Naar Moskou is denk ik wel ok. Heb het Chinese trip.com gebruikt.quote:Op zondag 24 november 2024 11:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Probeer even via Air Serbia.
In elk geval tot Moskou.
Die website is topquote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
www.s7.ru is ook een optie.
Maar vanuit Amsterdam niet. Moskou-Yakutsk kan wel, maar zou ook per trein kunnen.
Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt.
Euro's mag je niet de grens over meenemen. Bankpasjes werken niet (geen swift). Dus dat is een probleem.
In Servie zou je euro's naar Roebels moeten kunnen omwisselen, helaas in de praktijk lukt dat vaak niet.
De enige landsgrens die open is momenteel tussen de EU en Rusland is via Estland en daar kan je euro's wisselen naar Roebels aan de grens.
Heb je meer tijd is het wellicht een idee via Georgie te reizen of via Kazakhstan, Kazakhstan heeft uitstekende trein, bus, vliegverbindingen met diverse regio's in Rusland, veelal direct en comfortabel, goedkoop en makkelijk om daar je euro's naar roebels om te wisselen, bovendien Russisch consulaat onder meer in Almaty, Nur Sultan (Astana) en diverse steden aan de Russische grens.
E-visum volstaat in de meeste gevallen.
Booking werkt niet, dus je zult via andere websites hotels moeten boeken of gewoon ter plekke. Dat laatste weet ik ook niet precies. Papieren reisgids is aan te bevelen als orientatie,
I know! Normaal heb ik een ING verzekering en die geven aan niets te verzekeren bij een negatief reisadvies. Maar mn zorgverzekering blijft wel geldig!quote:Op zondag 24 november 2024 14:52 schreef Fogel het volgende:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/rusland
* Voor Rusland geldt kleurcode oranje (en rood nabij Oekraine). Reis alleen hierheen als het noodzakelijk is. Het is niet veilig er op vakantie te gaan.
Check even je verzekeringpolis, niet alle maatschappijen dekken incidenten bij een reis met een oranje of rood reisadvies.
Een andere, veiligere, bestemming zoeken is wat ik zelf zou doen.
Paar jaar terug in Pyongyang een serieuze angstquote:Op zondag 24 november 2024 14:55 schreef over_hedge het volgende:
Kan uit bij hotel ramen. Die schijnen nog wel eens op te staan
hahahaha reizen waes gekeken hahahahaquote:Op zondag 24 november 2024 15:20 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Paar jaar terug in Pyongyang een serieuze angst![]()
We kregen hele neppe rondleidingen overal en in t hotel konden de ramen volledig open (wat in mijn ervaring geen normaal iets is in hotels)
Je mag tot 10.000 euro of tot 10.000 aan dollar meenemen naar Rusland. Aangezien de Roebel waardeloos is, zullen Russen blij zijn met harde valuta als de euro en de dollar.quote:Op zondag 24 november 2024 11:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
www.s7.ru is ook een optie.
Maar vanuit Amsterdam niet. Moskou-Yakutsk kan wel, maar zou ook per trein kunnen.
Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt.
Euro's mag je niet de grens over meenemen. Bankpasjes werken niet (geen swift). Dus dat is een probleem.
In Servie zou je euro's naar Roebels moeten kunnen omwisselen, helaas in de praktijk lukt dat vaak niet.
De enige landsgrens die open is momenteel tussen de EU en Rusland is via Estland en daar kan je euro's wisselen naar Roebels aan de grens.
Heb je meer tijd is het wellicht een idee via Georgie te reizen of via Kazakhstan, Kazakhstan heeft uitstekende trein, bus, vliegverbindingen met diverse regio's in Rusland, veelal direct en comfortabel, goedkoop en makkelijk om daar je euro's naar roebels om te wisselen, bovendien Russisch consulaat onder meer in Almaty, Nur Sultan (Astana) en diverse steden aan de Russische grens.
E-visum volstaat in de meeste gevallen.
Booking werkt niet, dus je zult via andere websites hotels moeten boeken of gewoon ter plekke. Dat laatste weet ik ook niet precies. Papieren reisgids is aan te bevelen als orientatie,
Oke dat wist ik niet.quote:Op zondag 24 november 2024 18:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je mag tot 10.000 euro of tot 10.000 aan dollar meenemen naar Rusland. Aangezien de Roebel waardeloos is, zullen Russen blij zijn met harde valuta als de euro en de dollar.
Van Rusland mag je dat meenemen, maar van Europa mag je geen EU-valuta meenemen naar Rusland vanwege de sancties. Die worden in beslag genomen bij vertrek, dus je kan beter dollars meenemen. Begrijp van een vriendin dat je in elke stad wel kan inwisselen vervolgens.quote:Op zondag 24 november 2024 18:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je mag tot 10.000 euro of tot 10.000 aan dollar meenemen naar Rusland. Aangezien de Roebel waardeloos is, zullen Russen blij zijn met harde valuta als de euro en de dollar.
Hoe moeten ze dat weten als er geen directe vluchten naar Rusland gaanquote:Op zondag 24 november 2024 19:09 schreef Mikeytt het volgende:
maar van Europa mag je geen EU-valuta meenemen naar Rusland vanwege de sancties.
Staat er niet op indd.quote:Op zondag 24 november 2024 18:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://belhotel.by/
Voor hotels, maar ik geloof dat dit alleen Wit Rusland is en niet Rusland zelf.
Geen idee hoe dat precies werkt. Vanwege de sancties mag het niet, maar zou niet weten hoe ze dat zouden controleren. Wellicht op je vliegticket?quote:Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat weten als er geen directe vluchten naar Rusland gaan
Is ook meer een dingetje als je per bus via Estland richting Rusland reist.quote:Op zondag 24 november 2024 19:11 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dat weten als er geen directe vluchten naar Rusland gaan
Jij hebt een chinees paspoort zeker?quote:Op zondag 24 november 2024 19:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat precies werkt. Vanwege de sancties mag het niet, maar zou niet weten hoe ze dat zouden controleren. Wellicht op je vliegticket?
Ik speel het safe en neem gewoon dollars mee.
Amerikaans en Nederlandsquote:Op zondag 24 november 2024 19:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Jij hebt een chinees paspoort zeker?
Het front? Nederland zit dichter bij het front dan Yakutskquote:Op zondag 24 november 2024 19:21 schreef damsco het volgende:
Wellicht kun je ook een kijkje aan het front nemen? Ben wel benieuwd.
Ja ik weet wat yakutsk is, zie het wel eens op YouTube over leven in de kou daar. Maar als je naar Rusland gaat kun je ook even naar het front toch?quote:Op zondag 24 november 2024 19:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het front? Nederland zit dichter bij het front dan Yakutsk
Laten we dit maar in POL houdenquote:Op zondag 24 november 2024 19:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja ik weet wat yakutsk is, zie het wel eens op YouTube over leven in de kou daar. Maar als je naar Rusland gaat kun je ook even naar het front toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |