abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215625617
Oekraïne heeft nu voor het eerst Amerikaanse langeafstandsraketten (ATACMS) ingezet in Rusland.

Rusland heeft aangegeven dat dit de rode lijn is en dat WO3 nu is begonnen.

Denk jij ook dat WO3 nu al officieel is begonnen? Waar denk je dat de eerste Russische tegenaanval zal gebeuren?

Denk je dat ze ook kernwapens in gaan zetten of dat niet?

Ik denk dat we nu allemaal op gruwelijke pijnlijke wijze doodgaan namelijk.

Ik ga zelf niet vluchten want je kunt uiteindelijk nergens aan de oorlog ontsnappen vanwege de enorme catastrofale gevolgen van een kernoorlog. Bovendien zouden mijn katten dan niet meekunnen.

https://nos.nl/collectie/(...)ij-aanval-in-rusland
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:18:00 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_215625710
Even met Putin overlegd, het antwoord is nee
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_215625729
Even met Biden overlegd, hij is het vergeten.
pi_215625735
Even met Trump overlegd, dit gaat de beste oorlog ooit worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:21:38 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215625747
Even met Nicolien van Vroonhoven overlegd. Dit is weer ehm... een heel verdrietige dag.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:25:16 #6
508118 444
Sharp knives create scars
pi_215625786
Laten we hopen dat het weer vrede wordt. Trump gaat de wereld redden.

Zelensky: '2025 moet het jaar van vrede worden, druk op Rusland opvoeren'
Volgend jaar moet "het jaar van vrede" worden, dat zei Oekraïense president Zelensky vandaag in het Europees Parlement. Via een videoverbinding gaf hij daar een speech die in het teken stond van 1000 dagen Russische invasie in Oekraïne.
Alleen in de menigte, een mes in mijn hand. Het bloed stroomt, ontsnapt uit diepe wonden, geslagen door het leven zelf.
Het leven eindigt wanneer de dood zijn werk heeft voltooid.
pi_215625836
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:25 schreef 444 het volgende:
Laten we hopen dat het weer vrede wordt. Trump gaat de wereld redden.

Zelensky: '2025 moet het jaar van vrede worden, druk op Rusland opvoeren'
Volgend jaar moet "het jaar van vrede" worden, dat zei Oekraïense president Zelensky vandaag in het Europees Parlement. Via een videoverbinding gaf hij daar een speech die in het teken stond van 1000 dagen Russische invasie in Oekraïne.
Leuk en aardig maar als poetin nu op de grote rode knop drukt gaat trump ook niks meer doen.
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:34:45 #8
508118 444
pi_215625857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Leuk en aardig maar als poetin nu op de grote rode knop drukt gaat trump ook niks meer doen.
Denk je nou echt dat hij dat gaat doen?
Alleen in de menigte, een mes in mijn hand. Het bloed stroomt, ontsnapt uit diepe wonden, geslagen door het leven zelf.
pi_215625919
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:34 schreef 444 het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat hij dat gaat doen?
Ik vrees van wel ja
pi_215625934
Is al een tijdje bezig toch?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 19 november 2024 @ 15:48:39 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_215625940
Even met Mark Rutte overlegd. Hij zegt dat je gewoon je bek moet houden.
Je weet wat voor uitkering je hebt en daar moet je het mee doen.
pi_215625998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat overschrijden van rode Kremlin lijnen is al zo vaak gedaan, daar zou ik op zich niet bang voor zijn.

Trump doet alleen olie op het vuur gooien door met Poetin dealtjes te maken waar Poetin zich over het algemeen toch niet aan houd. In die zin is nu vrede maken door terug te trekken meer bedreiging voor de wereldvrede dan doorgaan tot Poetin de centjes en de mannen op heeft.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_215626015
tja, en dan doet de democraat Biden hetgeen, waar iedereen zo bang voor was dat Trump ging doen
pi_215626027
Even met Arend Jan Boekesteijn overlegd: "Vreselijk, vreselijk, echt vreselijk. Wat verschrikkelijk".

Even met Rob de Wijk overlegd: "IK heb het altijd al voorspeld, en IK heb vorige week ook al uitvoerig gezegd dat dit zou gebeuren, maar 'jongens', niemand wil echt naar mij luisteren."
pi_215626038
Die is al jaren bezig.
Zonder wrijving geen glans
pi_215626039
Ik heb even met mijzelf overlegd en het interesseert mij geen reet.
  dinsdag 19 november 2024 @ 16:21:43 #17
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_215626204
Even met Geert overlegd, vindt dat iedereen normaal moet doen

Tics van je petten.
pi_215626291
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 16:01 schreef Haags het volgende:
Die is al jaren bezig.
Toch echt nogal een ver-van-mijn-bedshow. Het enige wat we hebben gemerkt is inflatie voornamelijk energieprijzen.

We gaan hier vanaf nu véél meer last van krijgen en ik vrees ook dat er Nederlandse doden zullen vallen. Misschien gaan jij en ik er ook wel aan.
  Moderator dinsdag 19 november 2024 @ 16:38:14 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215626340
Ja

Ik heb het al gewonnen, had je maar niet uit moeten slapen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215626353
Even met God overlegd: hij komt binnenkort met een 2e zondvloed.
  dinsdag 19 november 2024 @ 16:41:29 #21
508118 444
pi_215626359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vrees van wel ja
Dat is dan wel een nare gedachte.
pi_215626451
Ben iig blij aan het randje van de EU te zitten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  FOK!fotograaf dinsdag 19 november 2024 @ 17:02:02 #23
842 Zorro
Z
pi_215626490
Even met Nora Achahbar overlegd.

Doe trekt hier de streep en doet niet meer mee.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_215626526
Even met Omtzigt overlegd, maar die liep weg.
pi_215626531
Even met Caroline overlegd maar die verstond ik niet want ze had frikandel in dr mond
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_215626553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 17:08 schreef Managarm het volgende:
Even met Omtzigt overlegd, maar die liep weg.
Huilend!
pi_215626557
Even met Dion overlegd maar die Russen jaag je zo weg
pi_215627238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 16:40 schreef ReplaR het volgende:
Even met God overlegd: hij komt binnenkort met een 2e zondvloed.
Daar hebben we god niet voor nodig, Dat doen we zelf wel als mensheid.
pi_215633237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:57 schreef michiel_merk het volgende:
tja, en dan doet de democraat Biden hetgeen, waar iedereen zo bang voor was dat Trump ging doen
Dit dus. Iedereen mondjes gesnoerd hier.
pi_215636272
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 11:40 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Trump wil als zachte heelmeester een 'kleiner' conflict uit de weg gaan. Niet beseffend dat je daarmee grotere conflicten op loopt.

De rode lijn die Poetin (Rusland)heeft overschreden is een vreemde mogendheid er in betrekken met die troepen uit Noord Korea. Dat is een oneindige verdere escalatie dan een eerlijker 'speelveld' voor verdediging mogelijk maken.

Het is niet zo dat er opeens raketten op woonwijken in Moskou worden afgevuurd. Al zou dat wel veel los maken bij sommige mensen.
pi_215684420
Oorlogen hebben oorzaken, aanleidiingen en tenslotte het militair ingrijpen en officiële oorlogsverklaringen, en eindigen aan de onderhandelingstafel waar onder voorwaarden caputitalite van deelnemende legers getekend wordt. Dan is het weer aan de politiek, en partizanen die het niet eens zijn met de voorwaarden voor wapenstilstand.

Over deze aspecten over WOI en WOII zijn vele boeken geschreven. Omdat oorlog een terugkerend fenomeen is, leven we nu in het interbellum tussen WOII en WO III, in ieder geval bezien vanuit het perspectief van de wereldorde die ontstond na WOII.

Er wordt onderzoek gedaan naar de oorzaken en de aanleidingen van de militaire conflicten die momenteel in de Westerse wereld aande zijn. Sommige aspecten van de geschiedenis na '45, die eerder onderbelicht bleven, duiken nu in analyses wel op.

Oorzaken en aanleidingen van de bijvoorbeeld de oorlog in Joegoslavië waren aan te wijzen, al waren niet alle historici het met alle lezingen eens.
pi_215684823
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:45 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik vrees van wel ja
Er zijn genoeg andere bommen/raketten/wapens voor handen waarmee je ook heel veel schade kan aanrichten en waar geen hond naar zal kraaien.
pi_215685261
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2024 23:36 schreef 111210 het volgende:

[..]
Er zijn genoeg andere bommen/raketten/wapens voor handen waarmee je ook heel veel schade kan aanrichten en waar geen hond naar zal kraaien.
Tactiek van de verschroeide aarde wordt in de krijgskunde al heel lang toegepast, en leidde zowel tijdens als na de militaire conflicten, niet tot verontwaardiging die het krijgsgewoel deed stoppen. Na het militaire conflict de schaamte verbergen van wat de er gebeurd was, en de oude stad opbouwen zoals die eruit zag voor het conflict, (Ieper, Dresden) alsof er niets gebeurd was.
pi_215685451
Wereldoorlogen zijn zo eerste-helft-twintigste eeuw...

Modern zijn eerder asymmetrische conflicten, en die vinden al dertig jaar volop plaats.
Gevochten wordt niet in machtscentra, maar onjuist randgebieden waar machten invloed vrezen te verliezen of zaken als grondstof-, voedsel- en/of energiewinning kunnen treffen van de tegenstanders.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215685473
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:48 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Even met Mark Rutte overlegd. Hij zegt dat je gewoon je bek moet houden.
[ afbeelding ]
Hij heeft er geen actieve herinnering aan.
  Moderator dinsdag 26 november 2024 @ 07:39:57 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215685511
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2024 11:40 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Biden deed wat Trump had moeten doen

Die oorlog kwam niet echt uit de lucht vallen ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215693348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 07:15 schreef RM-rf het volgende:
Wereldoorlogen zijn zo eerste-helft-twintigste eeuw...

Modern zijn eerder asymmetrische conflicten, en die vinden al dertig jaar volop plaats.
Gevochten wordt niet in machtscentra, maar onjuist randgebieden waar machten invloed vrezen te verliezen of zaken als grondstof-, voedsel- en/of energiewinning kunnen treffen van de tegenstanders.
+monetaire systemen, overleg organen, internet en media
pi_215694565
Denk eerder dat de tweede koude oorlog begonnen is. Helaas voor Oekraïne dat zal het grensgebied zijn tussen oost en west.
pi_215695586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:39 schreef Bintzak het volgende:
Denk eerder dat de tweede koude oorlog begonnen is. Helaas voor Oekraïne dat zal het grensgebied zijn tussen oost en west.
Rusland grenst aan meer landen dan alleen Oekraïne, maar ik vrees ook dat Oekraïne niet zal voortbestaan met de grenzen van voor 2014. Toch is die Koude Oorlog al behoorlijk warm aan het worden.
pi_215697865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 11:03 schreef yessie234 het volgende:

[..]
Rusland grenst aan meer landen dan alleen Oekraïne, maar ik vrees ook dat Oekraïne niet zal voortbestaan met de grenzen van voor 2014. Toch is die Koude Oorlog al behoorlijk warm aan het worden.
Klopt maar Rusland heeft nou niet bepaald de slagkracht die we dachten dat het had, of het moet al het oude materiaal zijn. Maar als er zelfs T34 tanks uit het museum gehaald worden verwacht ik niet dat ze nog een paar fronten beginnen.
pi_215697962
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:52 schreef Bintzak het volgende:

[..]
Klopt maar Rusland heeft nou niet bepaald de slagkracht die we dachten dat het had, of het moet al het oude materiaal zijn. Maar als er zelfs T34 tanks uit het museum gehaald worden verwacht ik niet dat ze nog een paar fronten beginnen.
De zuid-oost flanken van Europa, de landen grenzend aan de zwarte zee. Gisteren waren er voorverkiezingen in Roemenië. Er zijn Navo bases in die landen, als regeringen daar draaien richting Rusland, heeft midden en west Europa een probleem. Vandaag is Rutte in Turkije.
pi_215697974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:07 schreef yessie234 het volgende:

[..]
De zuid-oost flanken van Europa, de landen grenzend aan de zwarte zee. Gisteren waren er voorverkiezingen in Roemenië. Er zijn Navo bases in die landen, als regeringen daar draaien richting Rusland, heeft midden en west Europa een probleem. Vandaag is Rutte in Turkije.
Hongarije en Servië zijn daar al goede voorbeelden van. In Oost Europa borrelt het al langer tussen sympathisanten van Putin en westerse tegenstanders. Benieuwd waar dat naartoe moet in de nabije toekomst.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215697981
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 14:52 schreef Bintzak het volgende:

[..]
Niet dat ze niet met oude rommel bezig zijn. Maar die t34 uit museums is echt een onzin verhaal.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215698149
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hongarije en Servië zijn daar al goede voorbeelden van. In Oost Europa borrelt het al langer tussen sympathisanten van Putin en westerse tegenstanders. Benieuwd waar dat naartoe moet in de nabije toekomst.
Ik ben vooral bezorgd. Erdogan zou nog wel eens een vrije hand in Koerdistan kunnen eisen in ruil voor Nato-trouw. Zoals Israel nu braaf een bestand met Libanon sluit, waarschijnlijk om Gaza in de toekomst plat te kunnen buldozeren. Erdogan houdt zijn kaarten nog even tegen de borst. MIT heeft bemiddeld in laatste gevangenenruil Rusland-VS, die weten blijkbaar iets.
  woensdag 27 november 2024 @ 20:14:38 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_215700949
Yep. Maar het officiële stickertje volgt pas achteraf natuurlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_215706238
Is al en paar dagen aan de gang. Meldingen van drones boven militaire luchtbases, en verder geen duidelijkheid, behalve de meldingen.

https://www.twz.com/news-(...)n-the-united-kingdom

Las elders dat twee bekende vliegtuig-drone spotters hun accounts van X en Reddit verdwenen zijn.
pi_215706242
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 08:39 schreef Bintzak het volgende:
De eerste koude oorlog werd gevochten met sneeuwballen
pi_216687941
Volgens mij gaat het nu ineens heel snel gaan!

Je hebt vast wel vernomen dat Trump (beste vriendje is met Poetin)? Trump heeft gezegd dat Zelensky het bezet gebied moet afstaan aan Rusland en dat ze nooit mogen toetreden tot de NAVO. Dan is de oorlog morgen gedaan.
Poetin vind dat idee geweldig en gaat akkoord.

Tuurlijk wil Zelensky dat niet (ook logisch natuurlijk) maar dan stopt Amerika met de steun voor Oekraïne. Dan weet je dat de Russen nog verder oprukken en nog meer gebied gaan veroveren.

En zelfs al geeft Zelensky toe en stopt die oorlog. Dan bouwt Rusland een nieuw leger op, bereiden ze zich opnieuw voor en vallen ze over 4 jaar (als Trump geen president meer is) wel weer ergens anders binnen. Of misschien terug in Oekraïne. Ze kregen in 2014 al de Krim en in 2025 de hele Donbas.
Dus waarom niet verder landje pik doen?

Europa kijkt er naar en doet.... NIETS
Dus ja, we zitten midden in WO III. We peuteren in onze neus, gamen nog een beetje maar overmorgen zitten we samen aan het front!

Oh ja en voor Trump is artikel 5 van de NAVO voor eigen interpretatie vatbaar.
Dus je weet al als er een land van de NAVO aangevallen wordt, dat Trump eerst zal kijken welke voordelen hij er zelf kan uithalen voor hij een mening vormt.
Cindy De Vuyst
pi_216688022
Oh ja nog iets

Elke dag varen er Russische, Chinese en Noord-Koreaanse schepen in onze Noordzee met spionage-apparatuur. Terwijl dat tot 10 jaar terug amper gebeurde.
NU DUS DAGELIJKS!

Die schepen worden uiteraard gemonitord en indien nodig weggeleid maar dit fenomeen stoppen zal denk ik niet meer stoppen.
Ook hier merk je dat Europa gewoon onmachtig is! Ze zien het gebeuren maar dan bitter weinig.

Binnenkort gooit er wel nog eens een schip een anker uit om wat kabels te vernietigen op de zeebodem.
Cindy De Vuyst
pi_217004731
Denk dat er al wat kapot is aangezien ik steeds meer Zweedse of Noorse advertenties zie op YouTube.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')