abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 november 2024 @ 08:53:43 #26
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215713460
En even de vraag:

Zoals aangegeven heeft BB1 aangegeven in te willen krimpen en zij heeft een opvolgende bewindvoerder gevonden in BB2.

De medewerker van BB1 is overgegaan naar BB2 en zodoende zou er voor mij qua bewindvoerder niets veranderen. Heb net even de factuur bekeken die van mijn rekening is geincasseerd twv 760 euro: 'aanvangskosten'.

Is deze factuur terecht? Mijn bewindvoerster ging immers mee naar BB2 en was volledig op de hoogte van het dossier. Zij hoeft zich niet in te lezen, niks. Ze is volledig op de hoogte.

Wat nou als deze bewindvoerster onder de trein had gekomen. Had mij dat dan ook 760 euro gekost omdat een collega van haar het moet overnemen en zich moet inlezen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Kamelenteen op 29-11-2024 09:22:30 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:13:17 #27
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215713583
Beste TS,

Goed dat je je verhaal zo uitgebreid uiteen weet te zetten, maar het is te complex om er goed op te antwoorden. Ik zou een gesprek met de gemeente (sociale zaken) aanvragen en hen dit mondeling toelichten met documentatie eronder dat een en ander buiten jouw macht heeft gelegen.

Jij lijkt mij van goede wil, en als de gemeente dat ook ziet én dat jij het slachtoffer bent van falende bureau's hoop ik dat de vermeende schade door hen door de vingers wordt gezien.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:22:34 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215713633
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 08:53 schreef Kamelenteen het volgende:
En even de vraag:

Zoals aangegeven heeft BB1 aangegeven in te willen krimpen en zij heeft een opvolgende bewindvoerder gevonden in BB2.

De medewerker van BB1 is overgegaan naar BB2 en zodoende zou er voor mij qua bewindvoerder niets veranderen. Heb net even de factuur bekeken die van mijn rekening is geincasseerd twv 760 euro: 'aanvangskosten'.

Is deze factuur terecht? Mijn bewindvoerster ging immers mee naar BB2 en was volledig op de hoogte van het dossier. Zij hoeft zich niet in te lezen, niks. Ze is volledig op de hoogte.

Wat nou als deze bewindvoerster onder de trein had gekomen. Had mij dat dan ook 760 euro gekost omdat een collega van haar het moet overnemen?
Kleine check met chatgpt het volgende:
Bij overdracht dossier mag dat niet (dus als bewindvoerder het zelf overdraagt), bij starten nieuw bewind (omdat client tegenwerkt) dan wel.

Kun jij niet bij maatschappelijk werk terecht?
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:31:25 #29
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215713690
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kleine check met chatgpt het volgende:
Bij overdracht dossier mag dat niet (dus als bewindvoerder het zelf overdraagt), bij starten nieuw bewind (omdat client tegenwerkt) dan wel.

Kun jij niet bij maatschappelijk werk terecht?
Ik moet nog naar het Juridisch loket ervoor. Dit alles zit me totaal niet lekker namelijk en houdt me continu bezig :(

Of chatGPT actueel is, weet ik niet. Er ligt ook een redelijk actuele uitspraak van de Hoge Raad: https://cassatieblog.nl/p(...)nvangswerkzaamheden/

Ik weet alleen niet of dat ook geldt als de bewindvoerder meegaat met het dossier. Daar was hier namelijk sprake van, wat de zaak toch weer anders maakt. Dan zijn er geen aanvangstwerkzaamheden,want mevrouw kent het dossier immers al.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:35:29 #30
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215713712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Ik moet nog naar het Juridisch loket ervoor. Dit alles zit me totaal niet lekker namelijk en houdt me continu bezig :(

Of chatGPT actueel is, weet ik niet. Er ligt ook een redelijk actuele uitspraak van de Hoge Raad: https://cassatieblog.nl/p(...)nvangswerkzaamheden/

Ik weet alleen niet of dat ook geldt als de bewindvoerder meegaat met het dossier. Daar was hier namelijk sprake van, wat de zaak toch weer anders maakt. Dan zijn er geen aanvangstwerkzaamheden,want mevrouw kent het dossier immers al.
Even overleggen, en anders factuur naar gemeente sturen?

Uitspraak gelezen: vind het raar dat dit zou kunnen.
  vrijdag 29 november 2024 @ 09:38:32 #31
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_215713727
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Even overleggen, en anders factuur naar gemeente sturen?

Uitspraak gelezen: vind het raar dat dit zou kunnen.
Het is ook raar.

Factuur zou naar mijn idee maar naar 1 partij moeten: naar de partij die haar werkzaamheden wilde inkrimpen en die de aanleiding is voor de overstap. In mijn geval BB1.

Maar helaas, het geld stond op mn rekening dus ik mag betalen :( Nee, MOET betalen.

De politiek is ermee bezig gelukkig: https://www.schulinck.nl/(...)ewind-moeten-omlaag/
  vrijdag 29 november 2024 @ 10:19:30 #32
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215713973
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 09:38 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Het is ook raar.

Factuur zou naar mijn idee maar naar 1 partij moeten: naar de partij die haar werkzaamheden wilde inkrimpen en die de aanleiding is voor de overstap. In mijn geval BB1.

Maar helaas, het geld stond op mn rekening dus ik mag betalen :( Nee, MOET betalen.

De politiek is ermee bezig gelukkig: https://www.schulinck.nl/(...)ewind-moeten-omlaag/

Even in contract treden met de gemeente en uitleggen ;)

Maar wat ik lees vind ik niet rechtvaardig indien het waar zou zijn. Die kosten horen mijn inziens moreel gezien niet bij jou als opdrachtnemer dossier overdraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')