Ja dat staat in het artikel in de OP Hans.quote:Op maandag 25 november 2024 12:13 schreef junkiesietze het volgende:
Ik hoorde op de radio dat ze een minderjarig meisje in belgie hebben aangehouden hiervoor.
OP's lezenquote:Op maandag 25 november 2024 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja dat staat in het artikel in de OP Hans.
quote:Op maandag 25 november 2024 12:21 schreef DJKoster het volgende:
GeenStijl en Telegraaf quotes.
Het zal dan wel de waarheid zijn
quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)hool-shootings-bredaquote:Op maandag 25 november 2024 12:21 schreef DJKoster het volgende:
GeenStijl en Telegraaf quotes.
Het zal dan wel de waarheid zijn
Als Joop iets gelijkwaardigs meld met als enig bewijs "volgens bronnen van Joop" vind ik het terecht dat er enige vraagtekens zijn.quote:Op maandag 25 november 2024 12:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]x oneindig.
Wat is wel een goede bron volgens jullie? Joop?
gtfo gekkies.
Tot nu toe heeft enkel de Telegraaf het over de " linksactivistische pro-Pallie-hoek.", inderdaad. Even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.quote:Op maandag 25 november 2024 12:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Als Joop iets gelijkwaardigs meld met als enig bewijs "volgens bronnen van Joop" vind ik het terecht dat er enige vraagtekens zijn.
Gekkie
quote:Op maandag 25 november 2024 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://jeugdjournaal.nl/(...)gen-scholen-in-breda
precies wat er mist bij de door jou aangehaalde artikelen van NOS en het jeugdjournaal. Maar dat was je vast ontgaanquote:zijn volgens 'bronnen van De Telegraaf' afkomstig uit linksactivistische pro-Pallie-hoek.
Ligt er aan waar ze over berichten. Mbt politiek nieuws zijn ze ook nogal gekleurd.quote:Op maandag 25 november 2024 12:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]x oneindig.
gtfo gekkies.
Daar blijft het hele 'pro-Palestina' narratief achterwege.quote:Op maandag 25 november 2024 12:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)hool-shootings-breda
Nogal?quote:Op maandag 25 november 2024 13:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ligt er aan waar ze over berichten. Mbt politiek nieuws zijn ze ook nogal gekleurd.
Het is inmiddels al bewezen niet waar. Zou ook niet de eerste keer zijn dat de Telegraaf zoiets verzint.quote:Op maandag 25 november 2024 12:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]x oneindig.
gtfo gekkies.
Het was kennelijk een minderjarig meisje uit België, dus dan is het bedreigen van een Bredase scholengemeenschap sowieso ook wat bijzonder.quote:Op maandag 25 november 2024 13:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De pro-pallies zijn niet bepaald m'n vriendjes, maar ik vind de link tussen de Palestijnse kwestie en eenlingen die dreigen met schietpartijen op een random school niet perse voor de hand liggen. Weten we zeker dat dit niet "gewoon" een geflipte leerling is die toevallig ook een Palestijns vlaggetje als Feesboekprofielfoto, of zoiets, heeft?
O God je leest het jeugdjournaal artikel ook nog…quote:Op maandag 25 november 2024 12:59 schreef stalybridge het volgende:
[..]
[..]
precies wat er mist bij de door jou aangehaalde artikelen van NOS en het jeugdjournaal. Maar dat was je vast ontgaan
Ja, dat is raar. Misschien familie van een leerling daar, of een ex-vriendje, ofzoiets. Als er enige aanwijzingen zijn voor een breder achterliggend idee/groep moet dat uiteraard onderzocht worden, maar dat Iran er een geopolitiek belang bij heeft om valse meldingen te stimuleren over schietpartijen op Nederlandse middelbare scholen lijkt me niet perse een voor de hand liggende conclusie.quote:Op maandag 25 november 2024 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het was kennelijk een minderjarig meisje uit België, dus dan is het bedreigen van een Bredase scholengemeenschap sowieso ook wat bijzonder.
Klopt. Joop gooit meningen op het internet en geenstijl checkt bronnen en maakt hun eigen sausje. Feitelijk klopt het altijd daar, wat je niet over joop kunt zeggen.quote:Op maandag 25 november 2024 12:55 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Als Joop iets gelijkwaardigs meld met als enig bewijs "volgens bronnen van Joop" vind ik het terecht dat er enige vraagtekens zijn.
Gekkie
Joop ook. Alleen checked GS hun bronnen.quote:Op maandag 25 november 2024 13:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Ligt er aan waar ze over berichten. Mbt politiek nieuws zijn ze ook nogal gekleurd.
Joop doet hetzelfde als GS volgens mij.quote:Op maandag 25 november 2024 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Joop gooit meningen op het internet en geenstijl checkt bronnen en maakt hun eigen sausje. Feitelijk klopt het altijd daar, wat je niet over joop kunt zeggen.
Ik lees toch vooral veel gespeculeer bij de Telegaar en GS.quote:Op maandag 25 november 2024 13:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Joop ook. Alleen checked GS hun bronnen.
Zoals gezegd.
Wat is hier feitelijk onjuist dan?
https://www.geenstijl.nl/5180018/pallie-pallie
Zo heel toevallig zou dat dan ook weer niet zijn.quote:Op maandag 25 november 2024 13:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De pro-pallies zijn niet bepaald m'n vriendjes, maar ik vind de link tussen de Palestijnse kwestie en eenlingen die dreigen met schietpartijen op een random school niet perse voor de hand liggen. Weten we zeker dat dit niet "gewoon" een geflipte leerling is die toevallig ook een Palestijns vlaggetje als Feesboekprofielfoto, of zoiets, heeft?
En het is alweer een dag of 10 rustig bij die palliewappies.quote:Op maandag 25 november 2024 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zo heel toevallig zou dat dan ook weer niet zijn.
Dus in de stad(?) waar het Belgische meisje woont , waar we niks van weten anders dan dat ze uit België komt en minderjarig is, zouden pro-Hamas lieden door de straten hebben gemarcheerd en daardoor ga ga je dan maar een Nederlandse scholengemeenschap bedreigen?quote:Op maandag 25 november 2024 14:17 schreef Scorpie het volgende:
Dat krijg je ervan als je pro-Hamas lieden door de straten van je stad laat marcheren.
Joop is knettergek. Dat is het enige woord dat bij ze past.quote:Op maandag 25 november 2024 13:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
Behoorlijk. Enigszins. Danig. Tamelijk.
Dit is gewoon ontzettend zwak onderbouwd.quote:Op maandag 25 november 2024 12:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]x oneindig.
gtfo gekkies.
Kinderen groomen voor hun aanslagen, een bekende Hamas tactiek, dat dan weer wel.quote:Op maandag 25 november 2024 13:53 schreef Flow3r het volgende:
Een minderjarig kind uit Belgie, lijkt me eerder een geval van grote bek, wel blaffen maar niet bijten
Het wordt iets minder bijzonder nu zou blijken dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft:quote:Op maandag 25 november 2024 13:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het was kennelijk een minderjarig meisje uit België, dus dan is het bedreigen van een Bredase scholengemeenschap sowieso ook wat bijzonder.
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitterquote:Het meisje is aangehouden in België, maar beschikt over de Nederlandse nationaliteit. De Nederlandse politie heeft daarvoor samengewerkt met de Belgische autoriteiten.
Da's niet zo gek natuurlijk, want het grensgebied zit vol met Nederlanders die voor de belastingen naar België zijn verkast. En tevens ligt Breda niet ver van de grens en ligt één van de genoemde scholen ook nog eens (bijna)aan de zuidelijke rand van Breda.quote:Op maandag 25 november 2024 14:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het wordt iets minder bijzonder nu zou blijken dat ze de Nederlandse nationaliteit heeft:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
In bijvoorbeeld de VS zou zoiets foute boel zijn, maar hier is het meestal een grote bek en niets er achter.quote:Op maandag 25 november 2024 11:54 schreef Ali_boo het volgende:
Update - Minderjarig meisje uit België aangehouden voor dreiging Breda
Daar ben ik niet zo zeker vanquote:Op maandag 25 november 2024 15:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In bijvoorbeeld de VS zou zoiets foute boel zijn, maar hier is het meestal een grote bek en niets er achter.
O God ik neem een user serieus. Oh nee, ik nam jou serieus. Ok fair enough.quote:Op maandag 25 november 2024 13:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O God je leest het jeugdjournaal artikel ook nog…
Hmm.quote:Op maandag 25 november 2024 13:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees toch vooral veel gespeculeer bij de Telegaar en GS.
quote:Op maandag 25 november 2024 14:20 schreef Nielsch het volgende:
Speculasies werd mede mogelijk gemaakt door het CIDI
quote:Nieuwe bedreigingen aan scholen in Brabant en Flevoland
De politie onderzoekt nieuwe bedreigingen aan scholen in de provincies Noord-Brabant en Flevoland. In de berichten wordt gedreigd met schietpartijen en bommen.
Op sociale media gaan bedreigingen rond aan het adres van een aantal middelbare scholen in Den Bosch. Dat bevestigt een woordvoerder van de politie aan persbureau ANP na berichtgeving van Omroep Brabant. In de berichten wordt gedreigd dat er dinsdag geschoten zal worden op de scholen.
De woordvoerder laat weten dat de politie "best wat meldingen" heeft gekregen over de bedreigingen, zowel van mensen die de berichten onder ogen hebben gekregen als van de scholen in kwestie. De politie doet onderzoek naar de herkomst van de berichten.
Volgens Omroep Brabant, die een foto van de dreigende tekst in handen heeft, worden daarin het ds. Pierson College, Yuverta, de Bossche Vakschool en het Rodenborch College genoemd. De lessen op die scholen gaan dinsdagochtend gewoon door, zegt de regionale omroep.
Via het sociale medium Snapchat gaan ook berichten rond over dreigingen bij scholen in Almere en Lelystad. Ook daar gaan de scholen dinsdag gewoon open. Wel houdt de politie "een oogje in het zeil" bij de onderwijsinstellingen.
De politie houdt contact met de scholen. Op screenshots, die Omroep Flevoland heeft bijgevoegd van de dreigingen via sociale media, wordt onder meer gesproken over een bom en een schietpartij.
Minderjarigen opgepakt voor bedreigingen Rotterdam en Breda
Halverwege november was er ook sprake van bedreigingen aan scholen in Amsterdam, Nijmegen, Wijchen en in de regio Rotterdam. Een veertienjarige jongen uit Maassluis is toen opgepakt voor het dreigen met aanslagen op scholen in Vlaardingen, Maassluis en Maasland.
Zondagavond werden ook bedreigingen geuit aan het adres van middelbare scholen in Breda. Daarvoor werd in de nacht van zondag op maandag een minderjarig meisje uit België aangehouden. Haar precieze betrokkenheid wordt nog onderzocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |