Is die dame nou al een keer weg? Winstwaarschuwing op winstwaarschuwing, lekkere control.quote:Op zondag 29 december 2024 16:02 schreef ludovico het volgende:
PostNL heeft een leiderschapscrisis. Volgens mij moeten ze die toko compleet doorlichten. Alles opnieuw inrichten. Vooral qua management en systemen.
Gewoon een goedkope zegel introduceren die op de zaterdagen bezorgd wordt ofzo. Kan toch allemaal over de gehele dag bezorgd worden door tieners die zooi, zou je denken.quote:Op zondag 29 december 2024 16:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Is die dame nou al een keer weg? Winstwaarschuwing op winstwaarschuwing, lekkere control.
PostNL is gewoon een extreem logge organisatie en ook vrij wereldvreemd. Hun USP waar ze wat mee kunnen is dat ze toch al (bijna) elke dag voor elke deur staan. Daar kan je wat mee. BPost is daar al veel verder in en dan hebben die nog het onnozele postcodesysteem (staat direct marketing in de weg) en drie taalgebieden die ieder een plasje moeten doen.quote:Op zondag 29 december 2024 16:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gewoon een goedkope zegel introduceren die op de zaterdagen bezorgd wordt ofzo. Kan toch allemaal over de gehele dag bezorgd worden door tieners die zooi, zou je denken.
Als ik in het postnl topic post (die hebben ze op Fok), lijken net communisten qua gedachtegoed daar.
Niks kan alles onmogelijk...
Als ik het goed begrijp hebben ze nog steeds een giga afzet per uur met die brieven. Dus synergie met pakketten is er nauwelijks.
Bezorgdagen minderen zou wat opleveren, maar dat is slechts qua efficiënt verdienmodel.
De invulling van hun processen is waarschijnlijk gewoon snoeihard outdated. Hetzelfde vermoed ik bij een NS.
Dat ga je niet verbeteren zonder een dominante CEO ala Musk.
Het moet echt helemaal om.
Krijg de indruk dat ze ook steeds van die matige proefballonnetjes opsteken, die dan nooit tot resultaat leiden.
Regel 4 van het beleggen:quote:Op maandag 30 december 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
Boeing doet nog even een (letterlijke) deep dive zo tegen oudjaar aan.
Never buy airlines, was dat niet Martin Sheen in Wall Street?quote:Op maandag 30 december 2024 17:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Regel 4 van het beleggen:
- geen vliegmaatschappijen
- geen vliegtuigbouwers
- geen ruimtevaartbedrijven
Of was het regel 7?
Ik vermoed dat het incident met de KLM 737 in Noorwegen en de crash van Jeju Air 737 niet aan Boeing liggen, maar het bedrijf ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas na alle eerdere incidenten waar ze wel zelf schuldig aan waren.quote:Op maandag 30 december 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
-1.6%. Valt mee toch?quote:Op maandag 30 december 2024 16:22 schreef nostra het volgende:
Oh, ik las -5% pre-market. Valt mee dan ja. Dat een Braziliaan betrouwbaarder is dan een Amerikaan levert wel wat kortsluiting op.quote:
Natuurlijk is het niet de schuld van Boeing, maar het is net als twee keer te laat komen op je werk als je al in een verbetertraject zit. 't Is niet handig.quote:Op maandag 30 december 2024 18:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het incident met de KLM 737 in Noorwegen en de crash van Jeju Air 737 niet aan Boeing liggen, maar het bedrijf ligt natuurlijk wel onder een vergrootglas na alle eerdere incidenten waar ze wel zelf schuldig aan waren.
Ik denk dat het in beide gevallen om onderhoudsgebreken gaat, aangezien de 737NG als betrouwbaar geldt. Maar de teneur is nu inderdaad "zie je wel, weer Boeing".quote:Op maandag 30 december 2024 19:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet de schuld van Boeing, maar het is net als twee keer te laat komen op je werk als je al in een verbetertraject zit. 't Is niet handig.
Binnen minder dan een milliseconde.quote:Op maandag 30 december 2024 19:40 schreef lyolyrc het volgende:
Meer topic gerelateerd: ik vraag me af in hoeverre automatische tradingsystemen bij zulk soort incidenten meteen aandelen gaan dumpen of shorten.
Hoge kosten, relatief.quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:02 schreef investeerdertje het volgende:
Ik overweeg deze van van Eck. Wat is jullie mening er over? Ik kies er vooral voor wegens dividend.
Ik ben wel juist op zoek naar dividend gevende, weet je toevallig een alternatief?quote:Op dinsdag 31 december 2024 00:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoge kosten, relatief.
Weet ook niet hoe het incl. dividend rendeert t.o.v. S&P500, mss weegt het niet op.
Vind je? 0,38%. Dat is veel lager dan van bijvoorbeeld iShares MSCI Europe Quality Dividend ESG UCITS ETF (0,55%), die ik in portefeuille heb. En ook lager dan bij iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF (DE) (0,46%), die ik ook in portefeuille heb. Gemak kost geld. De ETF is duidelijk gericht op beleggers die een dividendrendement zoeken. Ik vind het daarin geen rare keuze.quote:
Hij vroeg mijn mening er over, die gaf ikquote:Op dinsdag 31 december 2024 10:09 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Vind je? 0,38%. Dat is veel lager dan van bijvoorbeeld iShares MSCI Europe Quality Dividend ESG UCITS ETF (0,55%), die ik in portefeuille heb. En ook lager dan bij iShares STOXX Global Select Dividend 100 UCITS ETF (DE) (0,46%), die ik ook in portefeuille heb. Gemak kost geld. De ETF is duidelijk gericht op beleggers die een dividendrendement zoeken. Ik vind het daarin geen rare keuze.
Dat is nu eenmaal de kern van dividendaandelen. Die renderen niet op groei. Want de betreffende bedrijven keren een groot deel van de winst uit aan dividend ipv. investeren in groei en R&D. Niet voor niets dat sectoren die ingeslapen zijn/krimpen, vaak relatief veel dividend uitkeren.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hij vroeg mijn mening er over, die gaf ik
Voor m'n Vanguard S&P500 ETF (IE00B3XXRP09) betaal ik 0,07% per jaar dus ja, ik vind het hoge kosten.
Dat rendement lever je sowieso al in.
Ik heb ze even naast elkaar gezet, ook op rendement.
Je pakt wel dividend maar je laat rendement liggen.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
True, maar daarmee krijg je niet perse een passief inkomen.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor m'n Vanguard S&P500 ETF (IE00B3XXRP09) betaal ik 0,07% per jaar dus ja, ik vind het hoge kosten.
Dat rendement lever je sowieso al in.
Ik heb ze even naast elkaar gezet, ook op rendement.
Je pakt wel dividend maar je laat rendement liggen.
[ afbeelding ]
Je kan ook een stuk in crowdfunding gooien.quote:Op dinsdag 31 december 2024 11:48 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
True, maar daarmee krijg je niet perse een passief inkomen.
Al. Maar ervaar ik toch als meer risico.quote:Op dinsdag 31 december 2024 12:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan ook een stuk in crowdfunding gooien.
Dat recht ontzeg ik je ook niet.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |