Al mijn anti-aanbakpannen kregen dit na enkele jaren. Zowel bij de goedkope als de dure. Volgens mij moet je gewoon accepteren dat het een voorwerp is dat je regelmatig moet vervangen. Of kiezen voor eentje van gietijzer of plaatstaal ofzoquote:Op zaterdag 23 november 2024 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft iemand dit ook weleens gehad en is het gewoon ouderdom ofzo? Of doe ik wat verkeerd?
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Geanodiseerd aluminium is mijn favoriet, met https://www.calphalon.com/ als het merk waar ik een dozijn van heb, van een steelpannetje waar ik net een gesnipperd uitje in kan fruiten, tot een grote koekenpan voor pannekoeken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Hyperdude het volgende:
Niet meer kopen.
RVS of gietijzer is veel beter, maar vergt even wat ervaring opbouwen.
Gaan echt jaren mee bij goed gebruik.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:57 schreef ijs_beer het volgende:
Wegmikken en een nieuwe aanschaffen. Teflonpannen gaan gewoonweg niet zo lang mee.
Tenzij je PFAS lekker vindt smaken.
Werkt dat bij inductie, zoals TS heeft?quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Geanodiseerd aluminium is mijn favoriet, met https://www.calphalon.com/ als het merk waar ik een dozijn van heb, van een steelpannetje waar ik net een gesnipperd uitje in kan fruiten, tot een grote koekenpan voor pannekoeken.
wat lul jij. alles wat niet rvs of ijzer is en beweert anti aanbak te zijn is gewoon pfasquote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt tegenwoordig makkelijk anti-aanbakpannen vinden zonder PFAS. Tefal gebruikt het ook al jaren niet meer.
Soms heb je pech en gaat de laag stuk. Direct vervangen.
Ook die pannetjes met witte keramische laag (Action) doen het wel goed. Bakt iets sneller aan maar is zeer goed opgewassen tegen de tijd. Een teflonlaag slijt en is wegwerp in principe.quote:Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt tegenwoordig makkelijk anti-aanbakpannen vinden zonder PFAS. Tefal gebruikt het ook al jaren niet meer.
Soms heb je pech en gaat de laag stuk. Direct vervangen.
Oeps, dat over het hoofd gezien. Dat gaat niet werken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Werkt dat bij inductie, zoals TS heeft?
Puur alu niet nl.
Dat is wel waar, die keramische pannen doen het ook niet verkeerd. Ik ben geheel over op gietijzer, even opwarmen en een beetje olie en dan gaat het uitstekend. Na gebruik afspoelen en op de inductie ff drogen en invetten. Enig nadeel is bulky en zwaar.quote:Op zaterdag 23 november 2024 14:36 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ook die pannetjes met witte keramische laag (Action) doen het wel goed. Bakt iets sneller aan maar is zeer goed opgewassen tegen de tijd. Een teflonlaag slijt en is wegwerp in principe.
Hier ook alles eruit gedonderd.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Hyperdude het volgende:
Niet meer kopen.
Even snel op de website kijken….quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Geanodiseerd aluminium is mijn favoriet, met https://www.calphalon.com/ als het merk waar ik een dozijn van heb, van een steelpannetje waar ik net een gesnipperd uitje in kan fruiten, tot een grote koekenpan voor pannekoeken.
quote:This product contains PTFE
Ja dat is de echte spirit. Zoals het bedoeld is.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat is wel waar, die keramische pannen doen het ook niet verkeerd. Ik ben geheel over op gietijzer, even opwarmen en een beetje olie en dan gaat het uitstekend. Na gebruik afspoelen en op de inductie ff drogen en invetten. Enig nadeel is bulky en zwaar.
Teflon is een merknaam van DuPont. Als je niet betaalt of van een andere fabrikant gebruikt mag je de naam Teflon niet gebruiken.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Even snel op de website kijken….
[..]
Ze verzinnen allemaal mooie marketing namen voor die rommel om het maar te verbergen dat er gewoon teflon wordt gebruikt
Gietijzer bouw je zelf een vorm van antiaanbaklaag op in het gebruik. Dat is dan ook de reden dat je er niet met een staalwol in moet gaan raggen of in de vaatwas zetten want dan begin je redelijk opnieuw daarmee. In geval van nood kan het dus wel maar dan bakt ie een paar dagen wat minder. Bij rvs hecht die laag niet echt aan de pan, dan moet je dus elke keer beter opletten dat het niet aanbrand. maar met je pan goed voorverwarmen en licht ingevet(olie) bewaren gaat dat ook prima.quote:Op zondag 24 november 2024 17:35 schreef Galvez het volgende:
Maar weken terug RVS koekenpannen gekocht. Duur, maar gaan zo’n beetje een leven lang mee.
Ik was bang dat het wel flink wennen zou zijn, maar niets is minder waar. Of het nou om een biefstuk of ei gaat, gaat allemaal prima. Bakt nauwelijks aan. Mocht het een keer een klein beetje aanbakken, dan is het met azijn zo weer schoon.
Ik heb ook wel eens gietijzer gebruikt, maar dat is niet te doen qua schoon houden, maar rvs is echt prima.
Of carbon staal.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Hyperdude het volgende:
Niet meer kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |