Het COA gaat in hoger beroep tegenquote:Op woensdag 27 november 2024 16:41 schreef Socios het volgende:
NOS Teletekst: de enige juiste, betrouwbare en nuttige nieuwsbron.
Klopt, maar dat is omdat de onredelijke gevangeniswachten ruim wonen en veel patrouilletochtjes doen met de auto's in verstedelijkte gebieden, zodat het lijkt of Nederland helemaal vol isquote:Op woensdag 27 november 2024 17:02 schreef PzKpfw het volgende:
Gewoon eruit met dat volk, Nederland is vol!
Na Malta het dichtsbevolkte land van Europa en nr 15 van de wereld. NL is dus gewoon vol.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is omdat de onredelijke gevangeniswachten ruim wonen en veel patrouilletochtjes doen met de auto's in verstedelijkte gebieden, zodat het lijkt of Nederland helemaal vol is
Ik neem het in overweging. FF met m'n secretaresse overleggen of ik een gaatje in m'n agenda heb. Die zit zo vol.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:02 schreef PzKpfw het volgende:
Gewoon eruit met dat volk, Nederland is vol!
Precies. Wie denken ze wel wat ze zijn.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:11 schreef RamboDirk het volgende:
Het COA snapt nog niet dat het de bedoeling is dat er uberhaupt geen asielzoekers meer komen.
Hoe kan de opvang van een asielzoeker 70.000 per jaar kosten, terwijl de meeste gezinnen dat niet als jaarinkomen hebben. Hoe dan?quote:Op woensdag 27 november 2024 16:39 schreef tong80 het volgende:
De opvang van asielzoekers wordt alleen maar lastiger en duurder door het huidige kabinetsbeleid. Dat heeft het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) gezegd in de Tweede Kamer. Het kabinet wil bijvoorbeeld de spreidingswet afschaffen.
[ afbeelding ]
Volgens het COA werkt die wet, omdat gemeenten dan gedwongen worden om gewone centra voor asielzoekers te regelen. En die zijn veel goedkoper dan de plekken in de noodopvang, zoals vakantiehuisjes.
Het Rijk zou een miljard kunnen besparen als die noodopvang minder nodig is, zegt het COA. Nu kost een bewoner in de reguliere opvang 30.400 euro per jaar, in de noodopvang 69.400.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=107
'Ja maar, m'n onderbuik zegt echt iets anders. Ik weet wat er onder het volk leeft. De gewone man weet wel beter dan zo'n instituut. Allemaal links gelul. Laat ons nou maar het werk afmaken. Zo'n COA lult alleen maar in hun eigen straatje. Nemen ze zelf toch zo'n asielzoeker in huis. Trouwens het staat op Teletekst. Zo'n linkse hobby van de NOS'
Vraag de gegevens op zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kan de opvang van een asielzoeker 70.000 per jaar kosten, terwijl de meeste gezinnen dat niet als jaarinkomen hebben. Hoe dan?
Tja, als het COA allemaal hotels afhuurt voor hun gasten... Een portocabin is op zich ook wel genoeg. En zitten ze vol? Ja jammer, dan maar eens stoppen met de import.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kan de opvang van een asielzoeker 70.000 per jaar kosten, terwijl de meeste gezinnen dat niet als jaarinkomen hebben. Hoe dan?
Nogmaals, om de redenen die ik gaf lijkt het zo vol.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Na Malta het dichtsbevolkte land van Europa en nr 15 van de wereld. NL is dus gewoon vol.
Zij hebben een huis dat betaald moet worden, die gezinnen niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
De lui zitten er niet voor ons. Het is hun baan. En dat inkomen zijn ze natuurlijk liever niet kwijt.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:11 schreef RamboDirk het volgende:
Het COA snapt nog niet dat het de bedoeling is dat er uberhaupt geen asielzoekers meer komen.
Minder dikke Audi’s in Nederland.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:08 schreef torentje het volgende:
Klopt, maar dat is omdat de onredelijke gevangeniswachten ruim wonen en veel patrouilletochtjes doen met de auto's in verstedelijkte gebieden, zodat het lijkt of Nederland helemaal vol is
Vrij simpel, de opvang hangt van noodmaatregelen aan elkaar en dat is peperduur.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zijn, volgens jou, dan structurele opvangoplossingen?quote:Op woensdag 27 november 2024 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vrij simpel, de opvang hangt van noodmaatregelen aan elkaar en dat is peperduur.
Maar structurele opvangoplossingen zijn voor de boze rechtse types volstrekt onacceptabel, dan veel liever geld over de balk smijten.
Perfect verwoord. Dan heeft de PVV geen bestaansrecht meer.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vrij simpel, de opvang hangt van noodmaatregelen aan elkaar en dat is peperduur.
Maar structurele opvangoplossingen zijn voor de boze rechtse types volstrekt onacceptabel, dan veel liever geld over de balk smijten.
Genoeg leegstaande panden etc. Noodopvang genoeg.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zijn, volgens jou, dan structurele opvangoplossingen?
Je kunt niet tot in den treuren gemeenten bombarderen met ladingen asielzoekers, waarvoor zij dan verplicht woonruimte moeten zoeken. Die huizen zijn er simpelweg niet.
“Wegkijken voor echte oplossingen”quote:Op woensdag 27 november 2024 17:45 schreef tong80 het volgende:
Mijn ironiserende post in de OP, komt gewoon uit in dit topic. Wegkijken voor echte oplossingen.
Wie het laatst lacht lacht het best. Ik lach nooit veel, laat staan om mezelf.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:51 schreef Scorpie het volgende:
Hardop gelachen weer om je Herman, ouwe clown dat je er bent.
Lachen om jezelf is de beste categorie lachen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie het laatst lacht lacht het best. Ik lach nooit veel, laat staan om mezelf.
Ik stikte er bijna in toen we in een psychose zaten.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lachen om jezelf is de beste categorie lachen.
Doe dat maar niet meer danquote:Op woensdag 27 november 2024 17:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik stikte er bijna in toen we in een psychose zaten.
Een psychose is een barst in de deceptie. Wees trots dat je het even hebt kunnen zien voor wat het is.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik stikte er bijna in toen we in een psychose zaten.
Gewoon per gemeente gemiddeld 200-250 opvangplekken realiseren. Dat kan prima op een sobere manier tegen acceptabele kosten (dat lukte immers ook prima toen het om Oekraïners ging).quote:Op woensdag 27 november 2024 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat zijn, volgens jou, dan structurele opvangoplossingen?
Je kunt niet tot in den treuren gemeenten bombarderen met ladingen asielzoekers, waarvoor zij dan verplicht woonruimte moeten zoeken. Die huizen zijn er simpelweg niet.
Die middelen om in te dammen gaat je heldin Faber toch razendsnel doorvoeren?quote:Op woensdag 27 november 2024 17:37 schreef Scorpie het volgende:
“We kunnen een miljard besparen door de spreidingswet erdoorheen te duwen, en op die manier het probleem nog jaren voor ons uit schuiven wat op den duur tientallen miljarden meer kost. Ook zorgen we ervoor dat alle gemeentes straks de overlast gaan ervaren omdat we ze helemaal tjokvol met migranten stouwen omdat ze nu gedwongen kunnen worden. Dit doen we zonder adequate middelen te nemen om de instroom ook in te dammen”
Groetjes het COA.
Hotels zijn vrij duur als je gefaald hebt om goedkopere opvang te regelen.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Gratis zwemles, gebit renovatie, cursusje hier/daarquote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Noodopvang? Voor nood hebben we een noodwet.quote:Het Rijk zou een miljard kunnen besparen als die noodopvang minder nodig is, zegt het COA. Nu kost een bewoner in de reguliere opvang 30.400 euro per jaar, in de noodopvang 69.400.
Dat is ook zo. De spreidingswet is een soort maagvergrotingsoperatie voor de Timmermansen zonder zelfbeheersing die maar van alles naar binnen laten glippen. De goedkoopste manier is de instroom stoppen want als er geen einde aan de stroom komt heb je een oneindige voorraad opvanglocaties en en een oneindige voorraad van andermans woningen nodig.quote:'Ja maar, m'n onderbuik zegt echt iets anders. Ik weet wat er onder het volk leeft. De gewone man weet wel beter dan zo'n instituut. Allemaal links gelul. Laat ons nou maar het werk afmaken. Zo'n COA lult alleen maar in hun eigen straatje. Nemen ze zelf toch zo'n asielzoeker in huis. Trouwens het staat op Teletekst. Zo'n linkse hobby van de NOS'
Dat doen we dan ook niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:31 schreef Gia het volgende:
tot in den treuren gemeenten bombarderen met ladingen asielzoekers
Zieke mensen en invaliden zijn ook erg duur.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:00 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Elke vorm van asielopvang is duur.
En onvermijdelijk. En onderdeel van onze politieke gemeenschap. Asiel niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zieke mensen en invaliden zijn ook erg duur.
We zijn er niet eens mee begonnen.quote:
Ja maak mij het uit welke parameters je willekeurig inzet om je punt te maken, het argument was dat ze erg duur waren.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
En onvermijdelijk. En onderdeel van onze politieke gemeenschap. Asiel niet.
Volgens mij vangen we al decennia mensen op. We gaan van het ene conflict naar de volgende.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We zijn er niet eens mee begonnen.
Wacht, maar dat is toch niet 'gemeentes bombarderen met ladingen asielzoekers'?quote:Op woensdag 27 november 2024 21:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Volgens mij vangen we al decennia mensen op. We gaan van het ene conflict naar de volgende.
Ja, daar gaat het hele topic toch over? Het lijkt mij verder wel degelijk relevant of een hoge uitgave noodzakelijk is of niet.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja maak mij het uit welke parameters je willekeurig inzet om je punt te maken, het argument was dat ze erg duur waren.
Nee, we zetten ze op een traject naar andermans huis, een uitkering en het Nederlanderschap. Opvangen van vluchtelingen doe je in de regio.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Volgens mij vangen we al decennia mensen op.
Gek he, als het op deze manier loont.quote:We gaan van het ene conflict naar de volgende.
Ja dat bedoel ik, het is niet alsof dit iets is van de laatste jaren. Het volume neemt hoogstens toe. Er zijn momenteel bijna 300 opvanglocaties. Het is niet alsof dit ooit op een natuurlijk einde gaat lopen als je niet besluit dat je het gewoon niet meer wil faciliteren.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, we zetten ze op een traject naar andermans huis, een uitkering en het Nederlanderschap. Opvangen van vluchtelingen doe je in de regio.
[..]
Gek he, als het op deze manier loont.
Ja, en dan hebben het COA en de politici het over reguliere opvang, maar vluchtelingenopvang is per definitie een bijzonder noodsituatie. Daar is dan ook geen sprake van.quote:Op woensdag 27 november 2024 21:31 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, het is niet alsof dit iets is van de laatste jaren. Het volume neemt hoogstens toe. Er zijn momenteel bijna 300 opvanglocaties. Het is niet alsof dit ooit op een natuurlijk einde gaat lopen als je niet besluit dat je het gewoon niet meer wil faciliteren.
Moeten vluchten is een beloning? Draai je nu niet een heel klein beetje door?quote:Op woensdag 27 november 2024 21:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, we zetten ze op een traject naar andermans huis, een uitkering en het Nederlanderschap. Opvangen van vluchtelingen doe je in de regio.
[..]
Gek he, als het op deze manier loont.
Per definitie in jouw eigen bijzondere wereld vol speciale waarhedenquote:Op woensdag 27 november 2024 21:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en dan hebben het COA en de politici het over reguliere opvang, maar vluchtelingenopvang is per definitie een bijzonder noodsituatie. Daar is dan ook geen sprake van.
Begrijpend lezen is lastig ofzo?quote:Op woensdag 27 november 2024 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |