Kan dit geen kwaad voor de cv? Heb dit vorig seizoen al geprobeerd maar na 10 minuten mee gestopt omdat het niks deed. Hij wordt een heeeeeel klein beetje warm meer niet,’ontluchten heb ik al gedaan.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kamerthermostaat op 28 graden Celsius zetten, alle radiatoren dicht draaien behalve die op zolder en kijken wat er gebeurt.
Ik neem aan dat je al ontlucht hebt? Op zolder zal hoogste punt zijn dus ook een mooie plek voor lucht om zich te verzamelen.
Grootste stunt zou zijn als de radiator niet is aangesloten
Zitten van zo’n rvs knoppen op, open of dicht kun je ze zetten.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Zit er een thermostaatknop op? Die moet je soms even helpen, hadden wij dit jaar ook met de verwarming in de slaapkamer.
Rvs-knop? Hoe ziet dat eruit?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:26 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Zitten van zo’n rvs knoppen op, open of dicht kun je ze zetten.
Goeie, ga ik doen.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Rvs-knop? Hoe ziet dat eruit?
Al gegoogeld of die knop het probleem kan zijn?
Nee daar kun je niets aan kapot gaan aan die knop, als je er aan draait gaat het binnenwerk vanzelf mee…quote:Op donderdag 21 november 2024 17:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Rvs-knop? Hoe ziet dat eruit?
Al gegoogeld of die knop het probleem kan zijn?
Als je ontlucht kan het ook zijn dat de waterdruk in het systeem te laag wordt. Heb je de druk na het ontluchten ook gecontroleerd en eventueel water bijgevuld?quote:Op donderdag 21 november 2024 17:25 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Kan dit geen kwaad voor de cv? Heb dit vorig seizoen al geprobeerd maar na 10 minuten mee gestopt omdat het niks deed. Hij wordt een heeeeeel klein beetje warm meer niet,’ontluchten heb ik al gedaan.
Je kan altijd nog een 2e radiator open zetten maar 10 minuten is wel erg kort.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:25 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Kan dit geen kwaad voor de cv? Heb dit vorig seizoen al geprobeerd maar na 10 minuten mee gestopt omdat het niks deed. Hij wordt een heeeeeel klein beetje warm meer niet,’ontluchten heb ik al gedaan.
Ik ga dat morgen eens proberen! Laatste keer dat ik dit probeerde was vorige winter maar als ik het goed herinner werden ze toen beide niet echt warm…quote:Op donderdag 21 november 2024 19:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan altijd nog een 2e radiator open zetten maar 10 minuten is wel erg kort.
Laat het even een half uur draaien en thermostaat op 28 graden zodat je zeker weet dat hij niet uit gaat.
Welke leiding wordt er warmer van de radiator? Aanvoer? Retour? Zit er verschil in temperatuur?
De druk is goed, op zolder komt er direct water dus geen drukverlies.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:51 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als je ontlucht kan het ook zijn dat de waterdruk in het systeem te laag wordt. Heb je de druk na het ontluchten ook gecontroleerd en eventueel water bijgevuld?
Ook een goeie inderdaad….. ga ik onthouden mocht niets meer werken.quote:Op donderdag 21 november 2024 18:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Na heel lang kloten met een radiator en 2 loodgieters verder kwamen we er achter dat de radiator verkeerd was aangesloten, de uitgang op de ingang en andersom
Vaak gaat die vastzitten als je 'm niet gebruikt.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:24 schreef Lienekien het volgende:
Zit er een thermostaatknop op? Die moet je soms even helpen, hadden wij dit jaar ook met de verwarming in de slaapkamer.
#wd40quote:Op vrijdag 22 november 2024 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Vaak gaat die vastzitten als je 'm niet gebruikt.
Als het een thermostaatknop is dan doet WD40 waarschijnlijk niet zo veel. Voorzichtig tikken met een hamertje lijkt mij effectieverquote:
Eerst wd40quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:03 schreef 215 het volgende:
[..]
Als het een thermostaatknop is dan doet WD40 waarschijnlijk niet zo veel. Voorzichtig tikken met een hamertje lijkt mij effectiever
Ik raad TS aan zelf even op zoek te gaan naar een fatsoenlijke kruipolie. Dan zal hij/zij vinden dat WD40 ook op oliebasis is maar niet zo geweldig voor penetratie en smering. Nu stop ik met dit wellis nietus.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:43 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee, kruipolie is vet en trekt vuil aan
Compromisquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:47 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik raad TS aan zelf even op zoek te gaan naar een fatsoenlijke kruipolie. Dan zal hij/zij vinden dat WD40 ook op oliebasis is maar niet zo geweldig voor penetratie en smering. Nu stop ik met dit wellis nietus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |