Dat eerste inderdaad ook.quote:Op donderdag 6 maart 2025 16:41 schreef Bami het volgende:
Meer dan 1 nachtje kan mijn dochter niet uit logeren want dat ziet oma niet zitten.![]()
Maar ik zou je idd vooral afvragen of zij dan ook een week op vakantie kan en jij dan een week de kleine zou verzorgen. Als je dat niet ziet zitten lijkt het me ook niet fair om van haar te verwachten.
Mijn schoonmoeder vindt het ook leuk hoor, maar die wil dus eigenlijk geen kleinkinderen voortrekken op dat vlak én mijn dochter is ook een dramaslaper en vroeg wakker, mijn schoonmoeder komt zelf altijd pas na achten uit bed.quote:Op donderdag 6 maart 2025 17:13 schreef Bami het volgende:
Oh dat lijkt me nog wel lastiger! Mijn moeder vindt het super leuk als Pukje komt logeren, maar ik heb geen beste slaper gebaard dus meer dan 1 nacht achter elkaar vindt ze simpelweg te vermoeiend.![]()
Wel fijn dat als het echt nodig is je er iig wel terecht kan! Bij mijn schoonouders durf ik dan weer niet zo goed aan, zolang ze slaapt zoals ze nu doet.
Waarom?quote:Op donderdag 6 maart 2025 18:13 schreef Lokasenna het volgende:
In april heb ik een bruiloft en blijf daar overnachten, dat wordt de eerste keer dat ik niet bij dochter in de buurt slaap (ze blijft dan bij mijn man), maar ik zie er best wel een beetje tegenop.
Blijkbaar heb ik gewoon weinig talent voor loslaten.quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:09 schreef June. het volgende:
[..]
Waarom?
Hier ga ik regelmatig op congres, 1x per jaar midweek met vriendinnen weg. Ook vriend heeft af en toe een mannenweekend. Heerlijk.
Toen ze kleiner waren en de nachten pittiger was de frequentie wel een stuk minder. Toen gingen ze ook nog niet logeren. Nu ze wat ouder zijn en gewoon de klok rondslapen vinden ze uit logeren bij oma/opa heel leuk. Dus nu ook plannen om lekker samen een keer weg re gaan zonder kids, gewoon een nachtje ofzo.
Je bent daarin niet de enige. Ik ben vorig jaar voor het eerst twee nachtjes weggeweest (castlefest met man) en de kinderen waren toen bijna 6 en 3,5. En dat vond ik echt heel heftig.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Blijkbaar heb ik gewoon weinig talent voor loslaten.
Vind het rot om zo ver weg te zijn. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn en het valt vast mee.
Ik ben ook pas voor het eerst twee nachten van huis weggeweest toen de mijne 21 maanden was. Dat vond ik ook moeilijk. Nu vind ik het heerlijk als ik de peuter ‘s nachts niet heb. 🤣 Straks is de baby er weer en die zal ik wel weer lang bij me willen hebben ‘s nachts verwacht ik.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vind het rot om zo ver weg te zijn. Maar goed, eens moet de eerste keer zijn en het valt vast mee.
Haha, maar als je het ook nooit doet dan heb je automatisch meer twijfels en zie je meer beren op de weg.quote:Op vrijdag 7 maart 2025 18:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Wat we nu doen is inderdaad zijn naam op de juiste manier herhalen als ze het op haar manier zegt (maar meestal zegt ze ‘broer’ want zo noemt hij zichzelf ook vaak naar haar: “zal broer dat even voor je doen?”), maar fijn te weten dat ze nog wel even heeft om het goed te leren. De wachtlijsten voor logopedie zijn hier behoorlijk lang begreep ik, dus vandaar mijn vraagquote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Grote peuters.Wij krijgen voor de meivakantie een belletje om de eerste zaken door te spreken over hoe het nu gaat en door te geven met wie ze graag speelt, zodat ze daar rekening mee kunnen houden qua groepsindeling. Na de zomer hier pas officieel starten, maar dat gaat weer zo zijn…
@:eponine: ja, hier! Ik vind die clusters als /fl/ iets wat nu nog niet verworven hoeft te zijn, vooral niet als ze verder wel goed spreekt en verstaanbaar is. Maar ik snap je vraag wel, omdat het echt een super praktisch puntje is waar je ‘tegenaan’ loopt. De mijne heeft ook een naam die met de /fl/ begint en sprak hem al snel goed uit, maar het is geen makkelijk cluster.Misschien voor nu gewoon lekker zo laten en kijken of ze hem de komende maanden zelf oppikt. En zelf niet te veel mee bezig gaan, naast dat je de naam van je oudste even goed herhaalt als zij zijn naam gezegd heeft op haar manier. Nu ben ik wel benieuwd of het dan ‘Koris’ wordt?
Ja, ik formuleerde mijn advies ook mede op basis van alle ellendige wachtlijsten. Maar het is vrij normaal dat er op (net) driejarige leeftijd nog clusters vereenvoudigd of aangepast worden. En als ze verder wel goed spreekt, zou ik het dus inderdaad even op z’n beloop laten. Je kunt er altijd nog wat mee als het over een half jaar nog steeds aanwezig is, maar in die periode van 3 tot 3,5 gebeurt vaak ook weer zo veel op dat gebied.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:46 schreef eponine het volgende:
[..]
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Wat we nu doen is inderdaad zijn naam op de juiste manier herhalen als ze het op haar manier zegt (maar meestal zegt ze ‘broer’ want zo noemt hij zichzelf ook vaak naar haar: “zal broer dat even voor je doen?”), maar fijn te weten dat ze nog wel even heeft om het goed te leren. De wachtlijsten voor logopedie zijn hier behoorlijk lang begreep ik, dus vandaar mijn vraag. En ja, ze zegt inderdaad Koris
De jouwe is net iets ouder dan de mijne, toch? Bijna 4? Doet hij het altijd, of meer als hij vermoeid is / in een andere situatie? Altijd al gedaan of pas aanwezig sinds een bepaalde periode? Ik noem het liever ‘interdentaliteit’ in plaats van ‘slissen’, maar ik snap hem. :-) Slaapt hij met open mond / kno-problematiek (gehad) / moeite met tongplaatsing bij andere ‘tongklanken’ als de l, t, d, n?quote:Op vrijdag 14 maart 2025 22:36 schreef Lemijn het volgende:
En slissen, tot welke leeftijd mag je dat negeren Komkommerschijfje? Zonder voor de hand liggende reden zoals speengebruik of zo. Mijn peuter heeft gewoon een gekke s met zijn tong tussen zijn tanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |