abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215625117

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215625132

Bespreek hier de gehoopte downfall van "X".
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215625144
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 13:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je zult best gelijk hebben dat jij dat soort berichten niet ziet. Volgens mij herken je nog geen nazi-propaganda als je naar een speech van Joseph Goebbels zit te kijken. Maar als je denkt dat jouw ervaring met X als een heerlijke roze pluizige zonovergoten happyhappy-joyjoy tuin representatief is voor het platform heb je ongelijk.
We zijn een klein uurtje verder en ik wacht nog steeds op het bewijs dat je vanuit X een reactie hebt gekregen omtrent de posts die je gerapporteerd hebt. Helaas lul je daar vakkundig (nouja, vakkundig) omheen. Of krijg ik wederom een "Whatever", "Boeiend, Twitter was leuk" of "who cares" reactie?

Voor de rest zijn de overdrijvingen en de jij-bakken in deze posts niet echt nodig joh.
De enige echte.
pi_215625171
Maar is er nu uberhaubt nog ontwikkeling in de app voor alles visie van Elon of is zijn x speeltje de komende tijd wat naar de achtergrond verdrongen vanwege de tijd die hij kwijt is aan met Trump iets te doen. (8>
pi_215625193
Vandaag maar eens Bluesky gedownload en moet zeggen dat het zeker potentie heeft. Geen irritante random reclames tussendoor en niet constant Musk op mijn frontpage met zijn propaganda praatjes.

Zal nog wel even op X blijven aangezien het nog steeds wel een interessante plek is voor nieuws als je alle andere onzin kunt omzeilen. Maar hopelijk kan Bluesky uitgroeien dat een volwaardige vervanger. Want het platform van meneer Musk begint toch langzamerhand een nare plek te worden.
pi_215625223
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Maar is er nu uberhaubt nog ontwikkeling in de app voor alles visie van Elon of is zijn x speeltje de komende tijd wat naar de achtergrond verdrongen vanwege de tijd die hij kwijt is aan met Trump iets te doen. (8>
Genoeg ontwikkelingen wat betreft functionaliteiten binnen X ansich, maar haast geen observeerbare (om even in jouw lingo te lullen) ontwikkeling richting "the everything app" ;)

twitter

twitter
De enige echte.
pi_215625260
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:37 schreef Rnie het volgende:

[..]
Genoeg ontwikkelingen wat betreft functionaliteiten binnen X ansich, maar haast geen observeerbare (om even in jouw lingo te lullen) ontwikkeling richting "the everything app" ;)

Een post hierboven zit je te janken over jij bakken en dan er zelf een maken. :')

Wat een niveau toch.....
pi_215625299
Bluesky, de toevluchtsoord voor mentaal beperkte mensen die zich alleen kunnen handhaven in een echokamer. Je hoeft immers je ideeën niet te verdedigen, je krijgt slechts schouderklopjes en alles wat je niet aanstaat kun je massaal blokkeren.
Als er dan vervolgens iets gebeurt in de wereld dan hebben al die echokamer pipos geen idee waarom het gebeurt en vervallen ze in ordinair gescheld.
Dat zag je eerst op Twitter waar links progressief de dienst uitmaakte, nu het speelveld gelijk is krijgen ze een beetje weerwoord en ze vertrekken met de staart tussen de benen naar BleuSky om vervolgens daar samen uit te huilen over hoe verschrikkelijk Twitter wel niet is.
Aan de ene kant vind ik het oprecht jammer dat die mensen die vertrekken niet beter hun best doen om hun ideeën te verdedigen. Aan de andere kant vind ik het ook helemaal prima want uiteindelijk worden de links progressieve ideeën minder relevant als ze niet meedoen aan de maatschappelijke discussie. Hoe dan ook de samenleving wint in mijn ogen lol.
pi_215625304
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:34 schreef Simmertje het volgende:
Vandaag maar eens Bluesky gedownload en moet zeggen dat het zeker potentie heeft. Geen irritante random reclames tussendoor en niet constant Musk op mijn frontpage met zijn propaganda praatjes.

Zal nog wel even op X blijven aangezien het nog steeds wel een interessante plek is voor nieuws als je alle andere onzin kunt omzeilen. Maar hopelijk kan Bluesky uitgroeien dat een volwaardige vervanger. Want het platform van meneer Musk begint toch langzamerhand een nare plek te worden.
BlueSky zal inderdaad als een zachtwaterbed aanvoelen voor de mensen die snel gekrenkt zijn bij meningen die niet in hen straatje ligt.
Er wordt namelijk zo veel gerapporteert op BlueSky dat de admins het niet meer aankunnen.

Het is natuurlijk wachten op dat de linkse mensen BlueSky gaan beschouwen als een pro-Israel of pro-Palestina propaganda site, uiteindelijk gaan ze elkaar toch slopen.

Het is wishful thinking om te denken dat BlueSky ook maar percentueel de aantallen te kunnen trekken als "X"
Er zullen tal van adepten op dit moment naar mogelijkheden kijken om "bots" te installeren op BlueSky om de populariteit te boosten en hen eigen accounts likes te geven.

Maar ondanks dat het alleen maar users aantrekt die uit onvrede komen zoals jij.
Mensen die ontevreden zijn over het resultaat en Elon Musk de schuld geven van dat Trump heeft gewonnen.

Het creëren van een safespace sluit jullie alleen maar meer af van de realiteit en zodoende blijven de democraten in een vicieuze cirkel waarbij ze niet tot zelf-reflectie komen.

Dit is wederom een stuiptrekking van de democraten, net zoals wij al zagen in 2021 toen Mastodon werd propageert als de nieuwe redder. Dit is de oplossing niet.

Als dit wederom faalt is het over en uit met het linkse geluid, reddit piept en kraakt op dit moment ook en de pro-Kamala en anti-Trump propaganda bots worden ook niet meer betaald door Kamala's campagne. Reddit is de afgelopen weken al stukken normaler geworden dan ten tijde van de verkiezingen of in aanloop.

Het geld is weg, de joy is gone, het is over en uit.
Ik snap dat het pijn moet doen om telkens maar naar het platform te gaan van Elon, maar er is in de toekomst geen ontkomen meer aan. Volgens mij heeft Elon sinds de verkiezingen zelf al 5 miljoen nieuwe volgers.
https://socialblade.com/twitter/user/elonmusk
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 november 2024 @ 14:49:41 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215625368
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:26 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat vervelend toch, mensen met een andere mening.
Blijkbaar, want die andere mening valt tussen honderden boze blaatreacties natuurlijk niet op. Of bedoelde je dat niet?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215625371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een post hierboven zit je te janken over jij bakken en dan er zelf een maken. :')

Wat een niveau toch.....
Jammer dat je het verschil niet ziet wat betreft de tone of voice van de jij-bak. Het is ook nooit goed met jou Baspeen. :N
De enige echte.
pi_215625413
twitter

BleuSky een platform zonder haat en met een hoop fatsoen zolang je het juiste (politieke) kleurtje hebt.
Ik heb geen account daar maar ik durf grof geld in te zetten dat dit soort haat gewoon is toegestaan. Andersom niet natuurlijk want dan heet het racisme.
pi_215625431
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:44 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
BlueSky zal inderdaad als een zachtwaterbed aanvoelen voor de mensen die snel gekrenkt zijn bij meningen die niet in hen straatje ligt.
Er wordt namelijk zo veel gerapporteert op BlueSky dat de admins het niet meer aankunnen.

Het is natuurlijk wachten op dat de linkse mensen BlueSky gaan beschouwen als een pro-Israel of pro-Palestina propaganda site, uiteindelijk gaan ze elkaar toch slopen.

Het is wishful thinking om te denken dat BlueSky ook maar percentueel de aantallen te kunnen trekken als "X"
Er zullen tal van adepten op dit moment naar mogelijkheden kijken om "bots" te installeren op BlueSky om de populariteit te boosten en hen eigen accounts likes te geven.

Maar ondanks dat het alleen maar users aantrekt die uit onvrede komen zoals jij.
Mensen die ontevreden zijn over het resultaat en Elon Musk de schuld geven van dat Trump heeft gewonnen.

Het creëren van een safespace sluit jullie alleen maar meer af van de realiteit en zodoende blijven de democraten in een vicieuze cirkel waarbij ze niet tot zelf-reflectie komen.

Dit is wederom een stuiptrekking van de democraten, net zoals wij al zagen in 2021 toen Mastodon werd propageert als de nieuwe redder. Dit is de oplossing niet.

Als dit wederom faalt is het over en uit met het linkse geluid, reddit piept en kraakt op dit moment ook en de pro-Kamala en anti-Trump propaganda bots worden ook niet meer betaald door Kamala's campagne. Reddit is de afgelopen weken al stukken normaler geworden dan ten tijde van de verkiezingen of in aanloop.

Het geld is weg, de joy is gone, het is over en uit.
Ik snap dat het pijn moet doen om telkens maar naar het platform te gaan van Elon, maar er is in de toekomst geen ontkomen meer aan. Volgens mij heeft Elon sinds de verkiezingen zelf al 5 miljoen nieuwe volgers.
https://socialblade.com/twitter/user/elonmusk
Mwah, ik ben echt wel voor een goed debat vanuit verschillende invalshoeken. Maar momenteel bestaat 80% van mijn frontpage uit propaganda vanuit populistisch rechtse hoek, complottheorieën en andere vage berichten. Dit terwijl ik hoogstens een paar keer in die hoek berichten heb geopend. Het algoritme lijkt wel heel erg die kant op te sturen.

Daarnaast hoef ik maar een bericht te openen of het is echt een extreme nare discussie daaronder. Met daarin natuurlijk weer de meest rare theorieën, bedreigingen en andere onzin. Dat heeft echt niets meer met een gezonde discussie te maken.

Maar de grootste is ergernis is toch wel de reclames die tussen de posts zitten. Soms moet je echt 4 a 5 keer naar beneden scrollen om de daadwerkelijke comments te zien op een bericht. Zwaar misleidend en irritant.

Wel grappig om te zien dat vooral de rechts populistische schreeuwers kennelijk zoveel moeite hebben met het feit dat meer mensen nu aan het zoeken zijn naar alternatieven. Zijn jullie eindelijk van die "linkse WEF propaganda" af, is het nog steeds niet goed.
pi_215625448
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:53 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
BleuSky een platform zonder haat en met een hoop fatsoen zolang je het juiste (politieke) kleurtje hebt.
Ik heb geen account daar maar ik durf grof geld in te zetten dat dit soort haat gewoon is toegestaan. Andersom niet natuurlijk want dan heet het racisme.
Welke "haat" heb je het over dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 november 2024 @ 14:57:12 #15
3928 Ulx
pi_215625461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:28 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]

Bespreek hier de gehoopte downfall van "X".
Gehoopte downfall? Juist niet! Ik hoop dat het blijft bestaan zoals het nu is. Een fijne plek voor mensen die die sfeer lekker vinden.

Want anders gaan ze weer piepen dat ze gecensureerd worden en dat ze niet gehoord worden en hun mooie plek vernield is door een links complot en weet ik veel wat nog meer aan gruwelijk onrecht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215625493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Mwah, ik ben echt wel voor een goed debat vanuit verschillende invalshoeken. Maar momenteel bestaat 80% van mijn frontpage uit propaganda vanuit populistisch rechtse hoek, complottheorieën en andere vage berichten. Dit terwijl ik hoogstens een paar keer in die hoek berichten heb geopend. Het algoritme lijkt wel heel erg die kant op te sturen.
Heb jij hier screenshots van? want ik heb een links account en ik kan bewijzen dat mijn "For You" page er totaal niet uitziet.
Dat zal betekenen dat jij verkeerde mensen volgt, wellicht ben jij opzoek naar al die opmerkingen.

Ik zie juist alleen maar haatberichten over Trump. Schroof, Elon, Faber en ga zo maar door. Zal ik zo even als bewijs laten zien, als jij het dan ook laat zien vanaf jouw "For You" page op twitter ben ik benieuwd.

Plus ik zie helemaal geen reclame op "X" (adblock?) en het is naïef om te denken dat BlueSky ook geen advertenties zou hebben. Was het trouwens niet zo dat elke adverteerde destijds van "X" wegliep?
  Overall beste user 2022 dinsdag 19 november 2024 @ 15:01:21 #17
3928 Ulx
pi_215625517
Bluesky tikte net de 20 miljoen gebruikers aan. Volgende mijlpaal staat op 30 miljoen, met dit tempo halen ze dat over een week of twee/drie.

https://bcounter.nat.vg/

https://bsky.jazco.dev/stats
pi_215625526
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:53 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Correct.

Er zijn daar meer voorbeelden van te vinden. BlueSkye vormt een (radicaal) progressief linkse echokamer, waar gefrustreerde (Amerikaanse) progressieven heen zijn gegaan na de recente Amerikaanse verkiezingen.

Het beleid is daar dat je over bepaalde groepen van alles kan zeggen en over andere groepen niets. En tevens is het natuurlijk strafbaar om de menselijke biologie te benoemen. Iets dat je bij de vorige gezaghebbers op Twitter ook al geregeld tot een ban wist te leiden, want oh jee er zou maar iemand benoemen dat bijvoorbeeld Elliot Page een vrouw is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215625530
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even 3 keer gescrold in mijn linkse "X" account. Geen rechtse tweets of iets te bekennen. Nu jullie.
pi_215625531
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:58 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Heb jij hier screenshots van? want ik heb een links account en ik kan bewijzen dat mijn "For You" page er totaal niet uitziet.
Dat zal betekenen dat jij verkeerde mensen volgt, wellicht ben jij opzoek naar al die opmerkingen.

Ik zie juist alleen maar haatberichten over Trump. Schroof, Elon, Faber en ga zo maar door. Zal ik zo even als bewijs laten zien, als jij het dan ook laat zien vanaf jouw "For You" page op twitter ben ik benieuwd.

Plus ik zie helemaal geen reclame op "X" (adblock?) en het is naïef om te denken dat BlueSky ook geen advertenties zou hebben. Was het trouwens niet zo dat elke adverteerde destijds van "X" wegliep?
1 refresh en meteen de twee leukste mensen op X:

pi_215625541
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:02 schreef Simmertje het volgende:

[..]
1 refresh en meteen de twee leukste mensen op X:

[ afbeelding ]
Wat doe jij verkeerd dan? volg jij expres rechtse mensen om hen te horen?
epicbeardman in NWS / X #64: Waar mensen met diverse meningen vrij kunnen discussieren
Zie mijn post hierboven, ik krijg alleen maar linkse berichten in mijn "For YOU" account.

Van Obama/Hillary/Jan van Pepernoten/Zelensky en andere mensen, nooit zie ik Elon Musk zijn tweets in mijn For You.
pi_215625558
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 november 2024 15:03 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat doe jij verkeerd dan? volg jij expres rechtse mensen om hen te horen?
Ik volg van alles en ja bij de Amerikaanse verkiezingen ook wat rechtste engnekken bekeken omdat ik gewoon wilde weten wat er speelde. Vervolgens raak je dus zo makkelijk in deze rabbit hole van desinformatie.

Overigens ben ik met Bluesky ook snel klaar als dit veel te veel de extreem linkse kant opgaat hoor. Maar een goede discussie plek tegenwoordig op internet vinden is een zeldzaamheid. Moet zeggen dat het Fok forum voor mij nog steeds de beste plek is, op 1a 2% van de users na.
pi_215625568

Dit is mijn feed, linkse drek en bedreigingen. Types zoals Anne Fleur Dekker.

Als jullie rechtse posts krijgen, doen jullie zelf wat verkeerd en is het tijd voor zelf-reflectie en al die rechtse accounts te ontvolgen.
pi_215625572
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 november 2024 14:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke "haat" heb je het over dan?
Er word door de lakota gevraagd of ze het met hem eens zijn dat welgestelde witte mannen een existentiële bedreiging zijn voor de VS.
Vervolgens is een ieder het met hem eens en gaat er eentje zelfs zo ver dat zelfs alle witte mannen een bedreiging vormen.
Onvervalst racisme, ironisch genoeg juist een van de redenen waarom ze allemaal zijn overgestapt naar BleuSky.
Het is niet dat die progressieven een probleem hebben met racisme, het enige probleem is dat het racisme niet de juiste kant op gaat.
Veruit de meeste links progressieven zijn principeloze mensen die het liefst een samenleving zien met censuur en zonder vrijheid om anders te denken over zaken.
pi_215625574
twitter

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')