Speech eromheen.quote:Op woensdag 18 december 2024 21:55 schreef Black-Death het volgende:
Daalt alles in USA nou zou vanwege dat rentebesluit?
Dit is ook geen crash, we zijn met zijn allen te fucking verwend geraakt en raken blijkbaar compleet teleurgesteld om een weekje in de achteruit. 2000 en 2007 (en 2 weken in 2020) waren echte crashes.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En dan zat men moeilijk te doen bij die paar procent eraf in augustus en noemde dat een crash..
Echt alles staat al de hele week te dalen op enkele aandelen na.
Kut Amerikanen.
Ik vind dat 8% of lager bij veel grote aandelen anders een crash.quote:Op vrijdag 20 december 2024 15:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is ook geen crash, we zijn met zijn allen te fucking verwend geraakt en raken blijkbaar compleet teleurgesteld om een weekje in de achteruit. 2000 en 2007 (en 2 weken in 2020) waren echte crashes.
[ afbeelding ]
Het concept van vraag en aanbod en risico/rendement blijft gewoon hetzelfde, ondanks alle 'this time is different's. Dat kunstmatig het risicoloze rendement op nul werd gehouden is wel een enorme aanjager geweest natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 december 2024 16:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik vind dat 8% of lager bij veel grote aandelen anders een crash.
Je kan ook niet vergelijken met die jaren, na die jaren (2009 en verder) is er alleen maar QE geweest en dat is veelal naar de beurs gegaan.
Radicaal andere omstandigheden dus.
Mag ook wel, ik heb ze al meer dan een jaar maar het loopt niet zo vlot. Hopelijk gaat Eemshaven geld opleverenquote:Op vrijdag 20 december 2024 14:59 schreef nostra het volgende:
Nou, als HAL een keer wil betalen voor Twentsche Kabel, weet je wel dat de prijs goed is. Begin volgend jaar ook maar eens instappen (of puts schrijven), maar Duitsland.
quote:Je portfolio is in week 51 gedaald met -0,80%. Bekende indices in dezelfde periode: AEX -2,03%, S&P 500 -0,92% en MSCI All World -1,30%.
Ik zou ergens een gratis account aanmaken, bijvoorbeeld bij DEGIRO. Dan een all-world ETF of S&P500 ETF kopen binnen de kernselectie. Kost je maar 1 euro aan transactiekosten.quote:Op maandag 23 december 2024 11:06 schreef Debsterr het volgende:
Hoi, graag vraag ik wat advies aan jullie.
Komende zomer worden (wegens andere baan) mijn certificaten van werkgever automatisch verhandeld tegen de dan geldende prijs. Hopelijk levert dat een uitbetaling van zo'n ¤5600 op. Hierin zit deels mijn eigen inleg en deels die van mijn ouders, met het idee het geld te laten renderen en als ze straks bijvoorbeeld 40 jaar getrouwd zijn, met zijn allen van op vakantie te gaan.
Nu kan ik het op de spaarrekening wegzetten maar das zonde natuurlijk. Omdat ik graag zicht wil houden op dit specifieke bedrag kan ik het niet bij mijn eigen Meesman rekening bijschrijven, maar een losse rekening van Meesman openen is ook geen optie i.v.m. de ¤10.000 grens die zij hanteren. Er zullen geen verdere stortingen bij gedaan worden namelijk.
Welke andere opties heb ik buiten deposito's om dit geld een tijdje weg te zetten en verder te laten groeien?
Volgens mij heeft Meesman die 10k grens een flinke tijd geleden al losgelaten.quote:Op maandag 23 december 2024 11:06 schreef Debsterr het volgende:
Komende zomer worden (wegens andere baan) mijn certificaten van werkgever automatisch verhandeld tegen de dan geldende prijs. Hopelijk levert dat een uitbetaling van zo'n ¤5600 op. Hierin zit deels mijn eigen inleg en deels die van mijn ouders, met het idee het geld te laten renderen en als ze straks bijvoorbeeld 40 jaar getrouwd zijn, met zijn allen van op vakantie te gaan.
Nu kan ik het op de spaarrekening wegzetten maar das zonde natuurlijk. Omdat ik graag zicht wil houden op dit specifieke bedrag kan ik het niet bij mijn eigen Meesman rekening bijschrijven, maar een losse rekening van Meesman openen is ook geen optie i.v.m. de ¤10.000 grens die zij hanteren. Er zullen geen verdere stortingen bij gedaan worden namelijk.
Welke andere opties heb ik buiten deposito's om dit geld een tijdje weg te zetten en verder te laten groeien?
Ik kwam hem nog wel tegen bij de info over openen van een rekening, zou het liefste wel Meesman doen omdat ik daar al bekend ben en dan mooi alles in 1 overzicht heb.quote:Op maandag 23 december 2024 11:16 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Meesman die 10k grens een flinke tijd geleden al losgelaten.
Oh ja, DEGIRO is wel een goeie. Ehm, nog minstens een jaar of 3 laten staan denk ik? Geen enorm lange termijn planning.quote:Op maandag 23 december 2024 11:12 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zou ergens een gratis account aanmaken, bijvoorbeeld bij DEGIRO. Dan een all-world ETF of S&P500 ETF kopen binnen de kernselectie. Kost je maar 1 euro aan transactiekosten.
Wat is de horizon van deze zak geld?
DeGiro inderdaad. Ik weet niet hoe het bij Meesman zit, maar (Evi) van Lanschot heeft naast hun beheerd beleggenrekeningen, waar die ¤10k grens voor geldt, ook Evi Go (in feite een fonds), waar je vanaf ¤1000 kan inleggen met een aantal verschillende risicoprofielen.quote:Op maandag 23 december 2024 11:06 schreef Debsterr het volgende:
Okee dan niet al teveel risico nemen dus.quote:Op maandag 23 december 2024 11:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh ja, DEGIRO is wel een goeie. Ehm, nog minstens een jaar of 3 laten staan denk ik? Geen enorm lange termijn planning.
Gewoon rustig je geld instoppen en laten renderen. Nothing fancy, maar moet wel 8+ opleveren. Same for Mondełez cs.quote:Op maandag 23 december 2024 19:37 schreef JimmyJames het volgende:
De verliezers van het jaar worden nu nog eventjes extra gedumpt? Pepsico, Hershey, Nike.. Ik wil ze alle drie wel weer toevoegen aan de porto eigenlijk.
Opportunity costs (of gains) zijn het kutst. Mijn appartementje in West, gekocht voor 180k incl pp, doet nu 550. 8 BTC gekocht voor 9,99. Life sucks wat dat betreft.quote:Op maandag 23 december 2024 13:47 schreef Debsterr het volgende:
Dank voor de tips, dat geeft wat meer richting in de zoektocht!
Het is wel echt het grootste gemis in m’n baanwissel, dit. Certifcaten zijn sinds 2022 van ¤12,50 naar ¤22,64 gestegen
Ja dat is inherent aan de Amerikaanse capital Gains tax. Er wordt verkocht om die verliezen te verrekenen met andere gerealiseerde winsten. Ook wel bekend als Tax Loss Harvesting.quote:Op maandag 23 december 2024 19:37 schreef JimmyJames het volgende:
De verliezers van het jaar worden nu nog eventjes extra gedumpt? Pepsico, Hershey, Nike.. Ik wil ze alle drie wel weer toevoegen aan de porto eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |