Leuk en aardig maar als poetin nu op de grote rode knop drukt gaat trump ook niks meer doen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:25 schreef 444 het volgende:
Laten we hopen dat het weer vrede wordt. Trump gaat de wereld redden.
Zelensky: '2025 moet het jaar van vrede worden, druk op Rusland opvoeren'
Volgend jaar moet "het jaar van vrede" worden, dat zei Oekraïense president Zelensky vandaag in het Europees Parlement. Via een videoverbinding gaf hij daar een speech die in het teken stond van 1000 dagen Russische invasie in Oekraïne.
Denk je nou echt dat hij dat gaat doen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar als poetin nu op de grote rode knop drukt gaat trump ook niks meer doen.
Ik vrees van wel jaquote:Op dinsdag 19 november 2024 15:34 schreef 444 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat hij dat gaat doen?
Dat overschrijden van rode Kremlin lijnen is al zo vaak gedaan, daar zou ik op zich niet bang voor zijn.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:31 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Leuk en aardig maar als poetin nu op de grote rode knop drukt gaat trump ook niks meer doen.
Toch echt nogal een ver-van-mijn-bedshow. Het enige wat we hebben gemerkt is inflatie voornamelijk energieprijzen.quote:
Dat is dan wel een nare gedachte.quote:
Huilend!quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:08 schreef Managarm het volgende:
Even met Omtzigt overlegd, maar die liep weg.
Daar hebben we god niet voor nodig, Dat doen we zelf wel als mensheid.quote:Op dinsdag 19 november 2024 16:40 schreef ReplaR het volgende:
Even met God overlegd: hij komt binnenkort met een 2e zondvloed.
Dit dus. Iedereen mondjes gesnoerd hier.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:57 schreef michiel_merk het volgende:
tja, en dan doet de democraat Biden hetgeen, waar iedereen zo bang voor was dat Trump ging doen
Trump wil als zachte heelmeester een 'kleiner' conflict uit de weg gaan. Niet beseffend dat je daarmee grotere conflicten op loopt.quote:Op woensdag 20 november 2024 11:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit dus. Iedereen mondjes gesnoerd hier.
Er zijn genoeg andere bommen/raketten/wapens voor handen waarmee je ook heel veel schade kan aanrichten en waar geen hond naar zal kraaien.quote:
Tactiek van de verschroeide aarde wordt in de krijgskunde al heel lang toegepast, en leidde zowel tijdens als na de militaire conflicten, niet tot verontwaardiging die het krijgsgewoel deed stoppen. Na het militaire conflict de schaamte verbergen van wat de er gebeurd was, en de oude stad opbouwen zoals die eruit zag voor het conflict, (Ieper, Dresden) alsof er niets gebeurd was.quote:Op maandag 25 november 2024 23:36 schreef 111210 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg andere bommen/raketten/wapens voor handen waarmee je ook heel veel schade kan aanrichten en waar geen hond naar zal kraaien.
Hij heeft er geen actieve herinnering aan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:48 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Even met Mark Rutte overlegd. Hij zegt dat je gewoon je bek moet houden.
[ afbeelding ]
Biden deed wat Trump had moeten doenquote:Op woensdag 20 november 2024 11:40 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit dus. Iedereen mondjes gesnoerd hier.
+monetaire systemen, overleg organen, internet en mediaquote:Op dinsdag 26 november 2024 07:15 schreef RM-rf het volgende:
Wereldoorlogen zijn zo eerste-helft-twintigste eeuw...
Modern zijn eerder asymmetrische conflicten, en die vinden al dertig jaar volop plaats.
Gevochten wordt niet in machtscentra, maar onjuist randgebieden waar machten invloed vrezen te verliezen of zaken als grondstof-, voedsel- en/of energiewinning kunnen treffen van de tegenstanders.
Rusland grenst aan meer landen dan alleen Oekraïne, maar ik vrees ook dat Oekraïne niet zal voortbestaan met de grenzen van voor 2014. Toch is die Koude Oorlog al behoorlijk warm aan het worden.quote:Op woensdag 27 november 2024 08:39 schreef Bintzak het volgende:
Denk eerder dat de tweede koude oorlog begonnen is. Helaas voor Oekraïne dat zal het grensgebied zijn tussen oost en west.
Klopt maar Rusland heeft nou niet bepaald de slagkracht die we dachten dat het had, of het moet al het oude materiaal zijn. Maar als er zelfs T34 tanks uit het museum gehaald worden verwacht ik niet dat ze nog een paar fronten beginnen.quote:Op woensdag 27 november 2024 11:03 schreef yessie234 het volgende:
[..]
Rusland grenst aan meer landen dan alleen Oekraïne, maar ik vrees ook dat Oekraïne niet zal voortbestaan met de grenzen van voor 2014. Toch is die Koude Oorlog al behoorlijk warm aan het worden.
De zuid-oost flanken van Europa, de landen grenzend aan de zwarte zee. Gisteren waren er voorverkiezingen in Roemenië. Er zijn Navo bases in die landen, als regeringen daar draaien richting Rusland, heeft midden en west Europa een probleem. Vandaag is Rutte in Turkije.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:52 schreef Bintzak het volgende:
[..]
Klopt maar Rusland heeft nou niet bepaald de slagkracht die we dachten dat het had, of het moet al het oude materiaal zijn. Maar als er zelfs T34 tanks uit het museum gehaald worden verwacht ik niet dat ze nog een paar fronten beginnen.
Hongarije en Servië zijn daar al goede voorbeelden van. In Oost Europa borrelt het al langer tussen sympathisanten van Putin en westerse tegenstanders. Benieuwd waar dat naartoe moet in de nabije toekomst.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:07 schreef yessie234 het volgende:
[..]
De zuid-oost flanken van Europa, de landen grenzend aan de zwarte zee. Gisteren waren er voorverkiezingen in Roemenië. Er zijn Navo bases in die landen, als regeringen daar draaien richting Rusland, heeft midden en west Europa een probleem. Vandaag is Rutte in Turkije.
Niet dat ze niet met oude rommel bezig zijn. Maar die t34 uit museums is echt een onzin verhaal.quote:Op woensdag 27 november 2024 14:52 schreef Bintzak het volgende:
[..]
Klopt maar Rusland heeft nou niet bepaald de slagkracht die we dachten dat het had, of het moet al het oude materiaal zijn. Maar als er zelfs T34 tanks uit het museum gehaald worden verwacht ik niet dat ze nog een paar fronten beginnen.
Ik ben vooral bezorgd. Erdogan zou nog wel eens een vrije hand in Koerdistan kunnen eisen in ruil voor Nato-trouw. Zoals Israel nu braaf een bestand met Libanon sluit, waarschijnlijk om Gaza in de toekomst plat te kunnen buldozeren. Erdogan houdt zijn kaarten nog even tegen de borst. MIT heeft bemiddeld in laatste gevangenenruil Rusland-VS, die weten blijkbaar iets.quote:Op woensdag 27 november 2024 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hongarije en Servië zijn daar al goede voorbeelden van. In Oost Europa borrelt het al langer tussen sympathisanten van Putin en westerse tegenstanders. Benieuwd waar dat naartoe moet in de nabije toekomst.
De eerste koude oorlog werd gevochten met sneeuwballenquote:Op woensdag 27 november 2024 08:39 schreef Bintzak het volgende:
Denk eerder dat de tweede koude oorlog begonnen is. Helaas voor Oekraïne dat zal het grensgebied zijn tussen oost en west.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |