abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215640614

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
pi_215640831
twitter

quote:
Twitter (2022):
- 65% Democrat
- 31% Republican

𝕏 (2024)
- 48% Democrat
- 47% Republican
Wat gek, ik dacht adhv dit topic te weten dat dit 10/90 was. Benieuwd naar de BlueSky cijfers overigens. :Y
De enige echte.
pi_215640884
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
[..]
Wat gek, ik dacht adhv dit topic te weten dat dit 10/90 was.
Ik dacht dat alle dems naar Mastodon waren gegaan......
pi_215640941
Hartverwarmende video o|O

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Vis een optie? donderdag 21 november 2024 @ 09:58:43 #5
70532 loveli
N
pi_215641035
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 01:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom wil je dat eigenlijk?

Ik zou het liefst al mijn tweets enzo willen verwijderen. Iemand een tip hoe dat geautomatiseerd kan?
Waarom alles verwijderen? Afgaand op hoe je op fok! post, zal er niet veel tussen zitten waar je niet achter staat, of waar je je voor zou moeten schamen.
crap in = crap out
  Overall beste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 09:58:53 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215641037
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:41 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Ik dacht dat alle dems naar Mastodon waren gegaan......
Verkeerd gedacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 10:04:04 #7
3928 Ulx
pi_215641068
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:58 schreef loveli het volgende:

[..]
Waarom alles verwijderen? Afgaand op hoe je op fok! post, zal er niet veel tussen zitten waar je niet achter staat, of waar je je voor zou moeten schamen.
Musk gaat alle posts gebruiken om zijn AI te trainen. Aangezien hij nogal gek is op dubieuze dictators en die dat soort dingen wel handig zullen vinden voor hun dictatorwerk heb ik zoiets van 'bekijk het maar, ik doe daar niet aan mee'. Want ik maak me niet de illusie dat Musk daar integer mee om zal gaan.

Dat is voor mij de reden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215641075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Verkeerd gedacht.
Je moet ze inderdaad nooit op hun woord geloven.
  donderdag 21 november 2024 @ 10:09:24 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215641121
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:04 schreef Ulx het volgende:

[..]
Musk gaat alle posts gebruiken om zijn AI te trainen. Aangezien hij nogal gek is op dubieuze dictators en die dat soort dingen wel handig zullen vinden voor hun dictatorwerk heb ik zoiets van 'bekijk het maar, ik doe daar niet aan mee'. Want ik maak me niet de illusie dat Musk daar integer mee om zal gaan.

Dat is voor mij de reden.
Ik snap dit wel, maar ik maak me eigenlijk ook niet de illusie dat het wat uitmaakt of je je posts verwijdert of niet. Verwijderde posts zijn niet zichtbaar op de publieke tijdlijn, maar ze staan vast nog wel ergens opgeslagen. Al was het maar op backups. Dus ik ben bang dat die content voor de mensen achter het platform zelf toch wel te gebruiken is voor wat ze maar willen.
  Overall beste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 10:11:51 #10
3928 Ulx
pi_215641142
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik snap dit wel, maar ik maak me eigenlijk ook niet de illusie dat het wat uitmaakt of je je posts verwijdert of niet. Verwijderde posts zijn niet zichtbaar op de publieke tijdlijn, maar ze staan vast nog wel ergens opgeslagen. Al was het maar op backups. Dus ik ben bang dat die content voor de mensen achter het platform zelf toch wel te gebruiken is voor wat ze maar willen.
Ongetwijfeld. Maar ja, je moet wat. Het maakt wel dat X dan in de EU in overtreding is.
  donderdag 21 november 2024 @ 10:13:51 #11
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_215641171
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar ja, je moet wat. Het maakt wel dat X dan in de EU in overtreding is.
Ja, als ze slim zijn laten ze EU-data sowieso buiten beschouwing bij dit soort fratsen. Of ze daadwerkelijk zo slim zijn weet ik niet :+
  Overall beste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 10:18:05 #12
3928 Ulx
pi_215641232
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:13 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, als ze slim zijn laten ze EU-data sowieso buiten beschouwing bij dit soort fratsen. Of ze daadwerkelijk zo slim zijn weet ik niet :+
Of hij gokt op hulp van de regering van de VS.
  donderdag 21 november 2024 @ 10:38:10 #13
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_215641438
Op Bluesky gebeurt er veel linkse moderatie, zoals het gebruik van mute lists. Terwijl het midden en conservatieve mensen graag in gesprek willen gaan. Massaal worden ze geblokkeerd door linkse gebruikers.
pi_215641520
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:39 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
[..]
Wat gek, ik dacht adhv dit topic te weten dat dit 10/90 was. Benieuwd naar de BlueSky cijfers overigens. :Y
Dit heeft voornamelijk te maken met dat "X" van 2016 tm 2021 (voor de aankoop van Elon) je geen eigen mening mocht posten. Je werd verbannen, geshadowbanned of gewoonweg een rechtszaak aan je aars.

Heel Twitter was een soort van echochamber waar republikeinen niet op mochten komen, zelfs Trump werd verbannen vanwege "mean tweets" terwijl de taliban er nog gewoon op mocht blijven en andere terroristen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215641607
twitter

twitter

Genot.
pi_215641650

Cenk, je bent hardstikke welkom bij ons MAGATS!! The party of real joy!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215641652
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:58 schreef loveli het volgende:

[..]
Waarom niet?
Het is een tooltje die het werk voor me doet.
Ik hoef overigens ook helemaal niet weg van X ofzo. Maar af en toe even de timeline opschonen kan geen kwaad.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215641896
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 09:47 schreef Ali_boo het volgende:
Hartverwarmende video o|O

[ x ]
Is het je gelukt om de volledige video af te kijken?
De enige echte.
pi_215642066
Die starterspakketten zijn wel mooi op Bluesky zeg.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lay4i6gmvs2i

Je bent zo op en running. ^O^

Redact heeft inmiddels al 8000 tweets van mij verwijderd en loopt gewoon door. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Vis een optie? donderdag 21 november 2024 @ 11:56:01 #20
70532 loveli
N
pi_215642122
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom niet?
Het is een tooltje die het werk voor me doet.
Ik hoef overigens ook helemaal niet weg van X ofzo. Maar af en toe even de timeline opschonen kan geen kwaad.
Mijn timeline is schoon, een paar posts per jaar. Maar ik gebruik twitter vooral als nieuwsbron en niet als blog of facebook.
Denk dat ik het daarom niet herken dat er zoveel haat is op twitter, ik lees vooral de primaire posts en niet de reacties op reacties.
crap in = crap out
pi_215642129
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:49 schreef capricia het volgende:
Die starterspakketten zijn wel mooi op Bluesky zeg.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lay4i6gmvs2i

Je bent zo op en running. ^O^

Redact heeft inmiddels al 8000 tweets van mij verwijderd en loopt gewoon door. O+
3/4 van die Nederlandse mensen hebben mij geblokkeerd op X. Die lui dulden geen tegenspraak, vooral die Vatniksoep is een smeerpijp die man scheld je zonder reden uit voor landverrader als je twijfels hebt bij de oorlog in Oekraïne.
pi_215642160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 11:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
3/4 van die Nederlandse mensen hebben mij geblokkeerd op X. Die lui dulden geen tegenspraak, vooral die Vatniksoep is een smeerpijp die man scheld je zonder reden uit voor landverrader als je twijfels hebt bij de oorlog in Oekraïne.
Oh echt?
Ik was geblokkeerd door GW op X.
Sneue actie vind ik dat altijd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215642201
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh echt?
Ik was geblokkeerd door GW op X.
Sneue actie vind ik dat altijd.
Ja dat is ook zo’n gevoelig type.
Ik sta ook op verschillende bloklijsten, zo ben ik geblokkeerd door mensen waar ik nooit enige interactie mee heb gehad. Ook op X scheld ik nagenoeg nooit, ik maak wel eens een flauwe opmerking maar echt onfatsoenlijk word ik nooit.
pi_215642231
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 12:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ja dat is ook zo’n gevoelig type.
Ik sta ook op verschillende bloklijsten, zo ben ik geblokkeerd door mensen waar ik nooit enige interactie mee heb gehad. Ook op X scheld ik nagenoeg nooit, ik maak wel eens een flauwe opmerking maar echt onfatsoenlijk word ik nooit.
Ik sta bij X ook op een aantal lijsten. Waarbij sommige ronduit idioot zijn. Zo sta ik op een #NAFOnazi-lijst. _O-

Eerst dacht ik WTF. Maar nu moet ik er vooral om lachen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 donderdag 21 november 2024 @ 12:23:24 #25
3928 Ulx
pi_215642313
quote:
15s.gif Op donderdag 21 november 2024 10:49 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dit heeft voornamelijk te maken met dat "X" van 2016 tm 2021 (voor de aankoop van Elon) je geen eigen mening mocht posten. Je werd verbannen, geshadowbanned of gewoonweg een rechtszaak aan je aars.

Heel Twitter was een soort van echochamber waar republikeinen niet op mochten komen, zelfs Trump werd verbannen vanwege "mean tweets" terwijl de taliban er nog gewoon op mocht blijven en andere terroristen.
En nou mogen ze er doen wat ze willen. En de mensen die daar geen zin in hebben gaan ergens anders heen. Mensen zijn tenslotte niet verplicht die lawaaimachine aan te blijven horen.

Wat is het probleem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')