abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215699809
Wat is dat anti-warmtepomp gelul nu ineens :')
Vakman pur sang
pi_215700470
quote:
18s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:02 schreef ACT-F het volgende:
Het wordt een keer tijd dat mensen eerst nadenken voordat ze iets aanschaffen. Als je nergens een onderhoudscontract kan krijgen schaf dan ook geen warmtepomp aan
Ze komen met een nieuwbouwhuis.... In principe hoort daar het hele pakket bij qua onderhoud ook.
Maar dat is er gewoon niet. Dat is erg kortzichtig en hoort blijkbaar bij de winstmaximalisatie van hen die bouwen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_215700491
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als je het bericht leest dan zie je dat dat voornamelijk nieuwbouwwoningen betreft. Zag laatst ook een hele wijk waar dat ding in de 'schoorsteen' geplaatst was. Ja, succes met onderhoud dan :') .
Dit inderdaad. Hoogwerker nodig dus kansloos en als men dat doet is het gigantisch duur.
Het blijkt dat de bouwers niet verder kijken dan hun neus lang is en dat er geen instantie is die dit controleert of daar normen en vereisten voor oplegt. Erg slecht allemaal.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_215700539
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Hoogwerker nodig dus kansloos en als men dat doet is het gigantisch duur.
Het blijkt dat de bouwers niet verder kijken dan hun neus lang is en dat er geen instantie is die dit controleert of daar normen en vereisten voor oplegt. Erg slecht allemaal.
Dat is zo hoor. Ik en vele anderen zeggen dat een WP op een dak in zo’n schoorsteen niet te doen is. En gewoon niet te servicen.
Dat wordt gewoon weggelachen door adviseurs en bouwers. (Die geen binding hebben met de service en installatietechniek)
Nou dan halen ze er toch een hoogwerkertje bij.
En de standaard opmerking: ja daar hoef je toch nooit bij.
Vakman pur sang
pi_215700619
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:29 schreef stavromulabeta het volgende:
Is dat nou heel anders dan met een CV-ketel? Ik hoor ook overal klachten om mij heen dat onderhoudsbedrijven voor servicecontracten voor CV-ketels opzeggen vanwege personeelstekort. Het zelfde geldt voor die onhandige plek.
Komt door de eeuwige vernieuwing van certificaten die maar 1 jaar geldig zijn .
Wat geld kost en veel tijd terwijl er geen zak verrandert .

Dus ja mensen zijn het zat en steken hun middel vinger op tegen deze beroep.

Zeker nu het de f-gassen certificaat en de personeel leden ook hun certificaat moeten en blijven update .

Ook weer een draak van de EU.
Altijd maar certificate voor alles en nog wat.
Waar vroeger een certificaat minimaal 5 jaar geldig was .

Maar goed het is een mega industrie geworden aan school voor al die certificaten te gaan halen .

Zelfs in de autoschade wereld waar ik in zat moest ik op den duur elk jaar weer mijn certificaat vernieuwen .
Hup was zo 2-3 dagen weg van werk voor een certificaat.
Ondertussen moest ik bijna 5-6 stuks elk jaar vervangen en dan nog een paar die elke 5 jaar .
Na een tijd ben je het gewoon zat er mee .
pi_215700878
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 12:12 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Eigenlijk een gemiste kans dat er in de woningbouw geen DBM-contracten zijn. Moest je eens zijn wat voor een onderhoudsvriendelijke oplossingen en materialen dan ineens gekozen worden.
Dat heet huren bij consumenten.

En DBM zijn vaak ook oplichters contracten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215702603
Staat ook een hoop onzin in het artikel van veh
Ze kunnen geen onderhoudsmonteur vinden en even later aangeven dat de wp geen onderhoud nodig heeft |:(

De installatie mogelijkheden zijn er, nu nog de bereidheid voor betalen.

Ook uit het artikel
Moeten met 37 man contract afsluiten voor ¤200 en ¤25 voor hoogwerker weet niet of het duur is maar je wordt verplicht :B

Wat denk je dat een hoogwerker huren kost…….
En dan komt daar nog breng en haal kosten bij.
pi_215702806
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De klachten gaan voornamelijk om nieuwbouwwoningen volgens het artikel.
Dan heb je niet zoveel keuze.
Het artikel benoemt ook dat er veel klachten 'de afgelopen 4 weken' worden ontvangen. Daar moet toch wel een relatie zitten met het seizoen en (bijv.) niet goed functionerende warmtepompen nu je je huis wilt verwarmen? Zijn die dingen -ondanks blijkbaar nieuwbouw- dan zo storingsgevoelig dan dat je onderhoud nu niet kan wachten?

Ik vermoed dat veel van die klagers te lang wachten met onderhoud (ongeacht contract) en nu de installatie echt nodig is sta je in de wachtrij want de onderhoudspartijen zijn druk. No shit.

Vraag me ook af wat het nut van een dergelijk onderhoudscontract is. Je blijft zelf eigenaar van de installatie en verantwoordelijk voor tijdig onderhoud, ongeacht contract. Ik bel rond de zomer meestal eens voor afspraak voor onderhoud en kan direct geholpen worden.

Wel terecht is de onduidelijkheid over het soort onderhoud aan een warmtepomp. Ik lees verschillende verhalen, alleen al in dit topic.

edit: als je als opdrachtgever/ontwerper/installateur een dergelijk belangrijke installatie bewust zo slecht bereikbaar oplevert (of laat opleveren) geeft ook wel blijk van cowboy-gedrag zeg. Een hoogwerker laten aanrukken voor klein-onderhoud. :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Justinn op 27-11-2024 22:42:51 ]
pi_215702887
Met onderhoudsmonteur bedoelen ze hier eigenlijk een bitch die komt opdraven als men wat te janken heeft.
Een goed gemonteerde warmtepomp hoef je jaren niks aan te doen.
Vakman pur sang
pi_215703195
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 22:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Met onderhoudsmonteur bedoelen ze hier eigenlijk een bitch die komt opdraven als men wat te janken heeft.
Een goed gemonteerde warmtepomp hoef je jaren niks aan te doen.
Of mensen die geen ltv gewend zijn en heel de tijd de thermostaat naar 16 terugzetten in de nacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')