Frans Derks ken ik wel, die had toch homo?quote:Op maandag 18 november 2024 17:19 schreef golfer het volgende:
Ik bespeur weer een generatie-kloofje.
[ afbeelding ]
Keizer vormde in zijn tijd met Frans Derks de top van de Nederlandse arbitrage, maar was niet erg populair bij het voetbalpubliek. Hij stond bekend als een pedante scheidsrechter vanwege zijn taalgebruik en gebaartjes.
GOATquote:Op maandag 18 november 2024 17:09 schreef Quyxz_ het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Respect voor deze man.
Ah een kutscheids dus. De Kevin Blom van de huidige generatie. Waar is die blonde eigenlijk gebleven?quote:Op maandag 18 november 2024 17:19 schreef golfer het volgende:
Ik bespeur weer een generatie-kloofje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Keizer vormde in zijn tijd met Frans Derks de top van de Nederlandse arbitrage, maar was niet erg populair bij het voetbalpubliek. Hij stond bekend als een pedante scheidsrechter vanwege zijn taalgebruik en gebaartjes.
[ afbeelding ]
Jan Keizer laat - niet zonder trots - een foto zien van de voetbalfinale tijdens de Olympische Spelen in 1984, die hij leidde. Een van de hoogtepunten uit zijn scheidsrechtersloopbaan. İ Foto Erik Rietman
Mwah, de gemiddelde Fokker is ook de jongste niet meer natuurlijk. Ik neem aan dat de meesten met mij John Blankenstein nog wel hebben zien fluiten.quote:Op maandag 18 november 2024 18:08 schreef Pino112 het volgende:
TS is minstens net zo oud als deze Jan Keizer dus?
GeNeRatiEKloOfjE
Zal in antisemitische kringen wel niet zo bekend zijn.quote:Op maandag 18 november 2024 16:48 schreef Caland het volgende:
Ik schrok even en toen bedacht ik me dat ik nog nooit van deze Jan Keizer gehoord had
Leo Horn nog zien fluiten.quote:Op maandag 18 november 2024 18:46 schreef -XOR- het volgende:
Mwah, de gemiddelde Fokker is ook de jongste niet meer natuurlijk. Ik neem aan dat de meesten met mij John Blankenstein nog wel hebben zien fluiten.
Oh, die ken ik dan weer wel!quote:Op dinsdag 19 november 2024 01:34 schreef groenen het volgende:
Hij is de oom van Nick Keizer van Nick en Simon!
Oh die ken ik!quote:Op dinsdag 19 november 2024 01:34 schreef groenen het volgende:
quote:Op dinsdag 19 november 2024 01:34 schreef groenen het volgende:
Hij is was de oom van Nick Keizer van Nick en Simon!
Simon Keizer dan.quote:Op dinsdag 19 november 2024 01:34 schreef groenen het volgende:
Twee dagen in bed geleden. Had hem kunnen openen. Zou niet zo positief zijn geweest.quote:Op maandag 18 november 2024 16:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik schrok even want ik dacht dat het een tong80 topic was.
Nee, hield wel van korte broekjes. Geweldige man en scheidsrechter. Samen met Leo Horn de beste.quote:Op maandag 18 november 2024 17:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Frans Derks ken ik wel, die had toch homo?
Die is deze week officieel gestopt. Floot al een tijdje niet meer. Zware blessure dacht ik paar jaar geleden. Daarna steeds de conditietest niet gehaald.quote:Op maandag 18 november 2024 17:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ah een kutscheids dus. De Kevin Blom van de huidige generatie. Waar is die blonde eigenlijk gebleven?
Nu je het zo schrijft, is ie te vergelijken met Wethouder Hekking.quote:Op dinsdag 19 november 2024 17:06 schreef Toby56 het volgende:
Jan trok graag kaarten.
Frans Derks niet.
Derks moest Keizer niet.
Ikzelf moest doorgaans lachen als ik Keizer bezig zag. Wat een pedant mannetje. Maar hij was vermoedelijk beminnelijker dan dat hij zich in het veld soms voordeed.
Rust in vrede.
Ik geef toe dat ik vroeger ook regelmatig jeuk van Keizer kreeg, omdat-ie dan teveel de neiging vertoonde om op het veld de hoofdrol te gaan vervullen. Maar de manier waarop-ie dat dan deed, deed me dan stiekem ook wel weer glimlachen. Hoofdschuddend weliswaar, maar toch...quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu je het zo schrijft, is ie te vergelijken met Wethouder Hekking.
Beetje a la Nijhuis en Gözübüyük?quote:Op woensdag 20 november 2024 04:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik vroeger ook regelmatig jeuk van Keizer kreeg, omdat-ie dan teveel de neiging vertoonde om op het veld de hoofdrol te gaan vervullen. Maar de manier waarop-ie dat dan deed, deed me dan stiekem ook wel weer glimlachen. Hoofdschuddend weliswaar, maar toch...
Nee, dat denk ik toch niet.quote:Op woensdag 20 november 2024 05:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Beetje a la Nijhuis en Gözübüyük?
Floot dacht ik ook de Wedstrijd van de Eeuw waar hij een fictieve gele kaart gaf...quote:Op maandag 18 november 2024 16:24 schreef golfer het volgende:
Oud-topscheidsrechter Jan Keizer is op 84-jarige leeftijd overleden. De Volendammer was in de jaren zeventig en tachtig een van Nederlands beste scheidsrechters en floot op meerdere internationale toernooien.
[ afbeelding ]
Keizer, die als jeugdvoetballer voor FC Volendam uitkwam, leed sinds enkele jaren aan alzheimer en bracht zijn laatste jaren door in een verzorgingstehuis in Volendam.
Hoewel Keizer al sinds de jaren zeventig internationale wedstrijden floot, kreeg hij in de jaren tachtig de grootste affiches toegewezen. Hij leidde wedstrijden op het EK 1984, WK 1986 en de Olympische Spelen van 1984, waar hij de finale floot. In 1988 was Keizer scheidsrechter bij de tweede finale van de UEFA Cup.
In 2001 werd Keizer door wereldvoetbalbond FIFA onderscheiden voor zijn diensten als scheidsrechter en ontving hij de Referees' Special Award.
De wedstrijd van de eeuw was volgens sommigen op 25 november 1953. De Nederlandse scheidsrechter Leo Horn had die dag de leiding op het veld.quote:
Die van 70 is gekozen tot beste wedstrijd op een WK. De wedstrijd die je niet vermeldt is Engeland-Hongarije op Wembley. De eerste thuisnederlaag van Engeland. Ze kregen een lesje in modern voetbal. Beiden het googlen waard, ook waard om de beelden te bekijken. Dat Hongarije werd trouwens gekozen tot op 1 na beste team ooit. Na Brazilië WK70 en net voor Oranje WK-74.quote:Op zaterdag 23 november 2024 11:57 schreef golfer het volgende:
[..]
De wedstrijd van de eeuw was volgens sommigen op 25 november 1953. De Nederlandse scheidsrechter Leo Horn had die dag de leiding op het veld.
Volgens anderen, waaronder ik zelf, werd dé wedstrijd van de vorige eeuw werd gespeeld in 1970.
Italië-West-Duitsland op het WK van dat jaar in Mexico. Met een scoreverloop dat Alfred Hitchcock nog niet had kunnen bedenken (4-3 na verlenging). En daar was Arturo Yamasaki Maldonado (Peru) de scheidsrechter.
Aha, ik zie het al. Het moest Oranje van de Eeuw zijn. Die wedstrijd floot hij dacht ikquote:Op zaterdag 23 november 2024 11:57 schreef golfer het volgende:
[..]
De wedstrijd van de eeuw was volgens sommigen op 25 november 1953. De Nederlandse scheidsrechter Leo Horn had die dag de leiding op het veld.
Volgens anderen, waaronder ik zelf, werd dé wedstrijd van de vorige eeuw werd gespeeld in 1970.
Italië-West-Duitsland op het WK van dat jaar in Mexico. Met een scoreverloop dat Alfred Hitchcock nog niet had kunnen bedenken (4-3 na verlenging). En daar was Arturo Yamasaki Maldonado (Peru) de scheidsrechter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |