abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215673708

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215673738
Wat is wijsheid jongens heb paar dagen geleden halve bitcoin gekocht om mee te liften in deze op mars.

wat voor aandeel of aandelen om dat wat te hedgen....
pi_215674851
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:25 schreef Golf8 het volgende:
Wat is wijsheid jongens heb paar dagen geleden halve bitcoin gekocht om mee te liften in deze op mars.

Als je nog geld over hebt nog meer crypto kopen
pindazakje
pi_215675208
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:25 schreef Golf8 het volgende:

Aandelen rijzen en dalen over het algemeen op dezelfde golven als crypto, dus dat lijkt me een vrij beroerde hedge. Je zou het kunnen doen met een optiestrategie op de bitcoin-ETT’s denk ik :P Maar zou gewoon accepteren dat crypto super volatiel is en je in korte tijd een hoop waarde kan kwijtraken. Als je dat risico liever niet loopt moet je je bitcoins verkopen.
  woensdag 27 november 2024 @ 10:29:17 #5
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_215695265
Zit te denken ASML te kopen. Waardering een stuk redelijker nu.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 29 november 2024 @ 19:34:13 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_215717833
Zijn er (of doen jullie dat) portefeuilles of kanalen om te volgen voor korte trades met een hoog risico karakter?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 29 november 2024 @ 22:16:37 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215719228
Ik volg de portefeuille van Michael Burry
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 30 november 2024 @ 14:58:20 #8
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_215723368
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2024 19:34 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er (of doen jullie dat) portefeuilles of kanalen om te volgen voor korte trades met een hoog risico karakter?
Ja, reddit :')
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_215728137
Zitten hier nog mensen in het Add Value Fund? Redelijk bekende speler in Nederlandse small/midcap aandelen. Ik heb er jaren geleden eens naar gekeken, kwam er nu weer op omdat ik mij aan het inlezen ben in TKH Group.

De beheervergoeding staat mij wel tegen.
Fondsvermogen Beheervergoeding op jaarbasis in %
Tot ¤ 100 miljoen 1,75%
Vanaf ¤ 100 miljoen tot ¤ 150 miljoen 1,50%
Vanaf ¤ 150 miljoen tot ¤ 200 miljoen 1,25%
Vanaf ¤ 200 miljoen 1,00%

[ Bericht 38% gewijzigd door Bucketlist op 30-11-2024 22:12:51 ]
pi_215732369
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 22:06 schreef Bucketlist het volgende:
Zitten hier nog mensen in het Add Value Fund? Redelijk bekende speler in Nederlandse small/midcap aandelen. Ik heb er jaren geleden eens naar gekeken, kwam er nu weer op omdat ik mij aan het inlezen ben in TKH Group.

De beheervergoeding staat mij wel tegen.
Fondsvermogen Beheervergoeding op jaarbasis in %
Tot ¤ 100 miljoen 1,75%
Vanaf ¤ 100 miljoen tot ¤ 150 miljoen 1,50%
Vanaf ¤ 150 miljoen tot ¤ 200 miljoen 1,25%
Vanaf ¤ 200 miljoen 1,00%
Add Value heeft best wel redelijk goede picks, maar zoals elk fonds zit je inderdaad met de fee. Op zich wel altijd goed dat ze zelf meeparticiperen / skin in the game hebben, maar het lijstje high potentials kan je ook vrij snel zelf maken (Aalberts, TKH, Nedap (mega illiquide), ASMI - Flow zitten ze wat mij betreft nu wel naast). Wel consistente outperformance.

Hun maandbericht is altijd wel het lezen waard.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_215733306
Ja, ze hebben een goed trackrecord en zijn in de maandberichten heel duidelijk. Op zich is de fee niet heel gek, zijn er actief mee bezig. Totale fee tikt bijna de 2% aan, dat is wat teveel.

Denk dat ik mee blijf lezen met de maandberichten en zelf de mooie aandelen kies. Voor nu alleen TKH.
pi_215735961
Tsjechje heeft Royal Mail en GLS nagenoeg binnen, PostNL zal dan wel snel volgen.
Best pilot in history
pi_215763409
Iemand hier wel eens gekeken naar Portillos? (fastgood keten uit omgeving Chicago).

NPS en AUV lijken erg goed voor fastfood chain, komend weekend maar eens in financiele gegevens duiken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  PR/Manusje van alles woensdag 4 december 2024 @ 09:10:13 #14
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_215763653
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 15:06 schreef nostra het volgende:
Tsjechje heeft Royal Mail en GLS nagenoeg binnen, PostNL zal dan wel snel volgen.
Gaan we daar blij van worden?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_215764063
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Gaan we daar blij van worden?
De vorige keer bood-ie 1 cent boven de 100-day average volgens mij, of was dat KPN? Denk dat het politiek sowieso nog wel een dingetje wordt. Is allemaal eng, privatiseren, ook als is de nutswaarde van iets als post allang niet meer waardevol.
Best pilot in history
pi_215764292
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2024 09:47 schreef nostra het volgende:

[..]
De vorige keer bood-ie 1 cent boven de 100-day average volgens mij, of was dat KPN? Denk dat het politiek sowieso nog wel een dingetje wordt. Is allemaal eng, privatiseren, ook als is de nutswaarde van iets als post allang niet meer waardevol.
Ik denk dat het vooral een politiek dingetje is vanwege de Postwet en dan misschien vooral artikel 15 lid 1:
quote:
Onze Minister wijst op basis van een transparante selectieprocedure voor onbepaalde tijd een postvervoerbedrijf aan dat belast is met de universele postdienst of een gedeelte hiervan.
Ik kan me zo voorstellen dat het politiek niet handig is om een buitenlands bedrijf daarvoor aan te wijzen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_215765621
Gaan jullie nog aandelen voor het einde van het jaar verkopen om VRH op aandelen te vermijden?
BlaBlaBla
pi_215767153
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 12:16 schreef Soldier2000 het volgende:
Gaan jullie nog aandelen voor het einde van het jaar verkopen om VRH op aandelen te vermijden?
En dan VRH op cash betalen?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_215767809
quote:
In zekere zin ik wel maar dat is meer een bijeffect.

Heb net een bod op een woning gedaan. Er van uitgaande dat het geaccepteerd wordt, wil ik geen risico lopen met aandelenkoersen dus daarom al m'n REIT's alvast verkocht.

Ik heb uiteraard geen overbruggingskrediet dus moet de hele woning voorschieten tot ik verhuisd ben en m'n huidige woning verkoop.

Zodra m'n huidige woning verkocht is, kan ik daarmee weer terug in de markt.
pi_215770878
quote:
Durf niet eens te kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215771050
quote:
Dat vindt de fiscus niet leuk. Zoiets heet peildatumarbitrage en leidt alleen tot een lagere heffing onder voorwaarden. Een van de voorwaarden is dat de arbitrage plaatsvindt voor 1 oktober/na 1 maart, of als je meer dan 3 maanden wacht met het terug omzetten van je spaargeld in aandelen. Het kan je een naheffing en eventueel een boete opleveren als je daar mee smokkelt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_215777418
quote:
Niet als specifiek doel, maar het is wel een bij-effect. Sowieso ben ik niet zo bang voor dat hele arbitragecircus van de fiscus; de handhaving daarvan is godsonmogelijk als je regelmatig switcht van aandelen naar cash naar overige vorderingen en de fiscus is al druk zat om überhaupt het reële rendement vastgesteld te krijgen. Dus maak het zo diffuus mogelijk, verzin er een mooi verhaal bij waaruit je zakelijke overwegingen blijken, en voor mijn overige vermogensbestanddelen die incourant zijn (kunst, private equity, venture capital) ga ik gewoon op bied zitten als er een secundaire markt is en als geen markt is afwaarderen. Gaan ze daar maar mee aan de slag, wat ik met met mijn kleine vermogen niet kan voorstellen.
Best pilot in history
pi_215777434
DeGiro is lekker bezig met het terugdraaien van dividend(belasting) op US aandelen over 2023. :')
Best pilot in history
pi_215777585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:12 schreef nostra het volgende:
DeGiro is lekker bezig met het terugdraaien van dividend(belasting) op US aandelen over 2023. :')
?
pi_215777669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 16:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
?
Ik kreeg eerst dit bericht:

En nu is dit voor KMI blijkbaar de uitwerking:

Met dus een valutadatum in 2023, maar een boekingsdatum van vandaag.

Het gaat nergens over in mijn geval zoals je ziet, maar toch. Vaag en aangifte 23 is allang gedaan. En wat volgt er nog meer?
Best pilot in history
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')