Gebeurt dit echt? Ken mensen die op die afdeling werken en volgens mij hebben ze daar verschillende systemen om dat te checkenquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:48 schreef Caland het volgende:
Zou ook graag een keer een serie zien over al die mensen die niet of nauwelijks zijn gedupeerd door de overheid maar wel minimaal 30K hebben gekregen
Gratis geld voor iedereen genot
Op vrij grote schaal zelfs. Het geld dat al is uitgekeerd staat totaal niet in verhouding met de geleden schade door de echte slachtoffers, puur omdat de overheid er druk op heeft gezet dat het maar snel moest allemaal. Wat dan ook weer nadelig bleek te zijn voor de échte slachtoffers. Overheidgenot.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gebeurt dit echt? Ken mensen die op die afdeling werken en volgens mij hebben ze daar verschillende systemen om dat te checken
Waar baseer je dit op?quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:43 schreef Caland het volgende:
[..]
Op vrij grote schaal zelfs. Het geld dat al is uitgekeerd staat totaal niet in verhouding met de geleden schade door de echte slachtoffers, puur omdat de overheid er druk op heeft gezet dat het maar snel moest allemaal. Wat dan ook weer nadelig bleek te zijn voor de échte slachtoffers. Overheidgenot.
Ik zit er professioneel een klein beetje op en verder heeft De Correspondent er een aardig stuk over geschreven.quote:
Sterker nog; ik ken mensen die vele jarenlang de belastingdienst belazerd hebben , "gedupeerd" zijn met de kinderopvangtoeslag en daardoor +50k aan euros hebben gekregen. Ik denk alleen dat de belastingdienst niet weet dat deze mensen al jaren vele centen zwart bijbeunen. Trieste wereld..quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:48 schreef Caland het volgende:
Zou ook graag een keer een serie zien over al die mensen die niet of nauwelijks zijn gedupeerd door de overheid maar wel minimaal 30K hebben gekregen
Gratis geld voor iedereen genot
Ook mensen die maar 1.500 moesten terugbetalen kunnen 30.000 krijgen. 1.500 ineens moeten terugbetalen is nog steeds kut natuurlijk, en kan ook om meer tot veel meer gaan, maar of dat allemaal 30.000 schade is...quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gebeurt dit echt? Ken mensen die op die afdeling werken en volgens mij hebben ze daar verschillende systemen om dat te checken
https://herstel.toeslagen(...)erking-voor-e30-000/quote:Wanneer kom ik in aanmerking voor ¤ 30.000?
Als u zich bij ons hebt aangemeld én
uw kinderopvangtoeslag is tussen 2005 en 23 oktober 2019 onterecht stopgezet en/of u onterecht kinderopvangtoeslag moest terugbetalen, én/of
u moest over minstens 1 van deze toeslagjaren ¤ 1.500 of meer aan kinderopvangtoeslag terugbetalen.
Ik ken een paar gastjes, twee broers die allemaal 10k hebben gekregen omdat hun moeder ooit gedupeerd was (?) Die gastjes wisten nieteens wat de toeslagenaffaire was, kregen gewoon geld en lekker besteedt aan clubs en drank en whatnot.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:07 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ook mensen die maar 1.500 moesten terugbetalen kunnen 30.000 krijgen. 1.500 ineens moeten terugbetalen is nog steeds kut natuurlijk, en kan ook om meer tot veel meer gaan, maar of dat allemaal 30.000 schade is...
[..]
https://herstel.toeslagen(...)erking-voor-e30-000/
Er gaat toch iets mis als iemand fraudeert, dan zogenaamd niet en gedupeerd is, en even 50k a 100k gestort krijgt want 'sorry'. Ze lachen zich de lullen uit het broekje.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:09 schreef koemleit het volgende:
ahm we zijn een 15 tal postst onderweg en de focus ligt alweer op de "rotte appels" die eventueel zouden hebben gefraudeerd.
Dat er honderden mensen onterecht als fraudeur zijn gekenmerkt en kapot gemaakt is niet zo van belang, want er waren ook een paar mensen bui die daadwerkelijk fraudeerde.
Oké Helder.
Maar het is ook niet per se 'fraude'. Dat is het probleem. Het is allemaal grijs. Sommige mensen snapten het niet, deden onbewust iets verkeerd of hun kinderopvang deed iets niet goed en mensen kwamen compleet in de vernieling. Tot mensen die toeslag aanvroegen terwijl hun kinderen niet naar de opvang gingen, maar die mogelijk daarna door de Belastingdienst niet goed zijn behandeld. En mensen die niks verkeerds deden maar ook moesten terugbetalen.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er gaat toch iets mis als iemand fraudeert, dan zogenaamd niet en gedupeerd is, en even 50k a 100k gestort krijgt want 'sorry'. Ze lachen zich de lullen uit het broekje.
Ja laat wel zien dat er weinig van deze affaire is geleerd.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:09 schreef koemleit het volgende:
ahm we zijn een 15 tal postst onderweg en de focus ligt alweer op de "rotte appels" die eventueel zouden hebben gefraudeerd.
Dat er honderden mensen onterecht als fraudeur zijn gekenmerkt en kapot gemaakt is niet zo van belang, want er waren ook een paar mensen bui die daadwerkelijk fraudeerde.
Oké Helder.
ik ken ook van die gastjes. Een neef van die gast kreeg zelfs het dubbele, want waarom niet? Een vriend van die neef (ja echt, het houdt niet op) die kreeg ook zoveel. Echt fantastisch allemaal. Het lijkt wel een jackpot zonder lot, ongelofelijk!.quote:Op vrijdag 29 november 2024 13:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ken een paar gastjes, twee broers die allemaal 10k hebben gekregen omdat hun moeder ooit gedupeerd was (?) Die gastjes wisten nieteens wat de toeslagenaffaire was, kregen gewoon geld en lekker besteedt aan clubs en drank en whatnot.
Same. Goede serie. De hele situatie is diep treurig.quote:Op vrijdag 29 november 2024 16:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik vind het tot nu toe echt een sterke serie!
Advertentie bedoel je? Juist goed gepland lijkt me, kunnen er mensen gaan werken die het willen veranderen.quote:Op maandag 2 december 2024 21:30 schreef Lonneke1983 het volgende:
Net terug gekeken op NPO start, sterke serie. Alleen kreeg ik voor de 2e aflevering over werken bij de belastingdienst beetje slecht gepland door het algoritme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |