Klopt, en de antennes.quote:Op zondag 24 november 2024 17:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daarom had ik het over "een open pad". De golflengte zit nu ook tussen de 1,7 en 5 GHz, ook afhankelijk van de frequenties die ze konden kopen. Dus het hangt er maar van af welke er beschikbaar zijn. Als je kanalen over het hele bereik hebt, kun je veel bijsturen en heb je daardoor meer of minder penetratie. En als je veel reflecties hebt moet je daar ook gebruik van maken door de beste er uit te halen, anders kun je het signaal er niet meer uitfilteren.
Dus, een slimmer algoritme om gebruik te maken van de beschikbare mogelijkheden en mogelijk een breder spectrum is het voordeel. En als je masten de frequentie nog niet ondersteunden, zoals 3,5 GHz hier, moet je de zenders vervangen.
Niet? Op 4g kwam ik met geluk op 200mbps. Nu regelmatig boven de 1000quote:Op zondag 24 november 2024 19:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens tot op de dag van vandaag nog geen voordeel kunnen ondervinden van 5g tov 4g. Behalve dat de batterij sneller leeg gaat.
En wat heb je daar op je mobiel aan?quote:Op zondag 24 november 2024 20:16 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet? Op 4g kwam ik met geluk op 200mbps. Nu regelmatig boven de 1000
[ afbeelding ]
Ja ik kan mij al die keigave reclame filmpjes voor 5g op Tweakers nog herinneren. Afgezien van stabieler internet op drukke plekken heb ik nog niks van 5g kunnen merken.quote:Op zondag 24 november 2024 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hogere bandbreedte is imho de minst interessante voordeel van de 5G standaard. Veel belangrijker zijn zaken als zeer lage latency, directe machine naar machine verbindingen en zeer precieze locatie bepaling.
No bucks, no Buck Rogersquote:Op zondag 24 november 2024 22:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja ik kan mij al die keigave reclame filmpjes voor 5g op Tweakers nog herinneren. Afgezien van stabieler internet op drukke plekken heb ik nog niks van 5g kunnen merken.
Klopt maar ook daar merk ik het niet aan.quote:Op zondag 24 november 2024 21:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hogere bandbreedte is imho de minst interessante voordeel van de 5G standaard. Veel belangrijker zijn zaken als zeer lage latency, directe machine naar machine verbindingen en zeer precieze locatie bepaling.
Zoals ik zeiquote:Op maandag 25 november 2024 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt maar ook daar merk ik het niet aan.
De overgang van 2g naar 3g was een verademing en van 3g naar 4g ook.
Maar nu?
Ligt ook aan de overheid die het belangrijker vind veel geld te innen voor de frequenties. Geld wat niet geïnvesteerd kan worden. IMHO waren schoonheidswedstrijden een veel beter idee geweest dan biedingen.quote:Op zondag 24 november 2024 23:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
No bucks, no Buck Rogers
Dat de standaard erin voorziet en het veel mogelijk maakt is er nog niet veel ontwikkeling in die op de markt is. Ik was vorige maand op een testcirquit voor autonoom rijdende auto’s, en er wordt aan gewerkt door een aantal fabrikanten met behulp van 5G technologie.
Maar verder zijn mij niet zoveel projecten bekend. Het schijnt lastig te zijn een businesscase rond te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |