abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216072287
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 16:02 schreef ludovico het volgende:
PostNL heeft een leiderschapscrisis. Volgens mij moeten ze die toko compleet doorlichten. Alles opnieuw inrichten. Vooral qua management en systemen.
Is die dame nou al een keer weg? Winstwaarschuwing op winstwaarschuwing, lekkere control. :')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216072900
Anyhow, zo een Nordstream 2 zul je wel af moeten schrijven als die wordt opgeblazen, verlies lijkt me logisch met alles wat er is gebeurt.

Dat kan allemaal gepaard gaan met méér gasverkoop en gasbaten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216072940
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 16:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Is die dame nou al een keer weg? Winstwaarschuwing op winstwaarschuwing, lekkere control. :')
Gewoon een goedkope zegel introduceren die op de zaterdagen bezorgd wordt ofzo. Kan toch allemaal over de gehele dag bezorgd worden door tieners die zooi, zou je denken.

Als ik in het postnl topic post (die hebben ze op Fok), lijken net communisten qua gedachtegoed daar.

Niks kan alles onmogelijk...

Als ik het goed begrijp hebben ze nog steeds een giga afzet per uur met die brieven. Dus synergie met pakketten is er nauwelijks.

Bezorgdagen minderen zou wat opleveren, maar dat is slechts qua efficiënt verdienmodel.

De invulling van hun processen is waarschijnlijk gewoon snoeihard outdated. Hetzelfde vermoed ik bij een NS.

Dat ga je niet verbeteren zonder een dominante CEO ala Musk.

Het moet echt helemaal om.
Krijg de indruk dat ze ook steeds van die matige proefballonnetjes opsteken, die dan nooit tot resultaat leiden.

[ Bericht 16% gewijzigd door ludovico op 29-12-2024 16:37:13 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_216096359
Boeing doet nog even een (letterlijke) deep dive zo tegen oudjaar aan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216096493
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Gewoon een goedkope zegel introduceren die op de zaterdagen bezorgd wordt ofzo. Kan toch allemaal over de gehele dag bezorgd worden door tieners die zooi, zou je denken.

Als ik in het postnl topic post (die hebben ze op Fok), lijken net communisten qua gedachtegoed daar.

Niks kan alles onmogelijk...

Als ik het goed begrijp hebben ze nog steeds een giga afzet per uur met die brieven. Dus synergie met pakketten is er nauwelijks.

Bezorgdagen minderen zou wat opleveren, maar dat is slechts qua efficiënt verdienmodel.

De invulling van hun processen is waarschijnlijk gewoon snoeihard outdated. Hetzelfde vermoed ik bij een NS.

Dat ga je niet verbeteren zonder een dominante CEO ala Musk.

Het moet echt helemaal om.
Krijg de indruk dat ze ook steeds van die matige proefballonnetjes opsteken, die dan nooit tot resultaat leiden.
PostNL is gewoon een extreem logge organisatie en ook vrij wereldvreemd. Hun USP waar ze wat mee kunnen is dat ze toch al (bijna) elke dag voor elke deur staan. Daar kan je wat mee. BPost is daar al veel verder in en dan hebben die nog het onnozele postcodesysteem (staat direct marketing in de weg) en drie taalgebieden die ieder een plasje moeten doen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216097816
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
Boeing doet nog even een (letterlijke) deep dive zo tegen oudjaar aan.
Regel 4 van het beleggen:
- geen vliegmaatschappijen
- geen vliegtuigbouwers
- geen ruimtevaartbedrijven

Of was het regel 7? :P
pi_216098219
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Regel 4 van het beleggen:
- geen vliegmaatschappijen
- geen vliegtuigbouwers
- geen ruimtevaartbedrijven

Of was het regel 7? :P
Never buy airlines, was dat niet Martin Sheen in Wall Street? :) Ryanair durf ik nog wel aan, net als Southwest, maar die zijn nu gewoon goed geprijsd.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216099556
Fugro koopwaardig, Patria ook, TKH ook. Maandje wachten op vrijval deposito. :)
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216099656
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
Boeing doet nog even een (letterlijke) deep dive zo tegen oudjaar aan.
Ik vermoed dat het incident met de KLM 737 in Noorwegen en de crash van Jeju Air 737 niet aan Boeing liggen, maar het bedrijf ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas na alle eerdere incidenten waar ze wel zelf schuldig aan waren.
  maandag 30 december 2024 @ 18:56:18 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_216099755
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
Boeing doet nog even een (letterlijke) deep dive zo tegen oudjaar aan.
-1.6%. Valt mee toch?
pi_216099836
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2024 18:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]
-1.6%. Valt mee toch?
Oh, ik las -5% pre-market. Valt mee dan ja. Dat een Braziliaan betrouwbaarder is dan een Amerikaan levert wel wat kortsluiting op. :+
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216099856
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 18:51 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Ik vermoed dat het incident met de KLM 737 in Noorwegen en de crash van Jeju Air 737 niet aan Boeing liggen, maar het bedrijf ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas na alle eerdere incidenten waar ze wel zelf schuldig aan waren.
Natuurlijk is het niet de schuld van Boeing, maar het is net als twee keer te laat komen op je werk als je al in een verbetertraject zit. 't Is niet handig.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216100925
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2024 19:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk is het niet de schuld van Boeing, maar het is net als twee keer te laat komen op je werk als je al in een verbetertraject zit. 't Is niet handig.
Ik denk dat het in beide gevallen om onderhoudsgebreken gaat, aangezien de 737NG als betrouwbaar geldt. Maar de teneur is nu inderdaad "zie je wel, weer Boeing".

Meer topic gerelateerd: ik vraag me af in hoeverre automatische tradingsystemen bij zulk soort incidenten meteen aandelen gaan dumpen of shorten.
pi_216101277
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2024 19:40 schreef lyolyrc het volgende:
Meer topic gerelateerd: ik vraag me af in hoeverre automatische tradingsystemen bij zulk soort incidenten meteen aandelen gaan dumpen of shorten.
Binnen minder dan een milliseconde.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216104250
Begin 2025 valt er een deposito vrij en die wil ik in een aantal individuele aandelen stoppen. Ik heb al (lang) meerdere aandelen en ETF's. Mijn lijstje nieuwe aankopen heb ik voorlopig staan op:

-Besi
-Basic Fit
-TKH
-Heineken
-Evolution

Waarbij ik voor de bovenste twee voor een iets grotere positie kies dan de onderste drie. Evolution twijfel ik over of ik dit uberhaupt wil, door de grote onrust in Georgie. Ik ben benieuwd hoe jullie naar dit lijstje kijken :)
pi_216110155
Ik overweeg deze van van Eck. Wat is jullie mening er over? Ik kies er vooral voor wegens dividend.
pi_216110700
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:02 schreef investeerdertje het volgende:
Ik overweeg deze van van Eck. Wat is jullie mening er over? Ik kies er vooral voor wegens dividend.
Hoge kosten, relatief.
Weet ook niet hoe het incl. dividend rendeert t.o.v. S&P500, mss weegt het niet op.
pi_216113806
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoge kosten, relatief.
Weet ook niet hoe het incl. dividend rendeert t.o.v. S&P500, mss weegt het niet op.
Ik ben wel juist op zoek naar dividend gevende, weet je toevallig een alternatief?
pi_216114372
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hoge kosten, relatief.
Vind je? 0,38%. Dat is veel lager dan van bijvoorbeeld iShares MSCI Europe Quality Dividend ESG UCITS ETF (0,55%), die ik in portefeuille heb. En ook lager dan bij iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF (DE) (0,46%), die ik ook in portefeuille heb. Gemak kost geld. De ETF is duidelijk gericht op beleggers die een dividendrendement zoeken. Ik vind het daarin geen rare keuze.
pi_216114455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:09 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Vind je? 0,38%. Dat is veel lager dan van bijvoorbeeld iShares MSCI Europe Quality Dividend ESG UCITS ETF (0,55%), die ik in portefeuille heb. En ook lager dan bij iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF (DE) (0,46%), die ik ook in portefeuille heb. Gemak kost geld. De ETF is duidelijk gericht op beleggers die een dividendrendement zoeken. Ik vind het daarin geen rare keuze.
Hij vroeg mijn mening er over, die gaf ik ;)

Voor m'n Vanguard S&P500 ETF (IE00B3XXRP09) betaal ik 0,07% per jaar dus ja, ik vind het hoge kosten.
Dat rendement lever je sowieso al in.

Ik heb ze even naast elkaar gezet, ook op rendement.
Je pakt wel dividend maar je laat rendement liggen.



[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 31-12-2024 10:31:13 ]
  dinsdag 31 december 2024 @ 11:03:52 #146
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_216115400
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij vroeg mijn mening er over, die gaf ik ;)

Voor m'n Vanguard S&P500 ETF (IE00B3XXRP09) betaal ik 0,07% per jaar dus ja, ik vind het hoge kosten.
Dat rendement lever je sowieso al in.

Ik heb ze even naast elkaar gezet, ook op rendement.
Je pakt wel dividend maar je laat rendement liggen.

[ afbeelding ]
Dat is nu eenmaal de kern van dividendaandelen. Die renderen niet op groei. Want de betreffende bedrijven keren een groot deel van de winst uit aan dividend ipv. investeren in groei en R&D. Niet voor niets dat sectoren die ingeslapen zijn/krimpen, vaak relatief veel dividend uitkeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_216116190
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij vroeg mijn mening er over, die gaf ik ;)

Voor m'n Vanguard S&P500 ETF (IE00B3XXRP09) betaal ik 0,07% per jaar dus ja, ik vind het hoge kosten.
Dat rendement lever je sowieso al in.

Ik heb ze even naast elkaar gezet, ook op rendement.
Je pakt wel dividend maar je laat rendement liggen.

[ afbeelding ]
True, maar daarmee krijg je niet perse een passief inkomen.
pi_216116441
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 11:48 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
True, maar daarmee krijg je niet perse een passief inkomen.
Je kan ook een stuk in crowdfunding gooien.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_216116902
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2024 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan ook een stuk in crowdfunding gooien.
Al. Maar ervaar ik toch als meer risico.
pi_216117519
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij vroeg mijn mening er over, die gaf ik ;)
Dat recht ontzeg ik je ook niet. :) Ik denk alleen dat je appels met peren vergelijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')