Gek idee hoor, maar waarom zou jij je schuldig moeten voelen...?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:21 schreef Radobe het volgende:
Ik weet niet zo goed hoe ik met deze emoties moet omgaan. Aan de ene kant blij. Maar ook bang. En schuldig. Het is nu allemaal wel heel echt. Of je in superspannende attractie zit op het punt van vertrek. Woei!
Eerder ging ik hard poetsen of in de tuin bezig maar dat kan fysiek al een hele tijd niet. En door een frozen shoulder kan ik niet eens goed wapperen, flapperen of op andere manier goed ontladen.
Misschien moet ik net als mijn buurjongetje even lekker huilen als een wolfje.
Ik weet dat ik me niet schuldig hoef te voelen. Maar toch voel ik dat. Als ik niet had bestaan was dit niet gebeurd. Als ik nog harder had geschreeuwd, als ik eerder ziek was geworden.. als als als. Geen helpende gedachten, maar ze overspoelen me.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Gek idee hoor, maar waarom zou jij je schuldig moeten voelen...?
Het is jou als baby overkomen, zonder jouw of jouw (beide) ouders medeweten.
Is het jou te verwijten?
Je had altijd al het idee dat er iets niet klopte, maar had je er dan eerder achteraan gewild?
Als...quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:01 schreef Radobe het volgende:
[..]
Ik weet dat ik me niet schuldig hoef te voelen. Maar toch voel ik dat. Als ik niet had bestaan was dit niet gebeurd. Als ik nog harder had geschreeuwd, als ik eerder ziek was geworden.. als als als. Geen helpende gedachten, maar ze overspoelen me.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wens ik je toequote:Ga van de stress en spanning van zweetaanvallen naar bibberen. En klappertanden, als ik tanden zou hebben. In november hoop ik daar vooruitgang mee te krijgen. Eindelijk op intake bij een angsttandarts na 2,5 jaar wachtlijst. iIn oktober weer door de scan voor de longemfyseem en kankerplekje. Dus ik hoop dat september even rustig is.
Dat mag je zeggen. Maar wil je dat?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:59 schreef Radobe het volgende:
Of mag ik zeggen; nee het lijden is klaar. Het ontmoeten is geen wondermiddel, je hebt nog steeds kanker, emfyseem, een bejaard lijf en een kapot brein. Dat gaat niet over..
Wakker worden is steeds vaker teleurstellend.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:13 schreef sigme het volgende:
Fijn dat je er nog bent!
[..]
Dat mag je zeggen. Maar wil je dat?
Hoe verhoudt zich dat tot de keuze (voor zover je die hebt) om wel of niet kennis te maken met je biologische familie?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:47 schreef Radobe het volgende:
[..]
Wakker worden is steeds vaker teleurstellend.
Aan de ene kant wil ik niet opgeven want wat als geluk/blij wel om het hoekje staat..
Maar dat denk ik al zo lang en er komt alleen maar meer ellende en stom.
Dus ja het lijden is klaar maar de enige oplossing is dood en dat is weer zo definitief.
Die keuze ligt nu nog bij hun. Als zij willen sta ik er voor open.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe verhoudt zich dat tot de keuze (voor zover je die hebt) om wel of niet kennis te maken met je biologische familie?
Ja precies dat.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:06 schreef sigme het volgende:
Aah, op zo'n fiets. Niet dat een eventuele ontmoeting jouw lijden zou vergroten of verkleinen, maar dat je je afvraagt of je jouw lijden wil rekken tot en met een ontmoeting - als die zou gaan worden geïnitieerd.
Nu snap ik je opmerking beter.
Ik kan me onvoldoende in jouw situatie verplaatsen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Dat zal ook wel deel van je eenzaamheid zijn - met wie kan je jouw leed (nog los van dat familiegedoe) nou eigenlijk echt delen, er zijn zo weinig mensen met vergelijkbare omstandigheden.
Vind je het leven wel soms nog leuk of verrassend of aangenaam?
Dit doet me denken aan @Disana, ik weet niet of je haar gekend hebt?quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:06 schreef Radobe het volgende:
Mensen die me constant zeggen hoe slecht ik er uit zie. Ja of ik dat zelf niet zie.
Heel in de verte meegekregen. Herinner me dat ze een keer bij je was geweest, in je diergaarde.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan @:disana, ik weet niet of je haar gekend hebt?
Toen ik haar IRL ontmoette was ongeveer het allereerste wat ze zei dat ze niets wilde horen over haar uiterlijk. Die kapte dat dus al bij voorbaat af. Ik vond dat wel wat cru, ook omdat ik never nooit iets onaardigs zou zeggen over iemands uiterlijk. Maar blijkbaar zijn er voldoende anderen die zich dat wel permitteren, zoals jij ook ondervindt.
Je kan overwegen of je haar aanpak wil overnemen. Gewoon jezelf een lichte onbeleefdheid toestaan om een grove onbeleefdheid voor te zijn.
Als waterrat begrijp ik je helemaal! Water is zo heerlijk, zo rustgevend, isolerend op een goede, fijne manier. Ik snap je helemaal. Wat heerlijk dat je zo geniet van die dingen. Dat helpt om alle ellende te dragen.quote:Op maandag 29 september 2025 20:12 schreef Radobe het volgende:
Ik ga volgende week voor de 1e keer floaten. Vind het heel spannend. Maar heb er ook zin in.
Ik hou van in bad gaan en dobberen in een zwembad, laatste keer was 3 jaar geleden tijdens de revalidatie. Ik kreeg extra zwemtijden omdat drijven/ water me erg blij maakt. Heb tijdens de revalidatie ook bommetjes gemaakt. Fysiotherapeut genoot van mijn genieten dus mocht ik aan het einde bommetjes maken. Al giechelend. Soms ben ik 5 en soms ben ik 88.
Dat klinkt heerlijkquote:Op maandag 29 september 2025 20:12 schreef Radobe het volgende:
Ik ga volgende week voor de 1e keer floaten. Vind het heel spannend. Maar heb er ook zin in.
Ik hou van in bad gaan en dobberen in een zwembad, laatste keer was 3 jaar geleden tijdens de revalidatie. Ik kreeg extra zwemtijden omdat drijven/ water me erg blij maakt. Heb tijdens de revalidatie ook bommetjes gemaakt. Fysiotherapeut genoot van mijn genieten dus mocht ik aan het einde bommetjes maken. Al giechelend. Soms ben ik 5 en soms ben ik 88.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |