abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215714397
De wereld waarin we leven wordt gevormd door wat er in de collectieve psyche omgaat. Hij is het resultaat van handelingen die de wereld veranderen. De oorsprong van die handelingen is de geest. In de geest vormen we overtuigingen, gedachten, ideeën, emoties, plannen, verlangens, enzovoorts. Het kompas dat we gebruiken om door ons bewustzijn te navigeren, bepaalt uiteindelijk hoe de wereld eruit komt te zien. "Een betere wereld begint bij jezelf" is gebaseerd op deze gedachte. Je kunt niet de hele wereld naar je hand zetten, maar je acties kunnen wel een impact hebben die groter is dan je eigen bereik.

Wat als je nu een plan hebt om de hele wereld wel naar je hand te zetten? Dan zul je de gedachten van mensen moeten beheersen, zodat je hun acties beheerst. Op die manier worden andere mensen de instrumenten van jouw wil. Een 'brave new world' of 'new world order' of 'wereldregering' is dan ook alleen mogelijk als de massa's mensen, die collectief veel meer macht hebben dan een kleine elite, in hun geest de wil van die elite aanhangen, ernaar handelen, en er niet tegen in opstand komen.

Slimme mensen maken al sinds mensenheugenis misbruik van menselijke zwakheden, zoals angst, hoop, ambitie, jaloezie, hebberigheid, lust, en andere emoties en verlangens, om volgers te krijgen en uit te buiten voor eigen gewin. Je ziet dit goed bij goeroes, die met allerlei beloften komen die ertoe leiden dat mensen hun tijd, energie en middelen overdragen aan één persoon. Op een meer georganiseerde manier zien we dit in religies, waar een kleine elite de massa's allerlei zaken voorschotelt waardoor mensen zich aan hun wil onderwerpen. Wanneer religie en politiek met elkaar samenvallen, is dat het ideale recept om mensen te onderwerpen, aangezien de massa's zullen geloven dat zij God een dienst doen door zich te onderwerpen aan de mensen die hen uitbuiten, of het nu allemaal klopt wat diezelfde elites hen vertellen, of niet. Immers is het ook een menselijke zwakte om jezelf 'goed' te willen voelen, alsof je een goed mens bent die het goede doet, een moreel mens, iemand die geen last heeft van zijn geweten. Braaf en volgzaam denken, doen en zeggen wat er van je verwacht wordt, kan daar erg bij helpen.

Om deze onderwerping te bewerkstelligen, is er altijd sprake van initiatie. Iemand moet bewijzen dat hij bereid is zijn eigen, individuele, kritische gedachten opzij te zetten en een nieuwe realiteit aan te nemen. Je geeft je individualiteit op om deel te worden van een collectief. Onafhankelijk denken en handelen worden opgeofferd op het altaar van acceptatie door de groep waar je bij wilt horen, en iedereen die niet bij die groep hoort, kan vanaf dat moment worden gezien als een 'onverlichte', iemand die het niet begrijpt, terwijl jij het wel begrijpt. Mensen met een andere mening kunnen dan al gauw als minderwaardig worden beschouwd. Hen als minderwaardig behandelen is dan ook geen probleem meer. Ook misdaden van andere entiteiten jegens deze mensen, zoals een overheid, worden vanaf dan goedgekeurd en zelfs ondersteund. Dit proces van dehumanisering van de buitengroep door degenen die geïnitieerd zijn in het gedachtengoed van de elitegroep, heeft in het verleden al vaak tot onderdrukking en massamoorden geleid.

Om te voorkomen dat de wereld in een levende hel verandert, is het daarom essentieel om niet mee te gaan in dit soort initiatierituelen, vooral als die op massale schaal plaatsvinden. Toch is dit wat op dit moment wereldwijd gaande is: we worden op massale schaal collectief geïnitieerd door een constante stroom aan polariserende informatie over andersdenkenden. Mensen worden verdeeld en wat volgt er na verdeling en conflicten? Overheersing.

Deze massa-initiatie wordt uitgevoerd op een zeer diepe laag van het menselijke bewustzijn, die overeemkomt met de filosofie die in de hoogste kringen van de wereldelites wordt aangehouden: het dualisme. Hierin worden God en het universum beschouwd als de manifestatie van twee magnetische tegenpolen, passief en actief, licht en donker, man en vrouw, goed en kwaad, dag en nacht, boven en beneden, yin en yang, links en rechts, enzovoorts, die bij elkaar horen, niet zonder elkaar kunnen en door hun wisselwerking en interactie de realiteit manifesteren. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat iedereen beide kanten in zijn psyche heeft, en dus ook voor een van die beide kanten kan kiezen. In het politieke spectrum zijn dit links en rechts. In het fysieke spectrum zijn dit zwart en wit, of blank en zwart, en man en vrouw. In het spirituele spectrum zijn die liefde en egoïsme, goed en kwaad.

Het idee is dat de actieve en passieve krachten op elkaar inwerken om de realiteit te creëren. Positief en negatief, goed en kwaad, komen in balans, en dit is de bron van nieuwe creatie. Dit werd in de oude mysteriereligies bijvoorbeeld gesymboliseerd door een stier die met zijn hoorns tegen een ei stoot. Het ei stelt het 'ei van de wereld' voor, waaruit de wereld geboren wordt door de genererende, stotende kracht van de hoorns van de stier. Hierbij werd de stier als het mannelijke, actieve principe beschouwd, en het ei als het passieve, vrouwelijke principe.

Andere voorbeelden hiervan zijn de zon, het actieve, mannelijke principe, dat met zijn zonnestralen de passieve, vrouwelijke aarde penetreert en ervoor zorgt dat de gewassen gaan groeien. De twee tegenpolen komen samen en produceren nieuw leven.

Deze twee levengevende, seksuele principes werden dus als motoren voor creatie beschouwd. Daarom werden de geslachtsorganen in de oude religies vaak afgebeeld en zelfs aanbeden. Het waren symbolen voor geluk, vruchtbaarheid, en andere zegeningen.

Maar om tot creatie of geboorte te komen, is het nodig dat deze twee principes met elkaar in conflict raken en met botsen, zodat zij met elkaar fuseren en er een evenwicht onstaat. In bijvoorbeeld het gnosticisme werd de eerste mens als een hermafrodiet beschouwd: het was door de scheiding van de seksen, van het lichaam en de geest, dat het kwaad zich kon manifesteren. En de oplossing daarvoor is om die twee weer met elkaar te verenigen. Een direct parallel met de promotie van transgenderisme is eenvoudig te trekken. Te midden van enorme polarisatie zijn er ook beweginen om eenheid en fusie te bewerkstelligen. Tegengestelde filosofieën en overtuigingen worden in de wereld gezet en gepromoot om mensen in een kamp te duwen, zodat zij in conflict met elkaar raken en een verlichte elite uiteindelijk de oplossing kan bieden: wereldeenheid onder hun verlichte, benevolente geest.

Deze botsing, deze fusie, vindt dus op allerlei vlakken van het bestaan plaats. Alles en iedereen wordt gepolariseerd en tegen elkaar opgezet, en uit deze botsing tussen tegengestelde krachten moet de 'nieuwe wereldorde' geboren worden. Deze nieuwe wereldorde is daarmee geen zuiver politieke kwestie, maar de fysieke en spirituele manifestatie van een oeroude esoterische filosofie om de realiteit zo te manipuleren dat mensen zich massaal onderwerpen aan een allesoverheersende elite, die vervolgens de tijd, energie en middelen van die massa's kan uitbuiten, terwijl die massa's er zelf van overtuigd zijn dat zij met hun gehoorzaamheid 'goed' zijn, en daarmee hun geweten kunnen sussen.

Ik zou graag iedereen willen aanmoedigen om op te passen in welk kamp hij geïnitieerd wordt. Is het het Trump-kamp, of het Harris-kamp? Is het het 'migranten zijn slecht', of juist 'migranten hebben rechten' kamp? Is het het 'woke is goed' of het 'woke is slecht' kamp?

Het doet er namelijk niet toe in welk kamp je gemanoeuvreerd wordt, want het eindresultaat is hetzelfde: we worden opgezet voor conflict en chaos, en uit de fusie van tegengestelden zal een evenwicht worden bewerkstelligd waarbij we wel denken dat een oplossing bereikt is, maar in werkelijkheid hebben we ons overgegeven aan onze menselijke zwakten, waardoor we pure principes en waarheid uit het oog zijn verloren.

Naar mijn mening is het onmogelijk om de nieuwe wereldorde te begrijpen én hem te weerstaan, zonder begrip te hebben van hoe deze manipulatie en initiatie al jarenlang elke dag plaatsvindt via massamedia, propaganda, reclame, film en muziek, en alle andere ingangen in onze geest.

In dit topic kan dit verder uitgediept worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 15:59:38 ]
pi_215714420
Wat voor een rol speelt een type als Musk in dit geheel, bijvoorbeeld?
pi_215714517
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:29 schreef ChrisCarter het volgende:
Wat voor een rol speelt een type als Musk in dit geheel, bijvoorbeeld?
Musk is een nogal tegenstrijdig geval. Eerst steunde hij Biden, en nu Trump. Hij promoot aan de ene kant 'duurzame' elektrische technologie, maar tegelijkertijd sluit hij zich aan bij een regering die olieboren in Amerika weer wil promoten. Hij trekt zonder problemen een soort duivelsvermomming aan, en tegelijkertijd zegt hij dat hij een Christen is Christelijke waarde heeft. X wordt weggezet als een rechts-extremistisch platform, en tegelijkertijd zegt hij dat mensen wel 'freedom of speech' hebben, maar geen 'freedom of reach'.

Kortom: hij vertegenwoordigt alles en niets. Links en rechts.

Elon Musk lijkt mij dus typisch iemand die fusie bewerkstelligt, die beide tegenpolen bij elkaar brengt.

Doet hij dat bewust of onbewust? Ik heb de neiging om te denken dat hij dat bewust doet, dat hij weet wat hij doet.

Er zijn meer mensen die net als Musk zwaar gepromoot worden, sommige influencers en vertegenwoordigers. Deze mensen zijn wat mij betreft change-agents, die de polarisatie aansporen, versterken, en de massa's manipuleren. Veel van deze mensen hebben dan ook niet verrassend banden met de CIA.
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:40:38 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215714523
Ik neem de dynamiek van escalatie ook waar, maar zie niet waarin de diverse partijen fundamenteel verschillen in twee oerprincipes
The End Times are wild
pi_215714554
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:40 schreef LXIV het volgende:
Ik neem de dynamiek van escalatie ook waar, maar zie niet waarin de diverse partijen fundamenteel verschillen in twee oerprincipes
De verschillen zijn dan ook meer artificieel dan hard: het zijn tegenpolen die het het tegenovergestelde van zichzelf zijn. Ze zijn ook inwisselbaar. Het zijn twee zijden van dezelfde medaille. Ook dit is iets wat je in de mysteriereligies steeds tegenkomt: een god had zowel een mannelijke als een vrouwelijke vorm, een lichte en een donkere, een goede en een kwade. Omdat het één en dezelfde entiteit was, het 'alomvattende wezen'. De oerprincipes ontspruiten uit dezelfde bron, en zijn daarom in de kern ook hetzelfde. Maar je kunt ze wel radicaliseren en escaleren om tot een conflict te komen. Een conflict wat dus ook artificieel is, en dat alleen kan bestaan als je door radicalisering in een kamp uit het oog verliest dat het andere kamp in wezen hetzelfde is. Overheden en andere belanghebbenden maken hier handig gebruik om mensen tegen elkaar op te stoken, met oorlog tot gevolg. Als je mensen ertoe kunt bewegen om de menselijkheid van de ander niet meer te zien, kun je ook overgaan tot geweld.
pi_215714561
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Musk is een nogal tegenstrijdig geval. Eerst steunde hij Biden, en nu Trump. Hij promoot aan de ene kant 'duurzame' elektrische technologie, maar tegelijkertijd sluit hij zich aan bij een regering die olieboren in Amerika weer wil promoten. Hij trekt zonder problemen een soort duivelsvermomming aan, en tegelijkertijd zegt hij dat hij een Christen is Christelijke waarde heeft. X wordt weggezet als een rechts-extremistisch platform, en tegelijkertijd zegt hij dat mensen wel 'freedom of speech' hebben, maar geen 'freedom of reach'.

Kortom: hij vertegenwoordigt alles en niets. Links en rechts.

Elon Musk lijkt mij dus typisch iemand die fusie bewerkstelligt, die beide tegenpolen bij elkaar brengt.

Doet hij dat bewust of onbewust? Ik heb de neiging om te denken dat hij dat bewust doet, dat hij weet wat hij doet.

Er zijn meer mensen die net als Musk zwaar gepromoot worden, sommige influencers en vertegenwoordigers. Deze mensen zijn wat mij betreft change-agents, die de polarisatie aansporen, versterken, en de massa's manipuleren. Veel van deze mensen hebben dan ook niet verrassend banden met de CIA.
Helder. Ik vind zijn fascinatie, zijn koers voor verdere robotisering aan de ene kant interessant maar aan de andere kant best wel zorgwekkend.

Er is nu een generatie robots in ontwikkeling die veel taakjes rond huis kunnen overnemen. Klinkt op papier handig, zeker voor mense met een beperking, maar als we niet uitkijken zijn wij straks de volgende "dodo's" van het leven.
pi_215714583
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:45 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]
Helder. Ik vind zijn fascinatie, zijn koers voor verdere robotisering aan de ene kant interessant maar aan de andere kant best wel zorgwekkend.

Er is nu een generatie robots in ontwikkeling die veel taakjes rond huis kunnen overnemen. Klinkt op papier handig, zeker voor mense met een beperking, maar als we niet uitkijken zijn wij straks de volgende "dodo's" van het leven.
Ik denk zelf helaas dat er massale mensenvernietiging gepland is. Er zouden immers veel te veel 'useless eaters' zijn, mensen die de bronnen van de planeet consumeren en hem daarmee vernietigen. We stoten te veel CO2 uit. We veranderen het klimaat. Depopulatie wordt al jarenlang gepromoot als iets goeds. Het verder robotiseren en automatiseren van taken maakt veel mensen overbodig. Ik denk dat dit helaas ook onderdeel is van een plan om mensen massaal over de kling te jagen, en vanwege de massale hersenspoeling zal dat nog worden gezien als iets goeds ook.

Uiteraard zullen dit niet de elites zijn. Men depopuleert de planeet, verandert de benodigde mensen in slaven, en laat de rest van het werk over aan machines. De rest van de aarde moet weer een natuurgebied worden, waar de natuuraanbiddende elites van mogen genieten, terwijl de rest wordt opgesloten in open gevangenissen aka moderne steden waarin je geen auto meer hebt en je als kluizenaar moet leven.
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:51:09 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215714603
klinkt allemaal 'n beetje vaag
ik houd 't in deze bij xxxy
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215714618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:51 schreef sturmpie het volgende:
klinkt allemaal 'n beetje vaag
ik houd 't in deze bij xxxy
Als je meer duidelijkheid over iets wilt, stel dan gerust een vraag. Dit is best wel ingewikkelde materie die veel meer kan worden uitgediept. Ik weet natuurlijk ook niet alles, maar wat ik hierboven heb geschreven is erg bondig en kan verder worden verhelderd.
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:55:30 #10
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_215714631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik denk zelf helaas dat er massale mensenvernietiging gepland is. Er zouden immers veel te veel 'useless eaters' zijn, mensen die de bronnen van de planeet consumeren en hem daarmee vernietigen. We stoten te veel CO2 uit. We veranderen het klimaat. Depopulatie wordt al jarenlang gepromoot als iets goeds. Het verder robotiseren en automatiseren van taken maakt veel mensen overbodig. Ik denk dat dit helaas ook onderdeel is van een plan om mensen massaal over de kling te jagen, en vanwege de massale hersenspoeling zal dat nog worden gezien als iets goeds ook.

Uiteraard zullen dit niet de elites zijn. Men depopuleert de planeet, verandert de benodigde mensen in slaven, en laat de rest van het werk over aan machines. De rest van de aarde moet weer een natuurgebied worden, waar de natuuraanbiddende elites van mogen genieten, terwijl de rest wordt opgesloten in open gevangenissen aka moderne steden waarin je geen auto meer hebt en je als kluizenaar moet leven.
Door het aanwakkeren en activeren van (wat ik zelf zie als) doodsculten als Extinction Rebellion verwacht ik dat er genoeg figuren zijn die zichzelf vrijwillig zouden willen offeren voor depopulatie.
pi_215714655
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:55 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]
Door het aanwakkeren en activeren van (wat ik zelf zie als) doodsculten als Extinction Rebellion verwacht ik dat er genoeg figuren zijn die zichzelf vrijwillig zouden willen offeren voor depopulatie.
In de meest extreme gevallen helaas wel ja, denk ik.

Men stuurt nu ook aan op een kernoorlog.

Op de site Deagel werd jaren geleden een voorspelling gedaan van grote dalingen in bevolkingsaantallen in 2025.

https://rumble.com/embed/v2sl1b1/

Dit is allemaal niet leuk natuurlijk. Maar in het verleden is het ook allemaal al eens gebeurd. Alleen zou de schaal nu groter zijn dan ooit tevoren.
  vrijdag 29 november 2024 @ 12:25:04 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_215714844
Het is overbodig om op korte termijn miljarden mensen uit te roeien, de bevolkingsgroei neemt razendsnel af.
Ze zouden beter kunnen focussen op kwaliteit: wat voor mensen blijven over. En nucleair Armageddon is wel een hele lompe manier om te schiften
The End Times are wild
pi_215714845
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook wel eens. De vraag is wie en hoe, en op welke termijn. Dat mensen tot de meest weerzinwekkende, afschuwelijke dingen in staat zijn met hun medemens, ook een schaal die industrieel te noemen is, heeft de geschiedenis bewezen.
pi_215715061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:25 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Die indruk heb ik ook wel eens. De vraag is wie en hoe, en op welke termijn. Dat mensen tot de meest weerzinwekkende, afschuwelijke dingen in staat zijn met hun medemens, ook een schaal die industrieel te noemen is, heeft de geschiedenis bewezen.
Ik denk dat we inderdaad niet naïef moeten zijn en gewoon de feiten onder ogen zien: dat er alleen al in de twintigste eeuw honderden miljoenen mensen zijn omgebracht als gevolg van politieke beslissingen en daden. En dat was in tijden die wat betreft wapentuig, overheidscontrole, spionagemiddelen enz. nog relatief primitief waren ten opzichte van nu.

Sommige mensen met macht worden niet belemmerd door enig moreel besef. Een typisch kenmerk van de religie van deze elite is dan ook dat je andere mensen in wezen als vee gaat zien, of insecten, minderwaardige wezens, terwijl zij zichzelf als goden zien. De termen 'goyim', 'catechumen' en zoals al gezegd 'vee' worden hier vaak mee geassocieerd: de ongeïnitieerde, domme massa's die alleen bestaan om in de behoeften van de elite te voorzien, en die best kunnen worden opgeruimd als dat nodig is.

Om te weten wie hierbij dan aan de top staan, moet je dus denk ik nagaan waar deze filosofie vandaan komt, en wie er de moderne bewaarders met macht en invloed van zijn.

Als ik het kort moet samenvatten zoals ik dat zie: dit is in de kern een lijn van mensen die al duizenden jaren meerdere rijken hebben geregeerd, terug te leiden tot het Babylonische rijk.

Hierbij waren het de Chaldeeën, de spirituele elite van die tijd, die via hun religie en militaire politieke macht van de staat een rijk konden stichten en andere rijken bedwingen.

Daarna volgden het Perzische rijk, het Griekse rijk, en het Romeinse rijk, die allemaal Babylonische elementen hadden, en ook elementen van elkaar overnamen. In wezen incorporeerde elk nieuw rijk het oude rijk, inclusief de religie en filosofie, en integreerde het in een nieuw rijk.

De kennis die van generatie op generatie werd doorgegeven, vormt de basis voor het uitvoeren van dit plan tot totale overheersing.

Het Romeinse rijk is nooit echt verdwenen, het is alleen veranderd in het Rooms Katholicisme, dat zich vervolgens over de hele aarde verspreidde met hulp van verschillende koningshuizen. Deze hadden weer banden met bankiers, handelaars, en later grote industriëlen.

De kern wordt dus gevormd door de leden van de organisaties die op de hoogste niveaus geïnitieerd zijn in deze filosofie en hem via hun rijkdom, macht en invloed in de praktijk brengen.

Andere mensen plukken hier een graantje van mee, maar weten niet per se waar ze mee bezig zijn. Ik denk dat veel van de standaard politici hiertoe behoren. Zij voeren de opdrachten uit van hogere mensen en instanties, die op hun beurt weer onder hogere mensen en instanties staan.

Wie staat er dan aan de top? Degenen die de Babylonische religie hebben geërfd, en naar mijn mening bevinden die zich tegenwoordig in Rome. Dat is te zien in de architectuur, de symbolen, de kledij, de geloofstellingen, en alle andere elementen van dit instituut. Veel andere betrokken organisaties zijn ook direct terug te leiden op deze organisatie. Die kunnen soms ogenschijnlijk tegenstrijdig zijn, maar achter de schermen werken zij naar hetzelfde doel toe, en zijn op het hoogste niveau simpelweg onderdelen van dezelfde organisatie.

Maar de kern is dus een filosofie, een spirtualiteit en religie, de 'kennis van goed en kwaad'. Deze mensen beschouwen zichzelf als goden en denken dus ook zelf over goed en kwaad te kunnen beslissen. In hun ogen is het geen probleem om miljoenen mensen te vermoorden als dat hun hogere doel dient. Het doel heiligt de middelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 12:58:38 ]
pi_215715183
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:25 schreef LXIV het volgende:
Het is overbodig om op korte termijn miljarden mensen uit te roeien, de bevolkingsgroei neemt razendsnel af.
Ze zouden beter kunnen focussen op kwaliteit: wat voor mensen blijven over. En nucleair Armageddon is wel een hele lompe manier om te schiften
Denk je dat die afname in bevolkingsgroei spontaan is? Of zou hier niet ook eerder actief naartoe zijn gewerkt?

Hoe zit het met het promoten van geslachtsverandering, homoseksualiteit, carrièrevrouwen die geen kinderen krijgen, het verarmen van de bevolking zodat ze geen middelen hebben voor veel kinderen, enzovoorts?

Allemaal spontaan of...?
pi_215715693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik denk dat we inderdaad niet naïef moeten zijn en gewoon de feiten onder ogen zien: dat er alleen al in de twintigste eeuw honderden miljoenen mensen zijn omgebracht als gevolg van politieke beslissingen en daden. En dat was in tijden die wat betreft wapentuig, overheidscontrole, spionagemiddelen enz. nog relatief primitief waren ten opzichte van nu.

Sommige mensen met macht worden niet belemmerd door enig moreel besef.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kern wordt dus gevormd door de leden van de organisaties die op de hoogste niveaus geïnitieerd zijn in deze filosofie en hem via hun rijkdom, macht en invloed in de praktijk brengen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de kern is dus een filosofie, een spirtualiteit en religie, de 'kennis van goed en kwaad'. Deze mensen beschouwen zichzelf als goden en denken dus ook zelf over goed en kwaad te kunnen beslissen. In hun ogen is het geen probleem om miljoenen mensen te vermoorden als dat hun hogere doel dient. Het doel heiligt de middelen.
Heb je dit uit een boek, zelfstudie? Bij een wereldorde hoort een doel, en de weg ernaar toe. Ik denk niet dat in alle politieke hoofdkwartieren van de wereld hetzelfde gedacht wordt.
pi_215715836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:09 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Heb je dit uit een boek, zelfstudie? Bij een wereldorde hoort een doel, en de weg ernaar toe. Ik denk niet dat in alle politieke hoofdkwartieren van de wereld hetzelfde gedacht wordt.
Ik verdiep me al zo'n 24 jaar in het onderwerp. Ik heb eigenlijk altijd naar waarheid gezocht. Dit is daar een synthese van over de situatie zoals die nu is. Die is gebaseerd op een hele reeks boeken, documentaires, ervaringen, gesprekken, officiële documenten, en andere bronnen, van veel verschillende auteurs en uit allerlei hoeken.

Ik denk ook niet dat in alle politieke hoofdkwartieren exact hetzelfde gedacht wordt, maar zoals ik hierboven al zei, zijn er lagen en lagen van macht. Het tweedekamerlid krijgt de politieke koers van de partijleiding. In de partijleiding zit weer iemand die lid is van een denktank. Die volgt de koers van de leden van die denktank. In de denktank zitten weer leden van een andere denktank. Die wordt weer aangestuurd door leden van bepaalde genootschap. Dat genootschap wordt weer aangestuurd door iemand van een ander genootschap. Dat wordt weer aangestoord door iemand van een religieuze orde. Die orde staat weer onder autorteit van een andere orde. En die orde staat weer onder invloed van een persoon die lid is van een kliek die de agenda bepaalt. Maar het tweedekamerlid is zich helemaal niet bewust van deze lagen en wie daar in zitten. Die krijgt simpelweg een agenda voorgeschoteld om 'het land beter te maken' ofzoiets, of om een bepaald probleem op te lossen. Maar die oplossing is onderdeel van een groter doel (en het probleem is daar wellicht voor veroorzaakt, er zijn niet voor niets allerlei 'crisissen' in Nederland, en vergelijkbare crisissen in andere landen, alsof iedereen ineens volstrekt incompetent zou zijn geworden. Dit is opzet zodat de gewenste oplossing kan worden aangedragen, en die natuurlijk lijkt).

Daarnaast zijn er allerlei internationale organisaties opgetuigd, zoals de VN, die internationale wetgeving en verdragen opstellen, waar lokale overheden zich vervolgens aan commiteren. Maar uit welke koker komen die verdragen en wetgeving? Welke filosofie zit daar achter? Dan moet je dus weer stapjes hoger gaan. Meestal kom je dan bij dezelfde categorieën mensen uit.

Maar omdat deze organisaties internationaal zijn, kan het best zijn dat dezelfde organisatie ervoor zorgt dat twee of meer tegengestelde visies in de wereld worden gezet en promoot, en dat deze met elkaar clashen. Of dat twee naties zich tegen elkaar keren, terwijl het aansturen daarop van hogerhand komt, omdat het in het belang is van de hogere partij om zo'n conflict te veroorzaken.

Dus hoewel men in de lokale politieke hoofdkwartieren anders kan denken, wil dat niet zeggen dat men indirect toch de wil uitvoert van een centrale kliek.

Een van de belangrijkste trends nu is 'conservatief' vs 'liberaal'. Het conservatisme maakt een opmars, inclusief promotie van bijvoorbeeld bijbels op school door Trump, influencers die zich ineens tot het Christelijk geloof bekeren, enzovoorts. Het is het antwoord op het secularisme en atheïsme van de afgelopen eeuwen, en vooral sinds de jaren 60. Maar wie promoot deze bewegingen? Dat zijn dezelfde mensen. A en B worden door dezelfde mensen gepromoot, zodat er uiteindelijk een synthese kan worden geïmplementeerd die van tevoren al gepland was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 15:04:50 ]
pi_215716054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 14:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik verdiep me al zo'n 24 jaar in het onderwerp. Ik heb eigenlijk altijd naar waarheid gezocht.

.
SPOILER
En...wil je weten of andere mensen het met je eens zijn, of wil suggesties voor verdere studie. Maar je je zorgen, zijn er onderwerpen waar je je kennis nog over wilt aanvullen.
Dat het altijd dezelfde mensen zijn die opinies promoten in wat we in nieuwsverslaglegging voorgeschoteld krijgen, dat klopt. Dat het niet uitmaakt of je A of B roept, want het gaat toch wel de verkeerde kant op, dat vrees ik ook.
pi_215716068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 15:07 schreef yessie234 het volgende:

[..]
En...wil je weten of andere mensen het met je eens zijn, of wil suggesties voor verdere studie. Maar je je zorgen, zijn er onderwerpen waar je je kennis nog over wilt aanvullen.
Dat het altijd dezelfde mensen zijn die opinies promoten in wat we in nieuwsverslaglegging voorgeschoteld krijgen, dat klopt. Dat het niet uitmaakt of je A of B roept, want het gaat toch wel de verkeerde kant op, dat vrees ik ook.
Ik wilde dit vooral delen omdat het erg makkelijk is om te worden meegesleurd in eek kamp, vooral als je je met dit soort onderwerpen bezighoudt.

Het is dus vooral om mensen erop attent te maken dat je makkelijk kan worden misleid, terwijl je zelf denkt dat je 'goed' bezig bent of de 'juiste' ideeën aanhangt.

Het is ook bedoeld om licht te schijnen op de diepere, spirituele laag van de new world order, die vaak over het hoofd wordt gezien omdat men zich vaak alleen op de politieke en financiële kwesties richt.

En verder kunnen we het onderwerp verder uitdiepen als daar behoefte aan is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 16:33:42 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:08:55 #20
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215716733
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als je meer duidelijkheid over iets wilt, stel dan gerust een vraag. Dit is best wel ingewikkelde materie die veel meer kan worden uitgediept. Ik weet natuurlijk ook niet alles, maar wat ik hierboven heb geschreven is erg bondig en kan verder worden verhelderd.
aardig aangeboden maar ik lees 'n soort van cirkeltjes, 't slaat op mij geen hout, ik zie er geen nuttig verhaal in
pi_215717424
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 17:08 schreef sturmpie het volgende:

[..]
aardig aangeboden maar ik lees 'n soort van cirkeltjes, 't slaat op mij geen hout, ik zie er geen nuttig verhaal in
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat iedereen gehersenspoeld wordt om zich met een kamp te identificeren, dat die kampen tegen elkaar worden uitgespeeld, en dat de lachende derde vervolgens de macht zal grijpen door de kampen weer te verenigen, ze allemaal onder zijn eigen autoriteit te brengen als een soort redder, een messias. Verschillen worden tot het uiterste gedreven en uitgebuit, om vervolgens uit het conflict dat daaruit ontstaat eenheid te krijgen. En deze verdeel-en-heersstrategie is gebaseerd op filosofieën die al millennia de kern vormen van het gedachtengoed van de heersende elites.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 18:50:30 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 20:21:16 #22
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215718239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En deze verdeel-en-heersstrategie
dat heb je heel mooi omschreven, eigenlijk tik je de wiskunde aan, parabolen, carambole, conjunctuur.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 18:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
de heersende elites
wie zijn dat ?
bedoel je de grote geldstromen, de bedrijven die er aan vast zitten ?
of de grote banken die met aandelen/stock spelen en financiën ?
pi_215718513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:21 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dat heb je heel mooi omschreven, eigenlijk tik je de wiskunde aan, parabolen, carambole, conjunctuur.
[..]
wie zijn dat ?
bedoel je de grote geldstromen, de bedrijven die er aan vast zitten ?
of de grote banken die met aandelen/stock spelen en financiën ?
De mensen die het meest geïnitieerd zijn in deze filosofie en hem als wapen inzetten om macht en middelen te vergaren.

In de loop van de geschiedenis zijn dat verschillende mensen geweest. Het is geen bloedlijn of familie. Mensen worden erin gerukretuurd en geïnitieerd. In een bericht hierboven heb ik aangegeven hoe ik denk dat dit in de loop van de geschiedenis is gegaan, Babylon tot Rome, en wat er na Rome is gekomen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 22:17:20 #24
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215719231
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 20:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
De mensen die het meest geïnitieerd zijn in deze filosofie en hem als wapen inzetten om macht en middelen te vergaren.

In de loop van de geschiedenis zijn dat verschillende mensen geweest. Het is geen bloedlijn of familie. Mensen worden erin gerukretuurd en geïnitieerd. In een bericht hierboven heb ik aangegeven hoe ik denk dat dit in de loop van de geschiedenis is gegaan, Babylon tot Rome, en wat er na Rome is gekomen.
ok, dat is complottheorie. daar zitten hele enge verhalen aan vast, van pedofielennetwerk in de politiek t/m 't luciferiaanse.
pi_215719272
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 22:17 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ok, dat is complottheorie. daar zitten hele enge verhalen aan vast, van pedofielennetwerk in de politiek t/m 't luciferiaanse.
Complottheorie is een label om waarheid te kleineren en mensen die waarheid verspreiden in diskrediet te brengen. Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen en gedocumenteerde bewijzen van deze zaken. Van Luciferianisme kan ik je genoeg bronnen citeren. Pedofielennetwerken zijn een realiteit. Al die kinderporno wordt immers door iemand gemaakt, en al die kinderen worden door iemand misbruikt. Dutroux sprak er al van. In Groot Brittannië zijn er enorme schandalen over geweest. En er zijn hier nog veel meer aanwijzingen voor. Natuurlijk noemen mensen die geschaad kunnen worden als dit bekend wordt dit 'complottheorieën'. Maar misschien weet je niet dat in de Roomse kerk alleen al miljoenen kinderen zijn misbruikt. Mensen die er geen moeite mee hebben om leugens te verspreiden, oorlogen te ontketenen en miljoenen mensen op te offeren in de vleesmolen, halen ergens hun kicks vandaan. Het lijkt er inderdaad op dat kindermisbruik daar bij hoort. Dit zijn geen normale, lieve mensen, maar psychopaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 22:44:43 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 22:48:46 #26
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215719429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 22:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Complottheorie is een label om waarheid te kleineren en mensen die waarheid verspreiden in diskrediet te brengen. Er zijn meer dan genoeg aanwijzingen en gedocumenteerde bewijzen van deze zaken. Van Luciferianisme kan ik je genoeg bronnen citeren. Pedofielennetwerken zijn een realiteit. Al die kinderporno wordt immers door iemand gemaakt, en al die kinderen worden door iemand misbruikt. Dutroux sprak er al van. In Groot Brittannië zijn er enorme schandalen over geweest. En er zijn hier nog veel meer aanwijzingen voor. Natuurlijk noemen mensen die geschaad kunnen worden als dit bekend wordt dit 'complottheorieën'. Maar misschien weet je niet dat in de Roomse kerk alleen al miljoenen kinderen zijn misbruikt. Mensen die er geen moeite mee hebben om leugens te verspreiden, oorlogen te ontketenen en miljoenen mensen op te offeren in de vleesmolen, halen ergens hun kicks vandaan. Het lijkt er inderdaad op dat kindermisbruik daar bij hoort. Dit zijn geen normale, lieve mensen, maar psychopaten.
bekend verhaal
hoe ziek kan 'n mens zijn
pi_215719508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 22:48 schreef sturmpie het volgende:

[..]
bekend verhaal
hoe ziek kan 'n mens zijn
Zo ziek dus dat ze geen empathie meer hebben, maar andere mensen simpelweg als stukken vlees zien om te worden gebruikt, en weggegooid als ze ze niet meer nodig hebben.

Hoe word je zo? Sommige mensen worden al vroeg zo, door een gebrek aan liefde, of ze worden met aanleg geboren.

Maar je kunt ook zo worden gemaakt door steeds verder te gaan in immoreel gedrag, beetje bij beetje. En dit is dan denk ik ook hoe mensen worden geïnitieerd in deze organisaties. Hoe immoreler je bent, hoe geschikter je bent voor hogere functies. want niet beperkt door enig gevoel van schaamte, remming, of geweten.

In bijvoorbeeld de orde der Jezuïeten, een van de belangrijkste, zo niet dé belangrijkste organisatie binnen dit geheel, wordt door middel van bepaalde spirituele oefeningen het eigen geweten stilgelegd. De rekruut wordt veranderd in een soort robot met kadaverdiscipline: perinde ac cadaver. Gehoorzamen als een lijk die zelf niet nadenkt, volledig onderworpen aan de generaal-overste van de orde. Wat de generaal zegt, moet gedaan worden, wat dat ook is.

Dit is een vorm van mind control, hersenspoeling, waarmee mensen effectieve agenten worden gemaakt van de organisatie waarvoor ze zich inzetten.

Deze technieken dateren al van lang geleden, Er worden in bepaalde bronnen links gelegd tussen de Islamitische sekte de Hashishim, oftewel de Assassijnen, de tempeliers, en de spirituele oefeningen van de Jezuïeten (maar dit soort oefeningen kom je ook in andere organisaties tegen). Bij de assassijnen werden rekruten flinke hoeveelheden hash gegeven, zodat zij een psychedelische ervaring hadden en konden worden wijsgemaakt dat de leider van de orde de macht had om hen naar de hemel te brengen. Vervolgens werden zij professionele soldaten en moordenaars: https://nl.wikipedia.org/wiki/Assassijnen

Dit soort brainwashing-technieken waardoor mensen steeds minder gevoelig worden voor hun eigen geweten en in plaats daarvan de orders opvolgen van hun oversten, bestaan dus al zeel lang. Het is ook niet verwonderlijk als deze mensen zich met allerlei ander immoreel gedrag bezigouden om hun plezier en kicks van te krijgen, zoals kindermisbruik.

Ik zou dit dus niet zomaar wegzetten als 'complottheorieën'. Waar rook is, is vuur zou ik zeggen. Wat mij betreft zijn er genoeg gedocumenteerde bewijzen van, ook van het feit dat politici en politie regelmatig mogelijke, beschuldgide daders in bescherming nemen en de slachtoffers in de kou laten staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 29-11-2024 23:14:11 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 23:38:27 #28
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215719673
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zo ziek dus dat ze geen empathie meer hebben, maar andere mensen simpelweg als stukken vlees zien om te worden gebruikt, en weggegooid als ze ze niet meer nodig hebben.

Hoe word je zo? Sommige mensen worden al vroeg zo, door een gebrek aan liefde, of ze worden met aanleg geboren.

Maar je kunt ook zo worden gemaakt door steeds verder te gaan in immoreel gedrag, beetje bij beetje. En dit is dan denk ik ook hoe mensen worden geïnitieerd in deze organisaties. Hoe immoreler je bent, hoe geschikter je bent voor hogere functies. want niet beperkt door enig gevoel van schaamte, remming, of geweten.

In bijvoorbeeld de orde der Jezuïeten, een van de belangrijkste, zo niet dé belangrijkste organisatie binnen dit geheel, wordt door middel van bepaalde spirituele oefeningen het eigen geweten stilgelegd. De rekruut wordt veranderd in een soort robot met kadaverdiscipline: perinde ac cadaver. Gehoorzamen als een lijk die zelf niet nadenkt, volledig onderworpen aan de generaal-overste van de orde. Wat de generaal zegt, moet gedaan worden, wat dat ook is.

Dit is een vorm van mind control, hersenspoeling, waarmee mensen effectieve agenten worden gemaakt van de organisatie waarvoor ze zich inzetten.

Deze technieken dateren al van lang geleden, Er worden in bepaalde bronnen links gelegd tussen de Islamitische sekte de Hashishim, oftewel de Assassijnen, de tempeliers, en de spirituele oefeningen van de Jezuïeten (maar dit soort oefeningen kom je ook in andere organisaties tegen). Bij de assassijnen werden rekruten flinke hoeveelheden hash gegeven, zodat zij een psychedelische ervaring hadden en konden worden wijsgemaakt dat de leider van de orde de macht had om hen naar de hemel te brengen. Vervolgens werden zij professionele soldaten en moordenaars: https://nl.wikipedia.org/wiki/Assassijnen

Dit soort brainwashing-technieken waardoor mensen steeds minder gevoelig worden voor hun eigen geweten en in plaats daarvan de orders opvolgen van hun oversten, bestaan dus al zeel lang. Het is ook niet verwonderlijk als deze mensen zich met allerlei ander immoreel gedrag bezigouden om hun plezier en kicks van te krijgen, zoals kindermisbruik.

Ik zou dit dus niet zomaar wegzetten als 'complottheorieën'. Waar rook is, is vuur zou ik zeggen. Wat mij betreft zijn er genoeg gedocumenteerde bewijzen van, ook van het feit dat politici en politie regelmatig mogelijke, beschuldgide daders in bescherming nemen en de slachtoffers in de kou laten staan.
dat begint al met hiërarchie
  zaterdag 30 november 2024 @ 16:49:34 #29
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215724699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

ik heb het al vaker getypt op fok!:
2% van de samenleving is psychopaat.

daar heb je in principe alles mee gezegd, gek is soms geniaal, 2% van de samenleving heeft geen gevoel voor waarden en normen en willen alleen hun eigen behoeftigen bevredigen. dat zijn toevallig precies die mensen die jij genoemd heb als jouw selectie qua 'dominante netwerken'.

Word jij geboren in die kringen, of word jij in die kringen gebracht, dan ga je die levensstijl aannemen, en op dat niveau van de grote multinationals, big finance en big farma, zijn ze vooral gericht op financiële resultaten.

Economie is heel sterk vertegenwoordigd in onze beschaving, alle vreemde kronkels die daaruit voortkomen kan je benoemen als negatief maar dan wil ik je nogmaals wijzen op het feit: 2% van de samenleving is psychopaat, ik kan 't ook in andere woorden omschrijven: "Als je een roos ziet, zul je ook de doornen erbij voor lief moeten nemen".

Blijf vooral nuchter en realistisch, kijk naar wat echt belangrijk is
pi_215736760
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 16:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik heb het al vaker getypt op fok!:
2% van de samenleving is psychopaat.

daar heb je in principe alles mee gezegd, gek is soms geniaal, 2% van de samenleving heeft geen gevoel voor waarden en normen en willen alleen hun eigen behoeftigen bevredigen. dat zijn toevallig precies die mensen die jij genoemd heb als jouw selectie qua 'dominante netwerken'.

Word jij geboren in die kringen, of word jij in die kringen gebracht, dan ga je die levensstijl aannemen, en op dat niveau van de grote multinationals, big finance en big farma, zijn ze vooral gericht op financiële resultaten.

Economie is heel sterk vertegenwoordigd in onze beschaving, alle vreemde kronkels die daaruit voortkomen kan je benoemen als negatief maar dan wil ik je nogmaals wijzen op het feit: 2% van de samenleving is psychopaat, ik kan 't ook in andere woorden omschrijven: "Als je een roos ziet, zul je ook de doornen erbij voor lief moeten nemen".

Blijf vooral nuchter en realistisch, kijk naar wat echt belangrijk is
Bedankt voor je reflectie. Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Ik heb mijn eigen overtuigingen en ideeën en die zorgen ervoor dat ik me zelf niet druk maak om mijn eigen situatie. Maar ik heb altijd wel een verantwoordelijkheidsgevoel om dingen te delen waarvan ik geloof dat ze ook belangrijk voor anderen zijn. Wat anderen daarmee vervolgens doen, moeten zij zelf weten.
  zondag 1 december 2024 @ 20:44:27 #31
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215741028
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 16:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Bedankt voor je reflectie. Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Ik heb mijn eigen overtuigingen en ideeën en die zorgen ervoor dat ik me zelf niet druk maak om mijn eigen situatie. Maar ik heb altijd wel een verantwoordelijkheidsgevoel om dingen te delen waarvan ik geloof dat ze ook belangrijk voor anderen zijn. Wat anderen daarmee vervolgens doen, moeten zij zelf weten.
ik begrijp het

ik heb dat ook soms, dan moet ik 'n heel verhaal typen gewoon om 't te delen, want we zijn niet alleen op de wereld, gedachten mag je delen, al kunnen de reacties natuurlijk wel 't een en ander uitlokken
pi_215743030
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 20:44 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik begrijp het

ik heb dat ook soms, dan moet ik 'n heel verhaal typen gewoon om 't te delen, want we zijn niet alleen op de wereld, gedachten mag je delen, al kunnen de reacties natuurlijk wel 't een en ander uitlokken
Kijk toch een beetje uit met wat je deelt, het is niet zomaar internet of de eigenaren van deze website die je via hun commerciele partners je framen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')