abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 november 2024 @ 18:39:41 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215673875
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, daarom had ik het over "een open pad". De golflengte zit nu ook tussen de 1,7 en 5 GHz, ook afhankelijk van de frequenties die ze konden kopen. Dus het hangt er maar van af welke er beschikbaar zijn. Als je kanalen over het hele bereik hebt, kun je veel bijsturen en heb je daardoor meer of minder penetratie. En als je veel reflecties hebt moet je daar ook gebruik van maken door de beste er uit te halen, anders kun je het signaal er niet meer uitfilteren.

Dus, een slimmer algoritme om gebruik te maken van de beschikbare mogelijkheden en mogelijk een breder spectrum is het voordeel. En als je masten de frequentie nog niet ondersteunden, zoals 3,5 GHz hier, moet je de zenders vervangen.
Klopt, en de antennes.
Voor alles features van 5G moet je een matrix antenne gebruiken
pi_215674542
Het voordeel daarvan is met name dat ze @Mikeytt van het internet houden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215674548
Overigens tot op de dag van vandaag nog geen voordeel kunnen ondervinden van 5g tov 4g. Behalve dat de batterij sneller leeg gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 24 november 2024 @ 20:16:31 #29
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215674734
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 19:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens tot op de dag van vandaag nog geen voordeel kunnen ondervinden van 5g tov 4g. Behalve dat de batterij sneller leeg gaat.
Niet? Op 4g kwam ik met geluk op 200mbps. Nu regelmatig boven de 1000
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215674882
We hebben nu inmiddels een aantal generaties mobiele communicatie voorbij zien komen, en ik vraag me wel eens af wat nu de voordelen zijn van de nieuwere generaties boven de oudere generaties. Ik krijg daarbij steeds meer de indruk dat met de introductie van nieuwere generaties vooral de snelheid en capaciteit is toegenomen, maar dat er dus nadelen tegenover staan zoals dat de nieuwere generaties meer energie verbruiken, waardoor de batterij van je toestel dus sneller leegtrekt, dat het bereik van de nieuwere generaties minder is en dat ook de penetratie door muren en vloeren minder is.

Ik herinner me nog de begintijd van de mobiele telefonie toen we nog 2G hadden. Zelfs beneden in een ondergrondse parkeergarage had je bereik. Naar ik begrijp is dat met 5G dus gewoon uitgesloten, tenzij er net in die parkeergarage een antenne geïnstalleerd is.

Ik herinner me ook nog de discussie over de Deventer Moordzaak uit 1999. Toen hadden we nog volop 2G. Inmiddels is het wel duidelijk dat het alibi van Ernest Louwes klopte, en dat hij rijdend op de A28 bij 't Harde een gesprek voerde dat via een mast in Deventer, over een afstand van 22 km, werd verwerkt. Naar ik heb begrepen zijn dergelijke lange afstanden met 5G dus ook uitgesloten.
pi_215674902
quote:
17s.gif Op zondag 24 november 2024 20:16 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Niet? Op 4g kwam ik met geluk op 200mbps. Nu regelmatig boven de 1000
[ afbeelding ]
En wat heb je daar op je mobiel aan?
Ik heb mijn vaste lijn vorige week terug gebracht van 1000 up en down naar 100.
Gebruikte de snelheid toch niet.
  zondag 24 november 2024 @ 21:50:31 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215675540
Hogere bandbreedte is imho de minst interessante voordeel van de 5G standaard. Veel belangrijker zijn zaken als zeer lage latency, directe machine naar machine verbindingen en zeer precieze locatie bepaling.
pi_215675827
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hogere bandbreedte is imho de minst interessante voordeel van de 5G standaard. Veel belangrijker zijn zaken als zeer lage latency, directe machine naar machine verbindingen en zeer precieze locatie bepaling.
Ja ik kan mij al die keigave reclame filmpjes voor 5g op Tweakers nog herinneren. Afgezien van stabieler internet op drukke plekken heb ik nog niks van 5g kunnen merken.
  zondag 24 november 2024 @ 23:04:01 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215676080
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja ik kan mij al die keigave reclame filmpjes voor 5g op Tweakers nog herinneren. Afgezien van stabieler internet op drukke plekken heb ik nog niks van 5g kunnen merken.
No bucks, no Buck Rogers
Dat de standaard erin voorziet en het veel mogelijk maakt is er nog niet veel ontwikkeling in die op de markt is. Ik was vorige maand op een testcirquit voor autonoom rijdende auto’s, en er wordt aan gewerkt door een aantal fabrikanten met behulp van 5G technologie.
Maar verder zijn mij niet zoveel projecten bekend. Het schijnt lastig te zijn een businesscase rond te krijgen.
pi_215677982
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klopt maar ook daar merk ik het niet aan.
De overgang van 2g naar 3g was een verademing en van 3g naar 4g ook.
Maar nu?
  maandag 25 november 2024 @ 10:43:05 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215678559
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Klopt maar ook daar merk ik het niet aan.
De overgang van 2g naar 3g was een verademing en van 3g naar 4g ook.
Maar nu?
Zoals ik zei
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 23:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
No bucks, no Buck Rogers
Dat de standaard erin voorziet en het veel mogelijk maakt is er nog niet veel ontwikkeling in die op de markt is. Ik was vorige maand op een testcirquit voor autonoom rijdende auto’s, en er wordt aan gewerkt door een aantal fabrikanten met behulp van 5G technologie.
Maar verder zijn mij niet zoveel projecten bekend. Het schijnt lastig te zijn een businesscase rond te krijgen.
Ligt ook aan de overheid die het belangrijker vind veel geld te innen voor de frequenties. Geld wat niet geïnvesteerd kan worden. IMHO waren schoonheidswedstrijden een veel beter idee geweest dan biedingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')