelijk niets strafbaars hebben begaan (0,70 cent per gestuurd berichtje, klopt) en als onderneming probeer je vanzelfsprekend zo slim mogelijk te handelen, al is hier misschien wel sprake van een vorm van 'misleiding'.

Alles bij elkaar, is het nou wel eens genoeg geweest met alle geruchten, roddels, commentaar en valse berichtgeving: als je een hekel aan Idols hebt, als je de SMS'jes te duur vindt, dan stuur je gewoon niets of dan kijk je het programma niet. één van de twee...

Amen!
pi_8710625
Het is geen gezeur. Een bedrijf hoort gewoon eerlijk en volgens de wet te handelen. Misleiding en daar geld mee verdienen is gewoon strafbaar.

Iedereen moet maar voor zichzelf maar uitmaken of hij/zij gelooft of het programma doorgestoken kaart is, maar als dat wel zo is dan wordt er toch geld gestolen van vele mensen en dat zou zelfs een zaak van de politie zijn (in mijn ogen).

Het zelfde zou zijn als een bouwbedrijf de boel tilt en dat dan andere mensen gaan zeggen... 'Tja, moet je maar niets laten bouwen door dat bouwbedrijf dan ben je dom.'.

Stel dat Idols 1,5 miljoen euro verdient met een aflevering door het bellen en SMS-en en het blijkt (dus echte bewijzen, maar ik snap dat bv. SCH niet z'n identiteit wil blootstellen en daarmee z'n baan in gevaar brengen) dat de uitslag bepaald wordt door anderen dan is er gewoon ordinair 1,5 miljoen euro gestolen!

[Dit bericht is gewijzigd door Hebberig op 25-02-2003 16:13]

dinsdag 25 februari 2003 @ 16:13:26 #198
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8710765
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 15:46 schreef janssen15 het volgende:

Jij praat precies die RTL 4 directeur radio en tv na, die mensen azijnpissers noemt die erover zeiken. Hij zegt bovendien dat ze er geen enkel belang bij hebben om de zaak te manipuleren. Het is een hypocriete LUL, want er valt bakken met geld te verdienen!

Alleen het stemmen alleen al! Reken maar op 70 eurocent per stem (ik ga ervan uit dat de hogere sms prijs te maken heeft met een hoger deel dat opgeeist wordt door KPN of wie dan ook), 10 tot 15 procent van de bijna 3 miljoen kijkers stemt. Ik reken 10 procent, da's 300.000 mensen maal 70 eurocent. Dik 200.000 euro per uitzending! Aan stemmen alleen al! Laat die hoge pief met z'n gladgestreken gezicht nou nog es zeggen dat ze er geen belang bij hebben?

Dat vind ik pas azijnpisserij, op een zo glad mogelijke manier proberen een programma weg te zetten, ze doen bijna alsof ze weldoeners zijn en dat we blij moeten zijn dat we bij gods gratie mogen kijken naar HUN programma en dat we voor de 1 euro 60 die we mogen betalen als we nietsvermoedend een smsje sturen een leuk programma krijgen. Geld verdienen is prima, maar niet over de rug van een ander! DAT is oplichterij en DAAR moeten ze voor aangepakt worden. Het moet eens afgelopen zijn dat de nietsvermoedende, onwetende of gewoon domme Nederlander wordt uitgekleed door de gladde praatjes van de commercielen.

Op mijn beurt zeg ik tenslotte: Als je je buik vol hebt van het oplichtingsverhaal, als je niet wil weten hoe mensen opgelicht worden door slechte voorlichting, lees dit dan allemaal niet en maak er zeker geen woorden aan vuil want overtuigen doe je hier alleen de mensen die het niet geloven maar veel te leuk vinden om hun gezeik ook eens te laten horen. En op die mensen let ik allang niet meer. Ik let op de mensen die ik ken en die in mijn mailbox komen vertellen dat Hind allang een single heeft opgenomen, dat allang is besloten dat ze gaat winnen. Dan sta ik raar te kijken ja, en als je dat aankaart verschuilen de mensen met de grootste mond zich achter het hypocriete argument dat ze er niks bij te winnen hebben.

Waar rook is, is meestal ook vuur. Onthoud dat.

[Dit bericht is gewijzigd door TripleM op 25-02-2003 17:09]

pi_8718306
Nou, het bewijs is er hoor, Kiki beweert dit op Idols.nu:

Zaterdag in de live uitzending lieten ze zien wat de kandidaten de volgende week al zouden dragen... alleen er klopte denk ik iets niets..
Er stonden een kleding rekken voor Jamai Hind en Jim.. Waar was die van Dewi dan.. tsja.. en wie ging er aan het eind van de avond weg?? Juist jah!! Dewi!! dus dat klopt helemaal niet Dewi was vet goed.... maja.. das mijn mening.. reacties???

Zou het dan tóch zo zijn?

pi_8719578
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 22:28 schreef ilona-scuderia het volgende:

Zaterdag in de live uitzending lieten ze zien wat de kandidaten de volgende week al zouden dragen... alleen er klopte denk ik iets niets..
Er stonden een kleding rekken voor Jamai Hind en Jim.. Waar was die van Dewi dan.. tsja.. en wie ging er aan het eind van de avond weg?? Juist jah!! Dewi!! dus dat klopt helemaal niet Dewi was vet goed.... maja.. das mijn mening.. reacties???

hm
pi_8722049
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:13 schreef TripleM het volgende:

[..]

Jij praat precies die RTL 4 directeur radio en tv na, die mensen azijnpissers noemt die erover zeiken. Hij zegt bovendien dat ze er geen enkel belang bij hebben om de zaak te manipuleren. Het is een hypocriete LUL, want er valt bakken met geld te verdienen!

Praat even normaal over die mensen zeg.. sorry maar dat "LUL" kan je toch wel even weglaten?? Ken je hem persoonlijk ofzo?? En tuurlijk wil die vent bakken met geld verdienen! Neem hem niks kwalijk hoor..

Alleen het stemmen alleen al! Reken maar op 70 eurocent per stem (ik ga ervan uit dat de hogere sms prijs te maken heeft met een hoger deel dat opgeeist wordt door KPN of wie dan ook), 10 tot 15 procent van de bijna 3 miljoen kijkers stemt. Ik reken 10 procent, da's 300.000 mensen maal 70 eurocent. Dik 200.000 euro per uitzending! Aan stemmen alleen al! Laat die hoge pief met z'n gladgestreken gezicht nou nog es zeggen dat ze er geen belang bij hebben?

Laat zo'n directeur even praten over de hoeveelheid geld die het programma levert en dat het programma alleen daar voor bedoeld is Wat denk je nou?? Dat ze het op die manier gaan promoten?

Dat vind ik pas azijnpisserij, op een zo glad mogelijke manier proberen een programma weg te zetten, ze doen bijna alsof ze weldoeners zijn en dat we blij moeten zijn dat we bij gods gratie mogen kijken naar HUN programma en dat we voor de 1 euro 60 die we mogen betalen als we nietsvermoedend een smsje sturen een leuk programma krijgen. Geld verdienen is prima, maar niet over de rug van een ander! DAT is oplichterij en DAAR moeten ze voor aangepakt worden. Het moet eens afgelopen zijn dat de nietsvermoedende, onwetende of gewoon domme Nederlander wordt uitgekleed door de gladde praatjes van de commercielen.

Ik weet nie thoe het met jou zat, maar ik was vanaf het begin af aan al zo slim om niet te smsen.. Vind dat sms gedoe nooit goed, dus maak er maar vooral 'gewoon domme Nederlander' van, eigen schuld dikke bult. Ze doen niks strafbaars, dus dat hoeft niet aangepakt te worden.. Je hebt 't over 'n entertainment programma hoor, niet over de verkiezingen o.i.d.

Op mijn beurt zeg ik tenslotte: Als je je buik vol hebt van het oplichtingsverhaal, als je niet wil weten hoe mensen opgelicht worden door slechte voorlichting, lees dit dan allemaal niet en maak er zeker geen woorden aan vuil want overtuigen doe je hier alleen de mensen die het niet geloven maar veel te leuk vinden om hun gezeik ook eens te laten horen. En op die mensen let ik allang niet meer. Ik let op de mensen die ik ken en die in mijn mailbox komen vertellen dat Hind allang een single heeft opgenomen, dat allang is besloten dat ze gaat winnen. Dan sta ik raar te kijken ja, en als je dat aankaart verschuilen de mensen met de grootste mond zich achter het hypocriete argument dat ze er niks bij te winnen hebben.

Het is gewoon zielig om 'n entertainment programma helemaal uit te zoeken, en achter ieder dingetje iets kwaads te zien (zie dat verhaal van 'Nou het bewijs is er hoor!' hierboven, lachwekkend toch??) Tuurlijk gaan die mensen niet toegeven dat het ze alleen maar om het geld gaat Dat is nogal logisch namelijk, dat kan iedere idioot bedenken! Maar de mensen worden blijkbaar wel ge-entertained, want er wordt nog steeds gesmst, en er wordt nog steeds heel veel gekeken! Dus als iemand je er op wijst dat het niet zo'n zin heeft om continu op ieder dingetje te letten en gewoon lekker 't programma niet te kijken als je het zoooo'n criminaliteit vind, is dat naar mijn inzien alleen 'n heel, heel nuttig advies

Waar rook is, is meestal ook vuur. Onthoud dat.

woensdag 26 februari 2003 @ 02:46:52 #202
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8722983
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 01:23 schreef Taurus het volgende:
Praat even normaal over die mensen zeg.. sorry maar dat "LUL" kan je toch wel even weglaten?? Ken je hem persoonlijk ofzo?? En tuurlijk wil die vent bakken met geld verdienen! Neem hem niks kwalijk hoor..
Ik vind het een hypocriete lul ja. Vooral zijn uitspraak dat je voor die 1,60 per sms een leuk programma krijgt. Mag ik even kotsen op zo'n uitspraak? Dan moeten ze er heel gewoon neerzetten ¤ 1,60 per stem. Maar dat doen ze niet! Waarom niet? Omdat ze bewust mensen misleiden, dat is waarom. Dat hele 'per ontvangen bericht' is daar zelfs om uitgevonden. Dat leg ik echt niet alleen bij Idols neer, maar die maken er ook dankbaar gebruik van. Legio mensen weten het niet en worden zo opgelicht.
quote:
Laat zo'n directeur even praten over de hoeveelheid geld die het programma levert en dat het programma alleen daar voor bedoeld is Wat denk je nou?? Dat ze het op die manier gaan promoten?
Ik geloof niet dat ik begrijp wat je bedoelt, maar het ging er mij om dat ze net doen of ze geen belang hebben bij het manipuleren van de einduitslag. Dat belang is er wel degelijk, in de vorm van keiharde cash. Of denk je dat de platenmaatschappij alleen verdient aan de albums en de omroep alleen aan het programma? Da's pas
quote:
Ik weet nie thoe het met jou zat, maar ik was vanaf het begin af aan al zo slim om niet te smsen.. Vind dat sms gedoe nooit goed, dus maak er maar vooral 'gewoon domme Nederlander' van, eigen schuld dikke bult. Ze doen niks strafbaars, dus dat hoeft niet aangepakt te worden.. Je hebt 't over 'n entertainment programma hoor, niet over de verkiezingen o.i.d.
Ze doen niks strafbaars? Ik weet niet of misleiding op deze schaal niet strafbaar is, dat mag een advocaat wat mij betreft uitzoeken. Ze hebben in ieder geval op aandringen van KPN meer duidelijkheid verschaft, dat heeft de KPN ook niet gedaan omdat ze vonden dat het allemaal prima liep op deze manier.

Of het nou een entertainment programma is of de verkiezingen, je praat wel even over 3 miljoen mensen die ieder weekend kijken hoor! Da's 20% van de bevolking! Omdat de strekking van het programma anders is moeten we iedereen maar z'n gang laten gaan? Nogal naief.

quote:
Het is gewoon zielig om 'n entertainment programma helemaal uit te zoeken, en achter ieder dingetje iets kwaads te zien (zie dat verhaal van 'Nou het bewijs is er hoor!' hierboven, lachwekkend toch??) Tuurlijk gaan die mensen niet toegeven dat het ze alleen maar om het geld gaat Dat is nogal logisch namelijk, dat kan iedere idioot bedenken! Maar de mensen worden blijkbaar wel ge-entertained, want er wordt nog steeds gesmst, en er wordt nog steeds heel veel gekeken! Dus als iemand je er op wijst dat het niet zo'n zin heeft om continu op ieder dingetje te letten en gewoon lekker 't programma niet te kijken als je het zoooo'n criminaliteit vind, is dat naar mijn inzien alleen 'n heel, heel nuttig advies
Wat is er zielig aan een entertainment programma uit te zoeken? Als (en ik zeg als) ze met een entertainment programma mensen oplichten en mensen massaal voorliegen dan vind ik dat meer dan reden genoeg om de boel uit te zoeken. Ik vind het een hartstikke leuk programma, maar als het niet zo loopt als men met gladgestreken gezicht beweert dan is dat gewoon niet netjes. Als er daarbij ook nog es veel geld wordt verdiend aan dat programma dan is het nog minder netjes.

En op het moment dat mensen de boel niet vertrouwen nodigen ze wel twee bekende Nederlanders uit die lekker gaan zitten jaknikken, maar een notaris wordt niet toegelaten. Nee want tja, dan kunnen ze wel bezig blijven. Ik kan me daar ontzettend pissig om maken, zeker als zo'n vent met z'n grote bek vanuit z'n directiekantoor die mensen voor azijnpissers uitmaakt. Typisch Nederlands m'n reet, typisch Nederlands om iedereen verrot te schelden die je van misleiding en oplichting beschuldigt zodat ze na die grote bek hun mond wel houden.

Of je laat ze een modemkabeltje zien natuurlijk, dat werkt blijkbaar ook.

pi_8724528
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 22:28 schreef ilona-scuderia het volgende:

Ja, ik ben blij dat het nog iemand is opgemerkt.
Alles hing er behalve de kleding van Dewi en de kleding van
Jim kwam extra lang in beeld
pi_8724623
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 02:46 schreef TripleM het volgende:
heeeeel lang zeurverhaal
Waar maak jij je druk om zeg? "De mens wordt opgelicht!!" Als jij je daar toch mee bezig houdt, wordt politieagent en ga de ECHTE oplichters aanpakken! Ik denk dat dat veel meer nodig is dan de 1,60 die je perongeluk kwijt bent! Als zij zeggen: 70 eurocent per ontvangen bericht, en er staat niet bij hoeveel ontvangen berichten je krijgt: Ja, is misleidend ja, sms dan ook niet Ik zou het risico zowieso niet nemen, en ik neem aan alle mensen die niet stemmen met mij. En de mensen die wel stemmen heb ik ook nooit horen zeiken over dat ze (volgens mij is 't trrouwens zelfs 2,10 wat je kwijt bent, rustig blijven! ) meer geld kwijt zijn dan ze dachten!

Als het programma niet leuk is; kijk dan niet
Als het programma wel leuk is; kijk dan wel en hou je niet bezig met hoe het allemaal in 't echt gaat, want ik heb 'n verrassing voor je: alle tv is nep Wist je dat Goede Tijden ook niet echt is?

"Omdat de strekking van het programma anders is moeten we iedereen maar z'n gang laten gaan? Nogal naief."

Nou ga er iets aan doen jongen. Veel succes.

pi_8725414
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 09:56 schreef lin1406 het volgende:

[..]

Ja, ik ben blij dat het nog iemand is opgemerkt.
Alles hing er behalve de kleding van Dewi en de kleding van
Jim kwam extra lang in beeld

ik heb het hele stuk gemist, geloof ik
of ik was bezig een stukkie te schrijven; kan ook
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:13:05 #206
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8726716
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:13 schreef TripleM het volgende:
Alleen het stemmen alleen al! Reken maar op 70 eurocent per stem (ik ga ervan uit dat de hogere sms prijs te maken heeft met een hoger deel dat opgeeist wordt door KPN of wie dan ook), 10 tot 15 procent van de bijna 3 miljoen kijkers stemt. Ik reken 10 procent, da's 300.000 mensen maal 70 eurocent. Dik 200.000 euro per uitzending! Aan stemmen alleen al!
En dan ga je ervan uit dat iedereen maar één keer stemt... maar er zijn veel mensen die twee of drie keer stemmen. Of tien keer, of 293 keer
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:14:28 #207
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8726738
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 10:03 schreef Taurus het volgende:
Wist je dat Goede Tijden ook niet echt is?
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:54:29 #208
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8727567
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 10:03 schreef Taurus het volgende:
Waar maak jij je druk om zeg? "De mens wordt opgelicht!!" Als jij je daar toch mee bezig houdt, wordt politieagent en ga de ECHTE oplichters aanpakken! Ik denk dat dat veel meer nodig is dan de 1,60 die je perongeluk kwijt bent! Als zij zeggen: 70 eurocent per ontvangen bericht, en er staat niet bij hoeveel ontvangen berichten je krijgt: Ja, is misleidend ja, sms dan ook niet Ik zou het risico zowieso niet nemen, en ik neem aan alle mensen die niet stemmen met mij. En de mensen die wel stemmen heb ik ook nooit horen zeiken over dat ze (volgens mij is 't trrouwens zelfs 2,10 wat je kwijt bent, rustig blijven! ) meer geld kwijt zijn dan ze dachten!

Als het programma niet leuk is; kijk dan niet
Als het programma wel leuk is; kijk dan wel en hou je niet bezig met hoe het allemaal in 't echt gaat, want ik heb 'n verrassing voor je: alle tv is nep Wist je dat Goede Tijden ook niet echt is?

"Omdat de strekking van het programma anders is moeten we iedereen maar z'n gang laten gaan? Nogal naief."

Nou ga er iets aan doen jongen. Veel succes.

Jij bent zo iemand die tegen de politie gaat zitten zeiken dat ze boeven moeten gaan vangen als ie aangehouden wordt omdat z'n licht het niet doet of omdat ie twee kilometer te hard rijdt?

Ben benieuwd waarom het 2,10 per sms zou zijn trouwens. Volgens mij was het het sturen van je sms (0,20), het ontvangen van 'bedankt voor je stem' (0,70) en het eventueel ontvangen van een smsje van degene op wie je gestemd hebt 'bedankt dat je op me gestemd hebt' (0,70) en da's 1,60 bij elkaar.

Omdat het programma leuk is moet iedereen maar z'n mond houden en als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan moeten we dat voor lief nemen? Da's misschien wel het meest naieve argument in alle 4 de delen van dit topic, bravo!

Er is trouwens een behoorlijk verschil tussen iets dat nep is en oplichting, jammer dat je dat even mist.

pi_8732492
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:54 schreef TripleM het volgende:

[..]

Jij bent zo iemand die tegen de politie gaat zitten zeiken dat ze boeven moeten gaan vangen als ie aangehouden wordt omdat z'n licht het niet doet of omdat ie twee kilometer te hard rijdt?

Ben benieuwd waarom het 2,10 per sms zou zijn trouwens. Volgens mij was het het sturen van je sms (0,20), het ontvangen van 'bedankt voor je stem' (0,70) en het eventueel ontvangen van een smsje van degene op wie je gestemd hebt 'bedankt dat je op me gestemd hebt' (0,70) en da's 1,60 bij elkaar.

Omdat het programma leuk is moet iedereen maar z'n mond houden en als er iets gebeurt dat niet door de beugel kan moeten we dat voor lief nemen? Da's misschien wel het meest naieve argument in alle 4 de delen van dit topic, bravo!

Er is trouwens een behoorlijk verschil tussen iets dat nep is en oplichting, jammer dat je dat even mist.

pi_8738430
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:54 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik ben niet 'zo iemand' nee, maar als het echt strafbaar was o.i.d. was er allang iets aan gedaan: Jij bent echt niet de eerste die dit op merkt namelijk.. Bovendien vind ik 't onzin om zo'n heisa te maken over 'n entertainment programma, waarin je opgelicht word ALS (en dit is belangrijk!) Je er zelf aan meewerkt!

Ik had gehoord/gelezen dat je ten eerste zelf 22 eurocent moet betalen voor je gestuurde sms, en dat je dan 3 berichtjes terug krijgt, maar dat kan ik fout hebben, heb zelf namelijk nooit gesmst (Zo slim ben ik dan wel weer)

Wie bepaalt er of iets niet door de beugel kan? Alleen die opmerking al vind ik zo mierenneukerig Ik zeg toch niet dat iedereen z'n mond moet houden? Alleen vraag ik me gewoon af waarom er in godsnaam mensen zijn die er zo'n drama van maken als jij doet! Het is gewoon 'n leuk programma om naar te kijken. Van mij mag het helemaal uitgezocht worden, maar dan wordt het dus misschien als oplichting verklaart en komt er geen idols meer op tv, alleen door mensen die zo stom zijn om te smsen als het programma er niet bij zet hoeveel smsjes je terug krijgt, zou ik jammer vinden ja! Dus daarom op mijn beurt wat gezeik terug..

Misleiden is ook anders dan oplichten, ook jammer dat jij dat niet ziet. Als het je echt alleen om de smsjes gaat vind ik 't al helemaal zielig voor je. Ik dacht misschien doelde je ook op het gerucht dat de winnaar al bepaald is Dus daar bedoelde ik dat 'nep' mee..

woensdag 26 februari 2003 @ 23:52:05 #211
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8742366
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 21:39 schreef Taurus het volgende:
Ik ben niet 'zo iemand' nee, maar als het echt strafbaar was o.i.d. was er allang iets aan gedaan: Jij bent echt niet de eerste die dit op merkt namelijk.. Bovendien vind ik 't onzin om zo'n heisa te maken over 'n entertainment programma, waarin je opgelicht word ALS (en dit is belangrijk!) Je er zelf aan meewerkt!
Het is niet strafbaar, maar helemaal lekker is het ook niet, anders had KPN er niets over gezegd tegen Idols. Je moet me trouwens eens uitleggen hoe mensen eraan meewerken, dat doen ze namelijk niet. Ze trappen erin omdat ze niet weten dat "p.o.b." eigenlijk betekent dat ze zoveel moeten betalen als Idols wil.
quote:
Ik had gehoord/gelezen dat je ten eerste zelf 22 eurocent moet betalen voor je gestuurde sms, en dat je dan 3 berichtjes terug krijgt, maar dat kan ik fout hebben, heb zelf namelijk nooit gesmst (Zo slim ben ik dan wel weer)
Je had het ook bij TROS Radar kunnen zien, daar is de hele zaak (samen met nog een heleboel andere foute sms praktijken) behandeld. Zie dit bericht.
quote:
Wie bepaalt er of iets niet door de beugel kan? Alleen die opmerking al vind ik zo mierenneukerig Ik zeg toch niet dat iedereen z'n mond moet houden? Alleen vraag ik me gewoon af waarom er in godsnaam mensen zijn die er zo'n drama van maken als jij doet! Het is gewoon 'n leuk programma om naar te kijken. Van mij mag het helemaal uitgezocht worden, maar dan wordt het dus misschien als oplichting verklaart en komt er geen idols meer op tv, alleen door mensen die zo stom zijn om te smsen als het programma er niet bij zet hoeveel smsjes je terug krijgt, zou ik jammer vinden ja! Dus daarom op mijn beurt wat gezeik terug..
Als het oplichting blijkt vind ik het alleen maar terecht dat het niet meer op tv komt! Het programma draait namelijk op mensen die sms-en en bellen! En die straks natuurlijk allemaal trouw de eerste en waarschijnlijk enige plaat van hun idool gaan kopen. Dat jij er niet aan meedoet vindt HMG niet leuk, want aan jou verdienen ze dan niks.
quote:
Misleiden is ook anders dan oplichten, ook jammer dat jij dat niet ziet. Als het je echt alleen om de smsjes gaat vind ik 't al helemaal zielig voor je. Ik dacht misschien doelde je ook op het gerucht dat de winnaar al bepaald is Dus daar bedoelde ik dat 'nep' mee..
Daar doel ik zeer zeker op ja. Bovendien is mijn bron betrouwbaar genoeg om voor mezelf te bepalen dat het geen gerucht is maar een feit dat Hind gaat winnen (overigens terecht aangezien ze ook degene is met het meeste talent) en dat ze bovendien al in de studio is geweest om een single op te nemen. Maar DAT mogen de mensen die zich helemaal suf bellen en smsen niet weten want waarom zouden ze dan nog bellen en smsen? En geloof mij, meneer de directeur zegt dat ze er niets bij te winnen hebben. Nou, mijn bron heeft heel wat te verliezen, ik zou waarschijnlijk mijn mond hebben gehouden want in deze tijd je baan kwijtraken in een branche waar sowieso al niet zoveel werk is en je het moet hebben van contacten is helemaal geen pretje.

En zoals ik al zei, het ergste van allemaal vind ik nog dat degenen die kritisch zijn dan nog voor azijnpissers worden uitgemaakt. We betalen verdomme met z'n allen het salaris van die vent door met onze kop voor de tv te hangen en dingen te kopen naar aanleiding van tv reclames. En natuurlijk te bellen en te smsen naar Idols, omzet 200.000 per avond.

Je discussieert trouwens, net als ik, als een echte stier. Lekker fel.

Oh en gebruik a.u.b. de [quote] tags even, scheelt weer een berg werk als ik weer op je post wil reageren.

pi_8742773
Overigens, SCH is al vanaf zondag niet meer langsgeweest? Issie ziek?
  donderdag 27 februari 2003 @ 01:09:56 #213
13973 ranja
image means nothing
pi_8743985
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 00:09 schreef TripleM het volgende:
Overigens, SCH is al vanaf zondag niet meer langsgeweest? Issie ziek?
Misschien zoekt-ie nieuwe conspiracy's. deze is nu wel uitgekauwd.

ojee daar gaat m'n bandtoernooi

pi_8744538
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 01:09 schreef ranja het volgende:
Misschien zoekt-ie nieuwe conspiracy's. deze is nu wel uitgekauwd.
Conspiracies, maar dat doet er niet toe

Uitgekauwd? Ik ben nog steeds geinteresseerd in concreet bewijs hoor, zeker nu het na het ja-knikken van een paar BN-ers ineens erg stil is geworden.

donderdag 27 februari 2003 @ 10:10:39 #215
13973 ranja
image means nothing
pi_8746023
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 02:06 schreef TripleM het volgende:

nu het na het ja-knikken van een paar BN-ers ineens erg stil is geworden.

Waarschijnlijk boeit het niemand meer iets. 15 minutes of fame zijn voorbij
pi_8748953
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 10:10 schreef ranja het volgende:

[..]

Waarschijnlijk boeit het niemand meer iets. 15 minutes of fame zijn voorbij

er is gewoon even niks nieuws meer te vertellen. Maar net als TripleM ben ik nog steeds niet overtuigd dat het er wél eerlijk aan toegaat. Daarvoor zijn er nog teveel opvallende dingen ...
  donderdag 27 februari 2003 @ 13:06:17 #217
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8749229
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

er is gewoon even niks nieuws meer te vertellen. Maar net als TripleM ben ik nog steeds niet overtuigd dat het er wél eerlijk aan toegaat. Daarvoor zijn er nog teveel opvallende dingen ...

Ik heb nog geen opvallende dingen gezien eigenlijk. De enige dingen die opvallen komen van 'betrouwbare anonieme' bronnen... en tja... zo lust ik er nog wel een paar.
  donderdag 27 februari 2003 @ 13:12:31 #218
13973 ranja
image means nothing
pi_8749374
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 12:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

Er is mij nog steeds niks vreemds opgevallen. Uitslagen van de finaleronde gaan eigenlijk zoals verwacht, misschien dat het vertrek van Dewi 1 uitzending eerder komt dan verwacht... maar de finale Hind - Jamai is al ver voor sch's theorietje door veel mensen hier voorspeld.

En dat overtuigd... ach... heeft meer met willen geloven te maken. Jij hoort een gerucht en gelooft daar meteen in, ik hoor een gerucht en denk van 'zolang niks bewezen is geloof ik het niet'.

donderdag 27 februari 2003 @ 13:21:48 #219
24846 nietje83
Bad Ass Bitch Smut
pi_8749601
Geniaal stom topic
Respect my fucking authority!!
pi_8750012
Als je de horoscoop van Jim leest op idols.nl
zal hij waarschijnlijk de finale halen.
Ik denk dat daar nu al op ingespeeld wordt.
pi_8750165
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:38 schreef lin1406 het volgende:
Ja das wel om te kotsen ja.
  donderdag 27 februari 2003 @ 13:49:57 #222
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_8750285
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:38 schreef lin1406 het volgende:
Ik hoop het want als je die horoscopen leest, dan zou het er wel eens op kunnen wijzen dat zowel Jamai als Jim de finale haalt, en dat a.s. zaterdag Hind haar koffers moet pakken!!!
pi_8750556
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:49 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik hoop het want als je die horoscopen leest, dan zou het er wel eens op kunnen wijzen dat zowel Jamai als Jim de finale haalt, en dat a.s. zaterdag Hind haar koffers moet pakken!!!

Jaa dat zou lachen worden.
Maar ik denk het haast niet.
pi_8750700
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 13:06 schreef Vamos het volgende:

[..]

Ik heb nog geen opvallende dingen gezien eigenlijk. De enige dingen die opvallen komen van 'betrouwbare anonieme' bronnen... en tja... zo lust ik er nog wel een paar.

het begint natuurlijk al bij het feit dat HMG een notaris niet toelaat om bij de telling aanwezig te zijn (en wel een paar BN-ers). Als je niks te verbergen hebt, doe je niet zo geheimzinnig.
pi_8753024
Is het hier nog een beetje leuk?

pi_8753283
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:50 schreef SCH het volgende:
Is het hier nog een beetje leuk?

daaaaaar issie weer

nog nieuws?

pi_8753466
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
nog nieuws?
sssssssssssssssssssssssssssssssttttttttttttttttttttttttt ze luisteren mee
pi_8754211
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

>>> meel

pi_8754630
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
>>> meel

Maak een kloon aan, mail michel@fok.nl, mail frontpage@fok.nl, legio mogelijkheden
pi_8754786
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:50 schreef TripleM het volgende:

[..]

Maak een kloon aan, mail michel@fok.nl, mail frontpage@fok.nl, legio mogelijkheden

gooi dan ook maar meteen mijn meelbox vol

pi_8754875
Nieuwe feiten vanavond 19.30 - bij de rode paal linksaf, eerste bankje aan de rechterkant, klop 3 x en fluister Jamai Jamai en imiteer de hoge noot van Jim
pi_8754972
Even iets anders; volgens mij neemt Gijs Staverman zaterdag de plaats van Reinout in,of kan Tooske het wel alleen af...
pi_8755336
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 17:01 schreef SCH het volgende:
Nieuwe feiten vanavond 19.30 - bij de rode paal linksaf, eerste bankje aan de rechterkant, klop 3 x en fluister Jamai Jamai en imiteer de hoge noot van Jim
mietje
pi_8756293
Jamai is de volgende

Van de Idols Fanclub Startpagina

Idols is helaas doorgestoken kaart.
Volgende week gaat Jamai eruit,
de finale gaat tussen Jim en Hind.
Hind wint uiteindelijk.
Er is zelfs al vuurwerk met haar naam
voor haar besteld. Je geloofd me nu vast niet,
maar je zult het zelf gaan zien.

Mijn collega is bevriend met de regiseur,
dus ik heb het uit zeer betrouwbare bron.

Ik geloofde hem eerst niet, maar kan jullie
vertellen dat hij de laatste weken aan de
lunchtafel elke keer verteld heeft wie er
deze week weer uit ging en hij had het elke
keer bij het rechte eind.

Ik persoonlijk ben geen enorme fan van
het programma, maar ik vond wel dat jullie
dit even moesten horen.

Het spijt me echt waanzinnig voor de echte fans, en ik vind het belachelijk dat de programma-makers op zo'n respectloze manier met hun kijkers om durven gaan.

dus twee verschillende verhalen die van dit forum (SCH geloof ik) zegt dta Hind wint, en dat Jamai en Hind in de finale komen. Maar deze persoon zegt wer dat Jim en Hind in de finale komen, tja....ik weet het niet meer hoor!

pi_8756519
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Gekken ze nemen ze niet serieus hoor.
pi_8757646
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 18:27 schreef schatje het volgende:

[..]

Gekken ze nemen ze niet serieus hoor.

Nee zal wel - jij hebt de paniek die is uitgebroken bij HMG niet meegekregen zeker. En het charme-offensief dat is ingezet. Met als hoogtepunt het grappige geneuzel van Reinout bij Nieuws aan Tafel.

De beveiliging rond alles is enorm verscherpt these days.

De variant die Charmed_Angel schrijft is de revue gepasseerd inderdaad.

pi_8757830
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:14 schreef SCH het volgende:
Nee zal wel - jij hebt de paniek die is uitgebroken bij HMG niet meegekregen zeker. En het charme-offensief dat is ingezet. Met als hoogtepunt het grappige geneuzel van Reinout bij Nieuws aan Tafel.

De beveiliging rond alles is enorm verscherpt these days.

De variant die Charmed_Angel schrijft is de revue gepasseerd inderdaad.

In plaats van je eigen charme-offensief op te zetten kun je beter gaan e-mailen, als je tenminste de eventuele oplichtingspraktijken van Idols nog steeds wil aankaarten.

Zo niet, dan vrees ik dat dit draadje niets meer wordt dan off-topic geklets, want de finale is bijna een feit.

pi_8757885
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:22 schreef TripleM het volgende:

[..]

In plaats van je eigen charme-offensief op te zetten kun je beter gaan e-mailen, als je tenminste de eventuele oplichtingspraktijken van Idols nog steeds wil aankaarten.

Zo niet, dan vrees ik dat dit draadje niets meer wordt dan off-topic geklets, want de finale is bijna een feit.

Je gaat me onder druk zetten? Ik wil niet getraceerd worden en dat is via email een koud kunstje dus sorry.
pi_8757997
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:24 schreef SCH het volgende:
Je gaat me onder druk zetten? Ik wil niet getraceerd worden en dat is via email een koud kunstje dus sorry.
Je IP kan via dit forum net zo makkelijk achterhaald worden als via e-mail. Bovendien interesseert het me niet wie je bent of waarom je het doet, als er maar iets te melden valt dat te bewijzen is.

Ik zet je niet onder druk, maar nu het programma bijna ten einde loopt verwacht ik van de mensen die het onrecht aan de kaak willen stellen dat ze actie ondernemen. Wil je dat niet, dan doe je gewoon niets en bloedt dit draadje dood, totdat de volgende Idols serie begint.

donderdag 27 februari 2003 @ 19:32:50 #240
13973 ranja
image means nothing
pi_8758101
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:32 schreef ranja het volgende:
onrecht?
Misschien heb je het gemist, maar dit topic gaat over eventuele oplichtingspraktijken. Mag ik dat geen onrecht noemen?
pi_8758233
Ach, het zijn toch al 4 topics vol met geblaat.
  donderdag 27 februari 2003 @ 19:42:26 #243
3542 Gia
User under construction
pi_8758267
Ik vind dit hele topic wel zo'n grote onzin.

Het is vanaf het begin al duidelijk dat Hind gewoon de allerbeste is en dus gaat winnen. Niks doorgestoken kaart, ze is gewoon de beste.
Dat er al voorbereidingen worden getroffen, is dus helemaal niet zo gek.

En al dat gezemel over oplichtingspraktijken zijn alleen maar bedoeld om mensen zo ver te krijgen om op één van de andere kandidaten te stemmen, om de programma-makers tegen te werken. Waardoor sommigen hier hun zin krijgen, als daardoor bijvoorbeeld zo'n ei als Jim zou winnen.

Mensen, trap er niet in. Stem gewoon op diegene die je zelf het beste vindt. En stem niet om het programma zogenaamd een lesje te leren. Dus expres niet op Hind stemmen, want dan verliest ze.

De finale lijkt mij tussen Jamai en Hind te gaan.
Jamai is een leuke knul en een goede entertainer, die komt er wel. Maar de absolute ster is Hind. Ze zingt verreweg het beste.

En die Jim?
Die had er al veel eerder uit moeten liggen. Het ventje kan aardig toon houden, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Er zit totaal geen diepgang in dit pubertje.

pi_8758482
blijft een toptopic

pi_8758487
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ach, het zijn toch al 4 topics vol met geblaat.
geniale sig
  donderdag 27 februari 2003 @ 20:32:35 #246
13973 ranja
image means nothing
pi_8759076
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:34 schreef TripleM het volgende:

[..]

Misschien heb je het gemist, maar dit topic gaat over eventuele oplichtingspraktijken. Mag ik dat geen onrecht noemen?

Hm, volgens mij trapt niemand in de oplichting van sch zelfs hmg neemt 'm blijkbaar al niet serieus meer.
Valt wel mee dus qua onrecht, Hind gaat toch wel winnen.
pi_8759125
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 20:32 schreef ranja het volgende:

[..]

Hm, volgens mij trapt niemand in de oplichting van sch zelfs hmg neemt 'm blijkbaar al niet serieus meer.

ze zijn er wel behoorlijk van geschrokken. anders gaan ze mij niet meelen
pi_8761109
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 19:29 schreef TripleM het volgende:

[..]

Je IP kan via dit forum net zo makkelijk achterhaald worden als via e-mail. Bovendien interesseert het me niet wie je bent of waarom je het doet, als er maar iets te melden valt dat te bewijzen is.

Ik zet je niet onder druk, maar nu het programma bijna ten einde loopt verwacht ik van de mensen die het onrecht aan de kaak willen stellen dat ze actie ondernemen. Wil je dat niet, dan doe je gewoon niets en bloedt dit draadje dood, totdat de volgende Idols serie begint.

Ik ben ervan overtuigd dat jij integer bent maar ben toch bang dat andere mensen er achter komen, via Fok lukt dat niet, daar heb ik wel voor gezorgd maar ik zit al op glad ijs. Ik heb geen zin om persoonlijke belangen op het spel te zetten voor deze onzin. Het kan jou wel niet interesseren wie ik ben, daar denken sommigen toch wat anders over

Waarom verwacht jij dat mensen actie ondernemen? Wat bedoel je daarmee? Het is toch niet mijn missie om de HMG onderuit te halen. Het staat voor mij 100 procent vast dat het zo gaat en dat heb ik hier een keer gemeld, dat het vervolgens een eigen leven is gaan leiden is niet mijn verantwoordelijkheid. Al heb ik me er wel mee vermaakt.

Kortom: concrete bewijzen zul je van mij verder niet krijgen. Ik ben geen rechercheur en vind het er ook niet belangrijk genoeg voor. Je zult het ook nooit honderd procent hard kunnen maken omdat ze daar bij de commerciele omroep veel te slim en slinks voor zijn. Ze plannen alles precies zoals ze dat willen. Wat er via Fok naar buiten kwam hadden ze niet precies zo ingecalculeerd, zeker niet in dat stadium. Maar ze houden er altijd rekening mee. En ze weten het altijd zo te draaien dat ze het publicitair uit kunnen buiten. Net als bij Jim en de arbeidsinspectie; dat hebben ze via via zelf aangekaart. Die boete is natuurlijk peanuts maar het is weer een mooi verhaal en het programma blijft in the picture.

Het is verder ook niet zo interessant om te filosoferen over het waarheidsgehalte van eventuele fraude van de HMG. Ik noem het geen fraude maar commerciele handigheid. Ze weten heel goed wat er bij het publiek leeft en spelen daar continu een spelletje mee.

Ik weet niet Triple M., wat je nog meer had willen horen in dit stadium. Het computersysteem met het stemgedrag is slim en verfijnd en wordt ook zeker gebruikt. Maar ik heb nu twee keer gezien dat degene met de minste stemmen gewoon naar de volgende ronde is gegaan. En ik weet inmiddels dat dat zaterdag ook weer gaat gebeuren. Als het stemgedrag niet drastisch wijzigt.

Ik ben er verder wel over uitgeluld. Het blijft leuk om die commerciele eigenheimers af en toe een beetje te fokken want dan worden ze zenuwachtig, maar er wezenlijk iets tegen of mee kunnen doen, is een illussie

amen

pi_8761263
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat jij integer bent maar ben toch bang dat andere mensen er achter komen, via Fok lukt dat niet, daar heb ik wel voor gezorgd maar ik zit al op glad ijs. Ik heb geen zin om persoonlijke belangen op het spel te zetten voor deze onzin. Het kan jou wel niet interesseren wie ik ben, daar denken sommigen toch wat anders over

Waarom verwacht jij dat mensen actie ondernemen? Wat bedoel je daarmee? Het is toch niet mijn missie om de HMG onderuit te halen. Het staat voor mij 100 procent vast dat het zo gaat en dat heb ik hier een keer gemeld, dat het vervolgens een eigen leven is gaan leiden is niet mijn verantwoordelijkheid. Al heb ik me er wel mee vermaakt.

Kortom: concrete bewijzen zul je van mij verder niet krijgen. Ik ben geen rechercheur en vind het er ook niet belangrijk genoeg voor. Je zult het ook nooit honderd procent hard kunnen maken omdat ze daar bij de commerciele omroep veel te slim en slinks voor zijn. Ze plannen alles precies zoals ze dat willen. Wat er via Fok naar buiten kwam hadden ze niet precies zo ingecalculeerd, zeker niet in dat stadium. Maar ze houden er altijd rekening mee. En ze weten het altijd zo te draaien dat ze het publicitair uit kunnen buiten. Net als bij Jim en de arbeidsinspectie; dat hebben ze via via zelf aangekaart. Die boete is natuurlijk peanuts maar het is weer een mooi verhaal en het programma blijft in the picture.

Het is verder ook niet zo interessant om te filosoferen over het waarheidsgehalte van eventuele fraude van de HMG. Ik noem het geen fraude maar commerciele handigheid. Ze weten heel goed wat er bij het publiek leeft en spelen daar continu een spelletje mee.

Ik weet niet Triple M., wat je nog meer had willen horen in dit stadium. Het computersysteem met het stemgedrag is slim en verfijnd en wordt ook zeker gebruikt. Maar ik heb nu twee keer gezien dat degene met de minste stemmen gewoon naar de volgende ronde is gegaan. En ik weet inmiddels dat dat zaterdag ook weer gaat gebeuren. Als het stemgedrag niet drastisch wijzigt.

Ik ben er verder wel over uitgeluld. Het blijft leuk om die commerciele eigenheimers af en toe een beetje te fokken want dan worden ze zenuwachtig, maar er wezenlijk iets tegen of mee kunnen doen, is een illussie

amen

Wie had zaterdag de minste stemmen?
  vrijdag 28 februari 2003 @ 01:00:38 #250
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_8764567
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, ik begrijp je ook helemaal. Onze doelen verschillen dan ook blijkbaar en dat is prima. Jij hebt inderdaad iets verteld dat jij hebt gezien, dat vervolgens is uitgegroeid tot een kleine rel, ik had gehoopt om met concrete bewijzen ervoor te zorgen dat het publiek eens een keer niet zo wordt genept. Want daar gaat het om, al heel lang gebeuren er dingen die mensen niet weten (hoe denk je dat ze aan de term Goois matras komen, neuken betekende op tv) en gaat het er eigenlijk niet eerlijk aan toe.

Natuurlijk hoeven mensen dat niet altijd te weten, ze krijgen programma's voorgeschoteld die ze mooi vinden en dan hoeft ook niet alles te gaan zoals je denkt. Maar op het moment dat in een tijd zoals deze mensen massaal kijken naar een programma, en daar dus bakken met geld mee wordt verdiend (want daar wordt dus meestal aan voorbij gegaan), en mensen worden misleid omdat de programmamakers vinden dat dat kan, dan hoop ik dat daar iets aan gedaan wordt.

Niet alles hoeft 100% eerlijk te gaan, maar massaal mensen misleiden om zo ons hard verdiende geld afhandig te maken (want zo zie ik het, niet iedereen is opgewassen tegen een grote commerciele machine zoals die van bv. een HMG) slaat nergens op en moet niet kunnen.

Hmm degene met verreweg de minste stemmen afgelopen zaterdag was Jim, die gaat er dus weer niet uit bedoel je?

pi_8765160
Wedden dat Jim wint?
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:30:51 #252
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8767038
Ik geloof nog steeds niets van SCH's verhaal. Teveel losse eindjes. Bovendien kunnen er maar heel weinig mensen op de computer 'meekijken'. Dit in combinatie met SCH's schrijfstijl is genoeg om zijn identiteit bij HMG te onthullen.

Indien het allemaal oplichting is, dan had HMG er wel voor gezorgd dat iedereen die toegang heeft tot de computer diep in de oplichting is verwikkeld en op zijn minst een dik geheimhoudingscontract heeft moeten ondertekenen. En uiteindelijk had het dan niet uitgelekt via een anonieme fokker.

Aan de andere kant vind ik het geweldig wat SCH allemaal te weeg heeft gebracht. Met een paar vrienden zijn we hard aan het overdenken om een soortgelijk schandaal naar buiten te brengen bij een volgend programma. Want het is inmiddels gebleken dat er geen feiten of bewijzen nodig zijn om het gerucht nationale bekendheid te geven. Alles wat je hoeft te zeggen is 'ik werk bij X, en ik heb op de stemcomputer gezien dat Y er eigenlijk uit had moeten gaan' zonder verdere informatie. Het is voldoende om geloofd te worden.
Zelfs als je voorspelling niet meer uitkomt (Dewi ipv Jim eruit) dan wordt je nog geloofd

pi_8767896
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wedden dat Jim wint?
Yep... ben het helemaal met je eens... volgens mij is die actie van SCH expres opgezet als bliksemafleider voor Jim. Immers, aan het begin van Idols stonden de kranten er bol van dat Jim de gedoodverfde winnaar zou zijn, door met die oplichtingspraktijken te komen en te stellen dat Hind wint, let niemand meer op Jim...
pi_8768727
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 02:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wedden dat Jim wint?
Zou idd goed kunnen.
pi_8768816
slotje
pi_8768817
voor
pi_8768819
tijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo