abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215659242
Na een jaartje (of twee?) kreeg ik dit. Inductie. Nooit in de vaatwasser gedaan altijd met de hand gewassen en gebruik praktisch altijd houten spatel of kunststof.

Lijkt me ook niet heel gezond aangezien de kans groot is dat ik het heb opgegeten :')

Heeft iemand dit ook weleens gehad en is het gewoon ouderdom ofzo? Of doe ik wat verkeerd?

Facts don't care about your feelings
pi_215659317
Dit ziet er niet goed uit, wellicht veel te heet geweest.

Teflon pannen is zoiets waarbij over niet te lange tijd schande gesproken wordt, zoiets als asbest, nanodeeltjes, en rommelen met genetisch materiaal.

En stom genoeg, ik heb zelf ook teflonpannen omdat gietijzer slecht werkte.

ignorance is bliss
Handgemaakt
pi_215659359
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:

Heeft iemand dit ook weleens gehad en is het gewoon ouderdom ofzo? Of doe ik wat verkeerd?

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Al mijn anti-aanbakpannen kregen dit na enkele jaren. Zowel bij de goedkope als de dure. Volgens mij moet je gewoon accepteren dat het een voorwerp is dat je regelmatig moet vervangen. Of kiezen voor eentje van gietijzer of plaatstaal ofzo
pi_215659612
Biefstuk met extra kanker *O*

Beter gooi je die pan direct weg
  Moderator zaterdag 23 november 2024 @ 10:57:36 #5
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_215659621
Wegmikken en een nieuwe aanschaffen. Teflonpannen gaan gewoonweg niet zo lang mee.
Tenzij je PFAS lekker vindt smaken. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 23 november 2024 @ 10:59:43 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215659631
Niet meer kopen.
RVS of gietijzer is veel beter, maar vergt even wat ervaring opbouwen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:05:05 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215659667
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:59 schreef Hyperdude het volgende:
Niet meer kopen.
Geanodiseerd aluminium is mijn favoriet, met https://www.calphalon.com/ als het merk waar ik een dozijn van heb, van een steelpannetje waar ik net een gesnipperd uitje in kan fruiten, tot een grote koekenpan voor pannekoeken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:39:05 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215659818
Geen anti aanbak meer kopen.

Als je genoeg vetstof in de pan doet bakt er sowieso niets aan in een pan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215659911
Koop een nieuwe.

Dit is meestal t resultaat van het vuur te vaak te hoog zetten. Met zo'n anti-aanbaklaag kan je het beste maximaal op medium-hoog vuur bakken.

Beste is een gietijzeren pan kopen. Kost hee eventjes werk, maar gaat generaties mee.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:53:09 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215659922
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:57 schreef ijs_beer het volgende:
Wegmikken en een nieuwe aanschaffen. Teflonpannen gaan gewoonweg niet zo lang mee.
Tenzij je PFAS lekker vindt smaken. :P
Gaan echt jaren mee bij goed gebruik. :o
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:57:10 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215659962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Geanodiseerd aluminium is mijn favoriet, met https://www.calphalon.com/ als het merk waar ik een dozijn van heb, van een steelpannetje waar ik net een gesnipperd uitje in kan fruiten, tot een grote koekenpan voor pannekoeken.
Werkt dat bij inductie, zoals TS heeft?
Puur alu niet nl.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 23 november 2024 @ 12:28:17 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215660282
Je kunt tegenwoordig makkelijk anti-aanbakpannen vinden zonder PFAS. Tefal gebruikt het ook al jaren niet meer.

Soms heb je pech en gaat de laag stuk. Direct vervangen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215660968
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt tegenwoordig makkelijk anti-aanbakpannen vinden zonder PFAS. Tefal gebruikt het ook al jaren niet meer.

wat lul jij. alles wat niet rvs of ijzer is en beweert anti aanbak te zijn is gewoon pfas
pi_215661077
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 12:28 schreef Lienekien het volgende:

Ook die pannetjes met witte keramische laag (Action) doen het wel goed. Bakt iets sneller aan maar is zeer goed opgewassen tegen de tijd. Een teflonlaag slijt en is wegwerp in principe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 23 november 2024 @ 15:35:23 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_215661394
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Werkt dat bij inductie, zoals TS heeft?
Puur alu niet nl.
Oeps, dat over het hoofd gezien. Dat gaat niet werken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_215663120
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 14:36 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ook die pannetjes met witte keramische laag (Action) doen het wel goed. Bakt iets sneller aan maar is zeer goed opgewassen tegen de tijd. Een teflonlaag slijt en is wegwerp in principe.
Dat is wel waar, die keramische pannen doen het ook niet verkeerd. Ik ben geheel over op gietijzer, even opwarmen en een beetje olie en dan gaat het uitstekend. Na gebruik afspoelen en op de inductie ff drogen en invetten. Enig nadeel is bulky en zwaar.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215663141
quote:
Niet meer kopen.
Hier ook alles eruit gedonderd.

Nu al jaren rvs pannen voor de gangbare dingen en plaatstaal/gietijzer voor het grillen.

Je moet dit idd we onder de knie krijgen en royaler zijn met olie.
pi_215663236
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Even snel op de website kijken….
quote:
This product contains PTFE
:`)

Ze verzinnen allemaal mooie marketing namen voor die rommel om het maar te verbergen dat er gewoon teflon wordt gebruikt
pi_215663448
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:36 schreef 215 het volgende:

[..]
Dat is wel waar, die keramische pannen doen het ook niet verkeerd. Ik ben geheel over op gietijzer, even opwarmen en een beetje olie en dan gaat het uitstekend. Na gebruik afspoelen en op de inductie ff drogen en invetten. Enig nadeel is bulky en zwaar.
Ja dat is de echte spirit. Zoals het bedoeld is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 24 november 2024 @ 13:34:18 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215671267
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 18:47 schreef 111210 het volgende:

[..]
Even snel op de website kijken….
[..]
:`)

Ze verzinnen allemaal mooie marketing namen voor die rommel om het maar te verbergen dat er gewoon teflon wordt gebruikt
Teflon is een merknaam van DuPont. Als je niet betaalt of van een andere fabrikant gebruikt mag je de naam Teflon niet gebruiken.

Kevlar is bv ook een merknaam van DuPont, Twaron (thans Akzo) is hetzelfde, chemisch heb je het over aramide.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215673370
Maar weken terug RVS koekenpannen gekocht. Duur, maar gaan zo’n beetje een leven lang mee.

Ik was bang dat het wel flink wennen zou zijn, maar niets is minder waar. Of het nou om een biefstuk of ei gaat, gaat allemaal prima. Bakt nauwelijks aan. Mocht het een keer een klein beetje aanbakken, dan is het met azijn zo weer schoon.

Ik heb ook wel eens gietijzer gebruikt, maar dat is niet te doen qua schoon houden, maar rvs is echt prima.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_215677539
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 17:35 schreef Galvez het volgende:
Maar weken terug RVS koekenpannen gekocht. Duur, maar gaan zo’n beetje een leven lang mee.

Ik was bang dat het wel flink wennen zou zijn, maar niets is minder waar. Of het nou om een biefstuk of ei gaat, gaat allemaal prima. Bakt nauwelijks aan. Mocht het een keer een klein beetje aanbakken, dan is het met azijn zo weer schoon.

Ik heb ook wel eens gietijzer gebruikt, maar dat is niet te doen qua schoon houden, maar rvs is echt prima.
Gietijzer bouw je zelf een vorm van antiaanbaklaag op in het gebruik. Dat is dan ook de reden dat je er niet met een staalwol in moet gaan raggen of in de vaatwas zetten want dan begin je redelijk opnieuw daarmee. In geval van nood kan het dus wel maar dan bakt ie een paar dagen wat minder. Bij rvs hecht die laag niet echt aan de pan, dan moet je dus elke keer beter opletten dat het niet aanbrand. maar met je pan goed voorverwarmen en licht ingevet(olie) bewaren gaat dat ook prima.
Grootste nadeel van gietijzer vind ik het gewicht. RVS weegt ook meer dan teflonpannen maar dat is nog een stuk lichter dan een gietijzeren hapjespan.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215677581
quote:
Niet meer kopen.
Of carbon staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')