Jij diskwalificeert jezelf natuurlijk bij deze.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet alleen emotioneel. Wie wast je vuile onderbroeken? Je moeder?
Wie strijkt je overhemden? Je moeder.
Wie kookt voor je en doet dan ook nog eens de afwas? Je moeder!
Jouw moeder is verantwoordelijk voor je verziekte beeld van vrouwen.
Niet de feministen.
Maar JOUW MOEDER!!!
Zo kom je wel over namelijk. Als een verwend driejarig kleutertje dat meteen begint te krijsen en gillen als je je zin niet krijgt.
Wat zit je dan te zaniken over mannen in de prehistorie die moesten jagen op sabeltandtijgers en mastodonten?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mij niet, wij hebben allebei een eigen leven met een eigen netwerk naast het samenzijn. Maar ik zie wel veel mannen aan hun vrouw 'hangen' . Kan me als vrouw ook wel voorstellen dat je dat beu bent op een gegeven moment.
Daarmee begon ik mijn verhaal ook, wij komen vooral romantisch samen (en nee, niet alleen voor de seks) maar het eigen leven staat centraal. In veel culturen (Japan, India) zie je ook dat partners familie worden zodra er kinderen zijn en dat de seks dan helemaal verdwijnt. Ruimte in je relatie zorgt er voor dat je plek hebt voor elkaar. Ik spreek haar soms dagen amper.
Jij bent getrouwd (je noemt haar je vrouw)? Hebben jullie kinderen, of is er een kinderwens?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij mij niet, wij hebben allebei een eigen leven met een eigen netwerk naast het samenzijn. Maar ik zie wel veel mannen aan hun vrouw 'hangen' . Kan me als vrouw ook wel voorstellen dat je dat beu bent op een gegeven moment.
Daarmee begon ik mijn verhaal ook, wij komen vooral romantisch samen (en nee, niet alleen voor de seks) maar het eigen leven staat centraal. In veel culturen (Japan, India) zie je ook dat partners familie worden zodra er kinderen zijn en dat de seks dan helemaal verdwijnt. Ruimte in je relatie zorgt er voor dat je plek hebt voor elkaar. Ik spreek haar soms dagen amper.
Hoezo? Ik ben een vrouw, dus ik besta.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:34 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Jij diskwalificeert jezelf natuurlijk bij deze.
Ik noem jou toch ook geen hyperemotionele dweil.
Ik wel. Want Elan doet niks anders dan oordelen over vrouwen die zijn zgn. mannelijkheid bedreigen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij bent getrouwd? Hebben jullie kinderen, of is er een kinderwens?
Want je partner dagen amper spreken en dan vooral romantisch samenkomen, klinkt niet als een doorsnee huwelijk.![]()
Ieder zijn ding hoor. Geen oordelen, daar zit ik hier niet voor.
Bij ons zelfs voor een deel op seksueel vlak. Ze is bi, dus laatst was ze een avond bij een vriendin de bloemetjes buiten zetten. Helemaal prima. Al vinden we eerlijkheid daarin wel enorm belangrijk.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:31 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Precies dit. Ruimte in je relatie doet verlangen naar je relatie.
Getrouwd geen kinderen samen. Zij heeft een dochter van 14 uit een eerdere relatie. Bemoei ik me verder niet al teveel mee.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij bent getrouwd (je noemt haar je vrouw)? Hebben jullie kinderen, of is er een kinderwens?
Want je partner dagen amper spreken en dan vooral romantisch samenkomen, klinkt niet als een doorsnee huwelijk.![]()
Ieder zijn ding hoor. Geen oordelen, daar zit ik hier niet voor.
Misschien moet jij je in beginsel niet zo ontzettend bedreigd voelen door wat ik schrijf of niet schrijf. Die kinderachtige kutreacties en talloze persoonlijke aannames die je doet zeggen namelijk veel meer over jou dan mij.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik wel. Want Elan doet niks anders dan oordelen over vrouwen die zijn zgn. mannelijkheid bedreigen.
Zo zielig. Zo sneu.
Wat laat jij je hier kennen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moet jij je in beginsel niet zo ontzettend bedreigd voelen door wat ik schrijf of niet schrijf. Die kinderachtige kutreacties en talloze persoonlijke aannames die je doet zeggen namelijk veel meer over jou dan mij.
Er is sprake van een breder maatschappelijk wantrouwen, dat baart wel zorgen. Westerse vrouwen die claimen mannen eigenlijk niet meer nodig te hebben dat is nogal wat.
PS. Ik voel me niet bedreigd door wat jij schrijft. Ik voel alleen maar medelijden met jou.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moet jij je in beginsel niet zo ontzettend bedreigd voelen door wat ik schrijf of niet schrijf. Die kinderachtige kutreacties en talloze persoonlijke aannames die je doet zeggen namelijk veel meer over jou dan mij.
Er is sprake van een breder maatschappelijk wantrouwen, dat baart wel zorgen. Westerse vrouwen die claimen mannen eigenlijk niet meer nodig te hebben dat is nogal wat. En jij maakt je druk om wie bij ons thuis de was doet.
Wat is jouw definitie van een typische huisvrouw dan? In mijn boek is dat gewoon iemand die huishouden doet en kookt en zo, nou dat doet ze allemaal. So far so good.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Je respecteert wel het gedrag van je vrouw die niet typisch huisvrouw is, maar alle andere vrouwen die daar niet aan doen zijn mannenhatende feministen?
Ik neem je nu nog minder serieus, als ik dat al deed
quote:Op zaterdag 30 november 2024 10:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een onverwacht succesvol controversieel topic over de vrouwelijkheid van Nederlandse vrouwen.
Oh nou fijn zeg. Bedankt voor je compassie.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
PS. Ik voel me niet bedreigd door wat jij schrijft. Ik voel alleen maar medelijden met jou.
Wat zielig. Een kus of hoi appen. En jij vindt dit normaal?quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Getrouwd geen kinderen samen. Zij heeft een dochter van 14 uit een eerdere relatie. Bemoei ik me verder niet al teveel mee.
Dagen niet spreken is wel uitzondering hoor, maar het komt voor dat ik al op bed lig en zij laat thuis is of andersom. Dan appen we natuurlijk wel en hoi doei en een kus.
Had best willen blijven LATTEN alleen nu hebben we samen een wat groter huis kunnen kopen en je slaapt toch meestal wel samen dus dat heeft ook wel weer wat.
Dat is echt onzin. Elan onderbouwt zijn mening met tal van goede voorbeelden/theorieën en schetst een reëel beeld van man-vrouw verhoudingen/relaties en hoe deze zich in praktijk kunnen ontwikkelen zonder dat hij daarbij onrecht doet aan iemand of de waarheid. Het blijkt wel eens te meer hier dat bij sommigen vanuit emotie uit de heup gaan schieten en met allerlei kwalificaties en oordelen komen. Ga dan naar het Viva-forum.quote:Op dinsdag 3 december 2024 17:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Je respecteert wel het gedrag van je vrouw die niet typisch huisvrouw is, maar alle andere vrouwen die daar niet aan doen zijn mannenhatende feministen?
Ik neem je nu nog minder serieus, als ik dat al deed
Lieverd, jij spoort niet. Nog voor geen meter.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh nou fijn zeg. Bedankt voor je compassie.
Wel een beetje een vreemde manier om medelijden te tonen met al je passieve agressie, maar vooruit
Echt niet. Er is er maar eentje die vanuit zijn heup schiet en dat is toch echt Elan zelf hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Elan onderbouwt zijn mening met tal van goede voorbeelden/theorieën en schetst een reëel beeld van man-vrouw verhoudingen/relaties en hoe deze zich in praktijk kunnen ontwikkelen zonder dat hij daarbij onrecht doet aan iemand of de waarheid. Het blijkt wel eens te meer hier dat bij sommigen vanuit emotie uit de heup gaan schieten en met allerlei kwalificaties en oordelen komen. Ga dan naar het Viva-forum.
Een typische huisvrouw zoals jij het ook omschreef is iemand die thuis op de man wacht. Een vrouw die het eten klaar heeft staan, die dienstbaar is naar de man. Niet een vrouw die haar eigen ding doet en die je dagen niet spreekt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van een typische huisvrouw dan? In mijn boek is dat gewoon iemand die huishouden doet en kookt en zo, nou dat doet ze allemaal. So far so good.
Maar in jouw bekrompen realiteit staat een huisvrouw gelijk aan een moderne slaaf zonder rechten. Misschien is jouw perceptie hierin niet helemaal correct?
Je steekt een hele rant af gericht op de persoon en dan wil je zeggen dat jij niet uit de heup schiet.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:16 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, jij spoort niet. Nog voor geen meter.
Ik heb geen kinderen, maar als ik ze zou hebben en een van hun zou thuiskomen met zoiets als jij, nou dan zou ik alles doen wat in mijn vermogen ligt om mijn kinderen wat verstand en menselijkheid bij te brengen.
Niet dat ik zou denken dat een zoon of dochter ooit met zo'n verknipt figuur zou thuiskomen.
Ik zou jou waarschijnlijk adopteren om te redden wat er nog te redden valt.
Lieverd, ik heb geen blinde haar tegen mannen.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:25 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Je steekt een hele rant af gericht op de persoon en dan wil je zeggen dat jij niet uit de heup schiet.
Je noemt jezelf feministe, maar ik bespeur enkel een blinde haat tegen al wat mannelijk is. Ik denk dat het voor een type als jij - zo dogmatisch en in beton gegoten - lastig is om een vent te vinden want die worden doodmoe van dat gezever en geleur met 'kijk mij eens lekker feministisch zijn".
In jouw zogenaamde progressieve wereldbeeld is er geen ruimte voor andere levenswijzen en zienswijzen.
Ze zorgt ook altijd voor het eten en is dienstbaar, verder geen idee waarom ze de hele dag thuis zou moeten zitten wachten of geen eigen leven mag hebben. Het hele concept van de gekooide huisvrouw zonder rechten komt uit jouw sprookjesboek, dat toch al vol aannames staat. Daaruit komt ook jouw vermeende ideaalbeeld voor dat ik zogenaamd zou hebben van vrouwen. Terwijl je de realiteit is dat je geen flauw benul hebt omdat je het nooit gevraagd hebt.quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:21 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een typische huisvrouw zoals jij het ook omschreef is iemand die thuis op de man wacht. Een vrouw die het eten klaar heeft staan, die dienstbaar is naar de man. Niet een vrouw die haar eigen ding doet en die je dagen niet spreekt.
Ik vind het raar dat het ideaalbeeld dat je steeds omschrijft niet overeenkomt met je eigen relatie en vrouw, maar dat je wel vindt dat elke andere relatie en vrouw daar wel aan moet voldoen.
En jij hebt geen aannames?quote:Op dinsdag 3 december 2024 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze zorgt ook altijd voor het eten en is dienstbaar, verder geen idee waarom ze de hele dag thuis zou moeten zitten wachten of geen eigen leven mag hebben. Het hele concept van de gekooide huisvrouw zonder rechten komt uit jouw sprookjesboek, dat toch al vol aannames staat. Daaruit komt ook jouw vermeende ideaalbeeld voor dat ik zogenaamd zou hebben van vrouwen. Terwijl je de realiteit is dat je geen flauw benul hebt omdat je het nooit gevraagd hebt.
Wat ik wil van mijn vrouw:
- lichamelijk fit
- waar mogelijk zoveel mogelijk vrouwelijke kleding en verzorgd uiterlijk
- mij op een voetstuk hebben staan (uit adoratie, niet vanuit het principe van een slaaf versus slavendrijver)
- bijdragen aan een goed seksleven (ook hier weer niet de misvatting/aanname dat ze DUS altijd maar klaar moet liggen met haar benen wijd)
- liefdevol en respectvol zowel naar mij toe als mijn familie als naar haar eigen omgeving
- huishoudelijke taken doen
- eerlijkheid
- loyaliteit
Misschien vergeet ik nog wat dingen maar dit is het in grote lijnen op neer. Dat is voor mij de basis, verder mag ze doen en laten wat ze wil. Ook dwing ik haar verder op geen enkele om aan die punten te voldoen, maar zijn het voor mij zaken die cruciaal zijn voor het hebben van onze relatie.
Zal niet voor alle Westerse vrouwen gelden maar veel moderne Westerse en Nederlandse vrouwen voorop kunnen of willen niet aan dit eisenpakket voldoen. Die zijn te druk met hun feministische idioterie er doorheen drammen en vinden dat een relatie toch vooral om hun moet draaien.
Dat is verder helemaal prima, alleen dat is dan dus geen match met wat ik zoek in een vrouw.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |