quote:
Op vrijdag 29 november 2024 15:12 schreef afterburner het volgende:Het viel me allemaal wel mee, had ergere dingen verwacht....
Hekel aan mensen zoals die Paul, omdat hij anders geaard is, moet ie ook een voorkeurs behandeling krijgen. Dit type aandachtshoeren heb ik niets mee. Wat overigens niets goed praat wat ze bij hem uitgehaald hebben.
Ik snap dat soort types niet zo goed, waarom moet hun geaardheid overal opgeplakt en uitvergroot worden en dat moet iedereen ook maar normaal en oke vinden. Gast het boeit me echt geen reet met wie je het bed induikt, ook al zit/sta je naast me in de kuip. Ik ga naar Feyenoord voor het voetbal, niet vanwege geaardheid of religie en daar gaat het dus mis. Ze willen zelf die apartheid sticker plakken en dan gaan janken, als mensen er een andere mening op nahouden.
Je had ergere dingen verwacht dan het mishandelen van een scheidsrechter (en dat onder het tapijt willen vegen), dode ratten met misselijkmakende doodsbedreigingen ("we hopen dat je kinderen krijgt en ze dood gaan aan leukemie") per post versturen naar voorstanders van een nieuw stadion, doodsbedreigingen op spandoeken in de fanzone, Hitler aanbidders, etc.?
En als je reactie op die uitzending heb je vooral een hekel gekregen aan mensen zoals Paul, die er graag voor uit komen dat ze homo zijn?
Heel logisch inderdaad. Dat is ook veel vervelender dan al dat gedrag van die debiele hooligans..
Ik snap die mensen echt niet, die er alles aan doen om te laten lijken dat het allemaal wel meevalt en vooral de schuld leggen bij de minderheden die juist het meeste last hebben van die debielen. Ik snap dat je graag zou willen dat het wel meevalt, want je wilt niet dat je club negatief in het nieuws is, maar je kop in het zand steken gaat daar echt niet bij helpen.
Ik hou echt enorm van deze club maar schaam me toch bijna iedere wedstrijd voor een deel van mn mede supporters. Lange tijd bleef ik volhouden naar mezelf 'het is maar een klein groepje wat het verpest voor de rest'
Maar als het echt maar zo'n klein groepje is, waarom is het dan zo enorm lastig om ze definitief te weren?
Dat kan 2 volgens mij 2 redenen hebben:
1: Feyenoord werkt samen met die debielen en pakt ze dus niet echt aan, omdat ze bang zijn voor nog meer ellende.
2: het is misschien toch niet zo'n heel klein groepje.
Ik vrees steeds meer dat beide punten wel van toepassing zijn.
Voorbeeldje: we liepen onderweg van de tram naar de Kuip, voorafgaand aan de wedstrijd tegen Go Ahead.
Prachtig weertje en we staan op het punt om kampioen te worden. Kortom, alle reden voor een heerlijk vrolijke en positieve sfeer. En toch loopt daar dan weer een groepje die opeens uit het niets'hamas, hamas joden aan het gas' moet gaan roepen. En dan ook op zo'n agressieve toon dat je het wel laat om er wat van te zeggen.
Wat gaat er in godsnaam fout in die bovenkamer dat je er op zo'n moment aan denkt om dit te gaan doen?
Ander voorbeeld: de wedstrijd tegen Ajax wordt gestaakt omdat Klaassen zn kop bloed vanwege een aansteker. In plaats van je kapot te schamen, vliegen er later in die wedstrijd nog zeker 20 aanstekers het veld op en niemand die elkaar corrigeert.
'kleine' dingetjes misschien maar het zegt wel wat over de achterlijke stoerdoenerij cultuur die bij een deel van de supporters heerst.
En ook nu, na zo'n uitzending is de algehele tendens toch vooral: meer haat naar Tim Hofman en naar homos en Joden in plaats van afschuw van de debiele dingen die ze hebben laten zien in die uitzending.
Ik zeg daarmee echt niet dat alles verschrikkelijk is. Gelukkig gedraagt het overgrote deel zich wel fantastisch en is het nog steeds verreweg de mooiste club met de mooiste supportersgroep maar ik hoop wel dat op een of andere manier deze uitzending er voor gaat zorgen dat we minder van dit achterlijke gedrag gaan zien, hoewel ik ook geen idee heb hoe dat dan moet gaan gebeuren.