Haha nee, ik hield ze alleen al een tijdje in de gaten. Ik heb vandaag maar mondelez gekocht aan $61. Met optie om bij te kopen mocht de markt schikken van een eventuele overnamepremie.. op de lange termijn lijkt het mij een winnende combinatie mocht het ervan komen.quote:Op dinsdag 10 december 2024 11:46 schreef jaco het volgende:
[..]
Was je nog aan deze trade toegekomen ? Je informatie bronnen zijn goed.
https://www.bloomberg.com(...)colate-maker-hershey
Ik vind Tesla best duur op het moment.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Toch ingestapt in TeslaVerwacht daar toch nog meer van op kort/lange termijn.
Was ik maar ingestapt met mijn dummy-account voor 40 piek jaren geleden![]()
Portfolio breidt zo aardig uit(Defensie, AI, Olie, EV, ETF (S&P) en waterinfra)
De waterinfra doet het overigens het slechts, vind ik bijzonder wel
Bij een tarief van 36% en een forfait van (naar verwachting) 7,66% gaan we 2,76% belasting betalen over onze aandeeltjes in 2026.quote:Het forfait voor overige bezittingen stijgt daarmee voorlopig met 1,78%-punt per 2026. Ter indicatie, voor 2025 zou deze stijging resulteren in een forfait van 7,66% (het forfait voor 2026 is nog niet bekend).
Het heffingsvrij vermogen daalt door de technische invulling indicatief naar ¤ 52.048.
Belastingplichtigen met een lager werkelijk rendement dan het forfaitair berekende rendement kunnen uiteraard gebruik blijven maken van de tegenbewijsregeling.
Ik heb maar vast een ander huis gekocht, wat minder vermogen in box 3. Komend jaar en een deel van 2026 beide woningen in box 1 omdat ik het hele jaar wel aan het klussen ben en het oude daarna nog moet verkopen. Dus dat is wel weer gunstigquote:Op vrijdag 13 december 2024 23:03 schreef monkyyy het volgende:
Vers van de pers, kamer brief van de Staatssecretaris van Fiscaliteit en Belastingdienst over de Box 3 hervorming.
https://open.overheid.nl/(...)d1-55bd21c348cb/file
[..]
Bij een tarief van 36% en een forfait van (naar verwachting) 7,66% gaan we 2,76% belasting betalen over onze aandeeltjes in 2026.
Wat ooit 1,2% was. Hierdoor radicaliseren mensen. [ afbeelding ]
Dat is zo, echter met Trump (wat overigens ook alweer even geleden is) verwacht ik tóch dat het in ieder geval niet gaat zakken. Tesla is op het moment een beetje een speculatie aandeel. Bijna als Bitcoin eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind Tesla best duur op het moment.
In feite is er t.o.v. april niets veranderd maar het staat wel bijna 3x hoger.
Er zit veel verwachting in de koers.
Tesla 2 (of Q?) wordt een klein, goedkoop model. Daar zal niet veel marge op zitten en deels zal het ook marktaandeel pakken van de Model 3. Het zal vast helpen maar daar zit niet zoveel winst op dat het deze stijging verklaart.quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is zo, echter met Trump (wat overigens ook alweer even geleden is) verwacht ik tóch dat het in ieder geval niet gaat zakken. Tesla is op het moment een beetje een speculatie aandeel. Bijna als Bitcoin eigenlijk.
Maar met de Tesla 2 zou het wel een goed kunnen gaan als Tesla ook kan leveren?
Ik heb ze net een week te vroeg verkocht, zit inderdaad veel hoop/verwachting in. T.z.t. geloof ik wel in de waarde maar nu niet voor die prijs. Had eigenlijk verwacht dat het terug zou gaan naar onder de 300 (zelf onder 250) ipv dik over de 400 🤷♂quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vind Tesla best duur op het moment.
In feite is er t.o.v. april niets veranderd maar het staat wel bijna 3x hoger.
Er zit veel verwachting in de koers.
Welke kant de koers op gaat weet ik natuurlijk ook niet. Ik ben er niet meer in teruggegaan door Musk z'n avonturen met Trump. Dat kan ik niet meer verantwoorden naar mezelf toe. Dat geldt ook voor 3 Doors Down waar ik ook niet meer naar kan luisteren (al was ik in 2016 nog bij hun optreden in 013).quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:19 schreef Zedi het volgende:
[..]
Ik heb ze net een week te vroeg verkocht, zit inderdaad veel hoop/verwachting in. T.z.t. geloof ik wel in de waarde maar nu niet voor die prijs. Had eigenlijk verwacht dat het terug zou gaan naar onder de 300 (zelf onder 250) ipv dik over de 400 🤷♂
Ja beide. Niet zozeer om de auto, maar Tesla gaat sowieso omhoog denk ikquote:Op vrijdag 13 december 2024 23:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tesla 2 (of Q?) wordt een klein, goedkoop model. Daar zal niet veel marge op zitten en deels zal het ook marktaandeel pakken van de Model 3. Het zal vast helpen maar daar zit niet zoveel winst op dat het deze stijging verklaart.
Vooral de robotaxi en Optimus, daar zit het geld als ze het waar kunnen maken.
Energy storage ook wel, dat groeit wel door en er zit een prima marge op.
Dit is het eerste jaar waarbij we de peildatum vragen krijgen toch?quote:Op vrijdag 13 december 2024 23:03 schreef monkyyy het volgende:
Vers van de pers, kamer brief van de Staatssecretaris van Fiscaliteit en Belastingdienst over de Box 3 hervorming.
https://open.overheid.nl/(...)d1-55bd21c348cb/file
[..]
Bij een tarief van 36% en een forfait van (naar verwachting) 7,66% gaan we 2,76% belasting betalen over onze aandeeltjes in 2026.
Wat ooit 1,2% was. Hierdoor radicaliseren mensen. [ afbeelding ]
Zat er gelukkig niet meer in, bummer voor ze maar dat hoort erbij. Zullen wel moeten reverse splitten als de koers zo doorzet.quote:Op woensdag 11 december 2024 18:02 schreef Bucketlist het volgende:
Weer ingestapt in Lava Therapeutics. Niet heel groot, want blijft een grote gok. Voornaamste onderzoek is stopgezet. Reactie van beurs is begrijpelijk en niet eens zo overtrokken.
Beurswaarde is nu 32 miljoen en hebben 78 miljoen cash.
Verwacht nog wel een opleving, dan verkoop ik weer. Er zijn nog wat lopende onderzoeken ivm Pfizer en J&J.\
Over 23 al.quote:Op zaterdag 14 december 2024 12:40 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dit is het eerste jaar waarbij we de peildatum vragen krijgen toch?
Heb het even voor je opgezocht:quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Bedacht mij dat het een stuk goedkoper is qua transactiekosten om Bitcoin te kopen via DeGiro dan via Coinbase.
Maar kan die ETF van Vaneck niet vinden.
Hebben jullie een idee? De ETN optie staat aan en gebruik een custodial account.
Het betreft isin: DE000A28M8D0
Denk dat het ligt aan je custodial account. Bij mijn pensioenrekening kan ik de ISIN niet terugvinden, bij mijn normaal account wel.quote:Op dinsdag 17 december 2024 11:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Bedacht mij dat het een stuk goedkoper is qua transactiekosten om Bitcoin te kopen via DeGiro dan via Coinbase.
Maar kan die ETF van Vaneck niet vinden.
Hebben jullie een idee? De ETN optie staat aan en gebruik een custodial account.
Het betreft isin: DE000A28M8D0
Hmm dat zal het zijn dan, helaas.quote:Op dinsdag 17 december 2024 19:09 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Denk dat het ligt aan je custodial account. Bij mijn pensioenrekening kan ik de ISIN niet terugvinden, bij mijn normaal account wel.
Kweenie wat je met waterinfra bedoelt, maar uit mijn vakgebied weet ik dat dat onze business er 1 is met lage marges is: veel water voor weinig geld.quote:Op vrijdag 13 december 2024 22:31 schreef Stoorzendert het volgende:
De waterinfra doet het overigens het slechts, vind ik bijzonder wel
Ik kreeg vandaag ineens ¤350 gestort van DeGiro, terwijl ik er al sinds zomer 2023 weg ben.quote:Op donderdag 5 december 2024 16:12 schreef nostra het volgende:
DeGiro is lekker bezig met het terugdraaien van dividend(belasting) op US aandelen over 2023.
Niet eens 450? Vage shit. Kan je het nog wel opnemen?quote:Op woensdag 18 december 2024 18:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag ineens ¤350 gestort van DeGiro, terwijl ik er al sinds zomer 2023 weg ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |