Oké.quote:Op zondag 1 december 2024 14:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval meer situaties gezien waarbij een coureur een ander in de laatste bochten hindert voordat ze beiden de hotlap in gaan. Zelfs tot de eerste bocht aan toe.
Minstens 4, moet wel krokant zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 14:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die moeten nog even bakken, denk nog een minuutje of twee.
Ga ik nog even een lap doen.quote:Op zondag 1 december 2024 14:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die moeten nog even bakken, denk nog een minuutje of twee.
quote:Op zondag 1 december 2024 14:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Minstens 4, moet wel krokant zijn.
Meerdere laps dus.quote:Op zondag 1 december 2024 14:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ga ik nog even een lap doen.
Ik neem aan dat hij ze eerst even sous vide voorgegaard heeft.quote:Op zondag 1 december 2024 14:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Minstens 4, moet wel krokant zijn.
Een andere omstandigheid maar dezelfde overtreding.quote:Op zondag 1 december 2024 14:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar zat de ander in de snelle ronde, dus niet vergelijkbaar.v
Misschien gebeurt er in de race wel iets waar we de rest van de week over blijven horenquote:
Zoals vermeld, dit is onjuiste informatie.quote:
Tijd dat het seizoen voorbij is.quote:Op zondag 1 december 2024 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien gebeurt er in de race wel iets waar we de rest van de week over blijven horen
We gaan het zienquote:Op zondag 1 december 2024 15:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien gebeurt er in de race wel iets waar we de rest van de week over blijven horen
Omdat dit normaal niet eens beoordeeld wordt.quote:Op zondag 1 december 2024 14:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké.
Maar ik ben op zoek naar een FIA document waarin een direct vergelijkbaar incident wordt beoordeeld. En dat lijkt niemand te kunnen weergeven.
Voor impeding van een coureur die in zn fast lap zat.quote:Op zondag 1 december 2024 15:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zoals vermeld, dit is onjuiste informatie.
Bottas kreeg 3 plaatsen grid voor deze overtreding.
Wellicht omdat hier nog nooit een protest tegen is ingediend.quote:Op zondag 1 december 2024 15:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat dit normaal niet eens beoordeeld wordt.
Ook omdat de achteropkomende coureur meestal wel uit zijn doppen kijkt, nu is het ineens de fout van degene die er voor zit blijkbaar.quote:Op zondag 1 december 2024 15:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Omdat dit normaal niet eens beoordeeld wordt.
In die tweet staat niks over een fast lap.quote:Op zondag 1 december 2024 15:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Voor impeding van een coureur die in zn fast lap zat.
Ja ik nu ookquote:
Maar dat zou in mijn beleving niets uit hoeven te maken, dat zou een aparte straf moeten zijn.quote:Op zondag 1 december 2024 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
Coureurs worden wel vaker gehinderd, vast en zeker zijn er gevallen dat dit gebeurt tijdens een slow lap. Er is wel een verschil en de stewards lijken dat heel erg belangrijk te vinden. In deze kwalificatie was er een minimum lap time.
Heel veel coureurs voldeden daar niet aan. Alleen in dit geval voldeed Verstappen expres niet aan deze eis omdat hij na een snelle ronde nog een snelle ronde wilde doen en deze ronde nodig had om zijn banden goed te koelen. Tijdens dit koelen zat hij, op de race lijn, een andere coureur in de weg terwijl hij het schijnbaar (zeggen de stewards, hij keek meerdere keren in de spiegel) Russell wel aan zag komen. Of Verstappen expres niet aan de kant ging weten we niet, die extra langzame ronde en het hinderen dat wordt Verstappen aangetekend.
Ik probeer niet aan te geven dat de straf terecht is. Alleen dat staat in het FIA document. Goed om dat in het achterhoofd te houden. Of er een soortgelijk geval is dat is de vraag
Cruciaal was in deze casus inderdaad zeker die maximum lap time.quote:Op zondag 1 december 2024 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
Coureurs worden wel vaker gehinderd, vast en zeker zijn er gevallen dat dit gebeurt tijdens een slow lap. Er is wel een verschil en de stewards lijken dat heel erg belangrijk te vinden. In deze kwalificatie was er een minimum lap time.
Heel veel coureurs voldeden daar niet aan. Alleen in dit geval voldeed Verstappen expres niet aan deze eis omdat hij na een snelle ronde nog een snelle ronde wilde doen en deze ronde nodig had om zijn banden goed te koelen. Tijdens dit koelen zat hij, op de race lijn, een andere coureur in de weg terwijl hij het schijnbaar (zeggen de stewards, hij keek meerdere keren in de spiegel) Russell wel aan zag komen. Of Verstappen expres niet aan de kant ging weten we niet, die extra langzame ronde en het hinderen dat wordt Verstappen aangetekend.
Ik probeer niet aan te geven dat de straf terecht is. Alleen dat staat in het FIA document. Goed om dat in het achterhoofd te houden. Of er een soortgelijk geval is dat is de vraag
Nou ja, dat dus.quote:Op zondag 1 december 2024 15:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ook omdat de achteropkomende coureur meestal wel uit zijn doppen kijkt, nu is het ineens de fout van degene die er voor zit blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |