Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
We zijn een klein uurtje verder en ik wacht nog steeds op het bewijs dat je vanuit X een reactie hebt gekregen omtrent de posts die je gerapporteerd hebt. Helaas lul je daar vakkundig (nouja, vakkundig) omheen. Of krijg ik wederom een "Whatever", "Boeiend, Twitter was leuk" of "who cares" reactie?quote:Op dinsdag 19 november 2024 13:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je zult best gelijk hebben dat jij dat soort berichten niet ziet. Volgens mij herken je nog geen nazi-propaganda als je naar een speech van Joseph Goebbels zit te kijken. Maar als je denkt dat jouw ervaring met X als een heerlijke roze pluizige zonovergoten happyhappy-joyjoy tuin representatief is voor het platform heb je ongelijk.
Genoeg ontwikkelingen wat betreft functionaliteiten binnen X ansich, maar haast geen observeerbare (om even in jouw lingo te lullen) ontwikkeling richting "the everything app"quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Maar is er nu uberhaubt nog ontwikkeling in de app voor alles visie van Elon of is zijn x speeltje de komende tijd wat naar de achtergrond verdrongen vanwege de tijd die hij kwijt is aan met Trump iets te doen.
Een post hierboven zit je te janken over jij bakken en dan er zelf een maken.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Genoeg ontwikkelingen wat betreft functionaliteiten binnen X ansich, maar haast geen observeerbare (om even in jouw lingo te lullen) ontwikkeling richting "the everything app"![]()
BlueSky zal inderdaad als een zachtwaterbed aanvoelen voor de mensen die snel gekrenkt zijn bij meningen die niet in hen straatje ligt.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag maar eens Bluesky gedownload en moet zeggen dat het zeker potentie heeft. Geen irritante random reclames tussendoor en niet constant Musk op mijn frontpage met zijn propaganda praatjes.
Zal nog wel even op X blijven aangezien het nog steeds wel een interessante plek is voor nieuws als je alle andere onzin kunt omzeilen. Maar hopelijk kan Bluesky uitgroeien dat een volwaardige vervanger. Want het platform van meneer Musk begint toch langzamerhand een nare plek te worden.
Blijkbaar, want die andere mening valt tussen honderden boze blaatreacties natuurlijk niet op. Of bedoelde je dat niet?quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat vervelend toch, mensen met een andere mening.
Jammer dat je het verschil niet ziet wat betreft de tone of voice van de jij-bak. Het is ook nooit goed met jou Baspeen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een post hierboven zit je te janken over jij bakken en dan er zelf een maken.![]()
Wat een niveau toch.....
Mwah, ik ben echt wel voor een goed debat vanuit verschillende invalshoeken. Maar momenteel bestaat 80% van mijn frontpage uit propaganda vanuit populistisch rechtse hoek, complottheorieën en andere vage berichten. Dit terwijl ik hoogstens een paar keer in die hoek berichten heb geopend. Het algoritme lijkt wel heel erg die kant op te sturen.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
BlueSky zal inderdaad als een zachtwaterbed aanvoelen voor de mensen die snel gekrenkt zijn bij meningen die niet in hen straatje ligt.
Er wordt namelijk zo veel gerapporteert op BlueSky dat de admins het niet meer aankunnen.
Het is natuurlijk wachten op dat de linkse mensen BlueSky gaan beschouwen als een pro-Israel of pro-Palestina propaganda site, uiteindelijk gaan ze elkaar toch slopen.
Het is wishful thinking om te denken dat BlueSky ook maar percentueel de aantallen te kunnen trekken als "X"
Er zullen tal van adepten op dit moment naar mogelijkheden kijken om "bots" te installeren op BlueSky om de populariteit te boosten en hen eigen accounts likes te geven.
Maar ondanks dat het alleen maar users aantrekt die uit onvrede komen zoals jij.
Mensen die ontevreden zijn over het resultaat en Elon Musk de schuld geven van dat Trump heeft gewonnen.
Het creëren van een safespace sluit jullie alleen maar meer af van de realiteit en zodoende blijven de democraten in een vicieuze cirkel waarbij ze niet tot zelf-reflectie komen.
Dit is wederom een stuiptrekking van de democraten, net zoals wij al zagen in 2021 toen Mastodon werd propageert als de nieuwe redder. Dit is de oplossing niet.
Als dit wederom faalt is het over en uit met het linkse geluid, reddit piept en kraakt op dit moment ook en de pro-Kamala en anti-Trump propaganda bots worden ook niet meer betaald door Kamala's campagne. Reddit is de afgelopen weken al stukken normaler geworden dan ten tijde van de verkiezingen of in aanloop.
Het geld is weg, de joy is gone, het is over en uit.
Ik snap dat het pijn moet doen om telkens maar naar het platform te gaan van Elon, maar er is in de toekomst geen ontkomen meer aan. Volgens mij heeft Elon sinds de verkiezingen zelf al 5 miljoen nieuwe volgers.
https://socialblade.com/twitter/user/elonmusk
Welke "haat" heb je het over dan?quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:53 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
BleuSky een platform zonder haat en met een hoop fatsoen zolang je het juiste (politieke) kleurtje hebt.
Ik heb geen account daar maar ik durf grof geld in te zetten dat dit soort haat gewoon is toegestaan. Andersom niet natuurlijk want dan heet het racisme.
Gehoopte downfall? Juist niet! Ik hoop dat het blijft bestaan zoals het nu is. Een fijne plek voor mensen die die sfeer lekker vinden.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Bespreek hier de gehoopte downfall van "X".
Heb jij hier screenshots van? want ik heb een links account en ik kan bewijzen dat mijn "For You" page er totaal niet uitziet.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mwah, ik ben echt wel voor een goed debat vanuit verschillende invalshoeken. Maar momenteel bestaat 80% van mijn frontpage uit propaganda vanuit populistisch rechtse hoek, complottheorieën en andere vage berichten. Dit terwijl ik hoogstens een paar keer in die hoek berichten heb geopend. Het algoritme lijkt wel heel erg die kant op te sturen.
Correct.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:53 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
BleuSky een platform zonder haat en met een hoop fatsoen zolang je het juiste (politieke) kleurtje hebt.
Ik heb geen account daar maar ik durf grof geld in te zetten dat dit soort haat gewoon is toegestaan. Andersom niet natuurlijk want dan heet het racisme.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even 3 keer gescrold in mijn linkse "X" account. Geen rechtse tweets of iets te bekennen. Nu jullie.Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
1 refresh en meteen de twee leukste mensen op X:quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:58 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Heb jij hier screenshots van? want ik heb een links account en ik kan bewijzen dat mijn "For You" page er totaal niet uitziet.
Dat zal betekenen dat jij verkeerde mensen volgt, wellicht ben jij opzoek naar al die opmerkingen.
Ik zie juist alleen maar haatberichten over Trump. Schroof, Elon, Faber en ga zo maar door. Zal ik zo even als bewijs laten zien, als jij het dan ook laat zien vanaf jouw "For You" page op twitter ben ik benieuwd.
Plus ik zie helemaal geen reclame op "X" (adblock?) en het is naïef om te denken dat BlueSky ook geen advertenties zou hebben. Was het trouwens niet zo dat elke adverteerde destijds van "X" wegliep?
Wat doe jij verkeerd dan? volg jij expres rechtse mensen om hen te horen?quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
1 refresh en meteen de twee leukste mensen op X:
[ afbeelding ]
Ik volg van alles en ja bij de Amerikaanse verkiezingen ook wat rechtste engnekken bekeken omdat ik gewoon wilde weten wat er speelde. Vervolgens raak je dus zo makkelijk in deze rabbit hole van desinformatie.quote:Op dinsdag 19 november 2024 15:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat doe jij verkeerd dan? volg jij expres rechtse mensen om hen te horen?
Er word door de lakota gevraagd of ze het met hem eens zijn dat welgestelde witte mannen een existentiële bedreiging zijn voor de VS.quote:Op dinsdag 19 november 2024 14:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Welke "haat" heb je het over dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |