abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:50:51 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215659907
https://www.nu.nl/algemee(...)ar-klimaatsteun.html

Schandalig laag bedrag
hoofdonderhandelaar van Panama, Juan Carlos Monterrey Gómez, noemt het "schandalig, slecht en laag bedrag
241123_1_c18e9faef2ec948e30e6cbe4578cdfe9.png
quote:
Bij milieuorganisaties die op de klimaattop aanwezig zijn, klinken vergelijkbare reacties.
De reacties variëren van "ontoereikend" tot "verschrikkelijk"
Ik denk dat we beter nucleare raketten kunnen kopen als afschrikking
De dictators thuis zullen wel blij zijn dat ze een nieuwe prive vliegtuig kunnen kopen
quote:
22 nov 2024 om 15:12
Rijke landen lijken vooralsnog hun zin te krijgen op de klimaattop in Bakoe.
In het eerste concrete voorstel over de klimaatsteun aan arme landen staat dat die steun omhoog moet van 100 naar 250 miljard dollar, maar pas in 2035.
Het gaat niet alleen om giften, maar ook om leningen en investeringen van bedrijven die overheden van industrielanden mogelijk hebben gemaakt, staat in een nieuw voorstel van de Azerbeidzjaanse voorzitter.

In een eerdere tekst stond nog geen bedrag en waren ook nog twee sterk uiteenlopende voorstellen voor de structuur van het doel aanwezig.
In het nieuwe voorstel wordt ook een overkoepelend financieel doel van 1,3 biljoen (1.300 miljard) dollar voorgesteld, zoals volgens diverse onderzoeken nodig is.
Maar in het bredere doel tellen ook allerlei investeringen mee die zonder overheidsinmenging gebeuren.
Het bedrag van 250 miljard dollar is naar verluidt in lijn met de wensen van de Europese Unie.
Het lijkt daarmee vooral een openingsbod, want ontwikkelingslanden vragen veel meer: tussen de 440 en 900 miljard dollar in giften of goedkope leningen. Investeringen zouden daar nog bovenop moeten komen.

De eerste reacties vanuit ontwikkelingslanden zijn dan ook niet mals. Ali Mohamed, hoofdonderhandelaar namens de Afrikaanse landen, noemt de tekst "totaal onacceptabel en onvoldoende".
Hij vindt niet alleen het bedrag te laag, maar hekelt ook het feit dat industrielanden niet als enige verantwoordelijk zijn voor het halen van het doel.
Zij moeten alleen "de leiding nemen".

De hoofdonderhandelaar van Panama, Juan Carlos Monterrey Gómez, noemt de tekst "schandalig, slecht en meedogenloos". "
De 250 miljard dollar die de ontwikkelde landen aanbieden, is spugen in het gezicht van kwetsbare landen zoals dat van mij.
Zij bieden kruimels aan, terwijl wij de doden dragen."

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2024 11:59:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215660029
Dit is ook gewoon een belediging. Volgens berekeningen zou dit bedrag ongeveer 600 miljard moeten zijn.

Zo zie je maar weer dat geen enkel rijk land de klimaatcrisis als crisis behandeld. :O Dat terwijl de uitstoot in rijke landen in het begin vooral negatieve effecten heeft op arme landen terwijl die een verwaarloosbare uitstoot hebben.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215660351
Die landen moeten niet piepen. Ze pleuren zelf al het afval in zee. Laat ze eens bij zichzelf beginnen.
  maandag 25 november 2024 @ 15:25:47 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_215680495
nobody cares
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_215680519
Was sowieso weer een prachtig toneelstuk die klimaattop. Hulde.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 25 november 2024 @ 15:32:06 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_215680550
Zolang werelddemografie niet op de agenda komt, vind ik alles maar marginaal en stel ik vraagtekens bij de daadwerkelijke urgentie. Dan komt de cynicus in mij naar boven en denk ik dat alles weer puur om de financiële stromen draait.

Gezien de reacties heb ik waarschijnlijk nog gelijk ook.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_215680797
quote:
maar pas in 2035.
Ja, dan zitten er weer andere clowns aan het roer, en draaien die de steun wel terug...

Wat een poppenkast zijn die klimaattoppen ook altijd...

Veel te veel blablablabla und nichts da....
pi_215680951
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:03 schreef Mikeytt het volgende:
Dit is ook gewoon een belediging. Volgens berekeningen zou dit bedrag ongeveer 600 miljard moeten zijn.

Zo zie je maar weer dat geen enkel rijk land de klimaatcrisis als crisis behandeld. :O Dat terwijl de uitstoot in rijke landen in het begin vooral negatieve effecten heeft op arme landen terwijl die een verwaarloosbare uitstoot hebben.
Wat pas een echte belediging is dat de lijst met 25 rijke landen die dit mogen betalen in 1992 is opgesteld en daarna nooit meer is aangepast.

Saoedi-Arabië, VAE, Qatar die zwemmen in het geld van de olie en gas en actief tegenwerken dat fossiele brandstoffen genoemd worden in verdragen/overeenkomsten. China met de tweede economie ter wereld. India met de vijfde economie ter wereld en hun eigen ruimtevaartprogramma.

Toch zijn het allemaal arme ontwikkelingslanden die niet hoeven bij te dragen en zelfs mogen ontvangen.

Van de 20 grootste economieën in de wereld staan er 12 op de lijst van de van de 25 rijke landen die er voor op moeten draaien. Er is geen enkele intentie onder landen om dit gezamenlijk aan te pakken, niet onder de arme landen en onder de rijkere landen. Iedereen wijst naar een ander.

Deze hele klimaattop was een belediging en dat begon al met de president van het land die de olie zowat heilig verklaarde.
pi_215681005
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 16:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Wat pas een echte belediging is dat de lijst met 25 rijke landen die dit mogen betalen in 1992 is opgesteld en daarna nooit meer is aangepast.

Saoedi-Arabië, VAE, Qatar die zwemmen in het geld van de olie en gas en actief tegenwerken dat fossiele brandstoffen genoemd worden in verdragen/overeenkomsten. China met de tweede economie ter wereld. India met de vijfde economie ter wereld en hun eigen ruimtevaartprogramma.

Toch zijn het allemaal arme ontwikkelingslanden die niet hoeven bij te dragen en zelfs mogen ontvangen.

Van de 20 grootste economieën in de wereld staan er 12 op de lijst van de van de 25 rijke landen die er voor op moeten draaien. Er is geen enkele intentie onder landen om dit gezamenlijk aan te pakken, niet onder de arme landen en onder de rijkere landen. Iedereen wijst naar een ander.

Deze hele klimaattop was een belediging en dat begon al met de president van het land die de olie zowat heilig verklaarde.
Dat geeft aan dat er slechts een paar landen eigenaar zijn van het hele klimaatprobleem. En dat zijn de paar landen die betalen.

En dan heb je een enorme middenmoot die het werkelijk geen hol interesseert. En een paar arme bananenrepublieken die de hand graag ophouden.

Wanneer is het nou eens klaar met die onzin?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 25 november 2024 @ 16:33:01 #10
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_215681076
Gewoon helemaal stoppen met dat klimaat change-gedoe! :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_215682309
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2024 16:33 schreef Scjvb het volgende:
Gewoon helemaal stoppen met dat klimaat change-gedoe! :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaaaa, en laten we van de Aarde een tweede Venus maken! Of zullen we het toch maar op plastic gooien?
pi_215682626
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 18:52 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]
Jaaaaa, en laten we van de Aarde een tweede Venus maken! Of zullen we het toch maar op plastic gooien?
Weet niet meer wat ik moet geloven.

Wat is er nou waar van die Climate Change?
  maandag 25 november 2024 @ 23:07:16 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215684712
quote:

[..]
Nog meer plastic?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215684802
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:36 schreef Jahr00n het volgende:
Die landen moeten niet piepen. Ze pleuren zelf al het afval in zee. Laat ze eens bij zichzelf beginnen.
Wat heeft dat met het klimaat te maken?
pi_215684974
quote:

[..]
De Aarde koelt al een paar miljard jaar af en in het begin zat er meer dan 80% CO2 in de lucht, tegen 0,04% nu. Dus een paar honderdste procenten meer gaan daar geen verandering in brengen. Dus een tweede Venus gaan we zeker niet worden. Met het klimaat zitten we te speculeren over een minimale verandering.
pi_215685530
Climate change? Schrijf maar gewoon "klimaatsverandering".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215685903
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 19:18 schreef Horzula het volgende:

[..]
Weet niet meer wat ik moet geloven.

Wat is er nou waar van die Climate Change?
Klimaatverandering bestaat al zolang als de planeet bestaat.
Ze gebruiken het nu als excuus om geld uit je zak te trekken.
pi_215686379
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 08:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klimaatverandering bestaat al zolang als de planeet bestaat.
Ze gebruiken het nu als excuus om geld uit je zak te trekken.
Ik snap nooit waarom mensen aanhalen dat klimaatverandering voor de mensheid ook al bestond? Kanker bestond ook, maar dat betekent toch niet dat wij mensen dat niet zouden kunnen veroorzaken of dat we er niet goed aan zouden doen het te voorkomen of genezen?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215686386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:03 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik snap nooit waarom mensen aanhalen dat klimaatverandering voor de mensheid ook al bestond? Kanker bestond ook, maar dat betekent toch niet dat wij mensen dat niet zouden kunnen veroorzaken of dat we er niet goed aan zouden doen het te voorkomen of genezen?
Rare vergelijking, daar kan ik niks mee.
pi_215686410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rare vergelijking, daar kan ik niks mee.
Lijkt me een relevante vergelijking. Maar vertel eens, waarom haal je aan dat vroeger klimaatverandering ook bestond?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_215686423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Lijkt me een relevante vergelijking. Maar vertel eens, waarom haal je aan dat vroeger klimaatverandering ook bestond?
Wat is de overeenkomst tussen kanker en het klimaat dan?
En ik heb al aangegeven waarom klimaatverandering vroeger ook bestond.
pi_215686442
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:11 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat is de overeenkomst tussen kanker en het klimaat dan?
En ik heb al aangegeven waarom klimaatverandering vroeger ook bestond.
De overeenkomst is dat het beide zowel natuurlijke als menselijk veroorzaakte fenomenen zijn.
pi_215686485
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De overeenkomst is dat het beide zowel natuurlijke als menselijk veroorzaakte fenomenen zijn.
Maar de ene is een ziekte waar mensen dood aan gaan en de ander is een naam voor gemiddelde toestand van het weer en de atmosfeer.
pi_215686492
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar de ene is een ziekte waar mensen dood aan gaan en de ander is een naam voor gemiddelde toestand van het weer en de atmosfeer.
Dat klopt, hoewel dankzij klimaatverandering ook mensen sterven natuurlijk.

Dus dan komen we aan op mijn vraag: waarom haal je aan dat vroeger ook klimaatverandering bestond? Klaarblijkelijk begrijp ik je verkeerd over wat je er al dan niet mee zou bedoelen.
pi_215686497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 10:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat klopt, hoewel dankzij klimaatverandering ook mensen sterven natuurlijk.

Dus dan komen we aan op mijn vraag: waarom haal je aan dat vroeger ook klimaatverandering bestond?
Dat heb ik al gezegd, om aan te tonen dat het niet iets nieuws is maar dat ze het gebruiken om geld uit je zak te trekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')