abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215653786
Had een Amazon retourpakket (DHL) meegegeven aan Picnic.
Nu lijkt/is retour zoek, geen verzendbewijs van Picnic gekregen, geen enkele registratie dat het retour is gestuurd. En Amazon zegt niet te willen vergoeden zonder verzendbewijs. En het kan tot 14 dagen duren.
Nou lekker dan dus bagger service van 2 partijen.
Iemand ervaring met DHL retouren via Picnic? (ook Amazon?)
QR code levert wel een barcode op, maar DHL site vraagt ook om Postcode, met die van PostNL 5300VB Zaltbommel antwoordnummer vind die het pakket niet...
pi_215653821
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 17:44 schreef eurovisie66 het volgende:
Nu lijkt/is retour zoek, geen verzendbewijs van Picnic gekregen, geen enkele registratie dat het retour is gestuurd. En Amazon zegt niet te willen vergoeden zonder verzendbewijs. En het kan tot 14 dagen duren.
QR code levert wel een barcode op, maar DHL site vraagt ook om Postcode, met die van PostNL 5300VB Zaltbommel antwoordnummer vind die het pakket niet...
Misschien dat je in de voorwaarden kan snuffelen hoe het precies verzekerd/niet-verzekerd is? Vaak staat ook dan hoe te handelen.
pi_215653883
Pakketten zijn (vrijwel) nooit verzekerd zover ik weet, ook de heenweg niet. Raar maar waar een iPhone van 1000 euro wordt dus onverzekerd verstuurd.

Het kan ook weer een stukje veiligheid zijn, als de koerier kan zien dat een pakket verzekerd is kan een overvaller dat waarschijnlijk ook.

Ken wel meer horror verhalen van mensen die peper dure artikelen terugsturen (of nooit ontvangen) en webshops weigeren om terug te betalen. Ook bij B-ol en Cool-Blue komt dit voor overigens.

Hoewel je weinig aan een verzekering hebt als het pakket zelfs niet als ontvangen wordt geregistreerd.
Ja hallo Amazon, ik heb een iPhone naar jullie terug gestuurd, maar geen enkel bewijs dat ik dat heb gedaan, willen jullie even 1000 euro aan mij terug betalen? ;(

[ Bericht 29% gewijzigd door eurovisie66 op 22-11-2024 18:07:28 ]
pi_215654100
quote:
Is picnic niet een boodschappendienst? Kan je die pakketjes meegeven?
Twiddel
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:23:55 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215654129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:21 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Is picnic niet een boodschappendienst? Kan je die pakketjes meegeven?
Ja. DHL pakketjes kan je meegeven wanneer ze de boodschappen bezorgen. Doe ik ook weleens.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215654158
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ja. DHL pakketjes kan je meegeven wanneer ze de boodschappen bezorgen. Doe ik ook weleens.
En gaat het bij jouw wel goed? Bij mij ging het tot nu toe ook goed maar dat was nog toen je de labels zelf moest printen.

Vind het trouwens wel een faal dat ze PostNL niet ook erbij doen, nu kun je nog de helft niet retourneren/versturen.
pi_215654163
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Goh, eigenlijk wel een uitkomst. Krijg je dan geen bon van ze dat je een soort ontvangstbevestiging hebt?
Twiddel
pi_215654169
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Goh, eigenlijk wel een uitkomst. Krijg je dan geen bon van ze dat je een soort ontvangstbevestiging hebt?
de vorige keren stond het in de App, maar nu dus niets, geen enkel ontvangstbewijs.
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:32:59 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215654218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:26 schreef eurovisie66 het volgende:

[..]
En gaat het bij jouw wel goed? Bij mij ging het tot nu toe ook goed maar dat was nog toen je de labels zelf moest printen.

Vind het trouwens wel een faal dat ze PostNL niet ook erbij doen, nu kun je nog de helft niet retourneren/versturen.
Tot nu toe geen problemen gehad.

Stond t bij het afleveren wel in je app? Of heeft t er nooit in gestaan?
pi_215654229
nee nooit. nergens.

Apparaat bezorger gaf wel een piep maar volgens mij keek ie er verder niet eens op.
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:35:46 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215654251
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik krijg altijd echt direct een mail met bewijs van ontvangst.

TS, wat heeft Picnic gezegd? Je kan ze gewoon bellen.
pi_215654270
Dat ik 5 dagen moet wachten, maar bij Amazon mag het 14 dagen duren + 7 dagen voor het terugbetalen.
pi_215654486
Schopje naar WGR.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215654940
quote:
Je geeft het mee met picknick, voor dhl... En gebruikt dan de postcode van PostNL?
pi_215655087
Er staat een streep door de TS.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215655125
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:58 schreef capricia het volgende:
Er staat een streep door de TS.
Ah, dat was nog niet toen ik het verplaatste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215655476
Als ik de naam DHL hoor gaan alle seinen op rood hier.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215655513
Is dat niet vragen om ellende? Een Picnic-bezorger verdient niet veel en krijgt opeens de verantwoordelijkheid over een pakketdienst.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator vrijdag 22 november 2024 @ 23:00:57 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215656958
TS gaat niet meer reageren.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')