abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215815769
Er is iets prettigs aan de directheid van werken voor de energie die je verbruikt. Half december wordt er 11 kuub brandhout gebracht. Tot dan reden we ons met beetjes die her en der nog liggen en met afvalhout. Deze kist zit grotendeels vol met een oude eikenhouten ladder met sporten waar mij wat te veel houtworm in zat en waarvan er ook al eentje gebroken was.

i am back image hd

Er is sneeuw, maar het is slush puppie, vieze bende.
pi_215828729
J. kwam vanavond chorizo-gehakt brengen en roxóis, de lokale specialiteit.

https://www.lne.es/occide(...)-cerdo-57379686.html

Als ik het zou moeten omschrijven dan houdt het 't midden tussen pulled pork en een grove paté.

"Je kunt die van mij ook koud eten want ik doe er nooit zo veel vet in."

Nouuuuuuuu... 🤣
pi_215829571
:D :9
  dinsdag 10 december 2024 @ 20:46:12 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215829794
De aflevering van Ik Vertrek ging vanavond over een paar dat in Asturias in Coanaña een oude boerderij uit 1712 hebben gekocht.
Wel een 'opknappertje'...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215829983
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:46 schreef golfer het volgende:
De aflevering van Ik Vertrek ging vanavond over een paar dat in Asturias in Coanaña een oude boerderij uit 1712 hebben gekocht.

"Paalwoningen" :'(
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215830354
Mochten er meer mensen hier die aflevering kijken, panera (rechthoek) of een hórreo (vierkant) is een traditionele lokale graanschuur. Zo gebouwd dat er geen muizen in kunnen, met kanaaltjes om de spits toelopende palen, die eindigen bij een brede tegel.

En dus geen 'paalwoning'. *Vuist zwaait.
pi_215830850
Ik vroeg me al af waarom de mensen dat deden, dat bouwen van de paalwoningen! Om de beren of de wolven weg te houden of zo _O-
pi_215830960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:47 schreef Blues het volgende:
Ik vroeg me al af waarom de mensen dat deden, dat bouwen van de paalwoningen! Om de beren of de wolven weg te houden of zo _O-
Onze tijdelijke woning was een hórreo, maar met dicht gemaakte onderkant (en geen tweehonderd jaar oud).

Overigens is er momenteel debat gaande of hórreos en paneras voor toerisme gebruikt mogen worden, omdat het mogelijk een economische drijfveer geeft ze goed te restaureren. Dus dat ze die vergunningen niet gingen krijgen, was vooraf al duidelijk.
pi_215830990
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2024 21:47 schreef Blues het volgende:
Het zijn echt ingenieuze constructies! Je kunt er ook eentje los kopen bij een stichting, dat kost ongeveer 30k en dan krijg je een opgeknapt exemplaar. Ze zijn namelijk verplaatsbaar want ze staan los op die pilaren (we ontmoetten een Brit die per abuis een hele oude omver had gereden 😬😬😬).

https://www.horreosdeasturias.es/
pi_215831299
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2024 20:46 schreef golfer het volgende:
Wij hebben dat pand wel gezien op Idealista volgens mij, mogelijk heeft het zelfs op de lijst gestaan, maar ik ben blij dat het niet van mij is. :')

Ons huis is grotendeels in uitstekende staat, alleen het dak moet binnen een aantal jaar vervangen worden, maar dat valt ook nog wel een beetje op te rekken denk ik. En we hebben aanzienlijk minder betaald dan zij, voor flink meer gebouw en meer land.

Maar goed, dit is een afgelegen gebied, krimpgebied, minder gewild bij buitenlanders. Niet dat ik echt snap waarom want het is hier zo adembenemend mooi en we worden met open armen verwelkomd, maar ik vind het niet erg. 🤷
pi_215835643
Volgens mij voelt de honT zich al aardig vertrouwd.

Poging tot een leuke selfie. 🤣
  woensdag 11 december 2024 @ 12:47:20 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215835810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:26 schreef Isegrim het volgende:

[ link | afbeelding ]

Haha, famous last words ...
en toen zei de hond: "hap!" >:)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215836518
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2024 12:26 schreef Isegrim het volgende:

[ link | afbeelding ]

Je kan zien dat dat soort honden dezelfde voorouders hebben, ze lijken enorm op elkaar.

Onze serra de estrela:

pi_215836546
O+
pi_215849426
Vandaag was een magisch mooie dag O+, jammer dat ik moest werken.

Korstmos is hier overal waar je kijkt. Alle weidepalen en hekken zijn ermee begroeid, zo prachtig. Ik vind korstmossen zó mooi. Ik zag gisteren iets voorbij komen over dat je er wol en andere stoffen mee kunt verven, in hele prachtige (soms onverwachte) kleuren:

pi_215851505
Ik vond oude foto's van waar we wonen. O+

https://mas.lne.es/aquell(...)anueva-de-oscos.html
pi_215866282
Bekijk deze YouTube-video

Eerste vangst hier met de wildcamera :)
pi_215866352
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:48 schreef Isegrim het volgende:

Wat een vondst!
Zijn het familieleden van de verkoper?
pi_215868403
pi_215868464
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 15:00 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat een vondst!
Zijn het familieleden van de verkoper?
Een zus van hem zit erbij ja.
pi_215868996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 21:48 schreef Isegrim het volgende:

Wat een mooie vondst! Boer'n dorpje O+
pi_215874910
Plaatsnaambordje even gefixt want dat lag in drie stukjes op de grond.

Het Middle Earth font is geen toeval, de plaatselijke VVV speelt veel met Tolkien-verwijzingen, hetgeen gezien de omgeving ook niet zo ver gezocht is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 15-12-2024 14:08:12 (LOL VVV niet VvE 🤣) ]
pi_215884636
Ik heb plattegronden gemaakt. En ja, daar zijn apps voor maar ik heb daar altijd ruzie mee, ik teken liever. Ook met houtbewerking, liever potlood en papier dan Sketchup of CAD.

ok ok ok gif
pi_215884731
Chorizozolder O+
Spoilers!
pi_215884805
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2024 10:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Chorizozolder O+
In het verleden, ik denk niet dat A&S die daar gaan wonen het tof vinden als ik daar chorizo ga hangen *)
pi_215884815
Ja, daar is ook nog een stookhoek (fikkie stoken onder een houten dak aiaiai 😆), en de rekken voor de worst hangen er nog. In dit soort ruimtes schijnt vrijwel nooit houtworm in het hout te komen door de roetaanslag e.d. op het hout.
pi_215884867
Wel jammer dat ze op de benedenverdieping 217 m2 in kleine hokjes opgedeeld hebben.
pi_215884913
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 13:59 schreef Isegrim het volgende:
Plaatsnaambordje even gefixt want dat lag in drie stukjes op de grond.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Het Middle Earth font is geen toeval, de plaatselijke VVV speelt veel met Tolkien-verwijzingen, hetgeen gezien de omgeving ook niet zo ver gezocht is.
Zo wat goed!

En je edit :D

En wat is de rootcellar?
pi_215885433
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:05 schreef Managarm het volgende:
Wel jammer dat ze op de benedenverdieping 217 m2 in kleine hokjes opgedeeld hebben.
:D Ik ervaar vrijwel geen van die ruimtes als klein.

Maar de hal en keuken waren ooit buiten, en de root cellar en de houtschuur waren een losse koeienschuur. Dat zijn twee aan elkaar gebouwde ruimtes.

Alle slaapkamers zitten boven de andere koeienschuur, en hebben een meter hoogteverschil met de keuken en de woonkamer, die verdeling heb je dus sowieso ook al. Alleen het achterste kamertje daar is echt klein, dat is omdat de vorige eigenaar daar eventueel een 2e badkamer wilde als hij hier verhuur voor toerisme zou doen :)
pi_215885440
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 11:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Zo wat goed!

En je edit :D

En wat is de rootcellar?
Het was een oude schuur / ooit deel van een stal, maar het ligt een meter tot anderhalve meter diep in de grond, dus perfect als kelder :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')