als dat waar is dan zou de rente niet op 22% staanquote:Op maandag 25 november 2024 18:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan je wel blind staren op de koers van de Roebel maar ondertussen koopt Rusland erg veel goud op.
https://www.goudpensioen.(...)or-westerse-sancties
[..]
Ik schreef Rupiah. Niet Roepie.quote:Op maandag 25 november 2024 18:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
nee 1 euro is meer roepie dan 100 ruble
Zulke dingen zijn gewoon traceerbaar.quote:Op maandag 25 november 2024 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als dat waar is dan zou de rente niet op 22% staan
en bolivar ??quote:
dan kunne ze roebel gewoon op 0% rente houden en koppelen aan goudquote:Op maandag 25 november 2024 18:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zulke dingen zijn gewoon traceerbaar.
Misschien eens verdiepen in de materie?
Zo makkelijk gaat dat nietquote:Op maandag 25 november 2024 19:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan kunne ze roebel gewoon op 0% rente houden en koppelen aan goud
Ik was even vergeten dat ook de oudjes onder ons inmiddels geen koek meer hebben gegeten van de feiten in de oude kolonie.quote:
Welke exportquote:Op maandag 25 november 2024 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
Lage roebel is wel goed voor hun export.
Metalen, grondstoffen, producten, diensten, aardolien, etc etc etcquote:
'Grondstoffen, producten, diensten'.quote:Op maandag 25 november 2024 19:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Metalen, grondstoffen, producten, diensten, aardolien, etc etc etc
Kom op, dat land zit vol met grondstoffen.quote:Op maandag 25 november 2024 19:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
'Grondstoffen, producten, diensten'.
Je noemt nu letterlijk alles op
Tenzij je die huurlingen in Afrika als dienstverlening zietquote:Op maandag 25 november 2024 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kom op, dat land zit vol met grondstoffen.
Diensten en producten was wat overdreven..
Dat valt weer onder grondstoffen, die mogen ze daar goedkoop exploiteren in ruil voor veiligheidquote:Op maandag 25 november 2024 19:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tenzij je die huurlingen in Afrika als dienstverlening ziet
Dus, de website goudpensioen.nl , die goud koopt en verkoopt, zegt op 10 september dat rusland een maand lang een ongespecificeerde hoeveelheid goud koopt.quote:Op maandag 25 november 2024 18:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kan je wel blind staren op de koers van de Roebel maar ondertussen koopt Rusland erg veel goud op.
https://www.goudpensioen.(...)or-westerse-sancties
[..]
Nee, olie en gas worden niet afgerekend in roebels. Maar in dollar/yuan/rupee/dhirim.quote:Op maandag 25 november 2024 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
Lage roebel is wel goed voor hun export.
Ze zijn al jaren bezig om hun goudvoorraad te vergroten om minder afhankelijk te zijn van de dollar.quote:Op maandag 25 november 2024 20:04 schreef oheng het volgende:
[..]
Dus, de website goudpensioen.nl , die goud koopt en verkoopt, zegt op 10 september dat rusland een maand lang een ongespecificeerde hoeveelheid goud koopt.
Kan de informatie nog vager? Bovendien, helpt het het onderliggende probleem niet: een slinkende roebel reserve, en het wegvallen van grote delen van de economie, zoals export, investeringen, en miljoenen russen.
Kan rusland binnenkort manderijntjes kopen voor goudklompjes.
Oh ok, het leeuwendeel van de russiche export is olie en gas. Wie koopt die roebels dan?quote:Op maandag 25 november 2024 20:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze zijn al jaren bezig om hun goudvoorraad te vergroten om minder afhankelijk te zijn van de dollar.
Het is gewoon een antwoord op het dagelijkse geblaat van Rusland over nukes.quote:Op maandag 25 november 2024 20:35 schreef koemleit het volgende:
https://www.dagelijksesta(...)len-op-en-in-rusland
Kijk, als je dat echt overweegt ga je dat natuurlijk niet tegen de pers zeggen.
Maar hopelijk gaan de russen wel snappen dat het ons ook menens is.
ik zie op Ria.ru, dat Rusland dit nieuws ook heeft opgepikt en dat ze "maar weer eens herinneren aan de nucleaire doctrine. Wel vreemd want ik dacht dat ze al met Nukes gingen gooien als er lange afstandswapens op ze Kursk werden geschoten.
Daarom kopen ze ook goud.quote:Op maandag 25 november 2024 20:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Oh ok, het leeuwendeel van de russiche export is olie en gas. Wie koopt die roebels dan?
De waarde van een munt wordt vooral bepaald op basis van vraag en aanbod. En vertrouwen.
Goud onder de roebel zetten terwijl je die roebels hard nodig hebt om je budget te sluiten is een vrij zinloze bezigheid. Basisrente verhogen is ook in principe ook zinloos geworden.
De russische lijst met nucleaire bedreigingen is zeer, zeer lang en gaat terug tot iig 1999.quote:Op maandag 25 november 2024 20:35 schreef koemleit het volgende:
ik zie op Ria.ru, dat Rusland dit nieuws ook heeft opgepikt en dat ze "maar weer eens herinneren aan de nucleaire doctrine. Wel vreemd want ik dacht dat ze al met Nukes gingen gooien als er lange afstandswapens op ze Kursk werden geschoten.
Naja, dat hebben wij ook in Belgrado gedaan. Ik acht het zeker niet onmogelijk dat zoiets gebeurd, maar ik acht het zeker ook mogelijk dat Rusland wel nukes zou gebruiken. Zeg nooit nooit, en vooral met Trump straks.quote:Op maandag 25 november 2024 20:35 schreef koemleit het volgende:
Je moet putin gewoon niet zo in een hoek drijven met de rug tegen de muur dat hij geen andere uitweg meer ziet. Dat is levensgevaarlijk.quote:Op maandag 25 november 2024 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja, dat hebben wij ook in Belgrado gedaan. Ik acht het zeker niet onmogelijk dat zoiets gebeurd, maar ik acht het zeker ook mogelijk dat Rusland wel nukes zou gebruiken. Zeg nooit nooit, en vooral met Trump straks.
Zo zo, nu is een annexatie oorlog starten al "in een hoekje drijven" geworden.quote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet putin gewoon niet zo in een hoek drijven met de rug tegen de muur dat hij geen andere uitweg meer ziet. Dat is levensgevaarlijk.
Zoals Tsun Tzu al zei; build your opponent a golden bridge to retreat across
Ja, precies. Hoe durft oekraine zich te verzetten tegen z'n landjepik, foei.quote:Op maandag 25 november 2024 21:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Zo zo, nu is een annexatie oorlog starten al "in een hoekje drijven" geworden.
Niet bepaald.quote:Op maandag 25 november 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Daarom kopen ze ook goud.
Als je goud hebt sta je altijd sterk.
Landen met veel goud goud staan altijd sterk, kijk maar naar NL
? Dat is het punt toch helemaal niet?quote:Op maandag 25 november 2024 21:20 schreef oheng het volgende:
[..]
Zo zo, nu is een annexatie oorlog starten al "in een hoekje drijven" geworden.
Die putin heeft niet echt veel nodig om zich bedreigd te voelen he?
Doe je er nog een beroep op authoriteit achter aan (wijze man Tsun Tsu is het met mij eensch!) en klaar.
Welke hoek? Hij kan 2000 kilometer naar achter toe.quote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet putin gewoon niet zo in een hoek drijven met de rug tegen de muur dat hij geen andere uitweg meer ziet. Dat is levensgevaarlijk.
Het punt is dat putin niet in een hoekje zit.quote:Op maandag 25 november 2024 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
? Dat is het punt toch helemaal niet?
al s je eigen vastgoedmarkt om zep helpt door een hoge rente , dan is dat niet slimquote:Op maandag 25 november 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die Kerchbrug staat er toch nog?quote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 november 2024 18:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Er is geen overtuigend bewijs dat deze mensen ik Oekraïene zijn en actief deelnemen aan het geveht. Alles wijst er op dat het leeuwendeel gewoon in Rusland zit. Het is een stuk aannemelijker dat de Noord Koreanen in Rusland zich bezig houden met Koersk en andere zaken waar Russisch personeel buiten Oekraïene nodig was. Deze zijn momenteel voor is vrijgespeeld om ingezet te worden in Oekraïene.
Buitenlanders mogen vanaf Oekraïene Ruslands grens oversteken. Weet je nog, al die huurlingen die als insecten zijn verdelgt door Wagner? Het is dus niets meer dan eerlijk is dat de Russen de Noord Koreanen hier wel toestemming voor geeft.![]()
quote:1 Euro is gelijk aan
108,94 Russische roebel
25 nov, 17:30 UTC · Disclaimer
quote:1 Euro is gelijk aan
109,21 Russische roebel
25 nov, 20:37 UTC · Disclaiml
Ik denk dat dat punt voorbij is.quote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
mensen daar zijn net als hier , allewn op vakantie zijn russen botte apenquote:Op maandag 25 november 2024 08:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En hoe was jou ervaring met de mensen?
Ben zelf nooit in Rusland geweest, wel in bijna alle andere landen van oost europa,
Destijds idd een troosteloze bende maar de mensen waren super vriendelijk en behulpzaam.
Hier in het westen zie ik veel meer haat en jaloezie.
De theorie:quote:Op maandag 25 november 2024 20:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe de fuck is dit van toepassing op de huidige russische situatie, afgezien van de eerste regel.quote:De essentiële eigenschappen van de gouden standaard rusten in theorie op het idee dat inflatie veroorzaakt wordt door een toename van de hoeveelheid geld, een idee dat door David Hume wordt bepleit, en dat de onzekerheid over de toekomstige koopkracht van geld zakenvertrouwen wegneemt en tot verminderde handel en kapitaalinvesteringen leidt. De centrale stelling van de gouden standaard is dat het wegnemen van onzekerheid, wrijving tussen verschillende muntsoorten, en mogelijke beperkingen in toekomstige handelspartners dramatisch aan een economie ten goede zullen komen. De markt voor haar eigen goederenproductie wordt uitgebreid, evenals de sterkte van haar kredietwaardigheid en de markten waarvan haar consumenten goederen kunnen kopen. De gouden standaardtheorie zegt dat de voordelen om monetaire en fiscale discipline van de overheid af te dwingen, van centraal belang zijn met betrekking tot de verkregen voordelen. Zo geloven de verdedigers van de gouden standaard vaak dat overheden desastreus voor economische activiteiten zijn, en dat een gouden standaard, persoonlijke vrijheid en economische vitaliteit zal doen toenemen door het verminderen van hun capaciteit om in markten tussenbeide te komen.
Ik hoop dat ie dat doet. Dan hoef ik dit oeverloze gezemel tenminste niet meer te lezen.quote:Op maandag 25 november 2024 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk dat dat punt voorbij is.
Zelf denk ik dat er wel een nuke gegooid moet worden nu. Want dit kan niet zonder gezichtsverlies ongedaan gemaakt worden.
Zo voelt dat een beetje. Beide zijden willen graag wat laten zien.
Ja mee eens, zijn net Engelsen.quote:Op maandag 25 november 2024 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen daar zijn net als hier , allewn op vakantie zijn russen botte apen
Nou ja dat geldt voor beide partijen.quote:Op maandag 25 november 2024 21:46 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie dat doet. Dan hoef ik dit oeverloze gezemel tenminste niet meer te lezen.
maar dan nog een graadje ergerquote:Op maandag 25 november 2024 21:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja mee eens, zijn net Engelsen.
Ja, dat zei Rob de Wijk 2,5 jaar geleden ook al. En daar ben ik het mee eens. Als Poetin geen uitweg krijgt dat gaat deze oorlog gewoon oneindig door, of in ieder geval een destabliteit van Oekraine tot in den treure.quote:Op maandag 25 november 2024 21:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de enige uitweg is dat hij zijn zin krijgt?quote:Op maandag 25 november 2024 21:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat zei Rob de Wijk 2,5 jaar geleden ook al. En daar ben ik het mee eens. Als Poetin geen uitweg krijgt dat gaat deze oorlog gewoon oneindig door, of in ieder geval een destabliteit van Oekraine tot in den treure.
Hangt er van af. Oekraine moet iets krijgen en Rusland moet iets krijgen, want als beide niets krijgen gaat het gewoon oneindig lang door. Rusland met wat het nu doet en Oekraïne vooral met een partizanenstrijd, want die wapens van ons gaan het verschil niet maken als er toch niet genoeg manschappen zijn. Rusland wint de attritie in ieder geval.quote:Op maandag 25 november 2024 21:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de enige uitweg is dat hij zijn zin krijgt?
Welke uitweg? Hij kan gewoon terug naar Rusland.quote:Op maandag 25 november 2024 21:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat zei Rob de Wijk 2,5 jaar geleden ook al. En daar ben ik het mee eens. Als Poetin geen uitweg krijgt dat gaat deze oorlog gewoon oneindig door, of in ieder geval een destabliteit van Oekraine tot in den treure.
Daar kan ik toch wel een kunstje meequote:Op maandag 25 november 2024 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
Hier komen de 500.000 russische soldaten vandaan die nu onder de zonnebloemen in Ukraine liggen te rotten , boeren jongens , bouwvakkers , knechten
Bekijk deze YouTube-video
Antwoord is dus: ja.quote:Op maandag 25 november 2024 21:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de enige uitweg is dat hij zijn zin krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |