abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215769817
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:06 schreef Piles het volgende:

[..]
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopen :D
Ja, wel genoeg ferretería (ijzerwaren zaken) en oa een supermarktje met ook ijzerwaren. Dus voor een paar schroeven zullen we niet naar Oviedo of Lugo moeten, maar als we iets specifieke vergeten wèl.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215770381
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:06 schreef Piles het volgende:

[..]
Oef, verbouwen met een bouwmarkt op anderhalf uur. Dan moet je goed plannen en inkopen :D
Ja en laat ik nou een ster zijn in dingen vergeten en drie keer op een dag naar de bouwmarkt moeten, maar dat gaat dus gewoon niet. 😆 Het scheelt dat er zoveel te doen is dat wanneer je met het ene niet verder kunt, je altijd nog met het andere verder kunt. :')
  donderdag 5 december 2024 @ 09:12:07 #93
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_215773658
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]
Ja en laat ik nou een ster zijn in dingen vergeten en drie keer op een dag naar de bouwmarkt moeten, maar dat gaat dus gewoon niet. 😆 Het scheelt dat er zoveel te doen is dat wanneer je met het ene niet verder kunt, je altijd nog met het andere verder kunt. :')
Ik denk dat je heel snel gaat leren dingen meteen op te schrijven. _O-
Siesta & Fiesta!
pi_215773979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 09:12 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik denk dat je heel snel gaat leren dingen meteen op te schrijven. _O-
Ja, ik heb er al een excel sheet voor. 😆

De chef had nog geen opbergplek voor zijn messen dus die heb ik gisteren gemaakt van een stuk eikenhout dat ik ergens in huis had gevonden. Grappig genoeg heeft het hout vrijwel exact dezelfde tint als de voegen.

pi_215774865
Mooi!
Wel oppassen als je de onderste messen pakt :+
pi_215775151
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Ja, ik had ze liever wat verder uit elkaar gehad maar dat kwam qua stenen met een *enigszins* plat oppervlakte niet uit. 😆
pi_215781156
Ik denk dat mensen in de stad het wel kunnen ruiken als je in de campo woont want we ruiken gewoon 24/7 als wandelende chorizo's door het houtstoken. 🤣

Nog wel even een paar luchtfilterapparaten kopen om het fijnstof een beetje te beperken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 05-12-2024 22:20:33 (Typo) ]
pi_215781223
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 11:28 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Subscribe op ons YouTube kanaal voor meer over dat mes links onderin :+
pi_215781734
quote:
2s.gif Op donderdag 5 december 2024 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Spam! :+
pi_215781750
quote:

[..]
Maar ik zie geen filmpje over een mes?
We have far more in common than that which devides us..
pi_215782007
quote:

[..]
Doe die link dan…of in je fok profiel.
pi_215782850
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2024 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar ik zie geen filmpje over een mes?
Staat gescheduled op 10 uur vandaag, vandaar dat je moet subscriben :P

Of over twee uur nog eens kijken :D
pi_215783156
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2024 08:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Staat gescheduled op 10 uur vandaag, vandaar dat je moet subscriben :P

Of over twee uur nog eens kijken :D
Haha, ik had me al geabonneerd, dacht dat ik iets verkeerd had gedaan
pi_215783666
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2024 00:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
Doe die link dan…of in je fok profiel.
Bekijk deze YouTube-video
pi_215784189
Jeetje, lekker scherp geworden. Enig idee hoe oud dat mes is?
pi_215784742
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2024 10:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje, lekker scherp geworden. Enig idee hoe oud dat mes is?
Geen flauw idee :) qua vorm en scherpte ('japanse' rondingen, maar wel twee kanten geslepen en zacht staal op z'n Duits) is hoe moderne hybride messen zijn.

De kans is alleen heel groot dat dit gewoon door een vorige bewoner is gemaakt en dat dat toeval is.
  vrijdag 6 december 2024 @ 11:50:41 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215784942
quote:
Ziet er bijna hetzelfde uit als mijn Den Herdermes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215785181
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 december 2024 11:50 schreef golfer het volgende:

[..]
Ziet er bijna hetzelfde uit als mijn Den Herdermes.
[ link | afbeelding ]
Ja dat is grofweg hetzelfde vorm blad. Nu is mijn eigen herder mes wel een stuk beter gebalanceerd dan dit mes.
pi_215786586
Zolder leegmaken en schoonmaken:

(Alle zooi staat achter mij. :') )

Ik maak meteen ook alle dakbalken en -latten schoon. Enerzijds om een goed beeld te krijgen van de staat van het hout, anderzijds omdat stof en rommel vocht vasthoudt.

Tot nu toe eigenlijk maar één zorgelijke plek, daar groeit iets van een kleine zwam dus die gaan we even besproeien met iets en kijken of we die plek goed droog kunnen krijgen. Het lijkt gelukkig zeer lokaal.

De andere plekken waarvan ik dácht dat er mogelijk iets van schimmel zat, blijkt zout- en kalkuittreding vanuit de leisteen te zijn. 😃
pi_215786798
Niet om te paniekeren: leven er boktorren in Noord-Spanje?
* herinnert zich kruipend over de vliering met een spuit met chemische rotzooi en maskers en veiligheidsbrillen op boerderij van zwager.
pi_215787074
Boktor komt weinig voor in dit gebied. Maar letterlijk elk oud huis heeft houtworm. In Nederland doet men daar erg paniekerig over, hier iets minder. Ze zitten hier ook, maar met name in zachter hout (oude meubels met name) en niet in de balken. Ik ga wel alles behandelen.
pi_215791336
Alleen het stuk vloer direct boven de keuken is slecht (gevolg van kookvocht?), daar zal ik de planken moeten vervangen. Verder her en der wel wat schade door vocht of houtworm, maar niet zodanig dat vervanging me nodig lijkt.
pi_215796695
Ze gaan de kachel in want veel te laag + vol met houtworm, maar ik vond twee van deze zaagbokken die waarschijnlijk waren van degene die dit huis ooit bouwde. Poten zijn naaldboom, bok zelf is eik. Je kunt aan deze dingen goed zien dat de houtworm een zeer sterke voorkeur voor zachter hout heeft (zou ik ook hebben als ik een houtworm was).

pi_215798180
Ik loop een beetje achter met dit topic dus ik doe even een grote en mild stalkerige post :7

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:11 schreef Isegrim het volgende:
De eerste 'klus' is gedaan. Ik heb kapstokhaken in de gang gehangen en mijn Talavera-zonnetje naast de deur bevestigd. ☀️

[ link | afbeelding ]
Die stenen en ramen boven de deur zijn echt prachtig. Je zon past daar perfect bij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 19:50 schreef Isegrim het volgende:
Huisvondst: enkele oude paardenhoofdstellen en aanverwanten. Aangezien ik zelf altijd paarden heb gehad en onze toekomstige huisgenoten twee paarden hier mee naartoe nemen, heb ik een deel schoongemaakt en ingevet. Een deel is beyond saving, maar het linker hoofdstel en de twee sets teugels erachter zijn in uitstekende staat.

[ link | afbeelding ]

Ik zou zelf wel graag een muildier hier hebben (muildieren zijn een beetje de 4WD's van de dierenwereld, bizar goede klimmers), maar dit is nog een punt van discussie. :')
Team muildier! Wat zou er op tegen zijn?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 20:54 schreef Isegrim het volgende:
En J. heeft hier zelf ook gewoond met zijn gezin. Dat is fijn, want hij heeft het duidelijk met heel veel liefde gerenoveerd. Alles is uitzonderlijk netjes gedaan. Nergens zo'n keurige meterkast als hier gezien. En elke slaapkamer voorzien van hotelschakelingen, super rlx.
Dat is echt top. Fijn als daar aandacht aan is besteed.
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 19:30 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag de douchecabine aangepakt, daar maar geen filmpje van gemaakt. 😆 Deuren hingen op halfzeven en de kitnaden waren ontzettend goor en schimmelig. :r Dat zijn van die klusjes waarvan je denkt, twee uurtjes. En dan ben je er de hele middag mee zoet. }:|
Kitten :r Vieze kit :r :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2024 20:11 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan praatjes maken met de buurvrouw. 💜 Over de honden en over het weer. Vrijdag mogelijk sneeuw!
Dit is wel serieus tof hoor! Hoe doet Pablin het? En de katten?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2024 20:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]
Jullie zijn een goed team wat dat betreft _O-
Spoilers!
pi_215798629
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2024 16:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Team muildier! Wat zou er op tegen zijn?
Ik stel voor dat je die vraag even aan LHO voorlegt. O-)

quote:
Kitten :r Vieze kit :r :r
Ik vind kitten wel leuk werk! Ik kan het ook best goed.

quote:
Dit is wel serieus tof hoor! Hoe doet Pablin het? En de katten?
Pablín doet het uitstekend. O+ De rust hier doet hem duidelijk goed. En hij kan lekker op het erf lopen want dat is afgesloten. Hij durft nog steeds niet echt naar binnen dus zijn kleedje ligt in de gang (als hij het niet voor de zoveelste keer mee naar buiten sleept }:| ).

De katten doen alsof ze nooit ergens anders gewoond hebben.
pi_215799818
Herstel: één van de katten ontdekte zojuist dat het houtfornuis heet is aan je pootjes. Gelukkig niet echt verbrand ofzo.
pi_215800136
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2024 18:29 schreef Isegrim het volgende:
Herstel: één van de katten ontdekte zojuist dat het houtfornuis heet is aan je pootjes. Gelukkig niet echt verbrand ofzo.
Och erm, dat doet hij vast niet weer.
pi_215800301
Mijn McGyver lekkage-omleiding werkt uitstekend!

(Dat onderaan is een steentje dat ik aan de tubing heb geziptied zodat het tuitje het laagste punt is en blijft.)
pi_215810990
In januari zet J. hier nieuwe varkens neer, voor de slacht. Ik overweeg om te vragen of er eventueel ook eentje voor ons bij zou kunnen. Mijn (nogal veel) vegan vrienden zullen het me niet in dank afnemen. 🙈

Vandaag een tweedehands bank wezen halen in Vegadeo dus nu eindelijk de woonkamer ingericht. Ik ben fan, dol op ribcord. O+ De bank is een maand gebruikt en het is echt goeie kwaliteit en zit heerlijk. Eindelijk weer bankhangen. 😆

En ik vind mijn Mexicaanse(?) kleed werkelijk fantastisch kleuren bij de muur. Niks meer aan doen!

pi_215812647
Huisvondst: een kist vol met handgeweven kleden en dekens.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')