Kan ook minder hoor. Niet bekend met dure wijnen, maar omdat het een special gelegenheid is, wil ik wel met 1 geweldige fles komen, dus prijs is tot 300 euro wel te overzien.quote:
Geef ik ook nooit meteen kado, maar dit is wel echt een wine enthousiast.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:47 schreef SoS87 het volgende:
Drank is als geld.
Dat geef je als je niks beters kan bedenken.
Catena Zapata Malbec Argentinoquote:Op zaterdag 30 november 2024 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geef ik ook nooit meteen kado, maar dit is wel echt een wine enthousiast.
Mooie glazen of decanter, bv. van Riedel of Zalto, mondgeblazen. Hebben ze langer iets aan dan één avond.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Goed idee, kijk eventueel ook naar Josephinenhütte.quote:Op zaterdag 30 november 2024 20:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Mooie glazen of decanter, bv. van Riedel of Zalto, mondgeblazen. Hebben ze langer iets aan dan één avond.
Een beetje wijn kenner weet dat een wijn van 300,- vooral kansloos is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tja ik heb dus ooit een oude barolo gekregen, was volgens mij iets van 60/70 euro dus dacht dit gaat een top avond worden.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:32 schreef Bucketlist het volgende:
Denk aan een goede Barolo, bv vanPaolo Scavino. Of Luigi Einaudi, dan ben je voor 2 flessen voor 200 euro wel klaar
Naam en schaarste drijven de prijs ook op, daar gaan kenners soms ook wel lekker op omdat het nou eenmaal hun hobby is.quote:Op zondag 1 december 2024 08:57 schreef 111210 het volgende:
[..]
Een beetje wijn kenner weet dat een wijn van 300,- vooral kansloos is.
Je hebt goede wijn tussen de 20 en 50 euro,
boven de 50,- proeft niemand het verschil meer.
Daaronder een hoop mensen ook al niet eens.
Als je 300,- wil uitgeven kan je beter een wijn arrangement geven of een proeverij
Ja zeker, maar dat zegt niks of er bocht in zit.quote:Op zondag 1 december 2024 11:00 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Naam en schaarste drijven de prijs ook op, daar gaan kenners soms ook wel lekker op omdat het nou eenmaal hun hobby is.
Dat is ook wel de buiten- buitencategorie en een behoorlijk exces. We hoeven overigens geen discussie te voeren of je ook kwaliteit kan kopen voor een lage prijs, daar geloof ik zeker wel in.quote:Op zondag 1 december 2024 12:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja zeker, maar dat zegt niks of er bocht in zit.
Kijk vooral de docu “sour grapes” eens
Liever geld dan cadeaus die de schenker zelf leuk vind maar waar je geen fuck interesseren.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:47 schreef SoS87 het volgende:
Drank is als geld.
Dat geef je als je niks beters kan bedenken.
Een vuistregel is dat het boven de 50 euro vooral de naam de prijs bepaalt en niet de kwaliteit. Dus als het echt iemand is die voor de kwaliteit gaat (en niet voor het naampje op de fles) kun je het prima wat goedkoper houden of bijvoorbeeld een Jeroboam van een goede wijn kopen.quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kan ook minder hoor. Niet bekend met dure wijnen, maar omdat het een special gelegenheid is, wil ik wel met 1 geweldige fles komen, dus prijs is tot 300 euro wel te overzien.
Bedankt voor dit topic, ik heb voor mezelf een Coravin met korting gekocht. Blij mee.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:41 schreef loveli het volgende:
Een Coravin systeem? Met black-friday korting interessant geprijsd. Dan hoeft de fles niet in 1x op, maar kan maanden bewaard worden.
https://www.coravin.nl/collections/coravin-timeless
quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2024 19:42 schreef Mikeytt het volgende:
Ik wil een rode wijn kado doen voor een liefhebber van rode wijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |