abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215650775
quote:
Strafhof vaardigt arrestatiebevelen uit tegen Netanyahu, Gallant en Hamas-leider

Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag heeft arrestatiebevelen uitgevaardigd tegen de Israëlische premier Netanyahu en de voormalige minister van Defensie Gallant.

Ook tegen Hamas-leider al-Masri, ook wel bekend als Deif, vaardigt het hof een bevel uit. Dat heeft het ICC bekendgemaakt in een verklaring.

De aanklager wil de Israëlische leiders vervolgen voor oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid voor hun rol in de Gaza-oorlog. Onder hun verantwoordelijkheid zou de burgerbevolking in Gaza zijn uitgehongerd en vervolgd zonder militaire noodzaak.

"Opzettelijk en bewust onthielden ze de burgerbevolking van Gaza middelen die noodzakelijk zijn voor hun voortbestaan, zoals voedsel, water en medicijnen, evenals brandstof en elektriciteit", schrijft de aanklager. Hij wijst erop dat "zo de omstandigheden werden gecreëerd die bedoeld waren om deels de burgerbevolking van Gaza te vernietigen".

Volgens de aanklager zijn er door het handelen van de beide mannen bijvoorbeeld kinderen gestorven door honger en dorst. Ook kon er niet voldoende medische zorg worden geleverd.

7 oktober
Ook Deif wordt door de aanklager vervolgd voor misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden, in zijn geval voor zijn rol in de aanval op Israël van 7 oktober vorig jaar. Als belangrijkste militair leider van Hamas wordt hij verantwoordelijk gehouden voor de moorden, martelingen, verkrachtingen en ontvoeringen die toen plaatsvonden.

Aanvankelijk had hoofdaanklager Khan voor die aanklachten ook de Hamas-kopstukken Ismail Haniyeh en Yahya Sinwar willen vervolgen, maar zij zijn inmiddels door Israël gedood. Haniyeh werd tijdens een bezoek aan Teheran opgeblazen, Sinwar werd min of meer toevallig gedood in een confrontatie met Israëlische soldaten.

Israël claimde eerder dit jaar ook al Deif uitgeschakeld te hebben, bij een aanval op het tentenkamp waar hij zich schuil zou hebben gehouden. Het Strafhof zegt die informatie niet onafhankelijk te kunnen bevestigen en daarom vervolging door te zetten.

https://nos.nl/artikel/25(...)lant-en-hamas-leider
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215650782
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 11:34 schreef HowardRoark het volgende:

Waarom zou Israël meer buitenlandse media toelaten, wetende dat zeer veel Westerse media zeer vooringenomen zijn tegen Israël?
Als westerse media iets zijn dan is het vooringenomen in het VOORDEEL van Israel.
Dus ze toelaten is juist goed qua beeldvorming voor Israel.

Maar goed we snappen allemaal wel waarom Israel dat niet wil, want dan zien zelfs de pro-genocide mensen hoe afgrijselijk Israel bezig is.
pi_215650785
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
-----------------------

Mooizo :Y
Dat we je dit nog eens mogen zien aanmoedigen Howard!
pi_215650790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nogmaals, er zijn zoveel onderwerpen waar hij net doet alsof hij er verstand van heeft, maar hij heeft nog nooit laten zien goed geïnformeerd te zijn. Nogmaals check BNW. Hij doet alsof hij het weet en jij loopt er achter aan omdat je het met hem eens bent, niets meer niets minder.
Ik kom nooit in BNW.. die flauwekul is niet aan mij besteed. Het klopt dat ik net zo over het conflict in Gaza denk als hij maar op basis van wat ik gelezen heb, concludeer ik dat hij beter is geïnformeerd dan de meesten. Hoe vaak zie je niet random tweets voorbij komen, zonder context, puur als propaganda. Dat heeft niks met kennis te maken, ik sla die ook altijd over.
pi_215650791
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Man, man, wat ben je toch een enorme fanboy die graag alles zo draait dat alles in je straatje past. Jammer dat je niet eerlijk bent.
Ik ben juist wél eerlijk.

En het is natuurlijk prima als je daar niet mee eens bent, maar je zou dan ook kunnen beginnen met uiteenzetten waarom je denkt dat 'het al eeuwen niet juist te ontrafelen' zou zijn of Israëliërs of de Palestijnen nu schuld hebben. Dit is namelijk een claim die jij hier doet, waarna je vervolgens gefrustreerd raakt als je wordt gewezen op het feit dat dit historisch niet klopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tot nu toe heb ik nog geen onderwerp gezien waar jij daadwerkelijk verstand van hebt, ik zie alleen bij elk topic dat je een verhaal kiest en daar dan alles bij gaat verzinnen om het te verdedigen, van seksuele voorkeur tot aan dit conflict. Het is ergens wel vermakelijk, maar ook jammer dat je nergens ook maar iets toegeeft en zelfs bij aantoonbare fouten nooit rectificeert.
Nou, je bedoelt dat wij nog wel eens van mening verschillen, omdat ik rechts en conservatief ben en jij progressief en links. Maar dat wil niet zeggen dat ik nergens verstand van heb. Sterker nog, jij hebt in discussies geregeld kleine leugentjes nodig om een karikatuur op te tuigen van mijn werkelijke standpunten, wat je recent in POL weer eens probeerde.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215650797
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als westerse media iets zijn dan is het vooringenomen in het VOORDEEL van Israel.

Maar goed we snappen allemaal wel waarom Israel dat niet wil, want dan zien zelfs de pro-genocide mensen hoe afgrijselijk Israel bezig is.
Je hebt het tegen iemand die zelfs verkrachting weet te bagatelliseren als Israël het maar doet :')
pi_215650804
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat is een rare definitie van bewust, maar als jij daar beter door slaapt moet je dat lekker doen.

Israel weet dat ze burgerslachtoffers gaan maken met een bombardement. Dat doen ze dus bewust. Ik zou het gekker vinden als het onbewust zou gebeuren; dan zouden het namelijk prutsers zijn.
Hij ziet het echt niet. Is echt helemaal brainwashed en komt in conflict met zichzelf als hij ook maar twijfelt aan zijn opper liefde Israel.
pi_215650831
quote:

[..]

Welke media heb je het over. In Nederland kan ik alleen De Telegraaf bedenken en GeenStijl
Ik lees regelmatig het AD. Die waren er twee weken geleden als de kippen bij om de Maccabi fans de schuld te geven van de jodenjacht. Westerse media zijn meestal links progressief en anti-Israël.
pi_215650847
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt het tegen iemand die zelfs verkrachting weet te bagatelliseren als Israël het maar doet :')
Waar zou ik verkrachting hebben gebagatelliseerd?

Volgens mij hebben we het hier een tijd terug over gehad, waarbij jij beweerde dat dit structureel zou gebeuren bij Palestijnse gevangenen en ik aangaf dat dit één keer was gebeurd, waarbij de desbetreffende militairen ook zijn opgepakt. Dat betreft geen bagatelliseren.
pi_215650854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Welke media heb je het over. In Nederland kan ik alleen De Telegraaf bedenken en GeenStijl
Ik lees regelmatig het AD. Die waren er twee weken geleden als de kippen bij om de Maccabi fans de schuld te geven van de jodenjacht. Westerse media zijn meestal links progressief en anti-Israël.
Zelfs die zijn voor ingennomen. Hoeveel Palestijnen komen daar aan het woord? Hoeveel artikelen worden vanuit hun perspectief geschreven? 1-2%?
pi_215650871
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zelfs die zijn voor ingennomen. Hoeveel Palestijnen komen daar aan het woord? Hoeveel artikelen worden vanuit hun perspectief geschreven? 1-2%?
Westerse media gaat juist erg veel af op de ongeverifieerde claims van Palestijnen en "journalisten" uit de Gazastrook.
  vrijdag 22 november 2024 @ 12:48:11 #12
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215650874
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik kom nooit in BNW.. die flauwekul is niet aan mij besteed. Het klopt dat ik net zo over het conflict in Gaza denk als hij maar op basis van wat ik gelezen heb, concludeer ik dat hij beter is geïnformeerd dan de meesten. Hoe vaak zie je niet random tweets voorbij komen, zonder context, puur als propaganda. Dat heeft niks met kennis te maken, ik sla die ook altijd over.
Hij heeft nog nooit iets met feiten gedaan, maar goed je mag geloven wat je wil. Ik stel dat mensen die een kant kiezen dat alleen maar doen omdat ze zich daar het meest mee verbonden voelen. Iemand die in elk topic al Moslims loopt te bashen bij topics die daar niet eens over gaan verwacht ik ook niet dat ze er neutraal naar kijken. Tuurlijk de Arabieren hebben nogal wat geflikt door de eeuwen heen, maar dat geldt net zo goed voor andere mensen in die regio. Dat mensen recentelijk nog gewoon uit hun huis worden gezet op basis van 'niet van Israël zijn' is ook goed gedocumenteerd, maar daar wil meneer niet aan.

Dat is een klein iets uit de rijke geschiedenis van verschrikkelijke acties tussen die twee, ondanks dat iemand met bias beweert dat het toch echt de andere die 13 eeuwen geleden begonnen is en dat daarom alle mensonterende oorlogen en acties terecht waren. Mensen die nu nog moeten lijden omdat er zoveel eeuwen geleden wat is gebeurd, dat is krankzinnig en zeker als dat dan wordt gebruikt als 'die mensen moeten gewoon gebombardeerd worden, want zij hebben schuld'. Ik vind dat nogal wat, of het nou vanuit kamp a of kamp b komt, maar dat is wel het argument. Als we zelfs in Nederland allemaal een kant gaan kiezen en de ander als een stuk onkruid te zien, ja dan mag elke oorlog zo ver gaan als het maar kan, want dan hadden ze al die eeuwen geleden maar niet dit of dat moeten doen. Op geen enkele manier helpt het het conflict, het maakt het alleen maar erger.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215650893
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we het hier een tijd terug over gehad, waarbij jij beweerde dat dit structureel zou gebeuren bij Palestijnse gevangenen en ik aangaf dat dit één keer was gebeurd, waarbij de desbetreffende militairen ook zijn opgepakt. Dat betreft geen bagatelliseren.
Jij praat alles goed wat Israël doet :')
Weer een ziekenhuis en school plat? Yayyyyy volgens jou.
  vrijdag 22 november 2024 @ 12:51:38 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215650896
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben juist wél eerlijk.

En het is natuurlijk prima als je daar niet mee eens bent, maar je zou dan ook kunnen beginnen met uiteenzetten waarom je denkt dat 'het al eeuwen niet juist te ontrafelen' zou zijn of Israëliërs of de Palestijnen nu schuld hebben. Dit is namelijk een claim die jij hier doet, waarna je vervolgens gefrustreerd raakt als je wordt gewezen op het feit dat dit historisch niet klopt.
[..]
Nou, je bedoelt dat wij nog wel eens van mening verschillen, omdat ik rechts en conservatief ben en jij progressief en links. Maar dat wil niet zeggen dat ik nergens verstand van heb. Sterker nog, jij hebt in discussies geregeld kleine leugentjes nodig om een karikatuur op te tuigen van mijn werkelijke standpunten, wat je recent in POL weer eens probeerde.
Tuurlijk gast, de waarheid is een kwestie van mening... Je liegt al jaren in BNW, en ook daar deed je net alsof alleen jij de waarheid wist. Als dat diezelfde 'verstand' is, klopt er geen reet van. En daar ben je door ontzettend veel mensen op aangesproken (ook waarvan jij nu zegt dat ik het loog over de seksuele voorkeur, en ook dat bracht je met 'ik weet alles'). Zo vaak heb je ernaast gezeten en geen enkele keer heb je het toegegeven.

Maar prima, blijkbaar vergeten mensen snel en hobbelen ze achter iemand aan die er net zo gekleurd naar kijkt en dan is alles waar.
pi_215650897
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Westerse media gaat juist erg veel af op de ongeverifieerde claims van Palestijnen en "journalisten" uit de Gazastrook.
Westerse media geloven alles wat Israël zegt en in Westerse media is alles direct antisemitisme.
pi_215650899
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik zei ook dat als je een groepsverkrachting doet er op zijn minst enige normalisatie in dat gedrag zit ja. En als er vervolgens ook nog eens honderden mensen en zelfs ministers op de been zijn om verkrachters uit de gevangenis te krijgen met rellen er al helemaal een groot probleem is. Allemaal niks van waar volgens jou toen.

En toen kregen we in eigen land de Jodenjacht. Wat zei je daarover ook alweer?
pi_215650904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tuurlijk gast, de waarheid is een kwestie van mening... Je liegt al jaren in BNW,
Niets in BNW is feitelijk en de waarheid, dat ter zijde.
  vrijdag 22 november 2024 @ 12:53:47 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215650917
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:44 schreef Pleun2011 het volgende:
Die waren er twee weken geleden als de kippen bij om de Maccabi fans de schuld te geven van de jodenjacht
Maar dat is dus ook niet waar. Kijk, het is best dat je een voorkeur hebt, maar blijf je bij de feiten houden en probeer niet mee te gaan in de onderbuikmode. Ja, ze hebben aangegeven dat zij ook op geweld uitwaren, maar hebben nergens gesteld dat zij daarom de schuld hadden.
pi_215650958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hij heeft nog nooit iets met feiten gedaan, maar goed je mag geloven wat je wil. Ik stel dat mensen die een kant kiezen dat alleen maar doen omdat ze zich daar het meest mee verbonden voelen. Iemand die in elk topic al Moslims loopt te bashen bij topics die daar niet eens over gaan verwacht ik ook niet dat ze er neutraal naar kijken.
Ik bash geen moslims, ik spreek mij uit tegen de negatieve invloeden van de Islam en dan vooral als het om het Westen gaat. Dat kan ik iedereen aanraden, maar helaas kijken velen liever weg van wat deze religie hier doet. Nu wat heeft dat met deze oorlog te maken? Niets.
quote:
Tuurlijk de Arabieren hebben nogal wat geflikt door de eeuwen heen, maar dat geldt net zo goed voor andere mensen in die regio. Dat mensen recentelijk nog gewoon uit hun huis worden gezet op basis van 'niet van Israël zijn' is ook goed gedocumenteerd, maar daar wil meneer niet aan.
Voorbeelden hiervan?
quote:
Tuurlijk de Arabieren hebben nogal wat geflikt door de eeuwen heen, maar dat geldt net zo goed voor andere mensen in die regio. Dat mensen recentelijk nog gewoon uit hun huis worden gezet op basis van 'niet van Israël zijn' is ook goed gedocumenteerd, maar daar wil meneer niet aan.
Ik heb gewoon erkend dat er op de Westelijke Jordaanoever door radicalen Palestijnen uit hun huizen worden gejaagd. Dit betreft het werk van een groepering die de Hilltop Youth heet, ik heb daarbij ook herhaaldelijk aangegeven dat Israël die wat mij betreft uit het land mag trappen. Dat betreft uitschot.
quote:
Dat is een klein iets uit de rijke geschiedenis van verschrikkelijke acties tussen die twee, ondanks dat iemand met bias beweert dat het toch echt de andere die 13 eeuwen geleden begonnen is en dat daarom alle mensonterende oorlogen en acties terecht waren. Mensen die nu nog moeten lijden omdat er zoveel eeuwen geleden wat is gebeurd, dat is krankzinnig en zeker als dat dan wordt gebruikt als 'die mensen moeten gewoon gebombardeerd worden, want zij hebben schuld'. Ik vind dat nogal wat, of het nou vanuit kamp a of kamp b komt, maar dat is wel het argument. Als we zelfs in Nederland allemaal een kant gaan kiezen en de ander als een stuk onkruid te zien, ja dan mag elke oorlog zo ver gaan als het maar kan, want dan hadden ze al die eeuwen geleden maar niet dit of dat moeten doen. Op geen enkele manier helpt het het conflict, het maakt het alleen maar erger.
Dit conflict is niet dertien eeuwen geleden begonnen en de voornaamste reden dat mensen nu nog moeten lijden is omdat de Arabieren (lees: Palestijnen) het bestaan van Israël niet accepteren en het land om de zoveel jaar blijven aanvallen.

En dat dit conflict in Nederland leeft komt voor een groot deel voor de enorme influx van migranten uit Islamtische landen die een religieuze en etnische verbondenheid voelen met de Palestijnen en in veel gevallen een enorme haat jegens Israël en Joden hebben. Dat hoort niet in het Westen, zulke mensen zouden dan ook uit het land moeten worden gezet.

Gezien de recente situatie in Amsterdam, is het dan ook uitstekend dat het kabinet zich hier hard tegen uit heeft gesproken, dit had wat mij betreft nog veel meer uitgesproken gemogen.
  vrijdag 22 november 2024 @ 12:59:48 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215650966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar dat is dus ook niet waar. Kijk, het is best dat je een voorkeur hebt, maar blijf je bij de feiten houden en probeer niet mee te gaan in de onderbuikmode. Ja, ze hebben aangegeven dat zij ook op geweld uitwaren, maar hebben nergens gesteld dat zij daarom de schuld hadden.
Die voorkeur bespeur je enkel bij Howard of Pleun?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 11:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik reageer gewoon op iemand die zegt dat Israel niet doelbewust kinderen bombardeert. Dat doen ze domweg wel: ze maken een afweging tussen het uitschakelen van een militair doel en het raken van onschuldige burgers, en kiezen voor het militaire doel.

Dat mag, maar dan hoeven we niet te doen alsof de burgerdoden per ongeluk zijn.
Ze bombarderen dus niet doelbewust kinderen maar bombarderen doelbewust militaire doelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215651047
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als zich daar terroristen schuilhielden of deze plekken gebruikte als militaire uitvalsbasis is dat inderdaad prima ja.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:51 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tuurlijk gast, de waarheid is een kwestie van mening... Je liegt al jaren in BNW, en ook daar deed je net alsof alleen jij de waarheid wist. Als dat diezelfde 'verstand' is, klopt er geen reet van. En daar ben je door ontzettend veel mensen op aangesproken (ook waarvan jij nu zegt dat ik het loog over de seksuele voorkeur, en ook dat bracht je met 'ik weet alles'). Zo vaak heb je ernaast gezeten en geen enkele keer heb je het toegegeven.

Maar prima, blijkbaar vergeten mensen snel en hobbelen ze achter iemand aan die er net zo gekleurd naar kijkt en dan is alles waar.
Hmm.

Ik ben eigenlijk al een flinke tijd niet meer actief BNW en kwam daar vooral voor het bespreken van de Amerikaanse politiek omdat dit elders niet kon. Op welke manier is dit relevant voor deze discussie?

Het valt mij wat dit betreft op dat als jij het in een discussie op het onderwerp niet kunt winnen, je begint met het proberen van je discussiepartner aan de schandpaal te nagalen op basis van dingen die helemaal niets met het onderwerp van de discussie mee te maken hebben. Dat kun je natuurlijk doen, maar het geeft vooral blijk van je eigen onvermogen om de discussie op de inhoud te winnen.
pi_215651070
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze bombarderen dus niet doelbewust kinderen maar bombarderen doelbewust militaire doelen.
Ja, wetende dat daar kinderen zitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:10:13 #24
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215651086
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die voorkeur bespeur je enkel bij Howard of Pleun?
Nee zeker niet. Dit geldt net zo goed voor mensen die de Palestijnen als kant kiezen en alles wat Israël doet bij voorbaat fout vindt. Persoonlijk word ik enorm moe van beide kanten. Ze zitten daar allebei al een lange tijd fout. Die demonstranten die ook maar doen alsof de Palestijnen niets fout doen, het was lachwekkend geweest als het conflict niet zo hartverscheurend was. Ik heb overigens ook vaak zat die mensen aangesproken hier op Fok!, maar mensen die al lang een kant hebben gekozen onthouden slecht.

Tuurlijk ben ik zelf ook niet altijd objectief in andere kwesties, dan mag jij mij daar ook op aanspreken en dat doe je dan ook. Prima, toch?
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:12:30 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij ziet het echt niet. Is echt helemaal brainwashed en komt in conflict met zichzelf als hij ook maar twijfelt aan zijn opper liefde Israel.
Ondertussen ben jij degene die een vlag voert in zijn UI. Niet Howard.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651124
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Een ziekenhuis of school waar raketten liggen zijn geen ziekenhuizen of scholen maar wapendepots en dat zijn gerechtvaardigde militaire doelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215651147
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kan je je bewering ook staven met iets?
pi_215651152
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En daarbij is elk kind een militair doel volgens hun doctrine. :7
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:20:26 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651154
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat was jouw band met dit conflict ook weer precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ondertussen ben jij degene die een vlag voert in zijn UI. Niet Howard.
Ja vreselijk. Een doorn in het oog van vele sympathisanten van genocide.
pi_215651186
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:19 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik heb in deze post nog enkele voorbeelden gegeven.
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:24:58 #32
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja vreselijk. Een doorn in het oog van vele sympathisanten van genocide.
Neuh, sinds een jaar weet ik dat dat in 9 van de 10 gevallen een uiting van tribalisme is.

Ik vind het vooral zielig, zoveel oppervlakkigheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat was jouw band met dit conflict ook weer precies?
Humanity en dat van jou? oh ja je bent criticaster voor mensen die opkomen voor anderen...
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:27:43 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651217
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Humanity en dat van jou? oh ja je bent criticaster voor mensen die opkomen voor anderen...
Humanity?

Geloof ik geen barst van.

Van mij? Zoals bij al die andere conflicten. Mijn 'humanity' reikt wat verder dan een vlaggetje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651237
quote:

[..]

Media is zwaar pro Gaza.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_215651243
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb in deze post nog enkele voorbeelden gegeven.
Vette onderbouwing ook. Als er geen andere voet op de grond staat is dat wel wat ze kunnen beschrijven. Een ooggetuige overnemen en dat erbij zetten dat het een ooggetuige is. Dat is hoe het hoort. Maar laten we het hebben over Palestijnse kinderen die weg gezet worden in cijfers en Israëlische die een gezicht krijgen hier of Palestijnse kinderen die die geen kinderen worden genoemd en Israëliërs worden weg gezet als tieners . Of het nieuws wat continu achterhaald wordt door feiten .. we wachten nog steeds op de ondergrondse commando center van Alshifa.
pi_215651250
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, sinds een jaar weet ik dat dat in 9 van de 10 gevallen een uiting van tribalisme is.

Ik vind het vooral zielig, zoveel oppervlakkigheid.
Tribalisme... als je Fok doorzoekt op dat woord kom je jezelf in 99 van de 100 gevallen tegen.
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:32:49 #38
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651256
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tribalisme... als je Fok doorzoekt op dat woord kom je jezelf in 99 van de 100 gevallen tegen.
Ik vind het dan ook een schitterende term voor wat dit conflict oproept.

Zie je UI.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Humanity?

Geloof ik geen barst van.

Van mij? Zoals bij al die andere conflicten. Mijn 'humanity' reikt wat verder dan een vlaggetje.
Ik merk daar anders weinig van. Behalve dat slappe gelul over tribalisme kom je niet echt tot een standpunt waarin je kleur bekent en aan de zijde staat van humanity.
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:34:53 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651266
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik merk daar anders weinig van. Behalve dat slappe gelul over tribalisme kom je niet echt tot een standpunt waarin je kleur bekent en aan de zijde staat van humanity.
Dat komt omdat ik niet net als jij pro-Palestina ben.

Dan ben je automatisch pro-Israël, kennelijk.

Tribalisme. Simpelheid. Oppervlakkigheid.

Jouw 'humanity' is die van de context. Is het een volk/land/stam waar ik iets voor voel? Zo ja, hang de vlag uit. Zo niet? Gebrek aan interesse, laat staan dat je uberhaupt van dat soort conflicten weet heb.

En dat geldt voor het gros van die uitermate zielige demonstranten en hun deerniswekkende 'demonstraties'.

Een beetje als die paar fossielen in Nederland die nog de Zuid-Afrikaanse vlag voeren en 'een band' voelen met de Boeren. (Hallo, Bosma).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jouw 'humanity' is die van de context. Is het een volk/land/stam waar ik iets voor voel? Zo ja, hang de vlag uit. Zo niet? Gebrek aan interesse, laat staan dat je uberhaupt van dat soort conflicten weet heb.

Een beetje als die paar fossielen in Nederland die nog de Zuid-Afrikaanse vlag voeren en 'een band' voelen met de Boeren. (Hallo, Bosma).
Wel heel erg merkwaardig hoe jij alles aan elkaar knoopt. Die vlag zegt niet of ik pro Palestina ben of niet. Dat is een invulling die jij daar aan geeft. Het zegt niet of ik anti of pro Israel ben.. althans wel gedeeltelijk . Je kan niet pro iets zijn wat per definitie de rechten van anderen zwaar schendt.
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:40:11 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215651301
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, wetende dat daar kinderen zitten.
En wat doen kinderen bij militaire doelwitten?

A) Gewoon lekker spelen
B) Doelbewust als menselijk schild ingezet worden
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:40:22 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215651302
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:39 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wel heel erg merkwaardig hoe jij alles aan elkaar knoopt. Die vlag zegt niet of ik pro Palestina ben of niet. Dat is een invulling die jij daar aan geeft. Het zegt niet of ik anti of pro Israel ben.. althans wel gedeeltelijk . Je kan niet pro iets zijn wat per definitie de rechten van anderen zwaar schendt.
Het voeren van een vlag is de simpelste manier om kleur te bekennen.

Daarom voer ik geen vlag.

Veel dingen zijn namelijk niet simpel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215651308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

Vandaar zeker dat de gehele Islamtische wereld staat te steigeren en schuimbekken zodra Israël iets doet en de schouders ophaalt voor Syrië, Jemen, Soedan of de Oeigoeren.

Je weet natuurlijk dondersgoed dat de reden dat jullie hier mee bezig zijn voortkomt uit het idee dat dit jullie grondgebied is en daarnaast speelt een flinke portie Jodenhaat een rol, wat we ook konden zien aan de situatie in Amsterdam recent en de vele berichten op sociale media als cestmocro waar berichten als deze of deze hardnekkig de kop op blijven steken.
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vette onderbouwing ook. Als er geen andere voet op de grond staat is dat wel wat ze kunnen beschrijven. Een ooggetuige overnemen en dat erbij zetten dat het een ooggetuige is. Dat is hoe het hoort. Maar laten we het hebben over Palestijnse kinderen die weg gezet worden in cijfers en Israëlische die een gezicht krijgen hier of Palestijnse kinderen die die geen kinderen worden genoemd en Israëliërs worden weg gezet als tieners . Of het nieuws wat continu achterhaald wordt door feiten .. we wachten nog steeds op de ondergrondse commando center van Alshifa.
Bronnen moet geverifieerd worden. Ook de Palestijnse kant.
pi_215651317
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

Vandaar zeker dat de gehele Islamtische wereld staat te steigeren en schuimbekken zodra Israël iets doet en de schouders ophaalt voor Syrië, Jemen, Soedan of de Oeigoeren.

Je weet natuurlijk dondersgoed dat de reden dat jullie hier mee bezig zijn voortkomt uit het idee dat dit jullie grondgebied is en daarnaast speelt een flinke portie Jodenhaat een rol, wat we ook konden zien aan de situatie in Amsterdam recent en de vele berichten op sociale media als cestmocro waar berichten als deze of deze hardnekkig de kop op blijven steken.
[..]
Bronnen moet geverifieerd worden. Ook de Palestijnse kant.
`

Ik snap niet wat je precies wil zeggen? Wat is je punt?
pi_215651379
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:40 schreef nixxx het volgende:

[..]

A) Gewoon lekker spelen
Ik zeg ook nergens dat ze daar per ongeluk zitten verder. Ik zeg alleen dat Israel bewust kiest om een plek te bombarderen terwijl ze ook weten dat daar kinderen zitten.

Ik snap oprecht niet dat dat zo'n gekke stelling is. Anders zouden ze namelijk onbewust plekken bombarderen, dat lijkt me vreemd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_215651479
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:40 schreef nixxx het volgende:

[..]

A) Gewoon lekker spelen
Palestijnen weten niet wie allemaal een legitiem doelwit zijn. Het is een klein gebied waar veel mensen wonen, kans dat er onbewust een doelwit in de buurt aanwezig is, is aanwezig. Of dat die persoon in hetzelfde flatgebouw of flatgebouw ernaast woont. Zeker nu, nu 85% van het gebied combat zone is en iedereen een doelwit is, de mensen verzamelen zich in die 15% humanitaire zone.

De menselijke schilden zijn zonder dat ze weten een schild. En dat kan ook niet anders want burgers blijven natuurlijk liever leven in plaats van hun leven op te offeren zonder enig doel
  vrijdag 22 november 2024 @ 13:57:22 #48
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215651481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat ze daar per ongeluk zitten verder. Ik zeg alleen dat Israel bewust kiest om een plek te bombarderen terwijl ze ook weten dat daar kinderen zitten.

Ik snap oprecht niet dat dat zo'n gekke stelling is. Anders zouden ze namelijk onbewust plekken bombarderen, dat lijkt me vreemd.
Misschien weten ze van die kinderen en misschien niet. Het doet er ook weinig toe. Als je weet van een wapenopslag of een Hamas commandant, dan kan er een bom op.onbewust bombarderen doen ze niet, daar zijn we het over eens.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215651508
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Palestijnen weten niet wie allemaal een legitiem doelwit zijn. Het is een klein gebied waar veel mensen wonen, kans dat er onbewust een doelwit in de buurt aanwezig is, is aanwezig. Of dat die persoon in hetzelfde flatgebouw of flatgebouw ernaast woont. Zeker nu, nu 85% van het gebied combat zone is en iedereen een doelwit is, de mensen verzamelen zich in die 15% humanitaire zone.

De menselijke schilden zijn zonder dat ze weten een schild. En dat kan ook niet anders want burgers blijven natuurlijk liever leven in plaats van hun leven op te offeren zonder enig doel
Het zal binnen zo'n samenleving heel goed bekend zijn wie er lijntjes met de terroristen hebben. En de kans is groot dat veel mensen dat in meer of mindere mate hebben. We weten bijvoorbeeld ook dat sommige gijzelaars van familie naar familie zijn gegaan. Veel van deze vermeend onschuldige mensen hebben dus het nodige op hun kerfstok.
pi_215651553
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat geldt voor het gros van die uitermate zielige demonstranten en hun deerniswekkende 'demonstraties'.

Het merkwaardige aan dit conflict is dat de Palestijnen zo'n brede steun hebben... want het is, generaliserend gesproken, een kutvolk. Niet in staat om de eigen broek op te houden en om een fatsoenlijke maatschappij op te zetten; het is jodenhaat, jodenhaat, jodenhaat. Niet voor niets zeggen de Israëliërs dat het beestachtige mensen zijn. Overal waar ze komen zijn er problemen; Jordanië en Libanon kunnen daarvan meepraten. En wat dacht je aan het vrijwel volledig ontbreken van steun uit de Arabische wereld? De steun die ze krijgen komt uit het westen en uit Israël, God mag weten waarom.

Ze zouden net zo populair moeten zijn als Roma/Sinti.

Dus wat is er dan aan de hand, vraag je je af? @Chadi, wat vind jij? Hoe kunnen de Palestijnen toch zo 'populair' zijn?
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')