abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2024 @ 01:09:16 #1
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215693766
In het kort: ik heb jaren mijn post niet geopend. Schulden gemaakt, deurwaarders aan de deur. De hele mikmak.
Begin 2023 besloten dat het tijd werd voor verandering en hulp aanvaard na tussenkomst van een organisatie. Beschermingsbewind aangevraagd zodat de post weer werd geopend, schulden worden geinventariseerd, schuldhulp in gang gezet om schulden weg te krijgen, enz. Traject van 18 maanden en dan schuldenvrij en nieuwe start. jAlleen loopt dat even anders dan verwacht en daar heb ik wat vragen over.

Beschermingbewindvoerder: hierna BB
Partij die schuldentraject doet: hierna NZ

Enfin, begin 2023 door de rechter onder bewind gesteld: BB en een ergens eind juni heb ik op kantoor van BB een contract getekend met NZ voor de duur van 18 maanden, ingaaande 1 juli. Net dus de periode waarin de wetgeving veranderd rondom schuldhulp/schuldsanering. Na die tijd zou ik dan schuldenvrij moeten zijn. Blij mee en dat is met contractpartij NZ.

Gedurende die periode erna heeft NZ mijn schulden geinventariseerd, waaronder de schulden die ik heb lopen bij mijn ouders en wat ik terugbetaalde als ik geld had. Via hen kon ik ook een en ander in de gaten houden, zoals ik het zelf maar even noem en dat ging allemaal tergend langzaam. Tot op heden weten mijn ouders bijv. niet eens welk deel van de schuld 'goedgekeurd' is. Het duurde uberhaupt al vele, vele maanden voordat zij iets te horen kregen vanuit de zijde van NZ. En ook nadat er wel wat hoorde, duurde het maanden voordat er wat mee gedaan werd en er vragen kwamen voor nadere specificaties ervan.

Ik heb NZ weleens gebeld. De persoon was niet aanwezig, maar ik zou ook een mail kunnen sturen. Eindresultaat: de weken gingen voorbij, mails bleven onbeantwoord. Ook vanuit BB bleven mails onbeantwoord.

Ergens februari 2024, er moet een medisch keuring aangevraagd worden ivm WSNP lijkt het. Liever niet, maar wat moet dat moet. In juli uiteindelijk die keuring ondergaan. Uitlslag daarvan: voorlopig arbeidsongeschikt. BB2 heeft de schuldeisers over deze medische keuring geinformeerd, gevraagd alles aan te houden verder en af te wachten en na de keuring zouden zijn dan een eindaanbod ontvangen. 3 maanden na die medische keuring is er geen eindaanbod (of wat het ook was) gedaan. Nu,weer een paar weken later, nog steeds niet. Mijn ouders horen niets van BB2, weten niet eens dat het dossier is overgegaan naar de gemeente.

Tussentijds ben ik van beschermingsbewindvoerder moeten wisselen. Het bedrijf BB wou haar activitieten inkrimpen, maar geen probleem: mijn casebehandelaar/bewindvoerster zou meegaan en voor mij zou er niets veranderen, zo werd mij verzekerd. Ok, prima, als er voor mij niets veranderd. Dus akkoord gegeven en de rechtbank heeft dit bekrachtigd. Mijn nieuwe beschermingsbevoerder/bedrijf: BB2.

BB2 was dus mn nieuwe bewindvoerder per juli of augustus, weet niet meer precies. En bij BB2 zou ik dezelfde bewindvoerster hebben. Nou, dat klopte, maar mijn vaste bewindvoerster is na 2-3 maanden verkast, zonder mij dit te melden. Ook heb ik na de overstap naar BB2 geen contact meer met haar gehad terwijl er nog wel wat dingen open stonden. Toen ik maar eens mailde, had ik opeens een andere bewindvoerster :( En, ook heel erg fijn: als dank voor voor mijn medewerking is er wel 750 euro van mn rekening gehaald vanwege de overgang naar BB2: 'aanvangskosten', want ja, dat bedrag stond er inmiddels op mn beheerrekening. Daarover is nooit gecommuniceerd, maar ik krijg dit dus ook niet vergoed vanuit de bijzondere bijstand :( en daarnaast kwam het inititatief voor overstap naar BB1 naar BB2 niet van mij :( :( :(

Paar maanden terug kreeg ik dus van mn nieuwe bewindvoersteer dat de schuldhulp nog niet gestart was, nadat ik vroeg om een bedrag van 1xxx om iets te kunnen aanschaffen. Een bedrag dat inmiddels in veelvoud daarvan op mn beheerrekening staat. Huh!? Er zou al maanden geld opzij gezet worden voor de schuldenregeling, het zou aan mijn houding bij/en de gemeente liggen dat dat traject mislukt was, en weet ik veel wat nog meer?

Waar het op neerkwam, ik was de 2e in de 10 jaar dat mijn nieuwe bewindvoerster meemaakte dat zij een schuldentraject ziet mislukken. Zou ik in Rotterdam wonen, waar zij actief is, dan zou het heel anders gelopen zijn vertelde ze. Het zou dus aan mijn gemeente liggen en aan mij.

Bij mijn gemeente heb ik daarop mijn dossier opgevraagd, omdat ik precies wilde weten wat er dan aan de hand was, omdat ik geen idee heb wat zij bedoelde, waarom het traject daar is misgelopen.

NZ, die dus het schuldentrjact kennelijk uitvoert, heb ik ook hele dossier opgevraagd per mail.

Resultaat mail naar Gemeente: 'er is van u geen dossier bekend bij ons'.
Resultaat van mail naar NZ: nu ruim 8 weken verder, gok ik. Geen reactie ontvangen. Geheel conform verwachting.. want werkelijk niemand die ik spreek hierover heeft ook maar een goed woord over over de communiciatie met NZ en eerdere mails werden ook niet of pas na lange tijd beantwoord.

Na de mail van de gemeente heb ik ook telefonisch contact met een dame van de gemeentelijke schuldhulpinstantie gehad. Zij hebben dus geen dossier en BB1 heeft kennelijk een commerciele schuldhulp ingeschakel. Deze heeft de gemeente ook niet ingeschakeld, terwijl ik wel via een gemeentelijk instantie bij hen (bewindvoerding) terecht ben gekomen. Ondertussen heeft BB1 mij al die tijd aangegeven dat schuldhulp liep, er is geld opzij werd gezet, en.. , en... en dat ik dus eind dit jaar schuldenvrij zou zijn.

De vrouw van de gemeente adviseerde mij contact op te nemen met sociaal raadslieden om te kijken wat de mogelijkheden waren. Ook zij vond het heel vreemd allemaal.

Mijn nieuwe bewindvoerder bij BB2 heb ik ook op de hoogte gesteld van mijn bevindingen. BB2 heeft hierop ook met mijn gemeente gebeld en is daarbij tot de conclusie gekomen dat wat NZ haar heeft bericht onjuist/gelogen is. Uiteindelijk heeft NZ nadat ook zij geen reactie op een klacht heeft ontvangen en na contact met mijn gemeente het dossier teruggehaald bij NZ.

Dat het contracft inmiddels is teruggehaald en is overgeheveld naar de gemeente, daar heeft NZ mij noch de schuldeiers over geinformeerd. Ook mijn ouders niet dus -die nog steeds niet weten voor welk bedrag hun claim meegaat in de schuldenpot, terwijl zij wel alle bankafschriften en dergelijke hebben overlegd.

Lang verhaal, maar waar het nu dus op neerkomt: 18 maanden naar de klote, geen schone lei eind van het jaar, terwijl dat wel het geval zou zijn geweest als de gemeente ingeschakeld zij zijn voor het minnelijke schuldentraject. Ook geen WSNP en ik heb ook geen idee of dat uberhaupt is aangevvraagd door NZ bij de rechtbank?. Dat zou namelijk heb ik begripen met terugwerkende kracht kunnen, waardoor die bijna 18 maanden niet verloren zijn.

maar ja, is die WSNP nog van toepassing, nu BB2 de boel heeft teruggehaald bij NZ?

-wie heeft NZ betaald voor zn werkzaamheden?

- Als die 18 maanden als verloren beschouwd kunnen worden, door nalatig/foutief/ondeskundig handelen door NZ, wat kan ik dan doen? Ik hoor letterlijk niets postiefs over dat bedrijf. Van niemand die ik erover heb gesproken van enkele instanties.

- Wat is gebruikelijk bij beschermingsbewind? Gemeentelijke schuldhulp inschakelen voor een minnelijk traject, of een commerciele schuldhulpverlener en dan naar de WSNP en hoe wordt dat bepaald?

Al met al zijn die 18 maanden die tegenwoordig staan voor een schone lei bijna verlopen en ik weet totaal niet meer waar ik aan toe ben. Ik ben in ieder geval niet schuldenvrij, lijkt het aan het eind van dit jaar :( terwijl ik dat wel had kunnen zijn als ik direct via de gemeente de schuldhulp ingegaan zou zijn via een minnelijk traject.

Vragen:
- de overgangskosten van BB1 naar BB2 van dik 750 euro die van mijn rekening zijn betaald, terwijl de overgang niet van mijn initiatief was en ik daar niet over geinformeerd ben. Kan ik die terugeisen bij BB2 of zouden die voor kosten van BB1 moeten zijn (wat ik moreel gezien vind dat dat het geval zou moeten zijn, ook omdat mijn casebehandelaar daar mee ging naar BB2 en zijn reeds bekend was met het dossier)

- het schuldentraject: Dossier ligt nu bij de gemeente. En mijn vertrouwen in een spoedige afloop en bewindvoering heeft een flinke deuk opgelopen

[ Bericht 45% gewijzigd door Rene op 27-11-2024 09:28:56 ]
pi_215694332
altijd lekker, topics die geedit worden voor de eerste reactie.

maar er zijn ook nog serieuze mensen hier.. en mensen met verstand van schuldhulpverlening. ik zou zeggen.. shoot your shot.

tenzij dit gaat over je vengeance story met de oplichter die je liet opzoeken in nijmegen en arnhem.. dat lijkt me kansloos.

[ Bericht 32% gewijzigd door freak1 op 27-11-2024 08:14:03 ]
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Spellchecker woensdag 27 november 2024 @ 08:12:13 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215694421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 07:53 schreef freak1 het volgende:
altijd lekker, topics die meteen geedit worden.

maar er zijn ook nog serieuze mensen hier.. en mensen met verstand van schuldhulpverlening. ik zou zeggen.. shoot your shot.
Het heeft zes uur opengestaan.
pi_215694430
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:12 schreef maily het volgende:

[..]
Het heeft zes uur opengestaan.
excuus ik was tussen 1 uur snachts en 7 uur smorgens niet op Fok!
en dank u meneer Dood,
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 08:20:42 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215694479
quote:

tenzij dit gaat over je vengeance story met de oplichter die je liet opzoeken in nijmegen en arnhem.. dat lijkt me kansloos.
Dat is niet deze user? Toch? Daarnaast gaat het verhaal uit de OP niet over dat verhaal en los daarvan kan een vraag prima bestaan zonder direct terug te grijpen op dat verhaal.

Edit: ah, toch wel zo te zien, maar alsnog had de op 0,0 links naar dat verhaal. 2 totaal losstaande dingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door CoolGuy op 27-11-2024 08:27:56 ]
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 november 2024 @ 08:30:33 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215694516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is niet deze user? Toch? Daarnaast gaat het verhaal uit de OP niet over dat verhaal en los daarvan kan een vraag prima bestaan zonder direct terug te grijpen op dat verhaal.

Edit: ah, toch wel zo te zien, maar alsnog had de op 0,0 links naar dat verhaal. 2 totaal losstaande dingen.
Wordt de op nog teruggezet dan? Ik ben wel benieuwd en kan misschien zelfs iets nuttigs bijdragen.
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 08:37:44 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215694552
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:30 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Wordt de op nog teruggezet dan? Ik ben wel benieuwd en kan misschien zelfs iets nuttigs bijdragen.
Ja dat moet ik even overleggen. IK zou zeggen ja, maar aangezien ik nu alleen mn telefoon heb waarop dat ontzettend lastig gaat moet het sowieso even wachten.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 november 2024 @ 08:51:24 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_215694632
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dat moet ik even overleggen. IK zou zeggen ja, maar aangezien ik nu alleen mn telefoon heb waarop dat ontzettend lastig gaat moet het sowieso even wachten.
Bedankt, dan merk ik het wel (y)
pi_215694685
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

eens. maar dat was voor mij wel de reden om een kleine caveat te plaatsen voor ik beloof mee te willen denken. aangezien de PoHi van de TS bestaat uit enekele eerdere bijzondere zaken.
en dank u meneer Dood,
  woensdag 27 november 2024 @ 09:43:01 #10
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215694953
quote:

Zie dat het topic is teruggeplaatst, na 6 uur en zonder reacties en overpeinzen of ik het wel hier zou hebben moeten plaatsen. Maar idd, dr zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben (een moderator zelfs, voor zover ik mij meen te herinneren) maar toch had ik bij nader inzien het idee dat ik het beter niet hier had kunnen plaatsen. Omdat.. genoeg trollen,eigenlijk ook te persoonlijk, er betere forums/kanalen voor zijn en het wel een flink lang verhaal is geworden waar ik eigenlijk ook niet zo heel tevreden mee ben hoe het hier staat en het compacter kan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dat incassotraject is gestart dus ik ga niet direct daar mn claim bij zijn/haar bewindvoerder neerleggen. Alle informatie die ik nu heb klopt. Balletje is rond. Ik hoef niet meer te wachten tot ik de gegevens krijg van de Rabobank.

En voor hem hoop ik wel dat ie gewoon z'n traject -als ie daarin zit- ziet mislukken. Zo ben ik dan ook wel weer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kamelenteen op 27-11-2024 11:27:54 ]
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 09:49:14 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215694986
Heb je een inkomen op laag niveau en/of bijzondere bijstand voor deze bewindvoeringskosten? Zo ja: dan zou de bewindvoerder de kosten kunnen laten vergoeden door de gemeente. Wanneer je voor de maandelijkse kosten in aanmerking komt zou je dat voor die overgangkosten ook moeten.

Wat betreft de rest: je moet toch ergens wel papieren hebben welke instantie bb1 in de armen heeft genomen. Indien dat commerciële kantoor, zou dat ergens bekend moeten zijn.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 27 november 2024 @ 09:58:33 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215695046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 09:49 schreef Rene het volgende:
Heb je een inkomen op laag niveau en/of bijzondere bijstand voor deze bewindvoeringskosten? Zo ja: dan zou de bewindvoerder de kosten kunnen laten vergoeden door de gemeente. Wanneer je voor de maandelijkse kosten in aanmerking komt zou je dat voor die overgangkosten ook moeten.

Wat betreft de rest: je moet toch ergens wel papieren hebben welke instantie bb1 in de armen heeft genomen. Indien dat commerciële kantoor, zou dat ergens bekend moeten zijn.
Heb een bijstandsuitkering nu. Bewindvoering wordt betaald vanuit bijzonder bijstand vooralsnog. Geen idee nog voor hoelang, want dr staat nu veel te veel op mn rekening.

BB1- via de rechtbank/gemeente.
NZ- die doet de schuldhulpverlening en dat is een commerciele schuldhulpverlener. Die is dus niet met medeweten van de gemeente ingeschakeld, wat ik dik 1.5 jaar eigenlijk wel dacht maar door BB1. En BB1 heeft dus kennelijk dat direct naar hun doorgezet en nimmer de gemeentelijke schuldhulptak ingeschakeld terwijl mijn woonplaats die wel heeft.

Ik weet niet precies wat een beschermingsbewindvoerder doet en of zij normaal gesproken dus schuldhulp/schuldsaneringstraject doen. Kan zomaar zijn dat BB1 een deel van haar taak uitbesteed aan het bedrijf NZ en hen de schuldenproblematiek laat doen. Ook heb ik geen idee wie NZ betaalt en zij zijn niet ingeschakeld door de gemeente. Het is ook op het kantoor bij BB1 dat ik het contract van 18 maanden met deze partij heb getekend.

Evenmin heb ik geen idee wat NZ verder uitvoert want erg voortvarend leek het allemaal niet te gaan als een schuldeiser bijv na meer dan een half jaar pas voor het eerst een bericht krijgt om een vordering in te dienen en het beantwoorden van een mails rustig 6 weken duurt, als ze deze al beantwoord worden. Dat het zo traag verliep naar mijn idee, boeide me overigens allemaal weinig, want ik zou ik dat nieuwe traject na 18 maanden schuldvrij zijn en elke maand zou er een bedrag gereserveerd worden ervoor. Ik vermoedde dat het een minnelijk traject zou zijn, evt met dwangakkoorden, enz. Pas 2 maanden terug, kreeg ik opeens te horen dat dat traject dus mislukt zou zijn en.. nouja wat ik dus in de openingspost meldde. Schuldhulp liep nog niet, en dus dat dit de 2e keer was in de 10 jaar dat zij bewindvoerder is dat zo'n traject mislukt.

Overgangskosten of opstartkosten (weet ik niet zeker meer wat er nou op de specificatie stond); deze zijn mijn rekening gehaald. Mijn grootste bezwaar is dat ik voor die kosten moet opdraaien, terwijl mij dat nooit is medegedeeld en mijn bewindvoerder van BB10 de overstap naar BB2 zou maken omdat het bedrijf BB1 haar taken wilde inkrimpen. Dik 750 euro.. dat is wat ik liever aan mn schuldeisers zou afdragen, als ik dat dan toch zou moeten afdragen. Bovendien, mijn bewindvoerster zou meegaan naar BB2 dus zij zou het dossier al moeten kennen.

Mijn persoonlijk begeleidster' waar ik tweewekelijk thee mee drink omdat ik nu eenmaal voor woonruimte afhankelijk ben van de gemeente na -gelukkig enkel op papier- dakloos te zijn geworden , vertelde mij dat de gemeente dit maar eenmalig vergoed via de bijzondere bijstand :( en vind het ook belachelijk dat dit in rekening is gebracht. Het is ook zij, die vertelde dat een andere client die in een vergelijkbare situatie als ik -geen aflossingscapaciteit en met medische keuring arbeidsongeschikt is verklaard, met een traject van 4 maanden klaar zou zijn via de gemeente hier. Lijkt me stug, maar dat is echt wat ze me vertelde.

Andere vragen:
- wat is een gebruikelijk dat een bewindvoerder mag uitgeven aan bijdrage kostgeld als zijn client officieel dakloos is, maar wel een vaste woonplek heeft waar ie niet ingeschreven kan worden. In casu: familie. Net voordat ik onder bewind kwam, betaalde ik 500 euro per maand. Maar sinds ik onder bewind kwam en mn bankzaken dus ook niet meer zelf kan, is dat bedrag gigantisch verlaagd door mn bewindvoerder voor een bedrag dat niet eens in de buurt komt en waardoor mn saldo op mn beheerrekening behoorlijk is opgelopen :/ Prima als dat bedrag van mij blijft, dan geef ik dat later wel.. maar ik vond het wel belachelijk weinig.

- mag een bewindvoerder leefgeld blokkeren als het bedrag op de leefgeldrekening teveel oploopt en dat dus geld eigenlijk gewoon spaart. Staat nu op dus mn beheerrekening waar ik niet bijkan :( maar ze willen het ook niet terugstorten op mn leefgeldrekening ;(

[ Bericht 8% gewijzigd door Kamelenteen op 27-11-2024 11:31:40 ]
  woensdag 27 november 2024 @ 10:10:25 #13
453903 paardendokter
pi_215695128
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 01:09 schreef Kamelenteen het volgende:
....Traject van 18 maanden en dan schuldenvrij en nieuwe start....
Ik dacht dat je pas na drie jaar een schone lei hebt met kwijtgescholden schulden...
  woensdag 27 november 2024 @ 10:17:40 #14
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215695178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:10 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Ik dacht dat je pas na drie jaar een schone lei hebt met kwijtgescholden schulden...
Dat was ook zo voorheen, maar per 1 juli 2023 is de wetgeving daaromtrent veranderd en is de termijn teruggebracht naar 18 maanden. Wat overigens gewoon belachelijk is naar mijn idee, maar dat terzijde.
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 13:45:07 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215697257
Teveel dat je moet bespreken met je begeleider en een gesprek met je bewindvoerder. Op veel kan geen ander een antwoord geven.
  woensdag 27 november 2024 @ 17:00:25 #16
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215698854
Op het moment overweeg ik gewoon die hele bewindvoering en schuldhulp stop te zetten. Het levert me alleen maar frustraties op nu :/
  Moderator woensdag 27 november 2024 @ 18:05:15 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_215699507
Wat is het alternatief. Het lost niet vanzelf op. Laat de gemeente hun werk doen. Vraag een ETA van de bewindvoerder. Het is ook niet in 18 maanden ontstaan. Vroegst was het 3 jaar. Dus het is al in je voordeel veranderd.
  woensdag 27 november 2024 @ 19:01:35 #18
38824 Droopie
pi_215700130
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:00 schreef Kamelenteen het volgende:
Op het moment overweeg ik gewoon die hele bewindvoering en schuldhulp stop te zetten. Het levert me alleen maar frustraties op nu :/
Ik heb te weinig verstand ervan, maar zou je niet een keer advies bij de rechtbank kunnen vragen als je het idee dat je oneerlijk wordt behandelt.

Het zou voor jou helemaal niets horen uit te maken of je in Rotterdam woont of ergens anders qua financien.

Uiteindelijk waardeert een rechtbank het wel als je eerlijk je probleem aangeeft, afgezien of ze je kunnen helpen, ipv eenzijdig opzeggen en je straks door een schuldeiser voor het gerecht wordt gesleept.
Hell To The Liars
  woensdag 27 november 2024 @ 23:13:57 #19
508173 Mhnl1979
pi_215703858
Een heleboel vragen en terecht! Waar het op lijkt is dat je oude bewindvoerder de boel verkocht heeft aan de nieuwe en winst opstrijkt door de ‘intakekosten’ . Tegenwoordig mag dat niet meer, maar misschien toen nog wel.
Dit kun je sowieso zien in de nieuwe beschikking waarin staat of er opstartkosten in rekening mag worden gebracht. Tegenwoordig mag dat alleen als de onderbewind gestelde zelf om een nieuwe bewindvoerder vraagt.

Voordat een bewindvoerder inzichtelijk heeft wat alle vorderingen zijn, kan wel even duren. Maar in jouw geval lijkt er wel meer aan de hand te zijn.

En bewindvoerder treed normaal gesproken namens jou op, in jouw financiële belang. Zij mogen de minnelijke schuldregeling doen, of dat uitbesteden aan de gemeente (kredietbank).
Daarom zullen ze ook beoordelen of kostgeld in het budget past bijvoorbeeld.

Hoeveel jouw ouders terugkrijgen van hun lening weet je trouwens pas als het hele traject van de WSNP is afgerond. Dan weten ze hoeveel er is gespaard in 18 maand en de rest wordt kwijtgescholden (schone lei).

Over je saldo op je leefgeldrekening. De bewindvoerder gaat over al je geld dus ook daarover. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet mag overleggen.

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande.

Groet Maurits
  donderdag 28 november 2024 @ 01:31:57 #20
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215704210
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 18:05 schreef Rene het volgende:
Wat is het alternatief. Het lost niet vanzelf op. Laat de gemeente hun werk doen. Vraag een ETA van de bewindvoerder. Het is ook niet in 18 maanden ontstaan. Vroegst was het 3 jaar. Dus het is al in je voordeel veranderd.
Wat is het alternatief? Goede vraag. Nu komt het er neer dat ik het gemeentelijk traject inga. Die zal hetzelfde doen als NZ, neem ik aan. En gezien er een medische verklaring ligt zou dit snel opgepakt kunnen worden en naar ik van mn begeleider* hoor zou dat slechts 4 maanden duren hier, want: problematische schulden icm onvoldoende verdiencapaciteit. Zoiets.. Mn hart klopt, ik adem dus in die zin heb ik weinig keus dan de boel maar uitzetten.

Wat me echter wel tegen de borst stuit is dat ik gewoon klaar had kunnen zijn. WSNP in, met terugwerkende kracht icm dwangakkoord. Er is -vermoedelijk daarvoor- een mediche keuring ondergaan bij een arts. Ter sprake gebracht in februari, waarna weer weken overheen gingen omdat ik daar vragen over had en er antwoord kwam van NZ, maar uiteindelijk is die aangevraagd en in juli die keuring ondergaan. NZ had aan de schuldeisers aangegeven daarop te te wachten tot een eindvoorstel. 3 maanden na die keurng is er geen eindvoorstel. En na contact met BB2 hoor ik opeens dat er nog geen schuldhulpverlening ofzo was, later dat NZ aangeeft dat het traject mislukt is door de houding van mijn gemeente en mij om weer wat later te horen van mijn gemeente dat er nooit contact is geweest met NZ rondom mijn casus. En dat BB2 tot de conclusie komt dat NZ haar onjuist heeft voorgelicht.

Ik kan dus wel concluderen dat NZ wel iets heeft gedaan, er in februari al wat liep vanwege de verdiencapaciteit/medische keuring/sollicitatieplicht en mogelijk richting WSNP ivm die keuring, maar of er WSNP is aangevraagd bij de rechter door NZ bijvoorbeeld? Geen idee. Als zo'n traject 18 maanden duurt,en je de WSNP ook in kan met terugwerkende kracht dan mag je verwachten dat er allang een WSNP verzoek moet liggen bij de rechtbank. We zijn nu 17 maanden verder, dossier is nu kleine maand terug weggehaald bij NZ door BB2 en overgeheveld naar gemeentelijke schuldhulp.

Heeft NZ de boel verkloot [sub][omdat ze bijv. per maand betaald worden en commercieel als de neten zijn,misschien te veel zaken hebben maar te weinig personeel? /sub]
Heeft BB1/BB2 meer druk moeten zetten op NZ?

Hoofdvraag in deze: Hoe werkt zo'n traject. Wat is de tijdlijn ervan?
-hoelang duurt het gemiddeld voordat bijv. de schuldeisers worden benaderd/op de hoogte worden gesteld.
-hoelang hebben zij dr tijd om de vordering in te dienen?
-hoelang duur het voor er een plan opgesteld nalv die vorderingen? Dus voorstel zeg maar, waarmee ze wel/niet akkoord gaan.
-Als niet iedereen akkoord gaat, dan zal het een dwangakkoord moeten worden of WSNP. Dat loopt dan via de rechtbank. Hoeveel tijd is er verstreken normgaalgesproken voordat de rechtbank in het plaatje betrokken wordt?Het lijkt me dat jedat niet in maand 16 aanvraagt,, dus dat zou er al moeten zijn. Of dat ook gedaan is, geen idee. Ik weet enkel dat een medische keuring voor de rechtercommissaris/WSNPis, maar of de hele rechtbank/WSNP betrokken is?Waarchijnlijk niet, want ik sta niet in het WSNP-register..

Al met al, ik vraag me dus gewoon ook af of NZ wel goed werk heeft afgeleverd en eerlijk gezegd heb ik het idee dat ze dat totaal niet hebben gedaan. Ze zijn onbereikbaar, reageren niet of nauwelijks op mail, stellen schuldeisers (waaronder mn ouders,waardoor ik enig inzcht heb in dat stukje) ook niet op de hoogte. Ik heb gewoon het idee dat ze gewoon alles lekker op zn beloop laten en prutswerk afleveren. Ik hoor niemand positief over die partij.

En het feit dat BB2 het dossier weghaalt en overhevelt naar de gemeente zegt ook wel wat.

Ik wil inzage in mn dossier bij NZ, alle correspondentie inzien die ze hebben verricht met wie dan ook. Per mail aangevraagd. Dat is 30 september gebeurd, naar info@ en 'medewerkernaam´@ NZ. Totale stilte, geen reactie :(
:(

En ook al maanden stilte bij mn ouders, omtrent hun vordering. Geen eindvoorstel en ze weten evenmin voor welk bedrag hun vordering erkend is voor de schuldenlijst.

Uit deze post blijkt mn frustatie ook wel weer. Ik heb gewoon echt het idee dat zij totaal ongeschikt zijn voor dit werk en ik daar nu dus de dupe door ben.
  donderdag 28 november 2024 @ 01:39:14 #21
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215704220
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 19:01 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik heb te weinig verstand ervan, maar zou je niet een keer advies bij de rechtbank kunnen vragen als je het idee dat je oneerlijk wordt behandelt.

Het zou voor jou helemaal niets horen uit te maken of je in Rotterdam woont of ergens anders qua financien.

Uiteindelijk waardeert een rechtbank het wel als je eerlijk je probleem aangeeft, afgezien of ze je kunnen helpen, ipv eenzijdig opzeggen en je straks door een schuldeiser voor het gerecht wordt gesleept.
Ik heb zelf nog nooit contact gehad met de rechtbank.

Het zou idd niet uit moeten maken of ik in Rotterdam woon of elders. Toch werd er dus beweerd door BB2 dat het traject mislukt is en mijn gemeente lastiger is dan Rotterdam. Tot bleek dat mijn hele gemeente nooit contact heeft gehad met NZ of BB1 over schuldhulp en NZ dat wel beweerde. Zij is dus onjuist ingelicht door NZ die de schuldhulp uitvoert.

Ik weet ook niet wat de gebruikelijke route is voor beschermingsbewindvoerder. Of zij de schuldhulp zelf regelen of dat zij daarvoor bijv. eerst de gemeente benaderen. Kennelijk heeft BB1 dit doorgezet naar een commercieel schuldhulpbedrijf om dat uit te voeren en ook nooit mijn gemeente benaderd. Ik vond het wel allemaal best, heb het contract doorgelezen, getekend en was allang blij dat die schuldsanering tegenwoordig 18 maanden is. En gezien ik eind juni dat heb getekend, zou ik in die nieuwe regeling vallen van 18 maanden.

Nouja, 18maanden als je een fatsoenlijk bedrijf treft die het niet verkloot kennelijk :( :( :(

[ Bericht 9% gewijzigd door Kamelenteen op 28-11-2024 07:35:23 ]
  donderdag 28 november 2024 @ 01:53:28 #22
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215704228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 23:13 schreef Mhnl1979 het volgende:
Een heleboel vragen en terecht! Waar het op lijkt is dat je oude bewindvoerder de boel verkocht heeft aan de nieuwe en winst opstrijkt door de ‘intakekosten’ . Tegenwoordig mag dat niet meer, maar misschien toen nog wel.
Dit kun je sowieso zien in de nieuwe beschikking waarin staat of er opstartkosten in rekening mag worden gebracht. Tegenwoordig mag dat alleen als de onderbewind gestelde zelf om een nieuwe bewindvoerder vraagt.

Voordat een bewindvoerder inzichtelijk heeft wat alle vorderingen zijn, kan wel even duren. Maar in jouw geval lijkt er wel meer aan de hand te zijn.

En bewindvoerder treed normaal gesproken namens jou op, in jouw financiële belang. Zij mogen de minnelijke schuldregeling doen, of dat uitbesteden aan de gemeente (kredietbank).
Daarom zullen ze ook beoordelen of kostgeld in het budget past bijvoorbeeld.

Hoeveel jouw ouders terugkrijgen van hun lening weet je trouwens pas als het hele traject van de WSNP is afgerond. Dan weten ze hoeveel er is gespaard in 18 maand en de rest wordt kwijtgescholden (schone lei).

Over je saldo op je leefgeldrekening. De bewindvoerder gaat over al je geld dus ook daarover. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je niet mag overleggen.

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande.

Groet Maurits
Over het hoe/wat/waar/waarom ik van BB1 naar BB2 ben overgezet, weet ik niet zo heel veel. BB1 heeft mij verteld dat er teveel tijd in ging zitten, zou teveel kosten, dat ze willen inkrimpen en dat ze een nieuwe bewindvoerder hadden gevonden en dat de meid die mijn bewindvoering dus deed mee met mijn dossier zou gaan naar BB2 en er voor mij zodoende weinig zou veranderen.

Zij heeft bij BB2 een kleine 2,3 maanden gewerkt en is toen vertrokken naar een ander bedrijf. Mijn dossier bleef bij BB2. In mn online dossier zag ik dus dat er 750 euro in rekening is gebracht voor die 'overgangsposten' en onder andere daar ben ik pissig om: het was dus niet mijn initiatief om naar BB2 over te stappen. Mijn dossierbehandelaar was dezelfde dus waarom overgangskosten in rekening brengen? Of ze betaald hebben om mijn bewind over te nemen, geen idee. Maar met dit soort bedragen is het natuurlijk wel lucratief om elk jaar koehandel te drijven met je clienten en te rouleren met dossiers en bewindvoerders. Waar kan ik vinden dat die kosten idd niet in rekening gebracht mogen worden?

Het was niet mijn voorstel om over te stappen. BB1 had wel mijn goedkeuring nodig voor de rechtbank. Ik heb een beschikking gezien van de Rb, waarbij BB1 af ziet van afsluitkosten oid. ,uit haar taak is ontheven en BB2 is aangesteld als mijn nieuwe bewindvoerder.

Zou ik geen akkoord hebben gegeven, dan zou ik zelf een nieuwe bewindvoerder hebben moeten zoeken.

Kennelijk heeft BB1 dus de minnelijke traject uitbesteed van NZ. De gemeente was er namelijk niet bij betrokken, bleek na ruim 15 maanden :( Verre van logisch, lijkt me maar ik ben een leek.

Afloscapaciteit is 5%,maar daar ligt beslag op. Iets van 6-7 tientjes max per maadn. Ofwel, nihil.

Op mn rekening werd er fors meer gespaard dan die 6-7 tientjes omdat ik gedurende een groot deel van de bewindvoering officieel dakloos was maar bij mn ouders verbleef en eigenlijk daar gewoon op hun kosten leefde. En dat kostgeld dat mn bewindvoerder ter compensatie daarvan overmaakte was een whopping 75 euro per maand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kamelenteen op 28-11-2024 02:13:08 ]
  donderdag 28 november 2024 @ 11:26:18 #23
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215706197
En vandaag ligt er in mn brievenbus een brief van het CAK. Ik ben weer aangemeld bij ze dus waarschijnlijk heeft mn bewindvoerder te laat of niet betaald. Gaat lekker, kost me weer een tientje aan extra premie.
  donderdag 28 november 2024 @ 11:34:22 #24
38824 Droopie
pi_215706244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:26 schreef Kamelenteen het volgende:
En vandaag ligt er in mn brievenbus een brief van het CAK. Ik ben weer aangemeld bij ze dus waarschijnlijk heeft mn bewindvoerder te laat of niet betaald. Gaat lekker, kost me weer een tientje aan extra premie.
Ik merk wel wat dingen op, heb je de bewind voering van te voren goed onderzocht en besproken.
Ben je boos of wil je er wel voor gaan.

Kan me voorstellen dat in begin het heel veel informatie is en dat je denkt ik zie wel wat er uit komt en je ging ervan uit dat je een fijne betrouwbare bewindvoerder zou treffen.

Ik zou maar eens goed in de materie duiken in plaats van gelijk naar de bewindvoerder te wijzen.
Dan heb je straks of door die kosten terecht zijn of je hebt een goede basis om een contact op te nemen met het klachtenloket.

https://www.juridischloke(...)chten-bewindvoering/

Iets zegt mij dat er heel veel mensen met klachten zijn bij die bewind voerders, terwijl er misschien veel meer achter zit met betrekking tot de wet.
Want als ze de wet niet goed uitvoeren kunnen ze ook gewoon hun beroepslicentie verliezen.
Hell To The Liars
  donderdag 28 november 2024 @ 12:01:21 #25
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215706431
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:34 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik merk wel wat dingen op, heb je de bewind voering van te voren goed onderzocht en besproken.
Ben je boos of wil je er wel voor gaan.

Kan me voorstellen dat in begin het heel veel informatie is en dat je denkt ik zie wel wat er uit komt en je ging ervan uit dat je een fijne betrouwbare bewindvoerder zou treffen.

Ik zou maar eens goed in de materie duiken in plaats van gelijk naar de bewindvoerder te wijzen.
Dan heb je straks of door die kosten terecht zijn of je hebt een goede basis om een contact op te nemen met het klachtenloket.

https://www.juridischloke(...)chten-bewindvoering/

Iets zegt mij dat er heel veel mensen met klachten zijn bij die bewind voerders, terwijl er misschien veel meer achter zit met betrekking tot de wet.
Want als ze de wet niet goed uitvoeren kunnen ze ook gewoon hun beroepslicentie verliezen.
Ik heb bewust voor bewindvoering gekozen, zodat ik uit de schulden zou kunnen komen. Mn post weer geopend zou worden, zorgverzekeraar weer betaald zou worden,enz. Al mn post is uit handen genomen, correspondentie doet bewindvoerder, enz. Dat is helemaal prima en dat is waar ze voor betaald worden.

Met de nieuwe bewindvoerder van BB2 begon het al gelijk lekker. Wil mn boodschappen pinnen, kan niet. Check mn saldo en dr stond een paar euro op mn rekening, wat onmogelijk zou moeten zijn gezien mn uitgavenpatroon. Ik verlies diezelfde dag mn bankpas, meld dat aan haar zodat ze een nieuwe bankpas kan aanvragen en de eerste keer dat ik daarmee wil pinnen bij de kassa 1.5 week later kan ik niet pinnen want ik stond rood. Er is dus geen leefgeld overgemaakt.. Bleek dus stopgezet te zijn om onduidelijke redenen. Overigens niet door haar, maar door haar voorgangster van BB1 die net vertrokken was naar een andere werkgever.

Ik moet voor een woning mn inschrijving bij woonnet verlengen. Betaling gaat per ideal. Kan ik niet, ik kan alleen pinnen van mn leefgeldrekening, dus haar mn inloggegevens doorgegeven met het verzoek dat te betalen. Mevrouw kan geen idealbetalingen verrichten, ik moest het maar met mn persoonlijk begeleider regelen. Bij BB1 was het simpel. BB1 betaalde het vanaf de bedrijfsrekening om het gelijk weer bij mij in rekening te brengen. Detail: ik sta op de lijst voor een urgentiewoning via de gemeente,daar MOET ik een geldige inschrijving voor hebben. Heb ik die op het moment van aanbieden van een woning niet, moet ik 2 jaar wachten voor een nieuwe woning en dat is geen optie.

En dan nu dus een brief van het CAK dat er een premieachterstand is kennelijk en ik bij hen weer aangemeld ben. Hoe moeilijk is het om een automatische incasso daarvoor af te geven op mn beheerrekening of simpelweg op tijd te betalen? CAK= verhoogde premie, hun fout maar kost mij dus geld. Dat zijn simpele dingen.. en toch gaat het mis.

De huidige bewindvoerster van BB2 heb ik net 2-3 maanden en het zal geen opzet of onervarenheid zijn, maar slordig is het wel allemaal.

Maar mn grote klacht ligt bij NZ.. morgen is het 2 maanden geleden dat ik hen op 2 emailadressen heb gemaild om een afspraak te maken mijn dossier in te zien om te weten te komen waarom dat schuldentraject is mislukt. Om te weten te komen wat ze met wie hebben gecommuniceerd, wat ze hebben uitgevoerd dus eigenlijk al die tijd. BB2 heeft hen ook gemaild: totaal geen reactie en heeft besloten uiteindelijk het dossier terug te halen en over te dragen aan de gemeentelijke schuldhulp. Ik heb haar ook al aangeven dat ik na die 18 maanden niet opnieuw bij hen te zullen tekenen. Bij BB1 had ik ook al eerder gevraagd of ik kon overstappen naar een andere schuldhulpverlener. Dat bedrijf, ik kan niets anders dan vermoeden dat zij gewoon de oorzaak zijn dat de minnelijke schuldhulp is misgelopen. Kan niet anders, als je alles tergend langzaam doet, mails pas na lange tijd beantwoord en.. Dat zal me de correspondentie met schuldeisers wel niet anders zijn..

Moet ook BB1 eens mailen, want ik wil ook de correspontie en mn dossier daar inzien, Ik wil weten hoe zij bij NZ zijn uitgekomen om de schuldhulp te doen, waarom er niet is gekozen voor gemeentelijke schuldhulp, enz.

Als ik NZ kan aanpakken zou ik dat graag doen. Ik hoor van niemand letterlijk ook maar iets positiefs over ze en dat ik 1 van 2 ben waar de schuldhulp is mislukt bij een bewindvoerder die al 10jaar dat werk doet,zegt ook wel wat :(

Bewindvoering an sich is goed en fijn, maar het verloopt gewoon niet altijd even lekker. En daar wil ik me nu dus wel even in vastbijten. Als de schuldhulp loopt, kan ik zelf mn post ook wel weer openen, rekeningen kunnen met incasso worden bepaald zodat ik er geen omkijken meer naar heb, enz. Belangrijkst was die schulden inventariseren en de schuldhulp maar dan moet dat wel goed lopen.

Zorgverzekeraar net gebeld voor opheldering; ik ga teruggebeld worden. Dat ik nu weer opnieuw aangemeld ben bij het CAK vind ik gewoon slordig en irriteert me dus omdat juist dat soort dingen reden waren om bewindvoering aan te vragen :(

[ Bericht 3% gewijzigd door Kamelenteen op 28-11-2024 12:35:18 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:53:43 #26
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215713460
En even de vraag:

Zoals aangegeven heeft BB1 aangegeven in te willen krimpen en zij heeft een opvolgende bewindvoerder gevonden in BB2.

De medewerker van BB1 is overgegaan naar BB2 en zodoende zou er voor mij qua bewindvoerder niets veranderen. Heb net even de factuur bekeken die van mijn rekening is geincasseerd twv 760 euro: 'aanvangskosten'.

Is deze factuur terecht? Mijn bewindvoerster ging immers mee naar BB2 en was volledig op de hoogte van het dossier. Zij hoeft zich niet in te lezen, niks. Ze is volledig op de hoogte.

Wat nou als deze bewindvoerster onder de trein had gekomen. Had mij dat dan ook 760 euro gekost omdat een collega van haar het moet overnemen en zich moet inlezen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 29-11-2024 09:22:30 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:13:17 #27
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_215713583
Beste TS,

Goed dat je je verhaal zo uitgebreid uiteen weet te zetten, maar het is te complex om er goed op te antwoorden. Ik zou een gesprek met de gemeente (sociale zaken) aanvragen en hen dit mondeling toelichten met documentatie eronder dat een en ander buiten jouw macht heeft gelegen.

Jij lijkt mij van goede wil, en als de gemeente dat ook ziet én dat jij het slachtoffer bent van falende bureau's hoop ik dat de vermeende schade door hen door de vingers wordt gezien.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:22:34 #28
201761 phpmystyle
pi_215713633
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:53 schreef Kamelenteen het volgende:
En even de vraag:

Zoals aangegeven heeft BB1 aangegeven in te willen krimpen en zij heeft een opvolgende bewindvoerder gevonden in BB2.

De medewerker van BB1 is overgegaan naar BB2 en zodoende zou er voor mij qua bewindvoerder niets veranderen. Heb net even de factuur bekeken die van mijn rekening is geincasseerd twv 760 euro: 'aanvangskosten'.

Is deze factuur terecht? Mijn bewindvoerster ging immers mee naar BB2 en was volledig op de hoogte van het dossier. Zij hoeft zich niet in te lezen, niks. Ze is volledig op de hoogte.

Wat nou als deze bewindvoerster onder de trein had gekomen. Had mij dat dan ook 760 euro gekost omdat een collega van haar het moet overnemen?
Kleine check met chatgpt het volgende:
Bij overdracht dossier mag dat niet (dus als bewindvoerder het zelf overdraagt), bij starten nieuw bewind (omdat client tegenwerkt) dan wel.

Kun jij niet bij maatschappelijk werk terecht?
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:31:25 #29
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215713690
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kleine check met chatgpt het volgende:
Bij overdracht dossier mag dat niet (dus als bewindvoerder het zelf overdraagt), bij starten nieuw bewind (omdat client tegenwerkt) dan wel.

Kun jij niet bij maatschappelijk werk terecht?
Ik moet nog naar het Juridisch loket ervoor. Dit alles zit me totaal niet lekker namelijk en houdt me continu bezig :(

Of chatGPT actueel is, weet ik niet. Er ligt ook een redelijk actuele uitspraak van de Hoge Raad: https://cassatieblog.nl/p(...)nvangswerkzaamheden/

Ik weet alleen niet of dat ook geldt als de bewindvoerder meegaat met het dossier. Daar was hier namelijk sprake van, wat de zaak toch weer anders maakt. Dan zijn er geen aanvangstwerkzaamheden,want mevrouw kent het dossier immers al.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:35:29 #30
201761 phpmystyle
pi_215713712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik moet nog naar het Juridisch loket ervoor. Dit alles zit me totaal niet lekker namelijk en houdt me continu bezig :(

Of chatGPT actueel is, weet ik niet. Er ligt ook een redelijk actuele uitspraak van de Hoge Raad: https://cassatieblog.nl/p(...)nvangswerkzaamheden/

Ik weet alleen niet of dat ook geldt als de bewindvoerder meegaat met het dossier. Daar was hier namelijk sprake van, wat de zaak toch weer anders maakt. Dan zijn er geen aanvangstwerkzaamheden,want mevrouw kent het dossier immers al.
Even overleggen, en anders factuur naar gemeente sturen?

Uitspraak gelezen: vind het raar dat dit zou kunnen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:38:32 #31
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215713727
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Even overleggen, en anders factuur naar gemeente sturen?

Uitspraak gelezen: vind het raar dat dit zou kunnen.
Het is ook raar.

Factuur zou naar mijn idee maar naar 1 partij moeten: naar de partij die haar werkzaamheden wilde inkrimpen en die de aanleiding is voor de overstap. In mijn geval BB1.

Maar helaas, het geld stond op mn rekening dus ik mag betalen :( Nee, MOET betalen.

De politiek is ermee bezig gelukkig: https://www.schulinck.nl/(...)ewind-moeten-omlaag/
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:19:30 #32
201761 phpmystyle
pi_215713973
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Het is ook raar.

Factuur zou naar mijn idee maar naar 1 partij moeten: naar de partij die haar werkzaamheden wilde inkrimpen en die de aanleiding is voor de overstap. In mijn geval BB1.

Maar helaas, het geld stond op mn rekening dus ik mag betalen :( Nee, MOET betalen.

De politiek is ermee bezig gelukkig: https://www.schulinck.nl/(...)ewind-moeten-omlaag/

Even in contract treden met de gemeente en uitleggen ;)

Maar wat ik lees vind ik niet rechtvaardig indien het waar zou zijn. Die kosten horen mijn inziens moreel gezien niet bij jou als opdrachtnemer dossier overdraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')